Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eka neuvola 17.1 ja viikkoja silloin.. no arviolta ehkä 10. Soittelin neuvolaan jo uudestaankin ja kyselin pääseekö ultraan mahdollisesti nopeampaa jos raskauden kesto ei ole laskettavissa. Mulla siis esikoinen nyt 11kk, ja imetän edelleen, eikä kuukautiset ole vielä palannut. Aika hyvä arvio mulla on hedelmöityksen ajankohdasta (syytän unikoulua ja vapautuneita iltoja :D), mutta olisi kiva saada parempi varmuus. Silloin mulle vastattiin, että jos raskauden kestosta tosiaan on epäselvyyttä, terkkari saattaa jo neuvolassa konsultoida lääkäriä (en tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa ja mitä se lääkäri pystyy tekemään tässä vaiheessa, jos ultrauslaitteita ei ole) ja on myös mahdollista, että ultra-aika katsotaan aikaisemmaksi. Riippuu kai siitäkin millaista ruuhkaa ultriin on.

Ekassa raskaudessa mulla oli neuvolan laskujen mukaan la 28.1, ultrassa se todettiin aikaisemmaksi 19.1., mutta laskettua aikaa ei kuitenkaan virallisesti muutettu. Esikoinen syntyi sitten 19.1. :D

Mekin olimme molemmat ja varmasti käydään jatkossakin yhdessä. Teemme yhdessä kotona töitä, joten töistä ei sen takia tarvitse ottaa vapaata tai vaadi mitään erikoisjärjestelyjä.

Enemmän tuntui miehellä olevan kysyttävää kuin minulla ja saimme molemmat influenssarokotteet. Hyvä, että kuuli suoraan kaiken.

Ei siellä nyt mitään ihmeellistä tapahtunut.
Eli mikäli mies ei olisi päässyt paikalle, ei minua olisi haitannut.

Mies ei varmaan tule ekaan neuvolaan mukaan.. Kun oli viimeksi ekalla kerralla mukana.. Ja nyt ei halua ottaa puolikasta päivää vapaata töistä ettei kukaan ala epäilemään

Meillä oli tänään eka neuvola ja oli tosiaan mieskin mukana. Mun mielestä iha hyvä juttu, meillä ainakin miehelle varmasti kiva fiilis et pääsee osallistuu mukaan (eka lapsi, kaikki uutta ja jännää!). Ja mekin otettii kummatkin influenssarokote.

Esikoisesta mies oli kaikilla kerroilla mukana, mutta nyt tulee ultriin sekä seuraavaan neuvolaan kun sitä neuvolassa toivottiin. :)

Minullakin viime viikolla oli eka neuvola ja ei siellä mennyt kun noin 20 min. Ei tarvinnut oikein mitään täytellä, kun esikoisesta on sen verran vähän aikaa. Parin viikon päästä voi käydä kuuntelemassa sydänääniä ja sitten olisi jo ultra. Sitäkin aikaa oli vaikea saada, kun niitä tehdään niin harvakseltaan täällä, että sillä viikolla ei tehty niitä kun olisi loogisin aika ollut. Tää epätietoisuus on hirveetä, mutta en haluu laittaa montaa sataa varhaisultraan kun täällä päin vaan Terveystalo.

Ja ai niin, täälläkin on vaan puolen tunnin soittoaika neuvolaan ja harvoin vastaa. Toisinaan siirtyy yleiseen ajanvaraukseen mistä voi jättää soittopyynnön ja joskus vaan hälyttää eikä siirry mihinkään.

Eka neuvola varattu ja 23.1 aika. :) Tuolloin olisi rv 8+4. Nyt jo jännittää vaikka kolmas kyseessä! :D

Soittelin eilen neuvolaan ja ensimmäinen käynti 25.1 raskausviikkoja silloin noin 9. Varasin nyt sitten vielä kuitenkin ajan yksityiselle omalle gynelle ensiviikolle jos näkyisi jo onko kaikki ok ja mahdollisesti sydänääniäkin. Pitäisi mennä vakuutukseeni niin pienillä kuluilla selviäisi. Ajattelin miehen pyytää odotustilaan, ehkä voisi tulla katsomaan ultraa jos jotain näkyy. :)
Neuvolasta sanoivat että kumppani voisi tulla mukaan ensimmäiselle käynnille ja joku lomake täytetään netissä. Mies varmaan haluaa ja pääseekin helposti mukaan kun on yrittäjä ja neuvola ihan kulman takana. Mietityttää vaan kun hänen suomen kieli kohtalainen ja yhteinen kieli meillä on englanti, että meneekö sekavaksi tulkkaukseksi tms. Mutta siinähän sitten oppii uutta suomenkielen sanastoa :p

Mulla mies ei jaksanut lähteä ekalle neuvolakäynnille, mikä oli ihan ok. Varhaisultraan kyllä tuli totta kai mukaan kuuntelemaan sydänäänet ja katsomaan pikkutyyppiä. Sieltä ei olisi jäänyt pois varmasti millään. :)

Pitää katsella, miten haluaa tulla mukaan. Ei tullut kysyttyä siellä, mikä heillä on tapana.

Hei auttakaa.. mä kun en tule olemaan Suomessa ennen kun viikkoja on 30 tai enemmän, enkä tule käymään sitä ennen Suomen neuvolassa, ja kun tämä on ensimmäinen raskaus (ensimmäinen joka toivottavasti etenee loppuun asti) niin enhän mä tiedä mitään. Milloin mitäkin pitää hakea? Mitä siihen tarvitaan, ainakin lääkärintodistus pitää toimittaa vai mitä? Mitä muuta mun pitää tietää :D

Soittelin eilen neuvolaan ja ensimmäinen käynti 25.1 raskausviikkoja silloin noin 9. Varasin nyt sitten vielä kuitenkin ajan yksityiselle omalle gynelle ensiviikolle jos näkyisi jo onko kaikki ok ja mahdollisesti sydänääniäkin. Pitäisi mennä vakuutukseeni niin pienillä kuluilla selviäisi. Ajattelin miehen pyytää odotustilaan, ehkä voisi tulla katsomaan ultraa jos jotain näkyy. :)
Neuvolasta sanoivat että kumppani voisi tulla mukaan ensimmäiselle käynnille ja joku lomake täytetään netissä. Mies varmaan haluaa ja pääseekin helposti mukaan kun on yrittäjä ja neuvola ihan kulman takana. Mietityttää vaan kun hänen suomen kieli kohtalainen ja yhteinen kieli meillä on englanti, että meneekö sekavaksi tulkkaukseksi tms. Mutta siinähän sitten oppii uutta suomenkielen sanastoa :p

Meillä ei mies ainakaan tajunnut puoliakaan juuri tuon kielimuurin takia. :) tulkkasin sit kotona niistä papereista.

Huomenna ensimmäinen neuvola aamulla klo 7.45 !
Mies ei tule mukkaan ollenkaam ku asustelee tuolla useamman sadan kilsan päässä :) mutta enköhän mä sen ajantasalla pidä. :):)

Minullakin on huomenna ensimmäinen neuvola. Uusi terkkari olisi, puhelimessa ainakin vaikutti mukavalta.

Täällä oli tänään eka neuvola. Aika paljon se oli vain terveellisistä elämäntavoista ja fiiliksistä juttelua ja toki raskauden tuomista rajoituksista oli myös puhetta. No, ainakin jäi hirveä määrä lappuja käteen jos ei muuta uutta vaikka tässä ensikertalaisia ollaankin :) Ehkä jatkossa on sitten itselläkin enemmän kysyttävää, kun ollaan jo varmemmilla vesillä tämän raskauden kanssa.

Ensi viikolla lääkäri tekee ultraäänitutkimuksen jonka perusteella saa ajan sitten siihen nt-ultraan. Ihanaa että kohta pääsee siis taas katsomaan tuota papusta, mutta kyllä tulee varmaan pitkät n. neljä viikkoa siitä sitten siihen seuraavaan ultraan, huh!

Mulla oli tänään eka neuvola käynti, kivasti meni! Se mun "täti" oli todella mukava :). Paljon sai käteen lippusia. Ja sano että nt-ultraan tulee postissa sitten aika... :happy:

Ekassa neuvolassa käyty tänään ja kun kauniisti pyysin niin kuunneltiin sydänäänetkin (nyt siis mulla rv 9+2 ) ja löytyihän ne :happy093 ihan mahtava fiilis. Taas sain miljoona lippusta ja lappusta, kaikki tuttuja edellisistä raskauksista. Nyt sitten odotellaan milloin tipahtaa ultra-aika postista :love7

Takaisin