Neuvola- ja ultrakuulumiset

Kiitos. Nyt on suhkot inhimillinen olo ja olen soitellut kavereille ja chatannut toisille ja käsitellyt tätä päivää oikein urakalla. Lisäsin ultrakuvan vauva-albumin kanteen, jota juurikin eilen täyttelin.

Torstaita pelkään. Isäkettä en ota osastolle mukaan, tuntui jo tämän päiväinen olla miehelle suuren suuri pala nieltäväksi. Ystävän toki.

Nyt vain ajatukset kohti tulevaisuutta.. mietitään niitä poutisajatuksia ja surraan aina, kun sellainen olo tulee. Otetaan vastaan kaikki ajatukset.

Ja kiitos. On tämä ihmeellistä kokea elämä, joka loppuu ennen kuin edes kunnolla alkaakaan.
 
Pahoittelut poutis [:(] Niin se vain näin surullisesti joillekkin käy.

Kannattaa ottaa isä mukaan sairaalaan, suurena tukena ja turvana on! No, jokainen päättäköön itse. VOIMIA!
 
Poutiksen ikävien uutisten jälkeen tuntuu hölmöltä ja itsekkäältä laittaa tänne omia hyviä kuulumisia. No, laitetaan nyt niin kauan kuin vielä ovat hyviä.

Tänään siis oli np-ultra. Kaveri oli vajaat 5cm pitkä, np-turvotusta oli 0,6mm. Verikokeessakin kävin, katsotaan "arpooko" tietokone jatkotutkimuksiin vai ei. Vähän se heilutteli raajojaan kun kätilö tökki ultrauslaitteella (mahan päältä ultrasi). Kovin oli samannäköinen kuin isot veljet samoilla viikoilla [;)] Pienen pienet jalkapohjatkin näkyivät, niin että varpaatkin pystyi laskemaan. Ihmeellistä.

Omien laskujen mukaan tänään olisi 11+1, mutta kone sai 11+5. LA:aa kätilö siirsi koneen antamaan 9.5.2011, kuulemma jotta "jatkossa ei aina mainittaisi että kone kyllä antaa 9.5.". Olkoon sitten 9.5. tästä lähtien.

Palikka
 
Oli maanantaina eka ultra ja kaikki näyttäisi olevan juuri niinkuin pitääkin. Kuulemma raskaus näyttäisi sikiön mittojen perusteella olevan pidemmällä kuin mitä viimeisten menkkojen perusteella on laskettu. Mutta ei kuitenkaan niin paljoa että laskettuun vaikuttaisi. Eli uuden tiedon mukaan nyt olisi rv12+3.Päästäpeppuun 6,5cm!

Suorastaan ketuttaa kun menin neuvolassa kertomaan menneisyyden huumeiden käytöstä. Yritin tehdä selväksi että kaikki sellainen on mennyttä ja että 9vuoden tupakan polttokin loppui seinään kun kuulin odottavani. Eivät ilmeisesti uskoneet. Sanoivat että olisi hyvä että kävisin tutustumassa kaupungin "huumeneuvolaan". No tietysti sitten suosituksien mukaisesti menin ja sielläkin selitin tilanteen...Päättivät sitten vaihtaa "huumeneuvolan" vakituiseksi neuvolakseni, minulta mitään kysymättä! Tämä neuvola on n.20km päässä kotoani kuin taas lähineuvola olisi ollut kotini vieressä.
Pyysivät käymään huumeseuloissa, no enhän siitä voi kieltäytyä, olisihan se vähintäänkin epäilyttävää sanoa ei. Koko homma stressaa niin paljon... Tiestysti ymmärrän neuvolaväen huolen ja epäilykset.. Ja onhan tässä se hyvä puoli että sikiötä seurataan tiheämmin. Tuntuu siltä että oletus on, että mulla on vaikeaa olla ilman päihteitä ja että lipsahdus voi sattua koska vaan! En tarvitse mitään ihmeempää tukea, koska itsessään raskaus on niin kova motivaattori elämään terveellistä ja päihteetöntä elämää.. Noh, ei kai auta muutakuin todistaa se!
Oli pakko purkaa tätä... ah helpotti [:)]
 
Meillä on huomenna np-ultra, jännittää! Tuun sit sen jälkeen kertomaan kuulumiset. Järki sanoo että kaikki on kunnossa, mutta silti pelottaa että jotain onkin käynyt ja vauva ei ole elossa. No, jospa se vähän helpottaisi sitten huomenissa. 
 
Moikka!
Ultrassa käyty, siellä kaikki hyvin, matalat riskit ja niskaturvotus normaali [:)]
Laskettu aika siirtyi päivällä aikaisemmaksi, eli 30.4! OUNOU! [:D] Mietinpä siis, pysyäkkö toukokuisissa vai lähteäkkö huhtikuisiin, siinäpä vasta pulma [:D]

Pikkanen köllötteli hienosti ja pyörähteli, oli sitä kyllä kiva seurata [:)]
 
Moikka Simppu! Mä olin alunperin huhtikuisissa, sit siirryin tänne toukokuisiin varhaisultran perusteella ja nyt np-ultran mukaan siirryin takas huhtikuisiin. Mulla kans LA 30.4 [:D] En oo sitä tänne ilmotellu vielä kun vasta nyt, et mut voi poistaa tästä [:)]
 
Simppu: Pysyttele täällä vaan. Tuskin ne neuvolassa sun 'virallista' laskettua aikaa siirtää. Tai ainakaan en oo koskaan kuullut, että olis siirretty vain päivän verran ultran takia. Siskollakin ultra näytti 5 päivää varhempaa, mutta silti pidettiin samana. Ja tuon virallisen lasketun ajan mukaanhan sitten tulee äippälomien alkamiset yms.
Kiva kuulla, että kaikki hyvin!
 
Ainakin se ne kirjoitti sen tuohon neuvolakorttiin todennäköiseksi lasketuksi ajaksi. Kumpikohan niistä on sitten se virallinen?
 
Simppu: Tuohon en kyllä osaa vastata, että mikä aika on se, jonka mukaan neuvola (ja esim. Kela) elää. Meillä kun viimeksi molemmat ultrat, sekä kuukautisista laskettu aika olivat ihan samat päivälleen. Ei kylläkään syntynyt laskettuna aikana =).
 
KaiKo, soittelen huomenna neuvolaan ja varaan seuraavan ajan niin kysäisen sit samalla kumpi on virallinen päivä :)

Omaa: Onnellinen olo, jotenkin jännitin niin paljon tota ultraa että helpotti kamalasti kun näki että massussa on kaikki hyvin ja pikkanen siellä myllertelee. Jospa sitä osaisi nyt relata sit hetken aikaa, saapa taas nähdä [;)]
 
Simppu: mulla olis kans ultran mukaan ollut laskettu aika 30.4, mutta siel sanottiin saman tien, että koska ero on alle viisi päivää, niin virallista laskettua aikaa ei siirretä. Eli edelleen 4.5 olis virallinen. Olen kyllä ymmärtänyt, että käytäntö vaihtelee tosi paljon paikkakunnasta ja sairaalastakin riippuen, eli voihan se hyvin olla että muuttavat sun lasketun ajan ihan virallisestikin! Mun neuvolakortissa ei nimittäin lue mitään siinä "todennäköisin laskettua aika"-kohdassa. Aika kiva olis toi vappuaatto mun mielestäkin ollut [:)] Ja kiva kuulla hyviä ultrauutisia! [:D]
 
Mulla on laskettuaika 30.4 mut omien laskujeni mukaan toukokuulle menee todellinen aika joten tunnen olevani tätä ryhmää ja tänne myös kirjottelen. Jotenkin tuntus hankalalta muuttaa ryhmää tässä vaiheessa.


Keskiviikkona on NP-ultra. Ja kaikki oli hyvin. Ei vaan veijari halunnut niskaansa esitellä lekurille, joutu sit vähän tökkiin pientä et suostu vähän kääntyyn. Niska poimu oli normaali. Ultran perusteella veijarin koko vastais et LA olis 2.5. Et sellasta tänne.
 
neuvolassa th:lla ja lääkärillä käyty. kaikki kunnossa. sydän pikkusella hakkaa 150 ku kuunneltiin äänet :) kohdunsuun(?) pituus 3cm :P
 
Tänään np-ultrassa kaikki hyvin [:)]
Sikiöllä näytti kaikki hyvältä, pieni nenä näkyi, pikkuruiset jalkapohjatkin vilautti, aivot ja pää symmetriset [:)] kokoa vähän vähemmän kuin viikkoja, tänään 11+2 ultran mukaan, näin itsekin aavistelin kun r-testikin näytti plussaa vasta kp32.
Sydän ++
Liikkeet ++
Niskaturvotus 0.9mm

Rakenneuä aika saatiin 4.1.
 
Mulla oli tänään np-ultra. Siellä kuulemma kasvaa täysin normaali pikkuinen. [:)]
Totta se on, tämä on elämän yks parhaita päiviä. Mieskin oli mukana ja odotetusti haltioissaan. Mikään ei pilannu enää loppupäivää..

LA muuttui 6 päivän päähän, eli uusi päivä olis 10.5.
[align=left] [/align]
 
Meillä oli tänään ultra. Kaikki hyvin ja molemmat muksut ok. Toinen oli hirvee liikkumaan toinen oli samanlainen lahna kun aviomieskin.. :D
Seuraavaan ultraan sitten marraskuun loppupuolella.
Oli kyllä aikaa huikee fiilis nähdä kun muksut sielä heiluvat minkä kerkes! :D :D
 
mulla oli eilen eka ultra ja siellä se masuasukki riehui masussa kovasti[:D]eli kaikki hyvin..taitaa tulla samanlainen rämäpää kuin tämä meijän esikoinen on..rakenneultra on sitten vasta joulukuun 14 pv.
 
Moro!
Niskapoimu-ultrassa kaikki ok. Ei ollut suurentunutta riskiä vaan suhdeluku näytti 1:920. Niskaturvotusta 1,03 eli ei paha. Tällä hetkellä ultran mukaan viikkoja 12+2 vaikka menkkojen mukaan 12+5..laskettuaika edelleen säilytettiin 8.5. Aika jännää kun viime viikolla päiviä olikin ultran mukaan enemmän (+2 päivää). Nähtävästi tulkinnat vaihtelevat. Nyt pituutta 70,9mm. Vaavi uiskenteli hyvin lapsivedessä ja istukka oli kohdun yläosassa eli hyvällä paikkaa. Kaikki mitä nähtiin ultrasta oli kunnossa. Seuraavan kerran ultraan sitten 20.12.
Nyt voi kertoa jo vapaammin tästä raskaudesta [:D].

Mukavia odotushetkiä!
 
Voi, kun tuollainen 70,9 mm kuulostaa jo niin isolta [:D] Nopeasti ne kasvaa, sitten kun alkaa kasvamaan!
Vielä viikko np-ultraan...
 
Takaisin
Top