Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mamaxs kuulostapaa mahtavalle et tehdään ultra! Täällä ei tehdä, edellisistä raskauksista kävin yksityisellä hinta oli noin 120e mikä ei paha hinta ollenkaan. Vuos sitten kun sisko kävi se kustansi melkein 300e! Huh mikä hinta. Pitäis varmaan soitella paikkoja läpi jos vähän halvemmalla pääsisi.

Tosin en tiedä pääsisköhän sitä neuvolan kautta varhaisultraan kun mulla poistettu kierukka 2.10 ja ihan varmuutta ei tosta laskeutusta ajasta ole et millon tärpännyt. Oireet alko jo paljon ennen plussaa mutta yhet niukat menkat oli välissä. Kierukka oli 5,5 vuotta et kierrosta ei tietoakaan.

Mulla on tiistaina neuvola :) Täällä on mukava täti mitä oon kuullu ja ultratkin on yksityisellä!

Huomenna mun pojan kummi menee nt ultraan. Ääk! Ihanaa kun tän saa paljastaa huomenna, meillä on yhteisiä kavereita ja hirveetä salailua! Sit voimme keskittyä siihen ja mun vuoro sit kk päästä <3

Mulle soitetaan tiistaina takas neuvolasta ja varataan aikaa. Mutta nyt kun katsoo mihin monet teistä on vasta saanut aikaa (ens vuoden puolelle) niin millonkoha mä vasta saan ajan :bored: Ens vuoden alussa ois viikkoja "jo" n.9 ja haluisin kans varhaisultraan..

Hui, huomena olis äippäpoli. Vähän jänskättää. Toivottavasti ultrais, että näkee kasvaako masussa mitään...

Meillä on ensi viikolla muutto toiselle paikkakunnalle ja sit on joulut ja muut niin katellaan millon ehdin varailla aikaa. Pitää kai väliviikolla yrittää. Mutta ei tässä onneksi vielä kiire ole kun viikkoja on vasta 4+5.

Jipii tänään neuvola! Kauhee kasa evästä piti tehdä jo illalla mukaan. Aamulla kaikki tulee vaan ulos mitä syö. Aika klo 12.30 eli pahimpaan mun ruoka-aikaan. Eka kerta kestää vielä 1,5h-2h..

Itse soittelin just neuvolaan, ja ajan sain 11.1 :happy: Muutama viikko aikaa sinne, niin tulee varmaan jännättyä tätä ku aikaa vielä muutamia viikkoka tuonne.

Mulla on neuvola loppuviikosta. Ei niin jännitä, kun vasta kävin muutama kuukaus sitten (sain keskenmenon). Aika tuoreessa muistissa jutut vielä ja tätikin on sama.

Onkohan miten paikkakuntakohtaista toi neuvolaan menon ajankohta? Mulle annettiin aika vasta 9.1., vaikka oon nyt "jo" vkolla 6+4. Olisin halunnu mennä aiemmin jo, kun ei nyt taideta varhaisultraankaan mennä (viimeksi yksityisellä maksoi 170€). Asun siis Espoossa.

Yleisesti suositus tuolle ensimmäiselle neuvolakäynnille on käsittääkseni rv 7-9. Oma neuvolatäti tosin sano että mahdollisimman aikasin, mielellään jo rv 6+. Että varmaan paikkakunnasta ja terveydenhoitajastakin riippuu.. esikoisesti tosin kävin ekan kerran neuvolassa rv 8+4.

Mä yllätyin vähän neuvolassa näistä käynneistä. Ekan lääkärin ultran jälkeen joka tehdään viimestään rv 10 (mulla jo keskiviikkona aika, sillon 7+3) ja mikäli et halua osallistua sikiöseulontaan niin seuraava neuvolakäynti on vasta rv 15-16.. no sikiöseulontaan mennään sillä tarvii käydä vaan verikokeessa ja ultrassa. Niissä jos tulee suurentunut riski niin ei ole pakko mennä lapsivesitutkimukseen enkä siihen mene mikäli näin kävisi, riskejä siinä kuitenkin on. Lisäksi nykyään kotikäynnit ennen synnytystä ja sen jälkeen. Tämä oli positiivinen yllätys! Hyvä että se on käytössä. Saadaan ehkäistyä huonoja oloja lapselle jo ennen syntymää

Tänään soitettiin jo neuvolasta ja ajan sain 4.1 jolloin viikkoja jo 10+1. Aiempia aikoja ei ollut, kun on vajaa miehitys joulun aikaan.. 9vk täytyttyä voin käydä seulonnan verikokeissa. Ultraus on sitten n. 12vklla..

Tänään varattu aika neuvolaan! Ihan älytöntä sokeltamista puhelimessa, meni ihan penkin alle se puhelu, mutta aika on silti varattu.. :D

Luulin, että aika menis pidemmälle mutta 2.1. eli viikkoja silloin 7+0. Neuvola ei jännitä kauheasti, mutta varhaisultra (joka käydään varmaan meidän omalla yksityisellä hedelmöitysklinikalla) ihan hirveesti! Sitä ei ole vielä varattu..

Onko tapana ottaa mies mukaan tonne ekaan neuvolaan?

Tänään varattu aika neuvolaan! Ihan älytöntä sokeltamista puhelimessa, meni ihan penkin alle se puhelu, mutta aika on silti varattu.. :D

Luulin, että aika menis pidemmälle mutta 2.1. eli viikkoja silloin 7+0. Neuvola ei jännitä kauheasti, mutta varhaisultra (joka käydään varmaan meidän omalla yksityisellä hedelmöitysklinikalla) ihan hirveesti! Sitä ei ole vielä varattu..

Onko tapana ottaa mies mukaan tonne ekaan neuvolaan?
Meillä mies oli esikoisen ekassa neuvolassa mutta meillä oli ainaki aika turhaa... Kun lähinnä siellä täytettiin neuvolakorttia ja äidin verenpainetta ym mittaillaan...
Isältä taidettiin tarvita vaan tieto onko hänen lähisuvussa tuberkuloosia.
Itse oisin kokeillu että jotku myöhemmät neuvolat ois kiinnostavampia isälle kuten ns laajaneuvolatarkastus jossa juteltiin enempi, käytiin läpi voimavaralomakkeet ym...

Toki riippuu neuvolasta ja tädistä mitä siellä on milloinkin... Mutta siis kivahan se on eka neuvolassa käydä isänki esittäytymässä mutta jos on vaikea järjestää mukaan tulo niin tuskin menettää mitään oleellista.

Nyt tokaa oottaessa kävin yksin.

Meillä toivoivat että mies tulisi mukaan (esikoisen kohdalla). :) ja olikin mukana vaikka aika turhaan.. :D onneksi on aivan ihana neuvolatäti meikällä :love7 kun kävin koulua (yläaste) niin hän oli meillä kouluterkkana ja todella mukava! Ihanaa!
Esikoisen kohdalla oli vähän vakava ja joskus jopa pelottava se terkka..

Meillä oli mies mukana esikoisen raskausajan neuvolakäynneissä, myös siinä ekassa. Mutta en usko, että tulee tän toisen lapsen neuvolakäynteihin, kun tosiaan enemmän ne käynnit oli äideille ja hän ei aina pääsisi töistä lähtemään. Toki ultriin mies tulee mukaan. :)

Mullakin oli mies mukana. Käynnin aikana tulee ensikertalaisille paljon infoa ihan jatkokäynneistä ja muusta, joten oli helpompi että mies oli mukana. Samalla mieskin alko ymmärtämään, että meille on lapsi tulossa. Hän aikoo myös tulla jokaiselle jatkokäynnille mukaan. Tämä sopii mulle paremmin kun hyvin, ei tarvi yksin niitä jänskäillä.

Mulla ei mies ollut mukana esikoisen neuvolakäynneillä, koska emme kokeneet sitä tarpeelliseksi. Molemmissa ultrissa oli tietysti mukana.

Nyt eka neuvolakäynti tän toisen raskauden kohdalla edessä perjantaina ja silloin viikkoja olisi 8+1. Saa nähdä mille viikolle tuo nt-ultra tulee.

Kolme pitkää viikkoa vielä odottelua ekaan neuvolaan, et.vähän konkretisoituisi tämä raskaus. Sillon viikot 8+1.

Takaisin