Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on eka käynti rv 10+1 ja neljäs lapsi tulossa, viides raskaus. Noissa neljässä aikaisemmassakin raskauksissa eka käynti ollut muistaakseni 9-10 viikoilla.

Soittamallahan se tietysti selviäis! :laughing002 Oottelen kuitenki ens viikkoon, kuukautisista laskettuna viikkoja vasta 3+2, joten ehkä turhan aikaista soittaa vielä :grin

Itse en meinannut pitää neuvolan kanssa kiirettä..
Viimeksi kun kävin sielä oli niin tympeä täri vastassa ettei toista. ajattelin myös kysyä josko saisi neuvolan tädiksi jonkun toisen..

Jäi viimeksi vähä huono maku suuhub niin nyt yritän malttaa ja vaikka väkisin venytän sinne soittamista ja menemistä :(

Mulla jo viikon päästä eka neuvola, tosin sitä varten että saan neuvola kortin sinne varhaisultraan. :) ja toinen tulossa.

Minulla kolmas lapsi ja neuvola 8+2...Sokerirasitukseen haluan mennä ja varmasti arvot ylitän...molemmista on ylittänyt rajat...kyllä mä suosittelen käymään ja vaatimaankin sitä...minusta se litku ei nyt mitään ihan karseeta oo..

Minulla kolmas lapsi ja neuvola 8+2...Sokerirasitukseen haluan mennä ja varmasti arvot ylitän...molemmista on ylittänyt rajat...kyllä mä suosittelen käymään ja vaatimaankin sitä...minusta se litku ei nyt mitään ihan karseeta oo..

Itse en ole ainakaan nähnyt koskaan tarvetta käydä sokerirasituksessa kun ei mitään riskitekijöitäkään ole.
Viime raskaudessa neuvolan th sitä hetken mietti, kun iän mukaan tullut uudet suositukset. Mulla oli vaan aivan järkyttävää pahoinvointia, joten ei se litku varmaan olisi pysynyt edes sisällä. Päädyttiin sitten yhdessä siihen että jos myöhemmin ilmenee tarvetta niin sitten tietysti ehdottomasti testiin.

Soittelin eilen neuvolaan ja jatkettiin nuorimmaisen influenssa rokotusaikaa pidemmäksi ja ympättiin mun käynti siihen samaan. Siks mulla vasta aika 2.1. Muuten ois ollu edellisellä viikolla, mut en jaksa joka viikko siellä ravata ja miettiä lapsille hoitajia.

Meinasin ensin odottaa pidempään, ettei mene kesken ja tarvitse perua varattua neuvolaa kuten viimeeksi, mutta joulupyhien vuoksi soitinkin jo ajan ettei tarvitse odotella hirveän pitkään ekaa neuvolaa. Nyt on eka neuvola varattuna 29.12. (:

En ole vielä varannut aikaa, mutta ensi viikolla sen teen.

Tuosta neuvolantädin vaihtamisesta: se on jokaisen oikeus saada itse valita hoitohenkilönsä. Mekin seurattiin alkuperäistä aivan ihanaa neuvolantätiämme toiseen neuvolaan, kun omaan tuli ihan törppö täti hänen tilalleen.

Heti plussan jälkeisenä päivänä mä varasin :happy090
Helsingissä eka käynti rv 8-10, oli sitten ensi- tai uudelleensynnyttäjä. Mä sain ajan jo rv 7+2, 21.12. Oisko joulun takia? Emt..

Mietin josko tänään olisin soitellu neuvolaan mutta tuli sellanen ahaa elämys että vaikuttaakohan tää pyhä päivä jotain :(
yritin tutkia mutta kunnan sivuilta ei löytynyt mitään tietoa

Mietin josko tänään olisin soitellu neuvolaan mutta tuli sellanen ahaa elämys että vaikuttaakohan tää pyhä päivä jotain :(
yritin tutkia mutta kunnan sivuilta ei löytynyt mitään tietoa

Eipä taida tänään olla neuvola auki.... pyhä päivä!

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Soittelin neuvolaan ja sielä oli mukava nainen luurin päässä joka lupasi että katsotaan onnistuuko tädin vaihto..
Riippunee ilmeisesti että onko kenelläkin kuinka paljon hoidokkeja..
Nyt vain toivon että onnistuisi vaihto.. :)

Soittelin neuvolaan ja sielä oli mukava nainen luurin päässä joka lupasi että katsotaan onnistuuko tädin vaihto..
Riippunee ilmeisesti että onko kenelläkin kuinka paljon hoidokkeja..
Nyt vain toivon että onnistuisi vaihto.. :)

Onneksi monet tädit on aika herttaisia, niin toivotaan että sulla on nyt parempi tuuri!

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Täällä varailtu myös neuvola-aikaa, sain sen tammikuun puoleen väliin jolloin rv10
Mielestäni ihan hyvä että on vasta tuolloin, olen ehkä hieman pessimisti mutta jotenkin aattelen, että olis kiva unohtaa tavallaan tää raskaus vähäksi aikaa (käytännössä mahdotonta silti :D ) koska mitä vaan voi sattua kun ollaan näin alussa (mulla vasta rv4+2 oletettavasti tänään) Niin kivempi kun sitten on neuvola ja sitten heti parin viikon sisällä np-ultra :)
Alkuraskaudenultrassa en tosiaan itse ole ajatellut käydä.

Ensimmäinen neuvola viattomien lasten päivänä: 28.12. Silloin kaiketikin viikkoja kasassa 8. Ensimmäinen ultra varattu 23.1.

Perjantaina en kerenny soittaan ja ens viikolla on yövuoro eli nukun neuvolan ajanvarausaikoina.. plääääh. Miten mä jaksan odottaa vielä yli viikon muka?? [emoji23]

Mulla neuvola 3.1. ja tuolloin olisi menossa viikot 8+3. Onneksi ei tuota aiemmin, että ehtii edellisellä viikolla käydä ultrassa katsomassa, näkyykö elonmerkkejä.

Neuvola 4.1.17, viikkoja silloin tasan 10+0. Vähän kerkesin pettyä, etten ennen joulua saanut aikaa, mutta hei, tuonne asti kun säilytään yhdessä kasassa niin aletaan olla jo aika lähellä turvallisempia vesiä!

Takaisin