Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä soitin melkein heti, kun plussasin ja sain ajan 28.12. Ehkä näin jälkikäteen mietittynä oisin voinut odotella ensi viikkoon asti, mutta yritin kalastella sitä varhaisultraa, johon en siis päässyt.

Tuosta sokerirasituksesta sen verran, että minä jouduin menemään sinne, vaikka olin 23-vuotias, hoikka, omat elämäntavat oli terveelliset , mutta sukurasite tuli isovanhemmilta. Ja ihan varmasti joudun tässäkin raskauksessa menee. En kyllä tykännyt yhtään koko rasituksesta ja meinasin oksentaa ties kuinka monta kertaa.

Paljonko teillä ei-ensisynnyttäjillä on viikkoja ensimmäisen neuvolan aikaan..? Mä oon jotenkin ymmärtänyt, että toisella kerralla ei tarvis käydä niin aikaisin. Meillä olis kyllä sopivasti esikoisen toinen influenssa-piikki joulun välipäivinä, mutta mulla silloin viikkoja vasta 7+0 :scratch

Meille on tulossa toinen lapsi ja eka neuvolakäynti on 28.12, jolloin rv on joko 8+1 tai 7+0. Neuvolan mukaan mulla ois kasassa viikkoja 8+1, mutta mun mielestä taas 7+0, mulla siis tuli kahdesti veristä vuotoa 1,5 viikon aikana ja niiden välissä oli kolme täysin vuodotonta päivää. Mutta siis omasta mielestä tuo eka neuvolakäynti olis voinut olla vaikka myöhemmin, sillä meillä ei ees sydänääniä kuunnella, jos on rv alle 10, koska siellä on tosi vanhat ne laitteet.

Mä soitin heti. Terkka "tiesi odottaa" puhelua kun oltii vihjattu suunnitelmista. Käski soitella heti kun joulu uv yms ja ajat vähissä. Ensimmäinen aika on 3.1.17 ja sillon pitäis olla 8+0 :)
Onko teillä muuten sama terkka äitiys- ja lastenneuvolan puolella? Lähinnä toista tai kolmatta jne odottavat. Meillä on ja tuo terkka on maailman paras. :) en vaihtais vaikka sais.

Sama terkka äitiys ja lasten neuvolassa ja on kyllä kivempi että on sama :) On mukava!
Lääkäri onkin sitten eri mutta molemmat tosi mukavia.
Täytyy muuten oikein kehua meidän äitiysneuvolalääkäriä kun heti eka neuvolassa viime raskaudessa hän aloitti kysymällä onko mulla mielessä kysymyksiä ja hän toisti tämän kunnes mulla ei ollut enempää kysyttävää:D
Kun helpostihan noi on kiireisiä ja samalla muotilla ensin läpi tutkimukset ja sitte lopuksi ehkä kiireessä kysyvät että jäikö kysyttävää. Niin toi oli ihana kun aloitti mun kysymyksillä niin tuli olo että kohtaa yksilöllisesti ja vasraanotto rakentuu mun tarpeista käsin ja että mulla on merkitystä :)
Annoin tästä hänelle myöhemmin tosi hyvää palautettakin.
Mulla on eka neuvola viikon päästä 7+5 :)
Oisin luullu että tokaa odottavalla vasta myöhemmin mutta ehtiipä sitte varaamaan np-ultrankin ajoissa.

Meillä on eri terkka kummallakin puolella. Ois ollu niin kiva ku ois sama ollut ku lasten neuvola täti on niin huippu! Oli äitiysneuvolan täti myös ihan mukava. :)

Mie tein plussan tos itsenäisyyspäivän tienoilla ni kyl soitin parin päivän sisällä neuvolaa ja aika olis joulukuun vikalla viikolla :)

Itse varasin tänään neuvola-ajan. Olisi ollut heti joulun jälkeen, mutta pyysin sen vasta vuoden vaihteen jälkeiselle viikolle. Olemme menossa nimittäin joulun viettoon pohjoiseen ja tarkoitus olisi olla siellä pidempäänkin. Nyt tulemme siis 2.1. takaisin ja seuraavana päivänä neuvola. Edellisten kuukautisten perusteella silloin 9+1, mutta uskoisin 8+3 olevan lähempänä todellista tilannetta. Mutta se selviää sitten aikanaan. :happy:

Tänään oli pojan neuvola niin samalla kerroin että pitäs niitä aikoja katella äipällekin. Ultraan sain ajan heti ekana. Terkkari oli vaihtunu mut ihan kivan tuntuinen oli tämä uusikin :)

Miten mulla on eka neukku vasta tammikuun 5 :o sillon viikkoja jotain 8 vissiin! Toivottavasti pääsen nt ultraan jo tammikuun lopulla <3 en millään raaski maksaa varhaisultraa.. vaikka se kyllä helpottaisi tätä panikointia. :rolleyes:

Pitäis varmaan itsekin varkailla aikaa.. Miksi oon niin saamaton?! :arghh:

Hei te jotka aiotte käydä VARHAISULTRASSA niin laittakaa ihmeessä sitten kuvia ja kokemuksia, millä viikoilla kävitte ja näkyikö jo syke :)
Itsellä ei varaa varhaisultraan tälläkään kertaa mutta mielellään näkisi muiden kuvia ja kuulisi kokemuksia ^_^

....ja ny huomasin että varhaisultraa koskien on jo täällä ihan oma topic jo olemassa :'D no mut tiedoksi tännekin

Täällä varattiin äsken ekka aika neuvolaan. Täti totes että aika on vasta 10.1 kun viikkoja on kasassa 8+6. :smiley-angelic006

Meillä on sama terkka raskaudessa ja vauva-aikana. :happy: Meillä on vieläpä sama terkka, joka oli esikoisen raskaudessa ja on tietenkin ollut myös tässä meidän vauva-ajassa, niin on kyllä jotenkin tosi kiva juttu, kun on jo itselle tuttu. Vaikka terkka on jo vähän vanhempi, niin silti jutut menee yksiin ja osaa hommansa. :)

Ihmettelen hieman ja siksi tulenkin tänne ääneen ihmettelemään. Esikoisen 2-vuotis neuvola on 19.12. Soittelin tänään neuvolaan ja kyselin voiko siihen samaan yhdistää minun ensimmäistä käyntiä. Vastaus oli että ei, koska se olisi liian aikaista.
Olisin silloin viikoilla 7 +?. Eikä täällä ekalla käynnillä tehdä mitään muutakuin höpötetään ja otetaan paino, verenpaine jne. Mitenniin liian aikaista? No mennään sitten myöhemmin... Vaikka en vielä päivää saanut, neuvolatäti lupaa soittaa jos siirretään tuota 19.12 käyntiä niin että höpötellään sit kaikki asiat kerralla.

Mäkin sain eilen aikaiseksi nousta tarpeeksi aikaisin soittamaan neuvolan ajanvaraukseen.. ja 4.1. Asti pitäis malttaa odottaa... aijai tätä jännitystä!

Takaisin