Neuvola

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ruusa#
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä otetaan itse paino, verenpaine ja pissanäyte. Mulle sopii hyvin, en jotenkin tykkää siitä puntarilla seisomisesta toisen seuratessa vieressä. Sinänsä joo hassua kun katsoo se sen painon kuitenkin eikä sitä auta valehtelemaankaan ruveta :grin mutta ehkä ehtii itse vähän sopeutua lukemiin.
Mulla ei edes ole ylipainoa mutta molemmissa edellisissä raskauksissa painoa tuli lähemmäs 20 kg ja nyt kaksosraskaudessa taidetaan päästä ihan uusille kymmenluvuille. Onneksi terkkakaan ei liene asiasta nyt huolissaan. Edellisessä raskaudessa oli sama terkka ja silloin se vähän alkoi huolehtia vauvan koosta kun mä paisuin. Mutta kun tyttö syntyi 40+0 ja painoi silti vaan 3200 g, niin nyt ei kuulemma tartte stressata :joyful: Ainoa vaan että ikää on tullut lähemmäs 7 v mittariin edelliskerrasta, joten näinköhän sokerit pysyy enää yhtä hyvin...

Avoimeen neuvolaan menin taas aamusta sydänääniä kuuntelemaan. Terkka ei löytänyt, joten passitti mut lääkärille! Ei löytänyt lääkärikään, mutta ultrassa näkyi hieno syke :Heartred

11+3

Avoimeen neuvolaan menin taas aamusta sydänääniä kuuntelemaan. Terkka ei löytänyt, joten passitti mut lääkärille! Ei löytänyt lääkärikään, mutta ultrassa näkyi hieno syke :Heartred

11+3
Todella hurjaa, ihanaa että lopuksi kuitenkin löytyi! :)

Alkuviikosta kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä, ei löytynyt, vaikka etsi todella kauan. Sovittiin uusi aika täksi päiväksi ja tänään kuului :) nyt siis rv 11+1. En nyt vielä osannut ekalla kerralla liiaksi huolestua, koska esikoisestakaan ei kuulunut noilla viikoilla ja silti kaikki hyvin. Nyt vain odotellaan sitten nt-ultraa, mihin reilu viikko vielä :)

Eka neuvola vihdoin takana vaikka eipä siellä mitään uutta enää kolmannen kohdalla ollut ;) nyt sitten odottamaan nt-ultraa joka on 17.2. Menispä aika nopsaa! Kovin vähän tuntuu olevan terkkarilla käyntejä tällä kertaa jos (tai toivottavasti kun) kaikki menee normaalisti.

Mulla on huomenna jo lääkärineuvola? :o siis joo onhan edellisestä jo 1kk 1vko kun kävin :)

Tänään oli toka neuvolakäynti. Kuunneltiin sykkeet (150) ja jutetiin voinnista. Melko matala verenpaine. Ens kerralla pyydän tarkistamaan hemoglobiinin. Voimavarakaavake tulostettiin mukaan.

Aika lääkärineuvolalle rv 16 ja seuraava neuvola rv 22-23.

Varaatteko omatoimisesti neuvola aikoja vai onko teillä muuten usein? Mulla ollut yksi neuvola, seuraavaksi neuvolalääkäri rv16, seuraavasta neuvolasta ei tietoakaan.. Oonko jotenkin pihalla :D

Helsingissä neuvolat rv 8-10, 13-16 ja neuvolalääkäri 16-19, joten mullakin tulossa parin viikon päästä jo toinen.

Kiitos, eli ihan normaalia! On kaikki niin uutta kun esikoista odottelee, että tulee välillä olo onkohan mennyt jotain ohi. Ja tietysti vähän hätähousunkin vikaa vaikka parempi olisi jo oppia siihen odottamiseen :shy:

Varaatteko omatoimisesti neuvola aikoja vai onko teillä muuten usein? Mulla ollut yksi neuvola, seuraavaksi neuvolalääkäri rv16, seuraavasta neuvolasta ei tietoakaan.. Oonko jotenkin pihalla :D
Täällä ainakin varattu edellisellä kerralla aina seuraava käynti valmiiksi, viimeksi varattiin 2 seuraavaa käyntiä kun oli lääkärikäynti erikseen.

Mulla oli rv 7 ja nyt on perjantaina (rv 13) neuvolalääkäri. Siitä seuraava taitaa olla joskus rv 17 jälkeen. Uusi aika varataan aina käynnin yhteydessä.

Meillä sanottiin että neuvolalääkärillä on ehkä mahdollista nähdä jo sukupuoli :happy090

Olisihan se kiva saada hyvä veikkaus viikoll 16 ja sit vahvistus viikon 20 rakenneultrassa :love017

Täällä ei ultrata. Tai ei ainakaan ennen ole. Nyt neuvola on täysin uudessa terveyskeskuksessa et voihan olla jos vaikka yllättyis positiivisesti ja olis ultra.. mutta tuskin on.

Meillä ultrataan myös :) tai en kyllä täysin varma oo tuosta ekasta. Viime raskaudessa kävin ekan nlalääkärin toisessa neuvolassa, jossa ei ollut ultrausmahdollisuutta. Mutta tokan sitten tässä ja silloin ultrattiin.

Meillä on toinen neuvola vasta rv 16 ja lääkärikäynnistä ei tietoa, kai se varataan seuraavalla käynnillä.

Onko kelleen käynyt niin että maha olisi ollut tosi kipeä sen jälkeen kun neuvolassa on kohtua tunnusteltu mahan päältä? Se tuntui ensin siltä kun ennen raskautta, jos gyne on munasarjat tai kohdun tunnustellut, epämiellyttävää mutta sen hetken sitä kestää. Autossa alkoi tuntua kovaa painetta mahassa ja töihin parkkipaikalta oli jo vaikea kävellä. Loppupäivästä sitten kovenevaa kramppia vasemmalla alhaalla mahassa niinkuin oikein pahaa kuukautiskipua ja ekan kerran olen pelännyt keskenmenoa tässä raskaudessa. En ole kertonut vielä töissä kenellekään raskaudesta mutta työkaverikin oli huolissaan, en kuulemma näytä siltä että olen kunnossa. Istuminen oli vaikein asento. Lähdin tunnin aiemmin töistä kun ei enää pystynyt ajattelemaan kuin kipua. Nyt illalla on helpottanut jo mutta edelleenkään ei mahaa kärsi koskea, mies saanut huutia siitä kun tykkää taputella ja oon aivan puhki. Mitä tämä mahtoi olla? Kohdun kasvukivut on olleet vähän samanlaisia, mutta ei volyymi ole tällainen ollut. Ei kai nyt vielä supistaakaan voi? Rv 14+1

Muokattu viimeksi:
Takaisin