Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla todettiin kilpparin vajaatoiminta pari vuotta sitten mutta tosi lievänä joten annostus on ollut 50mg ja sillä saatiin normaaliksi. Nyt kävin muutama viikko sitten verikokeissa ja olivat edelleen normaalit, TSH taisi olla 3.1 mutta mun ylläriksi lääkäri soitti että jos raskaus on toiveena niin TSH pitäisi saada alle 2.5. Siitä asti olen syönyt 100mg annostusta. Ja nyt paksuna :)

Eilen ja tänään tuntunut sellaista jännää alavatsan muljumista ja "lämmöntunnetta" ei kuitenkaan sellaista polttavaa. Tänään myös havahduin miten kieli tuntuu koko ajan kuivalta ja janottaa. Taitaa kaikki mennä raskauden piikkiin :)

Olen tänään myös tullut kipeeksi, olen muutenkin melko harvoin kipeenä. Luin jostain että alkuraskaudessa melko normaalia?? Kurkku kipee, nokka vuotaa ja lämpöä oli 36.8, normaalilämpö on mulla vähän alle 36.

Nää päivät on kyllä jännittäviä kun ikinä ei tiedä mitä tapahtuu :D

Oho, mun TSH oli kuun alussa 4,7. Kiitos kaikille, jotka puhuitte aiheesta, en olisi osannut ajatella tässä olevan mitään ongelmaa!

Kaksi päivää ennen plussaa oli noin puolen tunnin ajan viiltävää/repivää kipua ajoittain, varsinkin kun liikkui tai yritti pitkälleenkin mennä tai nousta..nyt iski plussasta päivää myöhemmin flunssainen olo, nenä vuotaa ei kuumetta kylläkään..pientä nippailua välillä mahassa ja tuntuu kuin hengästyis helpommin..vatsakin pömpöttää hiukkasen..

Lisätä ihan piti tämä rintojen arkuus/hellyys joka alkoi jo noin viikko sitten muutamaa päivää ennen siis tuota vatsan kipuilua...yleensäkki menkkoja ennen tulee samalla lailla kipeäksi mutta tämä ampuu jo vähä yli o_O ei kärsi liikahtaa äkisti nii heti tuntuu hellältä.. tiesi jo melkein noista kipuiluista ja kun rinnat kipeyty niin paljon..

Muokattu viimeksi:
Allergiaoireeni ovat pahentuneet plussan myötä ja olen helisemässä asian kanssa. Nyt ei enää pitäisi olla sen kummemmin allergeeneja ilmassa, mutta niin vaan silmät vuotavat ja kutisevat ja flunssa pahenee. Tietysti nyt sitten pelkään, että tämä on jokin komplikaatio, mutta niin kauan, kun kestän oloani, en tee sille mitään.

Nännitkin alkavat hieman kipeytyä.

Muuten mennäänkin edelleen aika tavallisessa voinnissa.

Mullla on ollut pipo jotenkin kireellä, lämmöt koholla, aamuisin nokka vuotaa ja alko tekeen mieli juustoa majoneesilla (whaaaat???) niin mietin mielessäni että nämä ei voi merkitä muuta kuin raskautta. Tein ekan testin jo rv 3+1 ja haamulainenhan sinne tuli. Nyt viivat on jo vahvat ja väsymys & jatkuva näläntunne alkavat nostaa päätään. Ei haittaa, oon niin onnellinen jokaisesta oireesta että tätä levää hymyä ei edes vesisade haittaa!

Mulla on ihan tajuton nälkä koko ajan! Olen ollut havaitsevinani myös hieman etovaa oloa, mutta se voi olla ihan hyvin mun kuvittelemaa. :D

Mulla on oireina vaan valuva nokka ja tuntemuksia alavatsassa.. Tänään on rinnat aristanu ja oli eka kerta ko oli paha olo, mutta ruualla selvisin. Hassua, kun toivoo oireita, mutta sit ko lukee muiden oireista ja "kärsimyksestä" niin ei todellakaan halua niitä :P

Voi tätä etomisen määrää. Mulla on pari viikkoa tehnyt tosi paljon mieli kunnon pihviä ja tänään pääsin vihdoin pihviravintolaan, ja voi luoja sitä hajua. En tiedä missä rasvassa/öljyssä ne niitä pihvejä paisto, mutta haisi mun nenään tosi pahalle. Sain syötyä kyllä oman pihvin melkein kokonaan, mutta kun naapuripöytään tuotiin siitä rasvasta tirisevät pihvit ni tuli tosi huono olo.

Mä jotenkin muistan, et mua eto viime raskaudessa myös ekat kolme kuukautta, mut en usko et se ois alkanu näin vahvasti. Tosin siihen saatto vaikuttaa myös se, et sillo yritystä oli takana jo aika kauan ja olin vaan niin ilonen koko raskaudesta ja innolla odotin kaikkia oireita. Nyt tää etominen on kyllä ihan kamalaa...

Kelasin eilisiä tunnelmiani uudelleen päässäni ja huomasin oireen, jonka olen sivuuttanut kokonaan: mielialanvaihtelut. Aamusta itkin masennusta, ahdistusta ja pelkojani, kun illasta taas itkin ja nauroin vuorotellen, kun olin niin onnellinen :) Mies katsoin ehkä vähän pitkään näitä tunneilmaisuja, mutta otti ne ihan hyvin. Voi toista parkaa :)

ps. tietääkö joku, missä vaiheessa lämmöt palautuvat normaaliksi? Ja toisaalta: jos raskaus menee kesken, laskevatko ne nopeastikin?

Muokattu viimeksi:
Täällä on takana 2 kamalaa päivää. Väkisin joutunut syömään, ei millään sais nieltyä, oksettaa jos en syö ja oksettaa jos syön. Onneksi löysin kaverini hapankorpun mitä pystyn syömään ja sem jälkeen hetken päästä pystyy syömään jotain muutaki mieliala ollu kyllä niin jostain, koko ajan oottanu koska tulee itku tai raivo kohtaus ja muuten ihan zombina menny, onneksi kykeni eilen asiallisesti avautumaan miehelleni kaikesta mahdollisesta ja olokin sitten helpotti. Nyt sitten tissien arkuus vaihtunu kivuksi, yöllä heräsin muutaman kerran siihen.
Pientä juilimista riittää aina välillä. Enemmän on itseäni häirinnyt noi kivut mitä varsinki tulee enimmäkseen oikealle puolelle, ihan kun joku ottais sisältä kiinni ja vetäis, mutta ilmeisesti se vois olla noita repäsykipuja mistä jotkut teistä onkin maininneet?
Tänään vaan enää naurattaa parin päivän kiukuttelut

Niin ja unohtu tuosta multa vielä et nyt sit on päättäny verenpaineetki tykätä päivittäi tekee nopeita laskuja mikä sitten kruunaakin koko olotilan

Ja ny mää ihmettelen miks mun laittamat hymiöt välillä näkyy ja välillä ei

Mullakin on ollu mieli tosi herkillä, ja mielialat vaihtelee. Muistan ekasta raskaudesta, miten ärsytti kun kaikki itkettää! Voitte kuvitella, miten vaikea oli eilen pidätellä itkua, kun neuvolan hoitaja sanoi puhelimessa että älä huoli, hyvin se vauva siellä voi. :rolleyes:
Onneksi se on ollu miehestä vain herttaista. :D

Onneks kans mies ymmärtää ja nauraa mun yhtäkkisel kiukuttelul :D

Oliko sulla jonsson diagnoosi kilppareitte vajaatoimintaa?
Tuntuu hullulta lääkärin toiminta ku onhan toi tsh yli viitearvoje.
Toivottavasti saat paremma lääkäri neuvolan kautta.

Täällä taas ylkkäilty tänään hampaita oestessä mutta vielä ruoka maistuu onneks.
Eilen purskahdin illalla itkuun muutenvaan telkkaria kattoessa, niin mitkä hormonit?:grin

Hiih, ihanaa päästä luettelemaan oireita (niin ettei ne oo enää pelkkää arvailua)! :)

Vasta plussattu, nyt rv3+4 ja parin päivän ajan havaittavissa seuraavaa:
-Tekee mieli juustoa, koko ajan ja mitä hassuimpiin ruokiin yhdistettynä (juusto+hapan omena, nam!)
-Tissit kipeytyi pari päivää sitten ensin sivuilta ja nyt hiljalleen kipu leviää/pahenee
-Tänään jo kolmas päivä, kun tulee sellaista aaltoilevaa pahoinvointia. Vähän pelottaa, miten pahaksi voi mennä, jos alkaa jo nyt! Miten mä käyn töissä, jos koko ajan on treffit porsliinin kanssa??
-Alamasun nippailuja jonkin verran, muutamia repäisykipuja ollut, pari kertaa olen huomannut, että häpyluuta vihloo
-Närästys. :wacky: Yöllä heräsin ja kahdessa edellisessä raskaudessa mennyt todella pahaksi. En odota, en sitten yhtään.

Jännä muuten, kun olen kaikista raskauksista testannut plussan jo ennen kuin on menkat jääneet pois, mutta aina eri oireiden takia. Esikoisesta kipeytyi tissit aivan järjettömästi jo muutama päivä ennen plussaa ja toisesta sitten alkoin ihmettelemään aivan järkkyä väsymystä ja semmoista tahmaista/umeloa oloa. Nyt näköjään ensimmäinen selkeä merkki on tää etova olo. :hungover:

Mulla on viimeisen vuoden aikana lähteny vitiligo aika aggressiivisesti leviämään, ja ihotautilääkäri sanoi, että tilastollisesti vitiligo liittyy usein kilpirauhasvaivoihin. Joten menin just heinä-elokuun vaihteessa testeihin, kun moni niistä vajaatoiminnan oireista täsmää. Ei ne pitäneet niitä arvoja sellaisina, että pitäisi tehdä muuta, kuin seurata. Ei siis ole diagnoosia, enkä silloin edes keskustellut aiheesta lääkärin kanssa. Hoitaja vaan puhelimessa sanoi, että puolen vuoden päästä kontrolliin. Mulla oli siis t4v muistaakseni 12 ja tsh 4,7.

Äsken alkoi aivan yhtäkkiä kova häntäluukipu. Sattuu istuessa, kävellessä, kumartuessa.
Tämä oli eka raskausoire esikoisesta mutta tässä raskaudessa alkoi vasta nyt!:cool:
Viikot 5+5.

Eilen illalla ihan järkyttävä menkkamainen kipu mahassa. Yritä siinä sit nukkua. Selällä maatessa tuntuu pieni "kumpu" mahassa vaikkei se nyt vielä ookaan vauvasta johtuvaa. Mut oon ruvennu oottamaan mahaa et voi hipelöidä sitä aina :)
Tissit.. Au. Siskon lasten luona oli välillä tuskaa kun riitti että joku kävi halaamassa niin jo koski. Ei silti tullu intoa kertoa kellekään kun ei tätä tajua itekään vielä.
Niin ja osin varmaan reissusta johtuvaa tää väsymys mut voisin nukkua monet päikkärit päivässä. Nyt alkas 5 päivän työputkikin...
Rv 5+3

Voi hormonit... oon aina ihmetelly että miten muka raskaana olevat vollottaa vaikka tv-mainokselle. Ei mun kohdalla. Paitsi tässä raskaudessa!

Tänään itkin vaikka kuinka kauan suihkussa kun tuli (mukamas) tunteikkaan laulun sanat mieleen. Ja samalla ajatus esikoisen menemisestä esikouluun parin vuoden päästä. On siinäkin vollotuksen aiheet!

Pari päivää sitte räjähdin miehelle ihan pikku asiasta. En edes ajatellu että se olisi oire, mutta taitaahan se olla. En taida olla ihan helpoin asuinkumppani just nyt.

Ja VÄSYMYS!!! Voi pyhät pieksut. Fyysisesti ihan poikki lähes ihan koko ajan.

Ihan kuin maha alkaisi olemaan vähä isompi. Voiskohan siellä olla 2 kpl?

Takaisin