Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla perjantaina eka neuvola ja sillon 7+4. Neuvolan laskutavan mukaan 9+jotain. Onneks kävin nyt siellä varhaisultrassa ni uskovat että mulla kieto 45pv.
Viimeksikin sain siitä vääntää mut eivät uskoneet. Sit olinkin np-ultrassa liian aikaisin ja satiin sillä tavalla ilmainen varhaisultra kun sillon ei mittoja tietty saatu otettua.

Varasin ajan eri neuvolantädille kun viime raskaudessa. Tämä tuuras esikoisen aikana pari kertaa, ja oli niin kiva että vaihdoin.

Noora92, kuulostaa aika oudolta, että olis liian aikasta... Itse kysäisin kans esikoisen neuvolakäynnin yhteydessä, kun raskautta suunniteltiin, että milloin se ensimmäinen käynti sitten olisikaan, niin terkkari meinas että mielellään jo rv 6+... Voi tosin olla paikkakohtaistakin.

Muhku, ihme etteivät uskoneet, että sulla 45pv kierto. Luulis nyt neuvolassa tiedettävän, että ei kaikille kierto ole se 26-32 pv (vai mikä se "normaalin" kierron raja nyt onkaan). Ja kyllähän nainen itse kiertonsa tuntee :D

Itse en vielä oo kerennyt varata aikaa, mutta loppuviikosta pitäisi saada työvuorot niin jos sitä ens viikolla... Tammikuulle menee kumminkin...

Tänään oli esikoisen 1-vuotis neuvola ja sain kuulla, että meillä vaihtuu neuvolantäti. Harmittaa kyllä, kun ois ollut niin kiva, että ois ollu sama terkkari, joka oli myös esikoisen raskausaikana. :( Ja juttelin tuosta ekasta neuvola käynnistä meidän terkan kanssa ja se sanoi suoraan, että eipä siinä ekassa käynnissä taida olla sulle muuta uutta tietoa kuin, että salmiakkia ja lakritsia ei saa syödä nykysuositusten mukaan raskausaikana yhtään, kun esikoisen aikaan sitä sai vielä vähäsen syödä. Toki nyt paino, verenpaine ja pissanäyte on hyvä ottaa ja saanpahan taas tietää, että milloin pitää käydä verikokeissa, sokerirasituksessa jne. :)

Soittelin alkuviikosta neuvolaan esikoiselle 2v aikaa ja samalle käynnille sain omankin aikani eli 3.1. mennään. Silloin olisi 7+3. Meillä on myös aivan ihana terkka, joka on ollut ensimmäisen raskauden aikana ja jatkanut myös lasten neuvolan puolella. Syksyllä jo heitti, että tehkää uusi vauva, kun harmittelin töihin paluuta. :wink

Mullakin ensimmäinen neuvola 3.1, viikkoja sillon 7+6/8+0 (jonkun laskurin mukaan la 15. ja jonkun 16.8.)

Piti kirjotella aiemminkin jo. Meidän kunnassa eka neuvola on aina ennen rv8 tai juuri siinä paikkeilla. Laitetaan lähete labroihin, ne kun pitää ottaa rv10 aikana. Labra toimii vaan ajanvarauksella nykyään, eli aika täytyy varata etukäteen ja aikaisella neuvolakäynnillä turvataan se että ehtii käymään labrassa ennen ultraa. Lähete np-ultraan tulee myös silloin.

Minulla ensimmäinen neuvola ke 21.12 ja silloin kasassa 8+1. Joululomalla sitten juostaan verikokeissa. Harmi kun ekassa neuvolassa ei kuunella sydänääniä tai ultrata... Se antaisi niin monelle rauhallisemman mielen :shy:

Ei meillä ensimmäisessä neuvolassa tehdä muutakuin jutellaan, otetaan pissakoe josta tarkastetaan se valkuisjuttu. Eli ei verikokeita... Ne tulee sitten myöhemmin...

Soitin neuvolaan ja eka käynti olis 28.12. ja saan sitten lähetteen varhaisultraan kun ihmetteli miten noin ajoissa sain plussan. No eipä haittaa mua :D

Ensimmäinen neuvola käynti on 3.1. Saan soitella jo ultraan ja varailla sitä tammikuun puoleen väliin. Ne seulat (nt-ultra ja verikokeet) on viikkoihin sidottuja, joten tammikuun puolivälissä ajankohtaiset.
Ennen neuvolaa pitää Mikkelissä täyttää verkossa joku kysely, löytyy hyvis palvelusta. Ei ollut tuota kun esikoista odotin 2014.

Eka neuvola 12.01. vasta 4 vkon päästä tosin viikkojakin vasta 4+0. Soitin ajan ajoissa ku piti kysyä käytännöstä pavrorokon kanssa ku poikani hoidossa on sitä liikkeellä ja en ole sairastanut sitä, pientä lisäjännitystä elämään.

Soittelin heti plussauksen jälkeen. Eka neuvola on vasta 12.1., jolloin viikkoja on jo 8+6 kasassa.

Täälläkin muuttunut käytäntö viime raskaudesta. Viimeksi verikokeet otettiin np-ultran kanssa samaan aikaan. Nyt neuvolasta annettiin lähete labraan kun verikoe otetaan kaikilta rv10.

En tiedä kuinka tarkkaa tuo sitten on, mutta mulla ja neuvolalla tosiaan tuo kaks viikkoa eroa viikossa, ni nyt saan luultavasti uuden ajan kun varhaisultrassa varmistui tuo laskettuaika.

Itse en aikaa saanut vielä, kun ei aikoja näkynyt. Aikaväli milloin pitäisi olla eka käynti oli 20.12-15.1 ja aikoja ei näkynyt tälle välille siis..

Meillä on keskiviikkona neuvola ja silloin 8+1. Ajattelin kysyä voisimmeko yrittää saada laitteilla sykkeen näkyviin/kuuluviin vatsan päältä kun tiedän että siellä ei ultrata sisäkautta.

Olenko ihan pöljä? Olen jo kerran nähnyt alkion sykkeen mutta olisi kiva saada vahvistus vielä ennen joulua että kaikki kunnossa. Mitään syytä epäilyyn etteikö kaikki olisi hyvin ole.

Meillä on keskiviikkona neuvola ja silloin 8+1. Ajattelin kysyä voisimmeko yrittää saada laitteilla sykkeen näkyviin/kuuluviin vatsan päältä kun tiedän että siellä ei ultrata sisäkautta.

Olenko ihan pöljä? Olen jo kerran nähnyt alkion sykkeen mutta olisi kiva saada vahvistus vielä ennen joulua että kaikki kunnossa. Mitään syytä epäilyyn etteikö kaikki olisi hyvin ole.

Ainahan sitä voi kysyä... jos heillä kerta laitteet käytössä :) meinaatko siis sykkeen kuuntelua dopplerilla vai onko siellä ihan ultralaite?
Kyllä sitä jokainen on malttamaton näkemään että pienellä kaikki hyvin etenkin nyt kun ei liikkeitä tunnu... ei se pöljää ole :)
Mäkin NIIN tahtoisin ultraan... kun tuntuu niin pöljältä välillä haaveilu kun on niin epävarmaa kumminki vielä...

Mulla on maanantaina neuvola kun 7+5 ja mua taas houkuttais päästä neuvolalääkärille ultraan... Jos sais ajan vielä ennen vuodenvaihdetta:rolleyes:

Mulla eka neuvola olisi keskiviikkona ja silloin viikkoja 7+ jotain. Jotenki jännittää tosi paljon kun edellisestä raskausajan neuvolasta on kohta 7 vuotta aikaa. Varmaan on paljon jutut muuttuneet siinä ajassa :)

Jes huomenna eka neuvola!! Sillon viikkoja 7+1. Keskiviikkona vasta neuvolalääkärille aika. Selvitetään lääkitysasiat ja tehdään ultra. Täällä on tapana tehdä ekalla lääkärikäynnillä kaikille varhaisultra.

Takaisin