Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No "kiva" etten ole tässäkään ainoa :hilarious: Normaali oire siis ja on vaan kärsittävä. Nenää olen huuhdellut suolaliuoksella ja käyttänyt myös noita A-vitamiini tippoja. Auttavat kyllä vähän.

Vettä juon muutenkin reippaasti joten sen kanssa ei ole ongelmaa. Tosin nyt tuntuu nopeammin huomaavan, jos jostain syystä jääkin vähiin jonain päivänä. Juon surutta myös öisin. Illalla juon joka tapauksessa niin yön vessareissu/-reissut on pakollisia.

Nyt on päätä särkenyt myös parina päivänä, mutta sekin hieman ärsyttävä oire kun ei tiedä mistä johtuu. Joko lääkityksestä tai ilmeisesti tämäkin voi olla ihan vain raskaudesta johtuvaa :bookworm:

Progesteroni ainakin aiheuttaa päänsärkyjä. Niitä täälläkin, samoin tukkoista nenää :inpain:

Täällä myös nenä tukossa välillä oikee huolella, onneksi on välillä parempiakin päiviä sen suhteen.

Illalla kyl kova jano, jos päivän aikana ei ole juonut riittävästi, juon päivisin tosi paljon, kun sitä nestettä kuitenkin tarvitaan nyt paljon :happy: Joka yö en joudu vessaan heräämään, mutta useimpina kyllä.

Päänsärkyjä alkanut esiintyä täälläkin, mutta sitä on esiintynyt muissakin raskauksissa, toivon vain, että selviän ilman migreenikohtauksia :yuck:

Täällä kans on nenä ollut tulossa plussauksesta asti! Nyt voi hyvin selittää allergia oireiksi kun kaikki on kauhuissaan että oon flunssaisen oloinen sen kanssa ettei ala kotona epäilyt töissä :angelic:

Mulla myös sen verran kokoa, että liivejä on ihan turha lähteä edes katsomaan muualta kuin Changesta, kun muissa paikoissa koot loppuu just tuohon F:n jos on niitäkään... ja varsinkin kun mulla alaympärysmitta ei kuitenkaan ole kamalan suuri. Boobseja meinaan hankkia itse lisää, niissä on hyvä muotoilu. Ja riittävän monet, että saa pitää koko ajan jotakin :)

Nyt on onneksi rinnat ihan kohtuullisen tuntuiset, ei nukkuessa satu :)

Kannattaa tsekata lumingerien verkkosivut. Mulla sieltä rintaliivit ja ainaki yhdet kunnon imetysliivit aijon sieltä hankkia. Saa hyvät ohjeet aspasta aina ja palautus/vaihto myös ongelmatonta. Mulla itellä 75F nyt liivikoko..

Heippa kaikille!
Mäkin vihdoin uskaltauduin foorumille, oon jo muutaman viikon haistellut menoa :greet025
Ensiodottaja täällä, 12+3. Pitkät lapsettomuushoidot taustalla, joten piti odottaa vielä ultraan, että uskaltauduin liittyä mukaan. Ultrassa näkyi yksi touhukas yksilö, jolla kaikki vaikutti olevan kunnossa!:angelic:

Täällä samanlaista tukkoisuutta ja päivittäistä aivastelua. Sarvikuonolla olen koittanut tilannetta helpottaa. Lisäksi lisääntynyt siitepöly ehkä myös aiheuttaa osansa.
Onko teillä ollut kohdun kasvukipuja? Itselläni tänään alavatsalla useampi vihlova kipusävähdys, jotka menevät nopeasti ohi. Liikkeellä ollessa niitä ei edes huomaa, mutta paikallaan ollessa tuntuu selkeämmin. Lisäksi ehkä myös hiukan jo liitoskipuja havaittavissa symfyysissä..o_O

On ollut kohdun kasvukipuja. Itsellä nyt menossa 13+4 ja ehkä parin viikon on nipistellyt aina välillä ja tänään oli jonkin aikaa myös sellaista lievää menkkakipua, jota sit hermostuksissani lähdin jo googlailemaan, että onko normaalia :grin Ilmeisesti on!

Mulla on ollut lähinnä vain niitä kipuja tuolla sivulla. Onko ne sitten niitä repäisykipuja vai mitä, jotka tulee esim. Aivastaessa tai joskus kylkeä kääntäessä tai äkillisissä liikkeissä :scratch

Ihan alussa oli menkkamaisia kipuja, mutta ne on nyt kyllä jääneet.

Onko teillä ollut kohdun kasvukipuja? Itselläni tänään alavatsalla useampi vihlova kipusävähdys, jotka menevät nopeasti ohi. Liikkeellä ollessa niitä ei edes huomaa, mutta paikallaan ollessa tuntuu selkeämmin. Lisäksi ehkä myös hiukan jo liitoskipuja havaittavissa symfyysissä..o_O

:greet025 kasvukipuja ja vihlontaa ollut jo joitakin viikkoja. Lisäksi tuntuu niinkuin reväyttäisin vähän väliä tuosta alavatsalta jonkin lihaksen noustessani esim lattialta tai sohvalta. Olo on tosi raihnainen :sorry:

Repäisykipuja on ollut ja sellaista pistelyä/kipua munasarjojen kohdalla. Lisäksi alavatsaa särkee toisinaan varsinkin, jos rakko on yöllä päässyt täyttymään liikaa. Mulla on helposti ärtyvä suolisto, joten on vaikea erottaa, mitkä kivut johtuvat raskaudesta ja mitkä vatsavaivoista.

Tajusin tossa et oon raapinu itteeni koko tähänastisen raskauden ajan. Oikeessa pakarassa, vasemmassa reidessä ja ranteessa on ruvet jotka revin jatkuvasti auki ku kutittaa, toistaiseksi ei muualla.
Edellisen raskauden lopussa vasemman käden kämmenselkä ja ranne oli pahimmat ja se kutina alkoki paljon myöhemmin. Ja maha kutisi kans, epäiltiin hepatoosiaki sen takia mut labrat oli ok.

Tyhmää.

Tajusin tossa et oon raapinu itteeni koko tähänastisen raskauden ajan. Oikeessa pakarassa, vasemmassa reidessä ja ranteessa on ruvet jotka revin jatkuvasti auki ku kutittaa, toistaiseksi ei muualla.
Edellisen raskauden lopussa vasemman käden kämmenselkä ja ranne oli pahimmat ja se kutina alkoki paljon myöhemmin. Ja maha kutisi kans, epäiltiin hepatoosiaki sen takia mut labrat oli ok.

Tyhmää.
Hei! Mulla on kans tota raapimista, mut mulla ei mitään tiettyä paikkaa, eikä näy mitään miksi kutiaisi enkä raavi ihoa rikki. Labrat kyl ok, eikä rr ole koholla, päinvastoin matala.

Mulla kans tosi kova kutina ympäri kehoa, mutta erityisesti nilkat iltaisin. Kätilö sanoi että tuskin mitään tekemistä raskauden kanssa..

Mulla on ainakin tosi kuiva iho kuumien suihkujen takia ja siksi kutiaa.

Onko muilla ollut mielialan kanssa ongelmia nyt raskausaikana?

Täällä itku tuntuu olevan erittäin herkässä ja pahin oli tänään töissä, kun rupesin aivan mitättömästä syystä itkemään. Onneksi on oma työhuone niin sain "piilossa" itkeskellä, vaikka työnteko oli aika hankalaa kun yritti itkun lomassa siristellä näyttöä ja puhelin piti mykistää hetkeksi. Toivottavasti tämä ei kestä koko raskautta! :facepalm:

Täällä itku tuntuu olevan erittäin herkässä ja pahin oli tänään töissä, kun rupesin aivan mitättömästä syystä itkemään. Onneksi on oma työhuone niin sain "piilossa" itkeskellä, vaikka työnteko oli aika hankalaa kun yritti itkun lomassa siristellä näyttöä ja puhelin piti mykistää hetkeksi. Toivottavasti tämä ei kestä koko raskautta! :facepalm:

I feel you! :angelic: eilen olin töissä aivan viulun kireä, kotona itkin ja tänään töissä meinasi alkaa itkettää kiire. Mielialanvaihtelut on tulleet tutuiksi :hilarious:

Joo se on mullakin nollasta sataan sekunnissa, oli kyse sitten itkusta tai kiukusta, mies parka :hilarious::hilarious::hilarious:

Mä kiukuttelin eilen verikoetta ottaneelle hoitajalle (hävettää varsinkin näin korona-aikana) ja pillitin puhelimessa neuvolan tädille. Oli kyllä ihan hyvä syy pahoittaa mieli neuvolan toiminnasta, mutta ehkä aavistuksen herkkätunteinen oon tällä hetkellä.

Mä kiukuttelin eilen verikoetta ottaneelle hoitajalle (hävettää varsinkin näin korona-aikana) ja pillitin puhelimessa neuvolan tädille. Oli kyllä ihan hyvä syy pahoittaa mieli neuvolan toiminnasta, mutta ehkä aavistuksen herkkätunteinen oon tällä hetkellä.

Pakko kysyä, miten neuvola on toiminut? :confused:

Pakko kysyä, miten neuvola on toiminut? :confused:

Pyysin ensimmäisellä neuvolakäynnillä psykologin aikaa, mutta mulle kerrottiin, että aikoja ei ole. Omakannasta kuitenkin luin psykologin lausunnon, jonka mukaan oli epäselvää, miksi halusin ajan ja sen takia en sitä saanut. Ilmeisesti neljä keskenmenoa itsessään ei ole riittävä syy vaan minun olisi pitänyt tuoda selvemmin esille jaksamiseen liittyviä ongelmia. Olin niin raivoissani, mutta kyse oli ilmeisesti väärinkäsityksestä ja neuvolatäti oli kyllä todella pahoillaan tapahtuneesta. Ehkä olen niin tottunut asioimaan yksityisellä sektorilla, että en ymmärtänyt ettei julkisella puolella kiinnitetä niin paljon huomiota henkiseen hyvinvointiin ja jaksamiseen.

Takaisin