Neuvola- ja ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannaton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Laitampa nyt meidän np-ultrakuvat kun sain ne vihdoin skannattua siskon luona [:)]
Näissä kuvissa ikää siis 12+5 vaikka toisessa kuvassa näkyykin enemmän. Oli vähän kokematon ultraaja niin sai alkuun liikaa päiviä, korjaantui sitten toisella mittauksella [:)]


 
tänään oli np-ultra,kaikki oli ok. vauvan sydämen syke jotain 140,kovasti liikkui pikkunen kuvassa,kädet pystyssä :) ultratäti sanoi että siellä se heiluttelee äitille :D

 
Meillä esikoisen la 10.5 ja gynenpolilla ramppasin koko syyskuun vähintään kaksi kertaa viikossa ultrassa ja verikokeissa (ah ihanan kallista, vajaa 30erkkiä kerta [:'(] ), kun olin niin pirun kipeä ja aloin vuotamaan kun seula... Ajelin myös ambulanssilla pahimpien kipukohtausten aikaan kun en pysynyt tajuissani... 

Nyt sitten viime perjantaina oli ihan oikea äitipolin ultra ja kokoo kaverilla 5,9cm (sillon rv 12+3), vuodot ja kivut loppunut ja olo on vallan mainio [:)] Ei ole edes mitään raskausoireita muuta kun positiivinen testi ja järkyttävä turvotus... 

Ultrassa näkyi pikkuisen virtsarakko todella suurena, joten joudun 2vk:n päästä vielä uusiksi lekurille, toivotaan että rakko on tyhjentynyt ja mukula kunnossa... Niskaturvotus ja verikokeet ym. näytti todella pieniä suhteita, muistaakseni jotain 1:300 000. Silti pieni huoli takaraivossa että entä jos kaikki ei olekaan hyvin... Noh, ensi viikon torstaina sitten selviää lisää, kun vaan malttaisi odottaa.
 
edit. Ai niin ja syyskuun lopussa sain potkut kun vein sairaslomatodistukset töihin *tähän hysteerinennauru-hymiö* Liiton lakimies soitti tänään että mennään käräjille.. Noh, onneksi sain edellisestä työpaikasta vakkari paikan uudelleen, kun soitin että näin on käynyt, pääsenkö takaisin teille töihin :) Ja palkkakin oli sama miksi olin sen aiemmin neuvotellut... Tulipahan avauduttua, ehkä ihan väärä ketju, sori [:D]
 
Eni: aika hurja juttu tuo sun potkut. Luulisi, että tänäpäivänä työnantajat on jo niin valveutuneita, että raskaus ei ole syy irtisanoa. Sehän on virallisestikin syrjintää! Eli ihan aiheesta lähdette käräjille ja sulla on täysi etulyöntiasema.

Voimia jatkossa ja toivotaan, että maha-asukinkin asiat selviytyy parhain päin :D
 
[align=left]Eni: tukka nousi pystyyn ja veret kuohahti, ku luin noista potkuista. Onneks kuitenkin työnantaja joutuu vastuuseen tuosta. Voimia ja hyviä vointeja sulle ja pikkuiselle. [:)]
[/align]
 
Niinpä, eipä uskoisi ennen kun omalle kohdalle sattuu... Ja kyseessä nyt iso kotimainen kodinkoneliikeketju [8|] Kerron firmankin kun päästään asiaa selvittelemään, jotta siitä saadaan mahdollisimman julkinen. Boikottiin vaan koko paska firma [:'(]
 
Voisiko joku kääntää aikaa ensi viikon torstaihin, mä en jaksa odotella sitä kontrolliaikaa...
 
 
Eni: Aikaa en pysty kääntämään, mut mäkin odotan ens viikon torstaita. Silloin np-ultra.
 
Eni: no HUH HUH! täytyy kyllä olla vähä-älyinen tyyppi joka potkut menee antaa! Jaksamista sulle ja pikkuselle :) ja käräjille kyllä koko juttu!!

Itse sain tietää raskaudesta 11.10 ja 14.10 oli eka neuvola! todella mukava täti sielä oli ja onnitteli kovasti ja sanoi että on sitä lapsia ihmeellisempiinki tilanteisiin syntynyt, ku tuli meille raskaus vähän yllätyksenä, elikkä pilleri lapsi tulossa ;) :) nyt innolla odotellaan!
1.11. oli sitte ultra ja itkuhan siinä pääsi! sielä se pikkunen oli pikkusine käsinee ja pumppaavinen sydämineen! saatiin sitte tietää laskettu aika ku oli epäselvä ja se on 25.5.11 :) nyt sitte odotellaan innolla seuraavaa neuvolaa joka on 22. päivä! lisään ultrakuvatkin sitten josain vaiheesa ku saan koneelle! kaikille hyvää odotus aikaa! :)
 
Mä oon ihan noviisi näissä vauvajutuissa ja ultrissa ja kaikessa, kertokaa hölömölle mikä on np-ultra? En oikeesti tiedä raskaudesta tai vauvoista mitään muuta kun se mitä sitten polilla kerrotaan ja ohjaillaan, neuvolassa olen käynyt kerran [8|]
 
[align=left]Eni: voisin varmaan varovasti sanoo kaikkien puolesta täällä, et sitä aikaa vois kääntää ainakin sinne toukokuun alkuun... [;)]
[/align]
 
Mun mielestä suomen kielen termi odotusaika kuvaa kyllä niin täydellisesti tätä aikaa. Mitäs muutakaan tää on.
 
KaiKo, niin totta. Jos vaikka ensin se aika tohon tammikuun alkuun missä rakenneultra...

Mulla oli maanantaina ultra ja siellä heiluteltiin ja kaikki normaalia. Kyllä helpotti. Massu on alkanut näkyä, mut meinasin odotella vielä seuraavaan neuvolaan kahden viikon päästä = kuunnellaan sydänäänet niin että 12viikkoa täynnä, ennen kuin leväytetään uutinen. Sen verran taikauskoinen...

Meinaatteko muuten ottaa influenssarokotteen? Olen vähän kahden vaiheilla kun ei ole koskaan ennenkään ollut influenssaa hehheh, neuvolasta ei otettu mitään kantaa, sanottiin vain, että THL kyllä suosittelee. (Meneekö tämä nyt vähän offtopic, sorry.)
 
Heippa!

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja rupes vähä pelottamaan,viikkoja 14.
Lääkäri tokas sisätutkimuksen jälkeen et ulkoinen kohdunsuu on täysin auki mutta sisäinen tiukasti kiinni ja kohdunkaulaa sen verran ku pitääki olla näihin viikkoihin.Kielti kaiken muun liikunnan paitsi kävelyn. Uimaankaaan en saa mennä. Ja väläytti myös sellaisen että voipi olla mahollista että keväällä oiskeisarinleikkaus sitten edessa...
Samalla pyysin lähetteen sterilisaatioon sit synnytyksen jälkeen.Onhan tää jo 6 raskaus ja 5 lapsi...Sydänäänetki kuului hyvin <3. Muuten kaikki oli ok paitsi rautatablletit jouduin ottaan käyttöön...
 
Me jouduttiin mielenrauhan vuoksi käymään tänään yksityisellä kun ei neuvolassa kuulunu sydänäänet. Ja meillä kun on noi kaksi menetystä taustalla niin pelko keskenmenosta on niin suuri.. Lopulta kaikki kuitenkin erinomaisen hyvin ja tässä teille kuvia meidän Baby-Q:sta. Kuvanlaatu ei oo kaikkein parhain koska mulla on tosi paksut kohdunseinämät ja varmaan vielä rasvaakin peittämässä näkymiä, kun ei taaskaan meinannut ensin sykettäkään näkyä ollenkaan. Mutta ihana pikkuruinen siellä on ja elelee, kova potkunyrkkeilemään. Ollaan miehen kanssa onnesta mykkyrällä. Vuoden ihanin hetki...



 
Tässä vielä toinen kuva toisesta suunnasta. Tässä vauveli on jalat harallaan koukussa kantapäät kohti kameraa ja kädet vartalon sivuilla [:D]

 
Meillä oli tänään taasen neuvola... Sydänäänet oli hyvät ja kaikki muukin.
Ainoona ongelmana on nyt alkaneet selkä ja oikeen jalan kivut.. Sanovat että jo vielä pitkään jatkuu niin pitäisi mennä lekuriin, en vaan haluais nyt sairaslomille vielä..
 
morkai, onko sulla iskiaskipua (jalan kipu on siis säteilykipua)? Pilateksesta tms syviä lihaksia vahvistavasta voimistelusta voi olla hyötyä. Siitä sain omaani avun, just tässä pitkän laiskan kauden jälkeen ja enenevien kipujen kanssa yritän saada jumppaan uutta alkua... Lihakset tukee rankaa eikä pääse välilevyt sun muut limpsahtelemaan ja painamaan hermoa.
 
Sofi, neuvolassa epäilivät että mulla olis tuo oikean jalan pakara vaan revähtäny, sanoivat että jos nyt vielä pitkään jatkuu tuo kipu niin sitten pitää mennä lekuriin. Selkä särkee oikeestaan vaan sillon jos seison pitkään tai jos istun tai makaan huonossa asennossa. Täytyy seurailla tilannetta ja mennä lekuriin jos muu ei auta. Huono puoli tässä on se että töissä nostelen pävittäin tietokoneita, toiset on enemmän ja toiset vähemmän painavia mutta se on välillä vähän hankalaa. En nyt vielä tahtois töistä jäädä pois..
 
Takaisin
Top