Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bluebe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä luulen, että olen myös osittain "kouluttanut" rakkoni siihen, että öisin pitää ravata vessassa. Itse tein jossain vaiheessa päätöksen, että en katso vessakäynnin yhteydessä paperiin ja se on pitänyt yllättävän hyvin. Säikähdän niin kovasti kaikenlaista limaa ym. mikä voi kuitenkin olla ihan normaalia. Ajattelen asian niin, että jos esim. pieni vuoto on vaaratonta, niin minun ei tarvitse sitä nähdä ja jos ei ole, niin se varmasti tulee ilmi.
Kuulostaa hyvältä systeemiltä, pitää itsekin yrittää ottaa rennommin. Ei ollut virtsatulehdusta, joten on sit ehkä jotain emätintulehdusta (hiivaa?) tai sitten vaan limakalvoärsytystä. Ja juuri kun apteekin kirjasessa luki, että monella alkaa peräpukamat vaivaamaan näillä viikoilla niin eiköhän siellä pieni patti tunnu. Kaikki vaivat siis ihan oppikirjan mukaan :confused:

Jee, nyt ei ole kahteen päivään joutunut oksentamaan, vaikka pahoinvointia onkin vielä välillä! :happy:

Mä oksennan edelleen joka ilta. Aamusin ja päivisin on hyvä olo, oikeestaan loistava.. iltasin huono olo tulee, ehkä hieman krapulainen.. Oksentamiseen on jo tottunut, vähän kuin joka iltainen rutiini.. tämän päivän nt-ultran jälkeen ehkä ensimmäistä kertaa uskaltanut aidosti olla onnellinen ja nauttia tästä.. toivottavasti tämä fiilis jatkuu tämän päivän ylikin :happy:

Nyt rv 13+4 ultran mukaan. Vielä pahoinvointia yöllä ja aamulla, mutta oksentaa tarvii enää heräämisen jälkeen just ennen aamupalaa :rolleyes: Yleensä viikonloppuna pahoinvointi ollu vähäisempää, kun on saanut nukkua tarpeeksi ja herätä rauhassa. Rinnat on isot mutta harvemmin enää kipeät. Rintojen iho erittää kauheasti talia (yök!). Nyt pissattaa koko ajan ja alakerta jotenkin hellänä. Kävin antamassa virtsanäytteen, jos vaikka jotain tulehdusta (taas).

Hormonit tekee muuten sen että alapää on hellänä ja arka, kuuluu asiaan. Ei mikään hehkein raskausvaiva ja tekee sisätutkimuksista, vag.ultrista ym vielä astetta inhottavampaa.

Hormonit tekee muuten sen että alapää on hellänä ja arka, kuuluu asiaan. Ei mikään hehkein raskausvaiva ja tekee sisätutkimuksista, vag.ultrista ym vielä astetta inhottavampaa.
Ahaa, no sitäkin tää voi olla.. Onneksi on nää palstat, kun ekakertalaisena kaikkiin oireisiin jää kiinni ja pää ihan pyörällä, eikä ihan joka vaivasta viitti neuvolaankaan soittaa. Ekasta neuvolasta kun jäi lähinnä mieleen, haluanko imettää vai käyttää korviketta, mikä toki oli rv8 se tärkein kysymys :grin

Mulla on ollu tosi oireeton raskaus, taas. Aluksi oli palelua ja hikoilua öisin, krapuaa oli rv10 asti, sit perus juilinnat. Paino on noussu taas enemmän ku sais, oliskohan nyt 5kg jo noussu, mutta kaikis on noussu yli 20kg paino ja kuitenki oon taas alipainonen parin kuukauden päästä synnytyksestä, joten en ressaa yhtää sitä.

Mä oon huomannut ihan viime aikoina, että lämmin vesi tai ilma sattuu otsaan. Ensin huomasin tuon suihkussa, mutta sama kipu toistui tänään, kun avasin uunia ja lämmin höyry osui kasvoihin. o_O

Mä oon huomannut ihan viime aikoina, että lämmin vesi tai ilma sattuu otsaan. Ensin huomasin tuon suihkussa, mutta sama kipu toistui tänään, kun avasin uunia ja lämmin höyry osui kasvoihin. o_O

Tervetuloa kerhoon! :hilarious: Mä kyselin tästä joskus täällä ja yksi kohtalontoveri löytyi silloin.

Tervetuloa kerhoon! :hilarious: Mä kyselin tästä joskus täällä ja yksi kohtalontoveri löytyi silloin.

Milloin sulla alkoi tuo oire? Eräs ystäväni on molemmilla kerroilla osannut epäillä olevansa raskaana siitä, että otsa kipeytyy saunassa, mutta mä huomasin tämän vasta ehkä pari viikkoa sitten. Tosin en ole käynyt saunassa koko raskausaikana.

Milloin sulla alkoi tuo oire? Eräs ystäväni on molemmilla kerroilla osannut epäillä olevansa raskaana siitä, että otsa kipeytyy saunassa, mutta mä huomasin tämän vasta ehkä pari viikkoa sitten. Tosin en ole käynyt saunassa koko raskausaikana.

Melko aikaisin alkoi, oisko ollut rv7? Itse en ennen ollut kuullut moisesta :joyful: Syytä tuohon ei kai tiedossa ole :confused005

Onko muilla samanlaista kokemusta tai tietoa mistä voisi olla kyse.

Oon nyt kahtena aamuna (ei perättäisiä) herännyt kamalaan horkkaan.
Koko keho vapisee ja iho on kananlihalla.
Tulee sellaisia kovia vilun väristyksiä ja on pakko maata paikallaan niin kauan kun horkka kestää. Ei ole kuumetta eikä lämpö muutenkaan koholla.

Siis kyllä. Tätä oon ihmetellyt itsekin. Mun mielestä aika ärsyttävä vaiva, kun oon aina tykännyt saunoa ja nyt se on lähinnä sellasta kituuttamista eikä huvita oikeen enään löylytellä sen takia.
Mulla ainakin tulee ihan kovaa kipua, just sellasta kummallista otsajomotusta ja kovaa paineen tunnetta otsan ja silmien taakse. :blackeye:

Tulee sellaisia kovia vilun väristyksiä ja on pakko maata paikallaan niin kauan kun horkka kestää. Ei ole kuumetta eikä lämpö muutenkaan koholla.

Voisiko liittyä kilpirauhaseen jotenkin? Onko sulla muutoin kylmä?

Mä oon heränny kyllä muutamia kertoja että ollu iha jäässä, iho kananlihalla ja tärissy menee. Yleensä siis aamuyöllä näin ja kun takas nukkuu menny ja heränny uudestaa nii iha normi olo.. Ajatellu vaan et johtuu raskaudesta ku alussaki olin välillä kylmissää töissä.. Nyt siis 16+4 ja näitä tuli ehkä 1-2vk sitte..

Voisiko liittyä kilpirauhaseen jotenkin? Onko sulla muutoin kylmä?

EI nyt hirveemmin. Oon aina kyl palellu koska oon lievästi alipainonen.

Mut kuten HeppuLyyli kirjoitti, nii menny kans ohi kun on jatkanut nukkumista.
Eka tuli n klo 7 ja toisen kerran tuli joskus 6 tienoilla. Oon kans nyt laittanut raskauden piikkiin.

Pitäskö nyt sit jotenki tutkia kilpparia vai? :wideyed:

EI nyt hirveemmin. Oon aina kyl palellu koska oon lievästi alipainonen.

Mut kuten HeppuLyyli kirjoitti, nii menny kans ohi kun on jatkanut nukkumista.
Eka tuli n klo 7 ja toisen kerran tuli joskus 6 tienoilla. Oon kans nyt laittanut raskauden piikkiin.

Pitäskö nyt sit jotenki tutkia kilpparia vai? :wideyed:

Mulla on ti neuvola niin yritän muistaa mainita tuosta ja kysäistä onko normaalia vai liittyykö kilppariin :) en usko kuitenkaa et itellä ois kilppariarvojen kans mitää..

Kilpirauhanenhan laittaa extrakierrokset käyntiin kun on raskaana ja olen ymmärtänyt, että se voisi olla selitys siihen miksi alkuraskaudessa paleltaa. Vauva vaatii niitä hormoneja ja oma tuotanto on vasta lähdössä extrakierroksille eli sitten tulee ns. oireita ja paleltaa. Sen takia vajaatoiminnassa kilpirauhaslääkitystä nostetaan heti kun testi näyttää plussaa (kun ei se oma tuotanto toimi nii tarttee lääkettä). En olisi tuosta huolissani ellei suvussa ole kilpirauhasvaivoja. Mutta voihan siitä neuvolassa vielä kysyä niin saa ammattilaisen vastauksen eikä tälläistä nettimutua... :rolleyes:

Mulla ekat raskausoireet oli järkyttävä palelu, minkä perään hikoaminen litimäräksi. Ja iltaisin tämä. Olin ulkomailla enkä osannu plussaa edes ajatella sillon, ja laitoin sen ilmaston piikkiin, käänsin hotellin lämmityksen täysille ja palvelun nukkumaanmennes mut sit heräsin parin tunnin päästä hikimärkänä. Sama jatkui kotona mut sit sainki jo selvyyden että olinki raskaana..

Mulla on ti neuvola niin yritän muistaa mainita tuosta ja kysäistä onko normaalia vai liittyykö kilppariin :) en usko kuitenkaa et itellä ois kilppariarvojen kans mitää..

Hei kiitos! :happy:

Ei ainaka tietääkseni mun suvussa ole ton kilpparin kans kellään ongelmia.

Hei kiitos! :happy:

Ei ainaka tietääkseni mun suvussa ole ton kilpparin kans kellään ongelmia.

Terkkari meinas ettei oo mitää vaarallista jos ei kerta muita oireita oo ja menee ohi. Raskaudet kaikilla nii erilaisia ja kroppa reagoi erilailla nii sano ettei tarvi huolestua lämmön vaihteluista :)

Miten pitkään teillä on jatkunut ns. repäisykivut? Mulla taisi viimeisimmät olla viime viikonloppuna, mutta nyt rv 15 ei ole enään tuntunut.

Tää ruokahalun puute ja ainainen paha maku suussa alkaa vähän rasittaa. Ruokaa tekee kyllä mieli, mutta kaikesta jää samanlainen paha hapan maku suuhun, myös vedestä. Jotenkin vielä pahentunut nyt loppuviikosta.

Takaisin