Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuulia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli kans esikoisen raskausajan lopussa koko ajan nenä tukossa. Nukkuminen oli ihan perseestä jo senkin takia! En muista millon se alkoi mutta ikuisuuden se tuntui kestävän. Osastolla tajusin sit yks yö et hei, mähän saan nenän kautta henkeä! :grin

Tänään kaupassa käydessä huomasin et hajuaisti on terävöitynyt moninkertaiseksi. Kaikki tuoksut oikein pisti nenään ja jotkut ihmiset haisi jotenkin kamalalle. Tääkin tuttua esikoisen odotusajoilta. Pahinta oli silloin kun jouduin välillä töissä tekemisiin ihmisen kanssa jonka henki haisi kuolemalta. Mua ällötti myös ihan älyttömän paljon työkaverin teen haju! Sellanen yltiöimelä, överimakea, ällöttävä haju. Oli tosi kiva syödä siinä hajussa - not!

Meillä odotetaan esikoista ja onhan tämä kyllä niin jännää, on niin toivottu raskaus! :) Huomenna alkais rv 7 ja oireita testin lisäksi on rintojen ja nännien arkuus. Välillä on menkkajuilintaa ja alavatsan turvotusta, mutta neki on kyllä hellittäny aikasemmista viikoista. Mutta se miksi tein testin oli ihmeellinen flunssa just sopivaan aikaan. Ja plussahan vihdoin tuli, voi sitä onnenpäivää :D

Vähä ärsyttävää! Mun hiukset näyttää koko ajan ihan paskasilta! Koitin vaihtaa shamppootaki mutta pyh pakko käydä aamusin suihkussa et ois ees vähä siedettävän näklnen illalla jos käy nii aamulla jo pää sen näkönen ettei ois viikkoon käyny pesulla :( ei muuten mitää mut mä vihaan käydä aamulla suihkussa :)

Tänään alkoi 7. raskausviikko ja olen edelleen niin oireeton, että meinaa usko loppua. Tosin oireet aaltoilevat muutenkin, joten kaikki on vielä mahdollista :)

Flunssaa on ollut ilmoilla jo jonkun aikaa. Nenä on ajoittain tukossa ja vuotaa, aivastuttaa ja paleltaa - toisaalta välillä hikoilen kuin pieni possu, joten ota siitä nyt sitten selvää :) Lämmöt seilaa 36,8-37 välillä.

Parina aamuna on ollut pientä etomista ilmoilla, eikä ruoka maistu ollenkaan. Varsinaista pahoinvointia ei kuitenkaan ole, mikä on sinänsä ihan mukava asia.

Vatsassa oli aikaisemmin jos jonkinlaista tuntemusta, mutta nyt taas ei mitään. Rinnatkaan eivät enää tunnu mitenkään poikkeavilta.

Jos en olisi tehnyt positiivista raskaustestiä, en osaisi epäilläkään, että olen raskaana. Povasin kyllä jo ennakkoon helppoa raskautta, mutta omat murheensa tässäkin on. Ei auta kuin odotella.

Multakin, Tuulia, on hävinnyt tuntemukset rinnoista ja vatsasta. Eiköhän sitä ehdi vielä. Mulla ei ole yhtään ikävä maitotissejä, kiva vielä nauttia siitä, ettei ole mitään vaivoja.

Nimenomaan!
Sehän on ihanaa jos pääsee vähemmällä oireiden suhteen. Tuo orastava pahoinvointi esim. Muistuttaa mieleen miten jäätävää oli esikoisesta oksentaa päivittäin se 10 viikkoa. Jos ei senmosta nyt tulis ni oisin vaan ilonen!:)
Toki oireettomuus lusää epävarmuutta mutta kyllä de epävarmuus taitaa kaikilla vähän olla mielenpäällä tässä alussa kun liikkeitäkään ei vielä tunne :)

Ei kannata liikaa huolestua vähistä oireista :) mulla oli esikoisen alkuraskaus tosi vähäoireinen ja kaikki meni hyvin, joten en nytkään halua olla huolissani vaikka ei hirveästi mitään vielä ole. Edelleen kyllä väsyttää ihan hirveästi ja koko ajan ok nälkä ja vessahätä :grin sit on alkanut myös olla sellainen etova olo ja suu on kuiva.

Tällä kertaa tiesin tärpistä jo muutamia päiviä oviksesta kun rinnan päät olivat niin arat, että liivien laittaminen aamulla sattui :wideyed: En kyllä silti tahtonut uskoa kun oli kuitenkin niin vähän aikaa oviksestakin ja ajattelin, että kuvittelen.. Siitä lähtien rinnat olleet kipeät varsinkin sivuilta. Menkkojen odotettuna alkamisaikana oli tosi kovia kipuja jotka ylittivät normaalit kuukautiskivut, sellaisia ei esikoisesta ollut ja olin aivan varma, että ei tärpännytkään ja kuljin varalta siteen kanssa. Kivut kuitenkin kestivät monta päivää ja normaalisti alkavat samalla kun menkatkin ja loppuvat samana päivänä.
Nyt on enää silloin tällöin pientä kasvukipua jollaista oli esikoisestakin. Nyt on aivan kamala väsytys, mutta on myös kyllä nukkunut monta yötä todella huonosti niin en tiedä onko niinkään raskausoire. Jatkuva jano vaivaa ja koko ajan tekisi mieli popsia jotain :grin

Itsellä ei esikoisesta ollut näinkään "paljon" oireita. Ainoa oli tuolloin rintojen arkuus ja muistan miten pelästyin eräänä aamuna kun ne eivät olleetkaan enää kipeät ja mikä helpotus oli kun taas alkoivat tuntumaan :grin Esikoisella ei tuon alkuajan rintojen arkuuden jälkeen ollutkaan muuta oiretta kuin kohdun kasvukivut ja nekin todella lieviä ja loppupuolella raskautta joitain repäisykipuja kun nousi liian nopeasti esim sohvalta.. Yhtä vähäoireisen raskauden voisin ottaa toistamiseen kun täytyy kuitenkin pysyä tuon vilkkaan tytön perässä..

Täällä on tissien kipuilua, menkkajomotusta, repäisykipuja, alaselkää välillä särkee. Myös loputon nälkä ja päänsärky. Päivisin jäätävä väsymys.

Ärsyttävää on myös se, että päivisin mun posket alkaa helottamaan punaisina ja niitä kuumottaa.

Eli oireita on joka lähtöön. Kuhan se oksentelu pysyis poissa..

Täällä tuntui eilen ekat liitoskivut kävellesä, vihloi nivuseen ja häpyluuhun kun kävelin jyrkkää mäkeä alas :wideyed: toivon niin ettei ne vielä alkais, esikoisesta alkoi vkolla 25 ja sen jälkeen liikkuminen meni tosi vaikeaksi :eek:
Tuo kova jano on myös mulla oireena, oli myös esikoisestakin. Kokoajan saa kulkea vesipullon kanssa :)

Ruokahaluttomuus ja kylläinen olo vaihtui nopeasti jatkuvaan näläntunteeseen. :D
Ja minä, joka sanoin että mulla ei ikinä aiemmissakaan raskauksissa ole ollut rinnoissa mitään tuntemuksia, joudun nyt toteamaan, että nännit on arat. :eek:
Oksetus käy aaltoina moikkaamassa pitkin päivää, mutta ei ole vielä paha ollenkaan.

Palelee, hikoiluttaa, repäisykipuja nopeasti noustessa tai yskiessä. Arat rinnat, aaltoilevaa huonoa oloa ja väsymystä. Menkkojompja ja alaselän särkyä. Onhan noita. :D

Juu hei noita repäsykipuja .. ai että tekee kipeää kun yskittää ja joutuu niistämään.. ihanaan saumaan tämä flunssa tuli.. :confused:

Olette oikeassa: pitäisi olla tyytyväinen siihen, että pääsee ainakin toistaiseksi vähemmällä :) Mutta ai että iloitsen jokaisesta vatsan nippailusta, aivastuksesta ja tissiaristuksesta :) Kun vielä osaisi olla tutkimatta itseään koko ajan niin tarkasti.

Varmaan muutaman viikon päästä kiroan oloani :) Joten nyt nautitaan niin pitkälle, kun se vaan onnistuu :)

Sympatiat teille, jotka kärsitte :Heartred

Aloinpa nyt sitten oikein kuulostella oireita... Repäisykipuja oli, mutta ne ovat loppuneet. Tietääkö joku, onko se tavallista että ne loppuvat? Se on kyllä kumma kun en muista mitään tällaisia edellisistä raskauksista

Tänään iski aivan järkky väsymys, minkä muistan toisesta raskaudesta. :sleep002 Olin jo vähän toivonut, että pääsisin sen suhteen vähemmällä. Tissit on myös tosi kipeät, pitää nukkua rintsikat päällä. Oikealta puolelta jomottelee sekä mahan että selän puolelta. Repäisykipuja on ollut välillä ja lisäksi vihlaissut muuten kerran häpyluusta. Alle viikko raskaustestistä ja nyt mä muistan, miksen mä ole aiemmin tykännyt olla raskaana. :grin Mutta on tää kaiken vaivan arvoista. Kun vaan pysyisin työkuntoisena ja toimintakykyisenä, niin olisin tyytyväinen.

Tsemppiä meille kaikille, sekä niille jotka kiroavat kaikenmaailman vaivoja kuin niillekin, jotka toivoisivat niitä vähän enemmän! Eikös muuten olisi mukavaa, jos voitaisiin tasata raskausoireta? Mä voisin mielelläni antaa jotakin pois. :p

Mulla ei oo vielä ollenkaan ollu oireita, ja oottelinki menkkoja ihan tosissani :) Sitten ku niitä ei ruvennukkaa kuulumaa nii pakkoha se oli testi tehä ja plussahan se tuli! Näin jälkikäteen aateltuna oireena vois olla ainoostaan se ku ripeään kävellessä väsyy ja hikoilee ja imettäessä nännit on kipeet. Mitään muuta ei oo ollu, ja aion kyllä nauttia ihan täysin siemauksin tästä nii kauan ku kestää. Tai on mulla ollu tosi hyvä fiilis ja ihan huippu hyvä olo yleensäkki, onko sekin "oire" tiedäppä sitä... :D Kerkee se paha olo jossain välissä kuitenkin tulla, viimeistään vipat viikot on tukalia :p

heinukka mun mielestä on ihan normaalia että repäsykivut jää välillä pois ja saattaa olla välillä kovempia ja välillä lievempiä. Nehän johtuu kuiten siitä miten hyvin sun kropan kudokset kestää venytystä, kuin nopiaa kohtu kasvaa ja onko kiinikkeitä tullu, ja niitähän yleensä tulee ekan raskauden jälkeen kun ne on kerran jo katkennu. Itellä vaihteli kovasti viime raskaudessa. En huolestuis! :)

kärhö oishan se hauska, mut mulla oli viimeksi nii järkky olo että tasaan nyt omia pahoja olojani pois voimalla nyt hyvin! :hilarious:

Takaisin