Mä ajattelin varata neuvolaa vasta ar-ultran (7+2) jälkeen, jotta en joudu sitten sitä perumaan, jos meneekin kesken. Jotenkin se neuvolan varaus on mulle se viimeinen vahvistus raskaana ololle ja sitä haluan jostain syystä pitkittää. Jotain taikauskoa, tai muuta, että pelkää aikaisin varatun neuvolan johtavan keskenmenoon.. Viimeksi oli ar-ultra vähän myöhemmin ja ehdin kuin ehdinkin verikokeisiin ja np-ultraan ajat saada ajat sen jälkeen, vaikka verikokeisiin pitikin mennä viimeistään neuvolaa seuraavana päivänä ja np-ultra-aika oli lisäaika, kun kaikki ajat oli jo menneet. Varmaan kannattaisi varata heti, mutta luotan siihen, että ajat kyllä järjestyy.
Mun "oma" ihana neuvolan terveydenhoitaja, jonka kanssa käyty läpi jo 3 raskauden ja 4 lapsen neuvolakäynnit, jäi juuri eläkkeelle. Tuntuu kurjalta aloittaa alusta uuden ihmisen kanssa, kun neuvolakäynnit on ollut aina ihan mahtavia, kun kemiat on toiminut ja asiat ollut aina helppo hoitaa.
Voisin ihan mielelläni hoitaa ekan käynnin etänä, kun en halua sydänääniäkään niin aikaisin kuunnella, ettei tule turhaa huolta, jos ne ei vielä kuulukaan.