Neuvolakäynnit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme. Joko ensimmäinen neuvola-aika on varattu?
 
En miekää ole vielä varannut neuvolaa, odotan vielä ensi viikon ehkä tai sitten tiistaina soitan heti :laughing002:laughing002
 
Mä soitan tiistaina heti. Ja toivon kovasti että sama neuvolatäti on edelleen siellä kuin esikoisesta. Nuoret naiset vaan tuppaa jäämään äitiyslomille välillä...
 
Minunkin pitää tiistaina soitella. En vaan tykkää meijän neuvolatädistä. Tekee ihan liian innokkaasti sisätutkimuksia enkä ole aikaisemmin tajunnut niistä kieltäytyä.
 
Minunkin pitää tiistaina soitella. En vaan tykkää meijän neuvolatädistä. Tekee ihan liian innokkaasti sisätutkimuksia enkä ole aikaisemmin tajunnut niistä kieltäytyä.
Tehdäänkö neuvolassa sisätutkimuksia? o_O

En muista, että ois koskaan tehty. Lääkäri on ainoa, joka jossain vaiheessa on käyny sörkkimässä.
 
Mäkin meinaan huomenna varata ajan. Meillä sama terkka ollut viimeiset kolme vuotta niin ei kauheasti jännitä mennä.
 
Tehdäänkö neuvolassa sisätutkimuksia? o_O

En muista, että ois koskaan tehty. Lääkäri on ainoa, joka jossain vaiheessa on käyny sörkkimässä.
Muistaakseni jälkitarkastuksen sai valita kumpi tekee. Mutta ei mullakaan kyllä neuvolatäti ole sisätutkimusta tehnyt.

Täällä kuuluu rutiinina sisätutkimus jossa katotaan mikä on "alkutilanne". Ja jos tulee muutoksia oloihin /vääriä oireita liian aikaisin jme niin on heidän helpompi verrata aikooko vauva syntyä liian aikaisin. Riippuu paikkakunnasta myös.
Sisätutkimuksesta voi kieltäytyä. Ylimääräisiä tietenkin kannattaa välttää.
 
On se sentään kätilö koulutukseltaan. Lääkärinhän ne paikat kuuluisi tarkistaa, mutta tämä täti ryhtyy tuumasta toimeen kun vähän jotain epämääräisempää valittaa. Nyt olen vanhempi ja viisaampi enkä suostu sellaiseen.
 
Ketkäs kaikki on jo neuvolaan soittanut? Itse en vielä uskalla, ehkä huomenna tai sit onhan mulla vielä 14 asti aikaa soittaa :taunt014
 
Soitin aamulla neuvolaan. Ei ollut ruuhkaa puhelimessa, joten ei kai meillä päin muita pääsiäisenä plussanneita. :grin

2,5 viikon päähän sain ajan neuvolaan ja lupasivat soittaa vielä varhaisultra-ajan sitä ennen.
 
Mä jätin aamulla soittopyynnön neuvolan ajanvaraukseen, toivottavasti soittais vielä tänään takas
 
Tällä viikolla ajattelin soitella aikaa. Olen odotellut että aikaa kuluu vähän ensin soittoa.
 
Soitin tänään. 5.5. olis eka neuvola. Sain päivystyslähetteen hcg-verikokeeseen, nyt pitäis mennä sinne jonottamaan.
 
Haluaisin soittaa nyt heti, mutta tällä ei ole sellaista paikkaa missä pystyisin puhumaan yksin/salaa omia asioita, enkä halua ulos mennä puhumaan koska sitten joku ainakin kyselee että mikä homma :D :D Torstaina sitte kun työt alkaa 8 jälkeen :)
 
Mulla on vasta 10.5. Johan miä oon sillon jo 11. viikolla Tai sit ei vaan ollut aikaisemmin vapaana
 
Mie sain soitettu neuvolaan, ja se on vasta 5.5. :smiley-angry017 Täällä päin on näköjään ruuhka. Täti jolle soitin sanoi, että heidän mukaan olen 4+6, omien mukaan 4+4-5, mutta katotaan sitten varhaisultrassa, jos siellä kertoisi mikä on todellisuus :taunt014

muoks... silloin viikkoja 9+0
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ensimmäinen neuvola 28.4 ja viikkoja 8+5 :love7 tässä on kyllä kokoajan jotain jännitettävää.. edellisestä raskaudesta on jo ehtinyt kulua 7 vuotta niin en muistanut kuinka piinnallista aikaa tämä on. Onneks nyt on ihana tukeva mies matkassa mukana :Heartred
 
Takaisin
Top