Neuvolakäynnit

Hih, vihdoin tuli takaisinsoitto ja neuvolakäynti varattu ti 11.5. (rv8) :happy: heillä oli uusi potilasjärjestelmä käytössä ja puhelussa meni lähes 45min :hilarious: mutta saatiin kaikki tiedot ylös!

Meillä mies tulee mukaan kaikkiin tapaamisiin, koska eka raskaus kyseessä ja innostus korkealla. :angelic:

Varhaisultran varasin viikkoa aiemmaksi 4.5. eli rv7.

Hih, vihdoin tuli takaisinsoitto ja neuvolakäynti varattu ti 11.5. (rv8) :happy: heillä oli uusi potilasjärjestelmä käytössä ja puhelussa meni lähes 45min :hilarious: mutta saatiin kaikki tiedot ylös!

Meillä mies tulee mukaan kaikkiin tapaamisiin, koska eka raskaus kyseessä ja innostus korkealla. :angelic:

Varhaisultran varasin viikkoa aiemmaksi 4.5. eli rv7.

Huojentavaa kuulla että sieltä soitetaan takaisin! Täällä myös odotellaan, eilen soitin puhelinpalveluun. Ennätin kyllä jo hieman toivoni menettää kun muistin, ja terkkari-työkaverilta varmistin, että tosiaan ajavat nyt apotti-järjestelmää käyttöön ja kaikki sen myötä ihan sekaisin. Piinaavaa odotella puhelua kun itsellä työkalenteri täynnä ja todella huonosti mahdollisuuksia irrota mihinkään pidempään puheluun kesken kaiken. :arghh:

Mutta jospa sinne neuvolaan ennen raskauden päättymistä saisi jonkun yhteyden, toivossa on hyvä elää! :hilarious:

Tänään oli ensikäynti, meni melkein 1,5h. Ihan mukavanoloinen hoitaja ja vaikutti siltä, että tarttuu oikeasti toimeen. Edellisen raskauden aikana taistelin uuden hoitajan, kun ensimmäinen ei saanut mitään hoidettua :smiley-ashamed004

Täällä myös saatu eka neuvola käynti 11.5. Ja tietty jos ensi viikon ultrassa tarkentuu eri LA, ni sit pitänee muutella aikoja, mutta näillä mennään. En malta odottaa, jännittävää ja ihanaa!:love017 Sain viime viikolla siis tuon soittoajan täksi päiväksi. Vaikka siellä nyt uusi toimintatapa, niin kaikki sujui mun mielestä todella mukavasti. Täyttelin jo tohkeissani Ipana äitiyskortin tietojakin ja kyselyitä. Eipä enää saa sitä pahvista korttia, mikä ainakin mun kohdalla oli usein hukassakin. Tämä paljon parempi, tuntuu ainaki tosi kätevältä:happy:

Mä soitin eilen aikaa ja sain 26.5. Katoin just et silloin on 10+1. Pitää sitten aika nopsaan saada verikokeet ja ultra-aika. No, eiköhän se terkkari tiennyt mihin varas. Viime kesänä mulla ois ollu muistaakseni 9+jotain se eka aika. Sen jouduin silloin perumaan kkm:n takia.

No niin, kävi juuri kuten pelkäsinkin. Maanantaina jätin soittopyynnön puhelinpalveluun ja tänään yrittivät soittaa takaisin juuri silloin kun oli asiakastapaaminen eikä mitään saumaa vastata puhelimeen. Toivottavasti yrittävät edes soittaa toisen kerran, tuntuu ihan toivottomalta hommalta jos takaisinsoittoa pitää odottaa päiväkausia ja sitten se huonolla saumalla osuu aina siihen kohtaan työpäivää jolloin en pysty puhelimeen irtoamaan. :mad:

No niin, kävi juuri kuten pelkäsinkin. Maanantaina jätin soittopyynnön puhelinpalveluun ja tänään yrittivät soittaa takaisin juuri silloin kun oli asiakastapaaminen eikä mitään saumaa vastata puhelimeen. Toivottavasti yrittävät edes soittaa toisen kerran, tuntuu ihan toivottomalta hommalta jos takaisinsoittoa pitää odottaa päiväkausia ja sitten se huonolla saumalla osuu aina siihen kohtaan työpäivää jolloin en pysty puhelimeen irtoamaan. :mad:
Voi ei! Toivottavasti yrittävät soittaa uudelleen. Eihän puheluihin voi aina vastata.

Mä jätin tiistaina neuvolaan soittopyynnön ja tänään soitettiin takaisin. Sain vikan ajan toukokuulle koko meidän neuvolaan. Viikkoja silloin jo 10+1. Onneksi en jättänyt varaamista varhaisultran jälkeiseen aikaan niin kuin ensin suunnittelin.

Mäkin varasin ajan neuvolaan tänään, sain viikoille 9+3. Tai neuvola vissiin laskee nyt sit pari päivää eri lailla lasketun ja viikot, omien laskujen mukaan la ois 17.12. ja neuvolan 19.2.
Tää tuntuu kyllä edelleen epätodelliselta, eikä neuvolan varaaminen vahvistanu ollenkaan. :grin Varhaisultraan tekis mieli että sais vahvistuksen..

Soittelin tänään neuvolaan ja ilmeisen täyttä on, joten sain ajan jo huomiselle ja kyseessä etäkäynti :grin No, eka käynti on vaan juttelua kuitenkin ja tärkeintä on saada lähetteet ultriin.

Onko tosiaan niin, että eka neuvolakäynti on lähinnä juttelua? :anyone
Juu. Meillä ei neuvolassa kuunnella sydänääniä ekalla käynnillä, koska se laite ei ole ihan uusimmasta päästä niin ei varmaan löydä niitä ääniä ekoilla viikoilla. Kuunnellaan fiiliksiä ja tulee infoa ja kaikenlaista kyselyä. Itsellä taidettiin mitata hemoglobiini myös ekalla kerralla, jos esikoisesta oikein muistan.

Kysytäänkö muualla aikaa varatessa, että oliko suunniteltu raskaus? Mulla on nyt molemmilla kerroilla kysytty. Kävisi kyllä järkeen, niin tietää miten lähestyä asiakasta :think005

Kysytäänkö muualla aikaa varatessa, että oliko suunniteltu raskaus? Mulla on nyt molemmilla kerroilla kysytty. Kävisi kyllä järkeen, niin tietää miten lähestyä asiakasta :think005
Kyllä aikaa varatessa kysytään, että millä mielellä on raskauden suhteen. En nyt muista sanamuotoa, mutta ei ole taidettu suoraan kysyä, onko suunniteltu.

Kävin äskettäin neuvolassa ja siellä vain täytettiin esitietolomake, juteltiin elämäntavoista ja omista ja suvun sairauksista, mitattiin paino ja verenpaine ja annettiin ohjeet seuraavien kertojen itsenäisesti otettavaa virtsatestiä varten. Lopuksi varattiin vielä seuraavat ajat ja kehotettiin varaamaan itse NT-ultran aika tietyille viikoille. Koko hommassa meni hieman yli tunti ja kotiin saatiin iso printattu nippu ohjeita mm. ruokavaliosta ja ultraäänitutkimuksista ja seulonnoista

Minulta ei muuten kyselty aikaa varatessa mitään raskauden suunnitelmallisuudesta, mutta neuvolassa hoitaja kysyi kyllä fiilikset ja mielialan.

Multa ei kysytty, oliko raskaus suunniteltu, mutta se ehkä selvisi kun aloin itse puhua ovulaation tikuttamisesta :) multa siis kysyttiin edellisten kuukautisten ajankohtaa, niin halusin tarkentaa että ovuloin viikon ”liian myöhään”.

Multa kysyttiin aikaa varatessa, että oliko raskaus toivottu ja kun vastasin myöntävästi, niin sitten sanoi vielä, että voi siis onnitella :) Ihan kiva sanamuoto toi toivottu, kun se on vielä vähän eri kuitenkin kun suunniteltu, tai toivottu voi olla ilman suunnitteluakin kuitenkin :)

Minulta kysyttiin myös, että oliko raskaus toivottu, ja kun vastasin, hän lisäsi "noniin eli ihan iloinen asia sitten". :)

En ole saanut soitetuksi neuvolaan vielä. Olin ajatellut katsella ensin alkuraskauden ultran, mutta voi olla, että soittelen neuvolaan varmuuden vuoksi jo aiemmin.

Meillä mies osallistui esikoisen aikaisiin äitiysneuvoloihin noin 50%:sti, mutta toisessa raskaudessa ei koettu hänen osallistumiselleen tarvetta. Jos tämä raskaus etenee normaalisti synnytykseen asti, niin tuskin mies osallistuu tämänkään vauvan raskauden aikaisiin neuvolakäynteihin.

Takaisin