Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuo hormonit oli kyllä yks mikä itseni yllätti täysin ekassa raskaudessa. Varsinkin loppua kohden oli ihan kumma olo, todella itkuherkkä ja mielikn vähän maassa. Toinen lukunsa oli synnytyksen jälkeinen hormonimyräkkä, mikä alkoi 3-4 pvää synnytyksestä. Musta tuli ihan pirttihirmu :oops:
Onneksi se sit alkoi suht nopee muutamassa viikossa laantua. Sillon mieskin oli ekaa kertaa ihan helisemässä mun kaa :rolleyes:

Voi ku sen hormoni toiminnan ymmärtäis :( vaikka tää jo kolmas raskaus onki yhä edelleen mä ihmettelen mitä tapahtuu toki tiedostan että johtuu niistä hormoneista mutta itkukohtauksen tullessa vaa ajattelee että mitä mulle tapahtuu.. :) kyllä käy ukkoa sääliks välillä siihen tän kaiken puran ettei lapset joudu kohteeksi täytyy sen paljo rakastaa ku tälläst kattelee:smiley-ashamed005

Oireita tällä hetkellä:
  • tisseihin koskee jo niin, että kun halaa tai vaikka makaa sängyssä niin melkein pitää vaihtaa asentoa
  • tissit kasvanu! mies on katellu jo kuulema pari päivää, ite huomasin eilen aamulla ;)
  • "raskaushehku", mies väittää että oon vaan entistä kauniimpi
  • menkkajuilimisia välillä, ei mitään liian ikävää
  • random-tilanteissa, vaikka yöpukua vaihtaessa meinaa tulla huono olo, mutta saan sen pois kun ajattelee jotain muuta
  • peppu on kyllä levinny. en tiie voiko se olla oire mutta miun yöhousut kiristää o.O
  • aiempi järkyttävää turvotus on laskenu, nyt on melkein jopa normaalin näköinen :)

Iiti kyllä täälä alkaa ainaki takapuoli leviimään ennenku maha alkaa kasvaa :D palautunut kyllä heti synnytysten jälkeen ehkä se oire on :)

Mulla tuli eilen kauppaan kävellessä ensimmäinen oksetus, mutta muuten on kyllä edelleen tosi hiljaista. Ikään kuin ei olisi raskaana ollenkaan.

Mulla oireita (viikot tänään 4+3)

*oksettava olo, aamupahoinvointi
*repäisykivut/liitoskivut
*tunteiden myllerrystä... Itku tulee herkästi
*tissit turpoaa ja nipistelee, nännit todella todella arat.
*alavatsan turvotus

Oon huomannut että tästä numero kolmosesta kaikki oireet alkoivat hyvin varhaisessa vaiheessa, osa jo ennen plussaa. Myös liitos/repäisykivut ovat tulleet todella aikaisin, viimeyönä kylkeä kääntäessäni iski kamala repäisevä kipu. Näitä on ollut joka raskaudessa mutta nyt tuntuu että kaikki oireet yms tulee todella hyvissä ajoin!

Me tultui ystäväni kassa tulokseen että taitaa vaan joka raskaudessa alkaa oireet aikasemmin :D nauroin jo että jos vielä sattuu lapsia tulemaan niin pahoinvointi alkaa ennen raskautta :D täälä noi repäsyt alko jo ennen plussaa hätäpäissä jo tesinki mutta negaa näytti vielä 3päivää :)

Täällä taas esikoisen alkuraskaudessa oli huomattavasti enemmän oireita kuin nytten. Mutta saas nähä miten jatkuu :)

Muokattu viimeksi:
Lähettäkäähän tännekin niitä oireita, jos liikenee :) Etenkin isommat tissit ja Mangolian hyvin toimiva suoli kelpaisivat :) Vaihdossa voin antaa allergiaa muistuttavan flunssan :)

Hei Mä unohdin kanssa yhden tosta listasta! Siis viimeviikolla kun plussasin, olin kokoajan nälissään! Ja siis mitään karkkia/suklaata ei tee yhtään mieli. Terveellistä monipuolista ruokaa söin ja hetken päästä oli jo nälkä -:D nyt jo helpottanut onneksi.

Moikka kaikille!

Täällä olen muutaman päivän seuraillut teidän kirjoituksia oireistanne ja ajattelin liittyä seuraan :)

Tänään olen 4+6, en tosin itse ajattele olevani vielä tuon verran kun oviksen tikutin kp20.

Oireita:
- Väsymys pahimpana. Alkoi viime vkon keskiviikkona ihan "puun takaa", se on hassu fiilis kun herää 7-8h yöunien jälkeen aivan sellaisessa krapulamaisessa väsymyksessä. Siitä sitten ajattelin että tämäpä outoa, pitänee tehdä testi :D
- paljon lievempänä ajoittaista pahaa oloa, nälkää, huimausta, nukkuessa kuuma..
- tänään viimeistään tajusin mielialanvaihteluiden tulleen kuvioihin kun aloin kunnolla pillittää kattoessani eläinlääkäriohjelmaa missä koira sai uuden tekolonkan. Ei siis mitään kaunista kyynel vierii poskea pitkin itkua vaa ihan kunnon pillittämistä!

Monilla tuntuu olevan tissit jo kipeinä, itellä ei mitään tuntemuksia.

Päivät vain menee niin hitaasti... Minulla oli heinäkuussa kemiallinen raskaus ja pelkään päivittäin että menkat sieltä kuitenkin alkaa. Tuon kemiallisen raskauden aikana menkat alkoivat kp41 joten toiv pääsen sen ylitse niin ehkä se rauhoittaa mieltä :) vaikka varmasti jännitän sinne vkolle 12 saakka. Syön kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkitystä ja nuo hormonit ovat todella tärkeitä onnistuneeseen raskauteen.

Moi Smlo! :)
Miten ne hormonit vaikuttaa raskauteen? Mulla nimittäin juuri testattiin lievä vajaatoiminta. Menen kontrolliin oliko se 4kk vai 6kk päästä.

Ja ihan yleisesti, mulla ei ole enää yhtään niin varma olo tämän oman raskauden kanssa, tuntuu että niin monella on huonoja kokemuksia.

Täällä alkoi eilen huonovointisuus ja tänään aamulla saikin jo pöntön kanssa jutella:hungover:
Aloitin myös vajaatoimintaan thyroxinin syönnin, lääkäri epäili että edellinen raskaus saattoi päätyä km juuri vajaatoiminnan japuuttuvan lääkityksen seurauksena.

Moi Smlo! :)
Miten ne hormonit vaikuttaa raskauteen? Mulla nimittäin juuri testattiin lievä vajaatoiminta. Menen kontrolliin oliko se 4kk vai 6kk päästä.

Ja ihan yleisesti, mulla ei ole enää yhtään niin varma olo tämän oman raskauden kanssa, tuntuu että niin monella on huonoja kokemuksia.

mulla ollu toi kilpparin vajaatoiminta reilun kolme vuotta, ja sillon ku se todettiin niin lääkäri sano et jos tota hormonia ei oo kehossa tarpeeksi raskausaikana niin sikiölle voi aiheutua siitä kehityshäiriöitä. Mut mulla meni ainaki edellinen raskaus tosi hyvin, 3kkn välein kävin verikokeessa ja arvot katottiin. :) alussa lääkettä aletaan syödä enemmän ja sit on nuo kontrollit. Mulla keskiraskaudessa lääkitystä nostettiin vielä lisää ja sillä mentiin loppuun asti.

Sun kannattaa varmaan Jonsson varmistaa että muuttaako tuo alkanut raskaus jotenkin kontrolleja tiheämmäksi tms.?

Mä itseasiassa jo soitin ja aamulla on puhelinaika lääkärille. Soitan huomenna myös neuvolaan. Meillä on kerran päivässä tunnin puhelinaika neuvolaan ja tänään sekin oli peruttu jonkun kokouksen takia. Älytöntä.

Itse oon ihmetellyt nyt kun ruokahalut ovat pienentyneet, ja tulen vähemmästä kylläiseksi :wideyed:

Täällä sama, OutoMamma. Joudun väkipakolla syömään, vaikka kuinka olisi ähky ja inhottava olo. Innolla odotan sitä vaihetta, kun nälkä ei taltu millään ja saa mättää hyvästä syystä niin paljon kun vatsa vaan vetää :)

Takaisin