Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi hormonit! Esikoinen lähti reissuun isän kanssa ja täähän on vaan ihanaa nuorempi kun menee 19.00 nukkumaan saa omaa aikaa mut voi piru ku se lähti ovesta ja sano heippa nii se vollotus ei loppunu soitin ku olivat jo 100km päässä itkien että tulee kotiin.

:banghead:tää turvotus..... maha näyttää nyt jo silt ku ois kuudennella kuulla. :o mulla alkanu tulla iltapahoinvointi, sama ku viime raskausaikana. :(

Täällä Hellu ihan sama homma! Äitiyshousut on ainoat mitkä mahtuu ja jos yritän peittää mahaa löysillä vaatteilla niin näyttää just siltä että piilottelen rantapalloa :bored:
Senpä vuoksi joudun kaikille ketä satun näkemään paljastamaan raskauden jo nyt.
Mulla oli sama esikoisesta eikä se maha koskaan kadonnut, muuttu vaan jossain vaiheessa kiinteämmäks raskausmahaksi.. :rolleyes:

Mulla ei oo vielä kauheasti oireita. Päivää ennen kuin plussasin oli menkkamaista jomotusta mutta se loppui siihen. Nyt on enimmäkseen vaan ihan järkky väsymys koko ajan ja palelee. Pääsin viime raskaudessa oireiden suhteen aika helpolla (en esim. oksentanut kertaakaan) joten saa nähdä miten nyt menee :rolleyes:

Mytty, mää oon varma että mulle tulee kans samanlaisia oireita itkun suhteen ko sulle :) Meinannu olla itku herkässä, mutta vielä oon saanu pidätettyä. Eilen muutettiin uuteen kotiin ni meinasin joka asiasta olla liikuttuneen onnellinen! :D

Mulla on ollut myös viimeviikolla huutava nälkä ja siitä kenties seurannut kiukku, puoliso on ollut ihmeissään. :)
Mulla siis vasta rv4+2.
Muita oireita:
-herkät nännit
-juilinta ja terävät nipistelyt munasarjoissa
-alaselän särky
- vatsan turvotus
-pahanolon aallot, mutta ei mitään oksennusta.

Mä oon alkanu juokseen vessassa öisin, mikä on tosi rasittavaa, ja heti perään on kauhea jano. Aamulla kun herää on huono olo ja järkky nälkä, ja sit ku syö jotain ni hetkeks helpottaa kunnes tulee huono olo siitä et söi jotain. Niin kieroa.

Ei ole oireita vielä näkynyt. Ei tosin ollut esikoisestakaan pahemmin. En olis varmaan edes tajunnut olevani raskaana, ellei olisi tullut etiäinen että yhtä juttua varten nyt varmuuden vuoksi tikutan.. Ja hups.. :) Noh, kyllähän tätä jo on odotettu vuoden alusta :Heartred

Nyt se kammottava närästys alkoi yöllä! Molemmissa raskauksissa yöt oli hirveitä kun pahoinvointi herätti ja näköjään sama toistuu :) ja nyt se turvotus saapui tännekki.. :(

Rv 4+5 ja ei ole vielä hirveänä oireita, mutta joitain pieniä mistä arvelin että saattaisin olla raskaana. Viime viikolla olin monena päivänä järkyttävän väsynyt ilman sen kummempaa syytä. Pari kertaa on tullut metallin maku suuhun, se on kyllä niin ällöttävää (samaa oli edellisessä raskaudessa). Olin tällä viikolla pari päivää flunssan kourissa, mutta silti tuli syötyä melkein normaalisti, vaikka yleensä flunssassa ei tule syötyä paljoa mitään... Oli vain säännöllisin väliajoin olo että nyt pitää syödä. Menkkamaista jomotusta satunnaisesti tällä viikolla myös (saihan niitä menkkoja odotella turhaan). Ei tee mitään epäterveellistä mieli (normaalisti joka päivä himottaa jotain!!!).

Tänään vasta ekan kerran hieman pahoinvointia aamulla. Niin ja pari kertaa olen itkenyt jotain ihan turhaa pikkujuttua.:) Ja siitä itkusta ei meinaa tulla loppua. Että onhan noita loppujen lopuksi aika paljon, mutta tuollaista pientä ja satunnaista ainakin vielä. :)

Välillä juilii mahassa ja muutenkin tulee epämääräisiä tuntemuksia. Välillä nousee ahdistus et meneekö nyt kesken vai mitä tapahtuu. Tää alku tuntuu siltä ku kävelis tulisilla hiilillä o_O

Mä oon kans himoinnu heseruokaa koko päivän harmi et lähin on 15km päässä eikä oo autoa :D mut oireena löytyy närästys joka ei meinaa ees renniellä helpottaa :( enkä oo kyllä taas mitään semmosta sylnykkää mikä pahentais.. tätä tää ny on sitte synnärrille asti :D tää alku on ihan ärsyttävää aikaa ku ei meinaa olla hetkeä ku ei raskautta ajattele sais alkaa liikkeet tuntumaan niin vähä helpottaa ainaki tietää pienen olemassa olon..

Mytty, mä en tajua tuota närästystä. :confused: Kun mulle on aiemmissa raskauksissa sanottu, että johtuu siitä kun kohtu painaa jotenkin, mutta jo se alkaa näin alussa, niin pakkohan sen on liittyä silloin raskaushormoneihin eikä kohtuun. Kun tuskin se kohtu vielä mitään painaa. :grin Mä kävin hakemassa Valmarinia, jota saa ihan huoletta juoda raskausaikana ja toivon, että siitä olisi vähän apua. Renniet ei mua oo auttanut yhtään enkä haluaisi ottaa mitään, missä on alumiinia. :stop: Meillä on tämän hetkisellä kuopuksella ollut vauvana refluksitautia ja monia ruoka-aineallergioita ja olen aika varma, että syynä oli mun raskausaikana käyttämät (resepti)närästyslääkeet. Ja sitten jouduin vielä syömään kolme antibioottikuuria erinäisistä syistä.

Mulla on tissit kipeytyneet nyt niin paljon, että en pysty esimerkiksi ottamaan lapsia syliin, ellei oo rintsikat päällä. Ja tissit on jotenkin tosi raskaat/turvonneet eli on ilmeisesti pakko lähteä liiviostoksille. :joyful: Väsymys ei ole vielä (koputtaa puuta) iskenyt, mitä vähän ihmettelen. Mutta sellainen oire on, että herään joka aamu tosi aikaisin! Etova olo sen sijaan vaan pahenee ja odotan innolla (tai sitten en) milloin on ekat treffit porsliinin kanssa.

Onko teillä muilla muuten enemmän jano kuin aiemmin? Mä voisin juoda koko ajan! Tuntuu että kieli on santapaperia ja kuukahdan ihan kohta nestehukkaan!

Mä ainaki juon iha törkeesti ja siitä syystä täytyt vessa olla koko ajan vieres :D

Juu, mä olen tosi huono juomaan, mutta nyt jotenkin luonnostaan tulee juotua enemmän. Senkin olen huomannut, että suuta kuivaa välillä.

Oli muuten ihan kauhee yö! Repi ja vihloi kohtua itkuun asti mä oon diagnosoinu tän kasvukivuks muistan esikoisesta vähä plussan jälkee oli samanlainen yö ja itkin hysteerisenä et mitä tapahtuu meni kuitenki aamuksi ohi kakkosesta tein plussan juuri tämän kivun takia.. molemmissa loppui kivut ennen nt ultraa ja sitte se kipu muuttui toisenlaiseks ku alkoi vähä maha kasvamaan.. kerron tän vaan siks että esikoisen kohdalla mä soitin joka asiasta neuvolaan ja aina olin tarkistuksessa.. mulle on nyt kolmen raskauden aikana kerrottu että ei ole normaali raskaus koska alkuraskaudessa ei saisi olla kovia kipuja. Voi varmaan kuvitella etten oo oikeen ikinä nauttinut raskaudesta koska mun mieli on romutettu alusta saakka.. ikinä mulle ei oo vaan sanottu että kaikkien kroppa on erinlainen ja myös alkuraskaudessa voi tuntea suurtakin kipua mä oon joutunut tän nyt itse toteamaan että suurista kivuista huolimatta voi saada täysin terveitä lapsia.
Mua ärsyttää ihan suunnattomasti tällä hetkellä! Huomenta hormonit mutta lähinnä vaan toivon ettei kenenkään muun mieltä romuteta ja myöhemmin joutuu toteamaan että kaikki meni hyvin.. se että lähdin vie kolmannen raskauden kokemaan tarkottaa sitä että mä vaan rakastan lapsia niin paljo että voin vaikka vähä kärsiäkki :) tämmöne aamu avautuminen..
T: tuulimunan ja liian pienen sikiön äiti + rv 6+3 ulkopuolinen joka onki kohdussa..

Tänään 5+4

Täällä alkaa flunssa hieman helpottaa, vihdoin...

Näitä oireita edelleen:
- väsyneisyys erityisesti aamulla (joku täällä sanoi että herää aikaisin ja mulla iha sama juttu, ei pysty nukkumaan mahd pitkään mitä haluaisin tehdä tällä hetkellä)
- janottaa ja kieli tuntuu kuivalta
- iltaisin pientä huimausta
- nälkä
- iltaisin turvottaa
- hajuaisti voimistunut (hassua kun nuha hellittänyt niin huomaa miten paljon voimakkaampana kaikki hajut tulee lävitse)
-pientä kipuilua alavatsassa, voimakkaammin jos esim niistän

Rinnat tai enemmänkin nännit ovat tulleet kipeiks mutta ei mitään sen ihmeellisempää kuin menkkoja edeltävinä päivinä.

Kaikki oireet ovat edelleen lieviä ja satunnaisia! Hyvin helpolla mut päästetään tällä hetkellä, mikä jotenkin ärsyttää kun pelkään keskenmenoa :( mutta olen silti positiivinen, viimeisen testin viiva oli jo niin vahva että se antoi paljon uskoa <3 ensi viikkoa vielä jännitän sitten voisin varata neuvolan...

Tsemppiä kaikille!

Mulla on itseasiassa alavatsassa tykyttänyt ja jotenkin oikein kunnolla tiedostanut, että siellä jotain tapahtuu. Tosin veikkaan, että olot johtuu ihan vain siitä, kun nyt tiedostanut asian. Koska taaskan ei ollut mitään muuta oiretta, kun semmoinen olotila, että nyt se on tärpännyt (vaikkei uskaltanut luottaa). Väsymys tulee vähän myöhemmin? Ja mielenkiinnolla odotan et alkaako taas "nenähelvetti" eli esikoisesta turpos hengitysteiden limakalvot niin paljon, että oli jatkuvasti nenä tukossa ja lähes kokoajan joutui käyttämään Nasolinia yms. (kaikki nenäkannut yms oli myös käytössä). TOSIN koska tukkoisuus jatkui synnytyksen jälkeen niin kävin näyttää nenää nenälääkärillä ja siellä havaittiin, että nenä on ilmeisesti joskus murtunut (ainoa mahds teini-iässä eli n. 15 vuotta sitten!!!) ja sen vuoksi vinossa mikä aiheutti ongelmaa hengitysteihin kun limakalvot turpos. Nenä leikattiin tuossa vuosi sitten, joten nyt ainakin siellä olis paremmin tilaa kyllä :)

Takaisin