Neuvola- ja ultrakuulumiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hannaton
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän np-ultra meni hyvin....Kovasti liikku siellä vatsassa, toisin ultraaja ei ollu mikään mahtavin [:@] teki kyllä mieli lyä lättyyn sitä, ku se paino niin lujaa et sattu oikeen ja välissä se rynkytti sitä vatsaa oikeen kunnolla...voi lapsi raukkaa :( toivotaan ettei rakenneultra ole yhtä huono kokemus....
 
Käytiin tänään np-ultrassa. Olipa suuri helpotus nähdä se kovasti viuhtova ja paljon viime näkemästä kasvanut otus ELOSSA! Olin jotenkin onnistunut lietsomaan itseni sellaiseen mielentilaan, että olin 60% varma, ettei siellä elämää ole (muuten ollut oireeton raskaus, mutta päivittäin koviakin vihlaisuja ympäri alamahaa), joten kyllähän ne liikutuksen kyyneleet silmistä valui. Tuleva isäkin oli mukana ja sai ihastella aikaansaannostamme.

Kokoa pikkuisella on 5,5 cm ja vastaa viikkoja 12+1 (nyt siis 12+4), eli la pysyy ennallaan. Niskaturvotusta ei meinattu ensin saada mitattua sikiön asennon/vauhdikkuuden vuoksi, mutta lopulta saatiin noin 1 millin lukema - joka sekin ihan normaali. Oi kun nyt on hyvä mieli [:)]



edit: liitin nyt vielä tuon eilisen ultrakuvankin. Laatu on ihan ykköstä, kun ei ole skanneria ja piti kameralla leikkiä [:D]
 
Morkai, jaa, no siihen pitäis auttaa kai aika sitten (parempi). Kyllähän sekin säteilee jalkaan kun hermot menee siellä pakaran sisällä... Toiv paranee pian! Pyydä miestä hieromaan persiitä, ehkä se edistää. [:D]
 
Sofi, toi mies eio taida tehdä muutakun juoda olutta ja kattoo lätkää... mä oo koittanu uhkaillakkin sitä mut toistaseks ei oo tehonnu.. :D
 
Voi oi, ite kyllä täytyy sanoa että ihanin mies mulla jaksanu hieroo aina ku pyytäny ja lopetti kaljanjuomisen ja tupakanpolton ku mäkin lopetin.. oon onnellinen <3 mutt juu tässä nyt np-ultra kuvaameidän helmestä! <3 kaikille jaksamisia! [:)]

 
Jumaliste Morkai, käykö mun mies teillä? [:D][:D]

Ei maar, kyllä se osallistuu varsinkin pienen kilarin jälkeen.
 
Meillä oli tänään np-ultra ja koko vastasi viikkoa 11+6, neuvolan mukaan siis tänään 11+5. Down-riski oli 1:32000 ja niskaturvotus 1,15mm. Saatiin vielä mukaan 3D kuvakin. Fiilis on jokseenkin mieletön [:)][:)][:)]

 
Meillä ainakin täällä ensimmäinen ultra oli viikolla 9 ja se oli ilmainen toinen olikin sitten 100 kilsan pääs mis myös mun synnytys sairaala sijaitsee se oli viikolla 12-13 eikä siitäkään kyl viel oo näkyny laskua.. Seuraava ultra olis sitten 17.12.. ja haluaisin niin siihin 3d ultraan jotta näkisin et minkäs näkönen kölli siel oikee makoilee [:D]
 
Tatjuska: Tosi ihania kuvia! [:)] Ja selvästi pienellä kaikki hyvin[:D]

Itse sitä keskiviikkoa odottelen, jospa sitten kuvaa tänne laittaisin [:)]
 
Pilke: Täällä kanssa ollut vuotoja jo kahteen otteeseen mut massussa kuiteskin viel erittäin aktiivinen mölli [:D] Mut kyllähän nää vuodot säikyttää.. Mutta tosiaan hyvä esimerkki ettei se veri aina ole se keskenmeno... Mulla oli onnee[:)] Mutta mun parhaalle ystävälle ei niin hyviä uutisia jaettu tänään ultrassa kun sikiö oli menehtynyt[:(] Toivoimme niin saavamme lapset samaan aikaan ja ei siin olis ollu ku kuukauden heitto.. Nyt ei uskalla oikeen hehkuttaa omaa onnea ku tietää toisella olevan paha mieli[&o]
 
Moikka kaikki.

Vuodoista sen verran, että mulla oli viime raskaudessa viikolla 14 järkky vuoto, sitä RUISKUSI pönttöön tunnin ajan, aivan kirkasta punaista  verta. Onneksi sattui np-ultra samalle iltapäivälle, jossa näin että vauva oli elossa. Vuoto väheni ja muuttui ruskeaksi, mutta sitä kesti yhteensä 8 viikkoa! No, terve lapsi tuli silti (vaikka syntyikin 6 vkoa etuajassa).

Itsellä tänään 14+2 ja eka neuvolalääkäri. Ja ihme ja kumma: Neuvolassa oli ultrauslaite! Siellä se asukki rapsutti silmäänsä ja potkiskeli. Ei tarvinnut tyytyä pelkkään dopplerin jumputukseen. Ihmettelin lääkärille että oho, ei ollut edellisessä neuvolassa tällaista laitetta, niin se kertoi että olivat sairaalassa uusineet ultrauskalustoaan, ja olisivat heittäneet pois (!!!!) vanhan vekottimen, ellei hän olisi rukoillut ja anellut ja lähettänyt satoja meilejä eri virkamiehille että saataisiinko tämä laite pelastettua kaatikselta. Ja paljonko näitä kalliita ja hyödyllisiä vehkeitä joutuu kaatikselle kun ei ole kukaan vaatimassa niiden jatkokäyttöä?[:(]

No, joka tapauksessa, oli positiivinen yllätys. Ja kaikki oli ok, hemppakin oli noussut 122:een. Ja samalla reissulla sain vielä influenssarokotuksenkin. [;)]

Seuraava neuvola reilun kuukauden päästä, silloin jo 20. viikko menossa.

Palikka
 
Tänään ensimmäinen lääkäriaika. Kaikki hyvin tuolla alakerrassa, eteenpäin kallellaan oleva kohtu, mutta symmetrisesti pyöristynyt [:)] ja keskilinjassa. Kohdunkaula kiinteä ja siisti ja sitten kaikkein paras: sykkeet kuului <3  meinasi itku tulla, ihanaa!  Ja ylihuomenna ultraan, mikä ei jännitä enää niin paljon, kun tietää että siellä sydän pamppailee.
 
Tänään oli meilläkin ensimmäinen ultra ja tiistaina oli eka neuvolalääkäri.

Mun mielestä meillä on kiva neuvolalääkäri. Sellainen sopivan asiallinen, mut joka ymmärtää mun miehen (omituista?) huumoriakin. Lääkärissä kaikki ok, kohtu kasvanut sopivasti. Lääkäri kuuli sydänäänetkin, mies oli kuulevinaan, mä en kyllä siitä kohinasta ottanut mitään selvää [:D]. Lääkäri kysyi multa, että oonko tuntenut kohdun kasvaneen, kun kuulemma toista (tai varmaan sen jälkeisiäkin) odottaessa saattaa tuntea helpommin. Olinkin jo joku viikko sitten ollut sitä mieltä, että jotain ylimääräistä tuolla kasvaa, mutta ajatellut, että varmaan vaan kuvittelen.

Ultrassakin kaikki ok. Saatiin tosi kivat kuvatkin, täytyy katsoa, jos illalla ehtisin laittaa. Ja nyt näki sen sydämen sykkivän, ja kuulikin! Muutenkin pikkuinen hyöriskeli välillä. Iäksi tuli 11+6 (kun kuukautisten mukaan 12+2), joten samana pysyy LA.

Just äsken pohdin, että kertoisinko jo työkavereille. Mut päätin vielä hetken salata. Jos odottaisi niitä veriseulan tuloksia ensin. Mut viimeistään 2 viikon päästä kerron, kun meillä on silloin firman pikkujoulut. Eipähän tarvi siellä sitten salailla juomattomuutta...

Tosi kiva kyllä lukea täältä aina positiivisia ultrakuulumisia.
 
Kaiko: Eiks veriseulatulosten kanssa justiin mennä tonne np-ultraan? Kun ne kaksi tulosta (tai oikeammin kolme kun verikokeen 2 tulosta on määrääviä) määrittää sen riskiluvun. Aika jännä, että sulla oli ultra ensin.
 
Tatjuska: Meillä päin tää homma tehtiin näin viimeksikin. Eli veriseulanäyte annettiin samalla kun oli tuo np-ultra (tietty verikoe labran puolella). Ja nyt sitten odotellaan tuloksia postitse. Eli juu, yhdessä np-ultran tuloksen kanssa ne määrää tuon riskiluvun. 2 viikon sisällä tulee kirjeitse kotiin vastaus. Tai sai valita, että ottaako mahdollisen "riski kohonnut" -vastauksen postitse vai puhelimitse, mut me haluttiin postitse. Olis varmaan tosi kiva vastata töissä tuollaiseen puheluun... Jos ei oo riskiä, niin sitten tulee joka tapauksessa kirjeitse.
 
Ja tässä lupaamani ultrakuva. Musta on kiva, kun tuolla meidän ultrassa ne zoomaa tuolleen aika lähelle. Kaveri kun oli eri paikkakunnalta, niin niillä oli sellainen kuva 'kaukaa', jossa itse vauva aika pieni.

 
Meillä näky viimeisellä lääkärikäynnillä päältäkuvattuna kaikki pikkiriikkiset sormet ja varpaatkin. Ja oikee iso vötkäle kuulemma ikäsekseen on. Oikein vilkkaana siellä pikkuinen riehui. Olen jo oppinut hänen villeimmät liikkeet sielä masussa jo tunnistamaankin![:D] Voi että... [:)]
 
KaiKo: Oukki doukki, niin ne kuitenkin otettiin sit samaan aikaan. Toivotaan että perästä tulee sit hyvä kirje [:)]
 
Takaisin
Top