Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nyt mammat selventäkää minulle. Kävin tosiaan siellä verikokeissa ja nyt tuli tulokset. Veriryhmässä lukee A Rh(D)neg. Onko tämä nyt että olen rh negatiivinen vai kuinka?
Ensi viikon alussa saa käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, meillä kun on yli 10+0 niin voi käydä. Ultra onkin sitten vasta 12+3, niin ihan kiva, jos saisi varmuuden, että siellä edes jotain on.
Ekassa neuvolassa on nyt vihdoin käyty! Tuli paljon kaikkia lippu ja lappuja ja seuraava neuvola ja lääkärikäynti varattu. Mies oli mukana ja molempien mielestä oli ihan hyvä että oli siellä. Tulee varmaan seuraavallakin kerralla. Meidän neuvolassa pitää aina ennen neuvola-aikaa mitata verenpaine, paino ja virtsasta jotain
Onkohan muuten siinä neuvolan pissatestiä varten oltava 4h pissaamatta? Tuli vaan mieleen. Meillä ekat pissat otettiin labrassa ja aika neuvolaan seuraavan kerran ensi kuun puolivälissä
Meilläkin mitattiin hemoglobiini, sitä ei sentään tarvinnut itse tehdä. Unohdin kysyä neuvolatädiltä että pitääkö mittaustulokset laittaa siihen äitiyskorttiinkin itse vai mitä niillä tehdään. Olin niin paniikissa että unohdin kaikki mitä piti kysyä olis pitänyt tehdä joku lista ja ottaa se mukaan.Neuvolassa joka käynnillä tarkastetaan verenpaine, paino ja virtsan pitoisuudet :) meillä vielä mitattiin hemoglobiini, mutta sitä ei mitata joka kerralla.
Meilläkin mitattiin hemoglobiini, sitä ei sentään tarvinnut itse tehdä. Unohdin kysyä neuvolatädiltä että pitääkö mittaustulokset laittaa siihen äitiyskorttiinkin itse vai mitä niillä tehdään. Olin niin paniikissa että unohdin kaikki mitä piti kysyä olis pitänyt tehdä joku lista ja ottaa se mukaan.
Neuvolatäti sanokin että kannattaa tulla hyvissä ajoin, siellä on sit semmoinen rauhallinen huone jossa voi istuskella ja mitata itse kaikki tarvittava. Varmaan laitan sitten lyijykynällä mittaustulokset että voi poistaa jos pieleen menee :DVoi ei :/ joo meillä kyllä yhdessä mitataan ja hoitaja kirjaa ne sinne äitiyskorttiin. Miten muuten niitä pystyis seuraamaan? Voithan laittaa ne lyijykynällä vielä sinne jos muistat?
Tuli mieleen että toi verenpaine kannattaa kyllä mitata vasta 15min päästä, kun on istunut ja hengitys tasaantunut. Aika jännä että ite pitää mitata! :0