Neuvolajutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hilja89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
joo se voi olla. mä käyn neuvolatädillä joka näiden kummankin lapsen elämässä ollu..en halunut vaihtaa vaikka uuteen osoitteeseen muutettiin.on vasn niin ihana...viimeks tosin sanottiin että ei tiedä voivatko hälle ajan varmoiks antaa.mutta sain.no se meni kesken ja se oli niin ihana ja tukeva silloinkin. hän on jopa osastolle lapsien syntymän jälkeen tullut onnittelemaan ja moikkaa (tekee myös lapsivuodeosastol töitä) ei pystyis vaihtaa..

Ootteko soittaneet heti plussapäivänä aikaa vai ootellaanko rauhassa ens viikkoon? :) Pohdin että loma-ajatkin pärähtää tässä just että mihin mahtaa mennä eka aika (eikä välttämättä omalle lähipisteelle).

Meillä lukee äitiysneuvolan sivuilla, että oikein HETI (boldattuna) pitäis soittaa kun saa selville raskaudesta :P

Mulla on tehty raskaustesti ekalla käynnillä molemmista. Mutta ei ne sitä siinä silmien alla tehny vaan tuli ilmi sit puheista. Ekalla kertaa käytäntö oli vielä, että terkkari muutenkin tikuttaa ja testaa pissasta sokerit ja proteiinit niin sillon samalla testas raskauden ja sit tokalla kertaa terkka käski jättää pissan tutkimushuoneeseen, jossa se piti nyt ite tutkia sokereiden ja protskun varalta ja se kävi viel testaa raskauden. Nyt muuttunu neuvola tässä välissä niin en tiiä onko taas käytännöt niin, että ite tutkitaan, mutta kai ne taas sen raskaustestinkin tekee.

Hei onpa mielenkiintoista mpk! Josko siellä on huijareita liikkeellä niin varmistavat vielä :O

Joo eipä meillä ole edes tänään soittoaikaa eli maanantaina sitten :)

Mä soitin aika pian plussan jälkeen just sen takia ku lomat alkaa ni aattelin et pienel paikkakunnalla voi vaikuttaa ajan saamiseen ja varsinkin kun oli toiveita ajankohdasta et mies pääsis mukaan :)

Jookus, voihan se ola että on tosiaan huijareita, mutta mitähän lie huijarit moisella voittais? :D Mut nyt kun tarkemmin mietin, niin eihän siinä mitään järkeä oo, että testataan vielä neuvolassa.

Soittelin neuvolaan viikko sitten ja tänään tipahti luukusta kirje jossa oli esitietolomake,tietoa sikiöseulonnoista jne.
Vähän huvittaa vaan et pistivät postissa,kun tuo neuvola on tuossa tien toisella puolella, tosin sama juttu oli kun yritin käydä luukulta tilaamassa aikaa, niin käskivät soittaa huomenna. :grin

Mulla on pariin kertaan vaihtunut neuvola aika. Alunperin piti olla keskiviikkona mutta kun oli tuota vuotelua niin siirrettiin. Seuraavaks oli mennytkin meidän loma suunnitelmien päälle. Tiistaina on eka neuvola toivon mukaan. :)

Mulla on neuvola 28.6. ja sillon on 8+0. Oletan, että mies tulee mukaan vaikka en sitä siltä aikaa varatessa kysynytkään :grin Joka tapauksessa se ois ollu sen työajalla, mutta saa varmaan vapaata sen aikaa.

Meille tuli postissa esitietolomake, sitä sit eilen vähän kattelin ja voi että kun ärsyttää ku aina kysytään samat: onko käyny leikkauksissa, koska , koska tehty viimisin papa, koska käyny hammastarkastukses... ku mä en oikeesti vaan muista näitä ja ne kuitenki pitäis näkyä niitten tiedoissa!!

Eka neuvola 25.7. eli silloin viikkoja täynnä 10. Aika myöhään mun mielestä mutta eipä tolla kiire ole [emoji4]

Kävin neuvolassa viime perjantaina. Tuttu neuvolan täti jo aikaisempien lapsien ajalta. Täällä pääsee varhaisultraan ennen nt-ultraa automaattisesti. Eli 30.6 näkee onko kaveri vieläkin matkassa mukana :)

Kuunnellaanko ekalla neuvolakäynnillä sydänäänet? En muista yhtään miten täälä.

Takaisin