Neuvolakäynnit

Kattelin just noita neuvolan ajanvarausohjeita ja ilmeisesti (ainakin Helsingissä) soittaa voi ainoastaan 8-12 välillä, eli juuri silloin, kun olen töissä :bored: ja lisäksi netin mukaan vaihteessa on ollut viime aikoina ruuhkaa :grumpy: Meillä ei tällä hetkellä ole töissä mitään tiloja, jossa voisi rauhassa yksin puhua puhelimessa, eli vähän jännittää maanantaina soitella... Kollegat voi vähän ihmetellä, miksi ravaan pihalla ympyrää luuri kädessä o_O

Aika paljon jännittää, kun ensimmäinen kerta kyseessä!!

Muoks: nyt siis vasta rv5 menossa, eli hyvin aikaisessa vaiheessa raskaus...

Varmaan varmaan neuvola-ajan vasta varhaisultran jälkeen. Viime vuoden kolme keskenmenoa sai sen verran varovaiseksi. Kahdessa ensimmäisessä oli varannut neuvolan ja oli jotenkin todella kurja peruuttaa se aika keskenmenon vuoksi. Kolmannessa päätin varata vasta varhaisultran jälkeen ja keskenmeno alkoikin rv 6+2, kahta päivää ennen ultraa.

Kattelin just noita neuvolan ajanvarausohjeita ja ilmeisesti (ainakin Helsingissä) soittaa voi ainoastaan 8-12 välillä, eli juuri silloin, kun olen töissä :bored: ja lisäksi netin mukaan vaihteessa on ollut viime aikoina ruuhkaa :grumpy: Meillä ei tällä hetkellä ole töissä mitään tiloja, jossa voisi rauhassa yksin puhua puhelimessa, eli vähän jännittää maanantaina soitella... Kollegat voi vähän ihmetellä, miksi ravaan pihalla ympyrää luuri kädessä o_O

Aika paljon jännittää, kun ensimmäinen kerta kyseessä!!

Muoks: nyt siis vasta rv5 menossa, eli hyvin aikaisessa vaiheessa raskaus...
Mä oon sanonut töissä, että odotan soittoa lääkäriltä, niin kukaan ei ole ihmetellyt, kun takaisin soitto on tullut. Ja ainahan sitä voi sanoa, että pitää soittaa vaikka vakuutusyhtiöön ja sit jos eivät vastaa heti niin sanoa, että soittavat takaisin.

Mun pitäisi varmaan nyt ens viikolla soittaa. Täällä ajanvaraus on vain 8.30-13.30 eli yleensä oon tuohon aikaan töissä ja siellä on vaikeaa puhua yksityisasioita. Nyt ei myöskään yhtään huvittaisi soittaa, mulla on takana yksi kkm ja silloin ehdin käydä sen ekan neuvolakäynnin ja myöhemmin jouduin perua seuraavat kun kkm selvisi.

Mulla nyt rv 4+5, en ole vielä neuvolaa varannut. Parin viikon päästä on kuopuksella neuvola, niin jos siinä samalla saisi varattua. Tai jos esikoinen on koko ajan vieressä, niin sitten soittelen sen jälkeen. Tällä kertaa tuntuu, ettei ole niin kovin kiire. Ja tiedän, että ruuhkaa ei ole :grin

Yhdyn myös tuskailuihin noiden hankalien soittoaikojen suhteen. Teen melko itsenäistä työtä suurimmaksi osaksi omassa työhuoneessa, joten soittaminen ei olisi ongelma jos jonkun pystyisi saamaan samalla soitolla langan päähän. Mutta hemmetin takaisinsoiton kanssa saa sitten jännittää, koska saattaa juuri silloin olla esimerkiksi asiakas käymässä tai neuvottelu josta ei voi irrota. Onko kellään muuten tietoa tai kokemusta, yritetäänkö HUS:lta soittaa vain kerran takaisin vai useamman kerran, eli pitääkö soittaa uudestaan ajanvaraukseen jos ei ensimmäisellä kerralla pääse puhelimeen? :nailbiting:

Mä oon sanonut töissä, että odotan soittoa lääkäriltä, niin kukaan ei ole ihmetellyt, kun takaisin soitto on tullut. Ja ainahan sitä voi sanoa, että pitää soittaa vaikka vakuutusyhtiöön ja sit jos eivät vastaa heti niin sanoa, että soittavat takaisin.
Tuo on kyllä hyvä selitys! Itelle ei siis niinkään se selityksen keksiminen ole hankalaa, vaan se kun takaisinsoitto tulee ja oon 20 ihmisen ympäröimänä, enkä pääse minnekään rauhassa puhumaan... Mutta eiköhän siitä selvitä! :angelic: soitteöen heti kaheksalta ja katotaan miten käy! :p

Tuo on kyllä hyvä selitys! Itelle ei siis niinkään se selityksen keksiminen ole hankalaa, vaan se kun takaisinsoitto tulee ja oon 20 ihmisen ympäröimänä, enkä pääse minnekään rauhassa puhumaan... Mutta eiköhän siitä selvitä! :angelic: soitteöen heti kaheksalta ja katotaan miten käy! :p
Joo, itse oon havainnut, että helpompi lähteä puhumaan omaa puhelua, kun toiset tietää, että sellainen on tulossa. Välillä oon joutunut sanomaan asiakkaalle, että mulla on puhelu tulossa ja käynyt nopeasti sen puhumassa, jos se on ollut asiakkaalle ok.

Eipä tullut takaisinsoittoa tänään... Netissä lukee, että puhelinpalvelussa taas ruuhkaa ja käytössä vaan 8-11. En tiedä, pitääkö soittaa huomenna taas uudestaan, vai jääkö se mun takaisinsoittopyyntö "voimaan" o_O haluisin saada sen neuvolakäynnin varattua, niin sitten varaan varhaisultran... Hirveen kärsimätön kyllä olen tämän kaiken suhteen :nailbiting::hilarious:

Sain soitettua ja tällä kertaa oli lyhyempi puhelu kuin viimeksi. Kysyttiin vaan viimeisimmät kuukautiset, selvitettiin mihin neuvolaan kuulun ja onko lääkityksiä. Sain myös vielä varmistuksen että uskallan käyttää allergialääkitystä ihan normaalisti, vaikka olinkin sitä jo aiemmassa kesken menneessä vähän selvitellyt. Nyt on ihan kiva olo, vaikka etukäteen oli kauhean negatiivinen mieliala. Se jäi harmittamaan että iltapäiväaikoja ei oikein ollut saatavilla eli mies ei pääse mukaan, kun tekee yötyötä. Tuleeko teillä muilla puolisot mukaan neuvolaan?

Eipä tullut takaisinsoittoa tänään... Netissä lukee, että puhelinpalvelussa taas ruuhkaa ja käytössä vaan 8-11. En tiedä, pitääkö soittaa huomenna taas uudestaan, vai jääkö se mun takaisinsoittopyyntö "voimaan" o_O haluisin saada sen neuvolakäynnin varattua, niin sitten varaan varhaisultran... Hirveen kärsimätön kyllä olen tämän kaiken suhteen :nailbiting::hilarious:

Olitko Helsingistä? Mietin nimittäin samaa viime viikolla, kun ei samana päivänä tullut soittoa takaisin. Mutta ei tarvinnut soittaa uudelleen, seuraavana päivänä soitti aamupäivällä takaisin :)

Sain soitettua ja tällä kertaa oli lyhyempi puhelu kuin viimeksi. Kysyttiin vaan viimeisimmät kuukautiset, selvitettiin mihin neuvolaan kuulun ja onko lääkityksiä. Sain myös vielä varmistuksen että uskallan käyttää allergialääkitystä ihan normaalisti, vaikka olinkin sitä jo aiemmassa kesken menneessä vähän selvitellyt. Nyt on ihan kiva olo, vaikka etukäteen oli kauhean negatiivinen mieliala. Se jäi harmittamaan että iltapäiväaikoja ei oikein ollut saatavilla eli mies ei pääse mukaan, kun tekee yötyötä. Tuleeko teillä muilla puolisot mukaan neuvolaan?
Tulee, jos ei ole töissä, tekee 12h vuoroja, sekä yötä että päivää.

Meillä mies ei ole neuvoiloissa ollut mukana kuin muutaman kerran. Äitiysneuvoloissa on tainnut olla vain sen pakollisen kerran, kun on tehty isyyden tunnustus. Ensimmäisestä oli ultrissa mukana, toisesta vain rakenneultrassa.

Olitko Helsingistä? Mietin nimittäin samaa viime viikolla, kun ei samana päivänä tullut soittoa takaisin. Mutta ei tarvinnut soittaa uudelleen, seuraavana päivänä soitti aamupäivällä takaisin :)
Oih, kiitos tästä tiedosta!! :happy: Helsingistä olen! Toivottavasti huomenna soittelevat!

Tulee puoliso mukaan jos vaan töiltään pääsee. Mä varasin ajan jo viime viikolla, 7.5. Ois sit eka neuvola. Ois niin kiva jos mies pääsis mukaan koska tosiaan eka raskaus ni ollaan molemmat aikas kujalla :grin

Ei tule mies neuvoloihin. Esikoisella vähän kävi. Ultrissa on aina mukana.

Ultraan hän ehdottomasti tulee mukaan ja olis siis mielellään tullut neuvolaankin, mutta ehkä sitten seuraavaan jos saisin iltapäivä-ajan järjestymään. Mulle itselleni olisi helpompaa käydä aina aamulla ennen töitä, iltapäivä-ajat on hankalampi järjestää jos ne on kovin aikaisin, pitäis olla aikaisintaan kolmelta tai mieluummin vähän sen jälkeen. Miehelle taas aamut on huonoja kun hän menee tietenkin yövuorosta nukkumaan.

Meillä mies tullee mukaan ainakin ultriin ja varmasti myös isoon osaan neuvolakäynneistä. Ekaan neuvolaan tuskin, kun ei siellä kuitenkaan ole mitään erityistä, juttelua vain. Sitten kun aletaan kuunnella sydänääniä on jo kivempi olla mukana. Ekassa raskaudessa mies kävi kaikki neuvolat ja ultrat mukana.

Vähän harmittaa, että varhaisultraan joudun menemään yksin, koska miehen työt estävät nyt useamman viikon ajan kaikki päiväsajan menot ja iltaisin ei päästä yhdessä kun ei ole ketään hoitamaan esikoista. No, pitää ottaa sitten vaikka videoyhteys, jos mies voisi sitä palaverin lomassa seurata :grin

Takaisin