Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvässä jamassahan nuo arvot sinulla ovat Mytty. Itse tikutin oviksen, eli tiedän sen perusteella viikot, kun kierto muuten oli niin pitkä. Tekisi mieli käydä kyllä labrassa tarkistamassa tilanne, mutta ehkä nyt toistaiseksi vaan odottelen. Vaikeaa vain olla rauhallinen, kun ei ole mitään oireita...

Ruoka ei kyllä maistu... jos kerkeää tulla liian nälkä, ruokahalu katoaa eikä tee mieli syödä mitään. N. klo 10 aina alkaa töissä kuvotus/oksetusolo. Ja hengästyttää hirveesti kävellessä. Ja tissit on kasvanu (kun on niin pieni lähtökohta niin sen kyllä ite ainakin huomaa) ja aristaa. Onhan jo noita.

Tuulia nyt just vois sanoo et oo se pikkuhetki onnellinen ku ei oo oireita silloo kyl miettii onko sielä ketää mut tänää sai kumartaa pönttöön ja jos vanhat merkit paikkaa pitää niin seuraavan kerran päivä jona en oksenna on ku oon synnyttäny :D

Täällä kauhea turvotus aamusta, mieliala vaihtelee paljolti, ei tekis mieli syödä mitään kun alkaa etomaan sen jälkeen ja jos venyy syömis väli liian pitkäks ni meinaan oksentaa, nippailuja mahassa pienempiä ja isompia, naamaan tullu pieniä finnejä paljon, jatkuvasti saan ravata vessassa tuntuu ettei neste imeytyis lainkaan ja maha kovalla. Ja varsinki tää väsymys on ihan hirveetä, pari tuntii energistä oloa ja sit taas meinaa nukahtaa. Töissä yrittää aina miettiä miten saan salattuu ja meen pää kolmantena jalkana ettei sie huomattas mitää

Mä oon vähän yllättynyt ja peloissani tästä etovasta olosta. Esikoisesta mulle tuli huono olo vaan jos en syönyt säännöllisin väliajoin. Nyt mulle tulee oikein sellaisia etovia pahoinvointiaaltoja. Ei onneks koko aikaa oo, mutta vähän väliä noita ällökohtauksia tulee. Mahdankohan oksennella tässä raskaudessa? :D esikoisesta oksensin vaan kerran ja sekin laukes siitä kun hammastahnaa valahti liian kurkkuun ja teki kakomisrefleksin. Toivon kyllä välttyväni oksentelulta tässäkin raskaudessa!

Välillä tulee myös epämääräistä menkkamaista juilintaa ja se aina pelästyttää. Koitan olla kuitenkaan huolestumatta liikaa, muistan miten esikostakin olin yhen viikon (rv 5-6) ihan varma että menkat alkaa kun oli ihan sellasia polttoja, mut ei onneks. Välillä on pyyhkiessä tullut ruskeeta, sekin onneksi jo tuttua esikon ajoilta. Kaikenkaikkiaan uskon suhtautuvani vähän rennommin tällä kertaa ton tapasiin oireisiin, kun kerran ne jo kokenut ja todennut etteivät ne ole merkkejä mistään kurjemmasta.

Tää vatsan lisääntynyt toiminta on kyllä vähän jo hauskaa. Hyvä kun eka raskausoire on näköjään mulla aina se et tarvii käydä kakkosella paljon useemmin kun aiemmin. Nyt sentään hoitovapaalla ollessa voi kakkia kotona eikä tarvi töissä ravata vessassa..

Mä toivoin et ees yhen raskauden selviin ilman oksenteluu mutta pyh ja pah ennen plussaa tuli ho etoamis kohtauksia mutta eilen ku se sitte kunnolla jysähti nii kyllä tänää on saatu käydä pönttöö moikkailees ja se vaikeutti kyllä aika pahasti esikon kans lähikaupasakki tottuivat että lähes joka kauppareissulla juoksin ulos kaupasta onneks on pikkukylä nii ei suurta häpeää synny :D

Täällä vähän kaikki oireet jääny tän inhottavan kurkkukivun ja kipeen olon varjoon. Kun ei voi oikeen mitään lääkettäkään ottaa. Parina päivänä oon ottanu panadolin mut se auttaa vaan hetkeks. Maha on iso, muuten ei juuri oireita. Väsyttää mutten kuitenkaan saa unta kunnolla esim. Päiväunilla. Ruoka ei maistu kurkkukivun takia.
Eilen tuli kerran semmonen kuvotus kun otin pari avocadoa leikkuulaudalle ja olin rupeemas tekee ruokaa itelle ja lapselle. Piti ihan mennä keittiöstä pois. Meni kyl ohi nopee.
Jos menee samaan malliin kuin viime raskaudessa niin pahoinvointi alkaa siinä ens viikon lopulla. Oon nyt yrittäny tehä paljon ruokia pakkaseen et saan esikoisen ruokittua koska viimeks en tosiaan pystyny mitään kokkailee pariin kuukauteen:wtf:

Toi on aika hyvä keino tehä pakkasee ku alkaa se hetki et kaikki etoo itellä tuli tänään nakeista vaikka oli vaan jääkaapissa nii olisin halunnu heittää roskii :D

Hihi uusi oire elohiiri ne on yleensä ollu pitkin raskautta häiriköimäs vaihtaa vaan paikkaa välillä tällä kertaa se iski takapuoleen en tiedä onko se oikeestaan oire mut niitä on niin paljo raskaana ollessa :laughing002

Eilen alkoi flunssaoireet. Nenä tukossa ja vuotaa, pärskin koko ajan. Lämmöt edelleen 37. Tissit tuntuu siltä, kuin ne olis täynnä mustelmia (ei kipeet varsinaisesti kuitenkaan). Maha turpoilee ja on jumissa. Nukun edelleen huonosti, mutta paremmin, kuin alkuun. Lisäksi väsyttää hetkittäin. Eilen menin nukkumaan jo 17 maissa, kun sohvalla makaaminenkin oli ylivoimaista :)

Tätä oireettomuutta miettiessäni tajusin, että olen onnekas. Mitä pidempään mitään valtavaa pahoinvointia tms. ei ole, pystyn pitämään raskauden piilossa lähipiiriltä, kun haluaisin odottaa sinne rv 12 asti ainakin ennen kun kerrotaan. Jotain hyvääkin siis :) Tissien kasvua toki odotan, kun on niin mitättömät :)

Sympatiat teille kärvistelijöille :Heartred

Muokattu viimeksi:
Ei oireita vieläkään. Jännäksi käy, meneeköhän tämä raskaus yhtä oireettomana kuin esikkoa odottaessa. :D

Ihanaa Tuulia, että oot osannut asennoitua nyt positiivisesti oireettomuuteen! :)

Mullakin on nyt tosi vähän oireita, eilen huimas ja väsytti, mutta paha sanoa mikä johtuu tästä influenssasta ja mikä on raskautta. Ei okseta ja tissitkin on palannu takaisin normaalitilaan. Kylläpä olis mahtavaa, jos sitä kuukausien etovaa oloa ei tulis!

Alkaa tuuliallaki varmaan se pahin hormoni sekoilu helpottaa :) kaikki ku on melko samassa vaiheessa niin saa syyttää hormonimörköä ;)

Ei oikein mitään oireita vielä, vähä rinnat arat ja väsymystä. Ja pari kertaa tullu repäisykipua.

Mahtavaa että muillakin on vatsavaivoja! Ihan kamala jumi ja kaasutus koko ajan.

Ja tissit. Ei ollu tällasta vaivaa ekassa raskaudessa. Silloin rinnat alkoi kasvamaan vasta ihan loppuraskaudesta, nyt ne on ihan turvonneet ja niihin sattuu koko ajan.

Mä en tiedä mitä mulle tapahtuu normaalisti isotissinen nii nyt ne on jotenki löysät :laughing021 voi johtuu siitäki että tos yks päivä kävi ampiainen kurkkaas paidan alla ja kai se jäi puristuksiin ku pisti molempiin tisseihin ja turpos ihan kivasti jos se on ny ruvennu laskee nii tuntuu löysiltä :D mulla kahen aikana alko kipeytyy vasta pari viikkoo ennen synnytystä :)

Mä en tiedä mitä mulle tapahtuu normaalisti isotissinen nii nyt ne on jotenki löysät :laughing021 voi johtuu siitäki että tos yks päivä kävi ampiainen kurkkaas paidan alla ja kai se jäi puristuksiin ku pisti molempiin tisseihin ja turpos ihan kivasti jos se on ny ruvennu laskee nii tuntuu löysiltä :D mulla kahen aikana alko kipeytyy vasta pari viikkoo ennen synnytystä :)

Mulla oireina pääkipua, jatkuvaa väsymystä, pissattaa ja mieliala vaihtelee jatkuvasti.. Ja vatsakipua sekä nippailua alavatsassa sekä menkkojen tuntuista kipua. Ainiin ja koko ajan outo olo että jotain tapahtuu. Nyt viikon verran ollut näitä oireita (välillä helpottaa ja sit tulee taas takasin). Menkat 6pv myöhässä ja testeistä tullu yks pieleen mennyt ja muut negoja. Pitäis varmaan vaa ootella mutta ei millään jaksaisi..

Mulla on ollut mielestäni tosi paljon oireita. Olen jo ihan epätoivoinen, että tällaista rämmintääkö tämä tulee olemaan. Olen ollut tosi uupunut ja väsynyt. Tänään oli ehkä vähän helpompi päivä, toivo elää! Koko ajan sellainen tunne kun olisi hirveä jetlag. Aamulla herää väsyneenä, eikä yhtään levänneen oloisena. Olen lisäksi ollut ärtynyt, pinna kireällä (tietysti väsymyskin vaikuttaa varmaan) ja itkukin tulee todella herkästi. Vähän on ollut myös mieli maassa, joka vähän mietityttää. Olen yleensä iloinen ja peruspositiivinen ihminen. Rinnat on ihan pallot ja todella arat. Rinnoista todellakin huomaa, että jotakin tapahtuu kropassa, kasvanut ainakin yhden kuppikoon. Menkkamaisia kipuja vähän väliä ja lisäksi repäisykipuja ollut pari kertaa. Olen janoinen ja vessassa joutuu ravaamaan selvästi useammin kuin ennen. Etova olo aamupäivisin ja hirveä nälkä tasaisin väliajoin! Kahvi ei oikein maistu enää, muut ruoka-aineet menee. Lisäksi mahaa turvottaa vähän ja ollut ilmavaivoja, jee! Kaikki hajut on voimistunut todella paljon, ihan härö olo, kun haistaa niin tarkasti asioita yhtäkkiä. Lisäksi ollut outo niiskuttava pienimuotoinen nuha, ja välillä huimausta.

Takaisin