Oireet

Tuulia

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2017
Millaisia oireita teillä on ollut? Missä vaiheesa ne ilmaantuivat?

Itse olen ainakin vielä toistaiseksi lähes oireeton. Mitä nyt lämmöt ovat 37 luokkaa, vatsa törkeän turvonnut ja hikoilen kuin pieni possu. Rinnoissa on hienoinen arkuus, jos niitä oikein puristelee ja painelee, enkä saa nukuttua öisin kunnolla. Muuten ei sitten olekaan yhtään mitään mainitsemisen arvoista oiretta, ja varmaan siinä vaiheessa kun niitä tulee, muistelen kaiholla näitä aikoja, mutta olisihan se mukavaa tuntea konkreettisesti olevansa raskaana, kun nyt siitä on merkkinä vain pari plussatestiä.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ollu nenö tukossa nyt kohta kaksi viikkoa, en tiedä onko se oire, mutta en muista että ennen ois tämmöstä ollut. Rinnat myös aristaa vähän, mutta aika oireeton olo vielä täälläkin.
 
Miun "oireet" on luultavasti ollu suurimmaksi osaksi omaa jännittämistä ja turhan tarkkaa kehon tarkkailua. Ilmaa on ollu mahassa jo kaks viikkoa lähes koko ajan, ja varsinkin istuessa maha tuntuu "isommalta". Etova olo on ollu kanssa pari viikkoa, mutta lähinnä vaan sillon kun sitä ajattelee :D Fiksua!

Rinnat on hiukan arat jos painaa kunnolla. Kp 22-23 tuntu juilintaa mahassa ja semmonen menkkajomotus tuli mikä on normaalisti menkkojen 2. päivänä. Menkkoja vaan ei tullut, ja eilisenkin ravasin vessassa kun tuntu että jotain valuu mutta mitään ei tuu. Aamulla kun menkat ei ollu alkanu niin olisin ollu pettyny jos mitään viivanhailuraakaan ei ois tullu tikkuun.

Nyt on kp 27/23-25(21-28) eli välillä kierto on pitkään säännöllinen ja sit se hyppää liian aikaseen tai myöhään ilman mitään logiikkaa. Raskausviikkoina kuukautisista laskettuna 3+5.
 
Täällä ollut suht vähän oireita tähän asti.
Ehkä iho vähän huonommassa kunnossa ja mulla tosiaan tän viikon alussa nous lämmöt 37,4 asti, sit toissapäivänä ja eilen oli lämmöt laskeneet normaaliin ja taas tänään on 37,2.
Joku puhuikin että voi tulla "implantation dip" lämpöihin kun alkoi kiinnittyy. Mietin vaan että koska tänään dpo 10 niin ois hyvin voinut vaikka toissapäivänä olla tuo kiinnittyminen. Aika nopeesti testi näyttää kyllä plussaa :woot: esikoisesta plussasin dpo13.
Uutena oireena eilen ja tänään voimakas alamahan turvotus ja leggnssitkin puristaa. Kai se on kaivettava mammalegginssit jo kaapista. Jouduin esikoisestakin ottaa mammahousut käyttöön vkolta 5 alkaen kun maha turposi heti palloksi... :oops:

Väsymystä ja pientä kuvotusta myös. Välillä rintoja "vihloo". Toivon ettei pahoinvointia tulis hirveesti, esikoisesta oksensin päivittäin noin 11 vkoa:wtf:
Tänään viikkoja 3+6
 
Mulla ei oo vielä mitään muuta, kuin esikoisen odotuksen alkuajoilta tuttu hengästyminen. Sen takia tein testinkin. :D

Jännää nähdä tuleeko tämä toinen raskaus noudattamaan ensimmäisen kanssa samaa kaavaa ja saan olla oireeton koko raskauden, vai onko tämä sitten ihan eri maata. :P
 
Ei vielä onneksi juuri mitään oireita. Rintoja aristaa, varsinkin jos esikoinen sattuu tälväsemään niihin sopivasti.
 
Menkkamaisia jomotuksia tuntuu, ja onko nää nyt niitä nippailuja mahassa? Näppyjä myös ilmaantunu kasvoihin.. :/
 
Eilisestä asti on ollut suussa outo maku, joka tulee lähinnä röyhtäistessä tai hikatessa. Se muistuttaa kananmunaa/ verenmakua, jos nyt muistan oikein, kun en ole kumpaakaan suuhuni pistänyt moneen vuoteen. Tiedä sitten onko se oire vai ei...

Ja teistä en tiedä, mutta itse toivoisin nyt jotain konkreettista todistetta siitä, että tässä sitä ollaan raskaana. Oireettomuus saa pienen (tai vähän suuremmankin) pelon kytemään mielessä, vaikka sitä kuinka yrittäisi olla rauhallisin mielin.
 
Muokattu viimeksi:
Miun maha on ihan turvonnu! Tuntuu et työpaidan läpi näkyy jo, tänään nyin paitaa alas kun maha tuntu tursuavan. Jos tää vähänkä turpoo lisää niin miun housut ei mahdu jalkaan!
 
Iiti täälä sai kiskasta lökärit jalkaan ettei farkut purista.. Kohta arvaa sukulaiset :D
 
Täällä ihan tajuton väsymys.. vois vaan nukkua ja nukkua mut tuo kuopus pitää huolen et mami pysyy liikkeessä:hungry: Vihlontaa ja menkkajomoa. 4+6(?)
Alussahan me kaikki ollaan, oireet voi vielä hurjasti vaihdella ja välillä olla oireettomia päiviäkin. Esikoisesta ryöpsähti oireet tasan rv.6. Ja niitä kestikin sitte loppuun saakka.. yritetään nauttia:shy:
 
Sama täällä Iiti :) Yhdet farkut jouduin jo laittamaan varastoon, kun maha ei mahdu. Mutta onneksi sille on hyvä syy :)

Ja väsymystä täälläkin, mamabel, mutta se johtuu varmaan eniten siitä, etten saa kunnolla nukuttua. Parit päiväunet on pakko ottaa päivässä, että jaksaa. Koitahan sinäkin levätä ja ottaa kuopus vaikka viereen kuorsaamaan, jos saisit niin edes hetken hengähtää.

Lökärit on just bra Mytty :) Ja vielä huppari siihen lisäksi, niin on mukava olla.

Milloinkohan sitä voi odottaa, että ruokahalu palaa? Nyt ei tee mitään mieli, kun on jatkuvasti niin turvonnut ja täysi olo... Väkisin joudun puputtamaan ruokani.
 
Mulla alkoi esikoisesta pahoinvointi ja oksentelu vkolta 6 enkä yli kahteen kuukauteen syönyt nitään lämmintä ruokaa:hungover:
Toivon ettei nyt olis niin voimakasta tuo pahoinvointi. Vähän jo aljanut tulla sitä että lämpimät ruuat tökkii..

Mahaturvotus ihan jäätävää. Mua puristaa tavalliset legginsditkin niin paljon että jouduin jo käydä ostaa parit mammalegginssit. Näytän siltä kuin ousin vähintään yli puolenvälin raskautta.. Kyllävähän käy kateeks niitä kellä msha pullahtaa joskus puolivälin jälkeen vasta... Tätä ei paljoa saa piiloteltua..:bored:
 
Mun piti tehdä uusi testi, kun ei enää tunnu siltä, kuin olisi raskaana. Nyt niitä on enää yksi varastossa. :D
 
Haha, tuttua Jonsson :) Itsekin testaan harva se päivä, kun ei mikään oirekaan kerro raskaudesta juuta tai jaata. Digillä näkee kätevästi viikot :) Eilen illalla tehdyssä testissä 2-3 on pysynyt! Perjantaina varmaan testaan taas, jos vaikka olisi jo 3+.
 
Kiva, kun en ole ainoa. Onneksi en ole lähtenyt noihin digitaalisiin, kamalan kalliita ja saisi tosiaan vain yhden syyn lisää tehtailla testejä. Olen muutenkin ollu niin hätäinen, että joka kierrossa olen aloittanut testit jo viikkoa ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Kaiken maailman kuviteltuja oireita on ollut silloinkin. Nyt odotan sitten jännittyneenä perjantaita, josko ne kuukautiset oikeasti jäisi tulematta!
 
Mäkin tein vikan testin eilen :) testien teosta sen verran, et mä testailin edellisessä keskenmenneessä raskaudessa kokoajan ja viiva pysyi vahvana vaikka kehitys pysähtynyt 5+. Alussa testi tietty voi näyttää viivojen haalenemisen esim. Jos kemiallisesta raskaudesta kyse..tai muuten menee kesken. Mä kävin eilen hcg mitauksessa ja arvot oli 2600.. ilmeisen ok näille viikoille. Huomenna uusiks.
 
Monesti kuulee kun ihmiset puhuu repäisykivuista. Ne kai tunnistaa helposti, mutta mistä ne johtuu? Kun monet kertoo että kun nousevat sängystä tai nostavat jotain niin silloin tuntuu mutta miten se voi näin alussa olla? Onko kellään kokemusta?
 
Iiti86, kohdun kasvukipuja :) mulla niitä monta kertaa päivässä..tuntuu äkkinäisissä liikkeissä vatsassa.
 
Takaisin
Top