Neuvola

Mä ajattelin, että jos viikon päästä teen uuden digitestin ja jos se näyttää viikkojen menneen eteenpäin, niin soittelen neuvolaan :) et varmaan ens viikolla tai sitä seuraavan viikon alussa soitan. riippuu milloin ens viikolla teen sen uuden!
 
Mäkin soitin, jouluviikolla maanantaina neuvola ja samalla ultraa jos tarvetta :)
 
Mä soitin tänään. Eka neuvola jo viikon päästä perjantaina ja neuvolan kautta varhaisultra on 14.12. Sain ultran kun viime mekkojen mukaan mulla olis la jo 18.7. Vaikka todellisuudessa omien laskujen mukaan 3.8 :)
 
Josko sitten itsekin rohkaistuisin soittaan huomenna, kun tytön asioissa jokatapauksessa soitettava :)
 
Tänään soitin neuvolaan. On sen verran lääkkeitä että piti varmistaa saanko syödä. Ajan sain 20.12 ja äippäpolille lähti myös lähete, kakkostyypin diabeteksen takia :joyful:
 
Jee! Neuvola-aika varattu :) Jouluviikolle. Tätikin laski että 4+6 ois tänään viikkoja.

Vähän ujostutti soittaa kun on tytönkin neuvolan täti niin mietityttää että entä jos hän aattelee että oliko järkevää tehdä toinen heti perään ja että miten me pärjätään kun tietää että mä opiskelen ja että mies on ajoittain matkatyössä:rolleyes:

Kyselin kilpirauhaskokeista samalla, kun on huolettanu kun synnytyksen jälkeen/imettäessä paino pudonnu niin reippaasti... Raskaudessa tuli +20kg ja nyt on -26kg... Ja normaalipainoinen olen ollut.
Kuulemma on aika normaalia, mutta voin kysyä lääkäriltä lähetettä kun on lääkärineuvola. Tarkoittaiskohan tuo siis että täälläpäin on alkuraskaudessakin lääkärineuvola myös toista odottavilla?

Oih kun teki konkreettisemmaksi odotusta tuo soitto :smiley-bounce012
 
Mä en tiedä uskallanko soittaa [emoji16] vaikka mulla onkin mitä ihanin terkka. Kun ei itsekkään vielä tajua koko hommaa.
 
Tuumailen tässä jo sokerirasitusta.... Jos edellinen vauva painoi syntyessä paljon niin joutuuko sokerirasitukseen? Esikoinen 4335g syntyessään. Eli ei ihan tuota suuripainoisen rajaa 4500g sentään ylitä. Mutta tietääkö joku?

Viimeksi halusin itse rasitukseen... täti ei ois laittanu, vaikka ikää on +25 (ensisynnyttäjän ikäriski raja), ja suvussakin on diabetesta, muttei mun vanhemmilla, vaan heidän vanhemmillaan... Noh ei ylittyny rajat onneksi rasituksessa :)
Mutta nyt tokasta en haluais rasitukseen (en kestä sitä juomatta oloa + en tiedä mihin esikoisen laittaisin...) Mutta laittaako ne mut tuon esikoisen painon takia?
 
Meillä on neuvola jo ens viikolla. Mä en halua myöskään halua sokerirasitukseen. Toivon että täällä neuvola täti ei oo niin kauhea kun vanhalla paikkakunnalla esikoisen aikaan. Pelotteli mua millon milläkin ku sf mitta oli korkea, meni yli yläkäyrien.
 
Meillä on neuvola jo ens viikolla. Mä en halua myöskään halua sokerirasitukseen. Toivon että täällä neuvola täti ei oo niin kauhea kun vanhalla paikkakunnalla esikoisen aikaan. Pelotteli mua millon milläkin ku sf mitta oli korkea, meni yli yläkäyrien.

Kiva sitten että saat nyt uuden tädin :)
Mulla oli vähän päin vastoin :D
Ei ois rasitukseem tosiaan ees laittanu. Painosta ei huomauttanu kertaakaan vaikka nousi yli 20kg ja meni yli noususuositusten (vaikka katsoin oman painoindeksi luokkani mukausta käyrää. Siis kun ali-yli- ja normipainoisille omat käyrät). Sitten kun itse huomautin painostani niin myönsi että ehkä viikkonousu ollut liian suurta... ja lisäsi että "mutta sä varmaan syöt ihan terveellisesti?" Jaa niin mistä päätellen:hilarious:
 
Minä odotan kuin kuuta nousevaa sitä ekaa neuvolaa! Kaikki niin uutta. Ensin terkalle se aika. Kertoi, että täytellään papereita jne. Lääkäri siitä parin pvn päästä ja siellä sitten testejä ja tutkimuksia. Onneksi mies tulee matkaan. Varmaan pyörtyisin muuten jännityksestä :D
 
Täällä ainakin poikkeuksetta laittavat rasitukseen uudestaan. Mä en ole kahdessa viimeisessä joutunut, ekassa ainoastaan. Mutta mulla lähtö bmi ollu normaali, isoin lapsi 3300g, eikä muissakaan kokeissa ole ollu mitään hälyyttävää. Sano vaan viimeksi että on aika vähän niitä jotka ei siihen rasitukseen joutuisi.
 
Varasin tänään neuvola-aikaa. 30.12 on ensimmäinen käynti. En oikein ehtinyt siinä puhelimessa kauan keskittyä, niin äkkiä jotain vastasin kysymyksiin. Just olin poikaa hakemassa hoidossa kun soittivat minulle sieltä. Äkkiä ulos puhumaan. Jäin kyllä miettimään kuulikohan hoitaja kun just meidän jätkä heräsi ulkona unilta.
En ole kertaakaan joutunut sokerirasitukseen. Toivottavasti vältän sen tälläkin kertaa.
 
Paljonko teillä ei-ensisynnyttäjillä on viikkoja ensimmäisen neuvolan aikaan..? Mä oon jotenkin ymmärtänyt, että toisella kerralla ei tarvis käydä niin aikaisin. Meillä olis kyllä sopivasti esikoisen toinen influenssa-piikki joulun välipäivinä, mutta mulla silloin viikkoja vasta 7+0 :scratch
 
Takaisin
Top