Neuvola- ja ultrakuulumiset

hannaton

Satasella mukana keskusteluissa
Perustin tänne tämmöisen, niin tänne voi erikseen kirjoitella neuvola ja
ultra kuulumisia ja sitten tuonne toiseen voisi kirjoitella jotain ihan muuta [:D]

Itselläni on neuvola vasta 4.10. Sitä siis odotellessa [:)]
 
Minä kävin varhaisultrassa yksityisellä eilen kun viikkoja oli tasan 7. Lääkäri löysi kohdusta raskauspussin sekä noin sentin pituisen pienen taimen jolla sydänkin jo läpätti [:)]

Olen tosi hyvilläni että raskaus näin ikäänkuin varmistui vaikka oireet ovat olleet kyllä tosi voimakkaat. Ultra tuli maksamaan vain reilun 60 euroa eli oli itseasiassa halvempi kuin mitä ennalta oletin. Nyt vain toivon että pikku-Kepuli jatkaa ankarasti kasvamistaan [:D]
 
Moikka!
Laitan tänne nyt ton tekstin minkä kirjotin tonne yleisemmälle puolelle aikasemmin, eli 20.9 :)

Tänään siis oli eka neuvola, neuvolantäti oli kiva ja siinä otettiin verikokeita ja varailtiin labraan aikoja np-ultraa varten ja jutusteltiin kaikista jutuista. Sit se vaan yhtäkkiä täräytti että kun tässä nyt aikaa jää ja ultrakone on vapaana niin voitais kurkata vähän että mitä siellä mahassa näkyy! <3 Voi että oltiin kyllä molemmat innoissaan!  Siellähän se pieni köllötteli, kokoa oli laskuihin nähden vähän enemmän, joten laskettu siirtyi tuon mukaan nyt Vapunpäivään eli 1.5  Sydän jumpsutti niin kovaa että näyttö välkky <3 Ääntä ei vielä yritettykään kuunnella, mutta aivan selkeä kyllä oli vauvan kohdussaolo. Ai että tulin onnelliseks, en ees tienny että tuolla ultrataan neuvolan puolella ollenkaan. Sanoi se myös että muillakin neuvolakerroilla voidaan sit sinne kurkkia jos ultrakone vaan on vapaana. Ai että, odotin niin kovasti että päästään ultraan ja nyt se olikin heti, ihana tietää että ainakin vielä on kaikki hyvin ja pieni oikealla paikallaan. Saatiin mukaan myös kuva mutta se nyt ei kummoiselta näytä Muisto kuitenkin!

Tänään tuli sit niskapoimu-ultraan aika ja se on vasta neljän viikon päästä eli 21.10, huh tuntuu että siihen on vielä ikuisuus [:D] Silläkin oli onni kyllä että pääs jo kohtuun  kurkkaamaan, tuntuis jotenki ihan loputtomalta ajalta muuten [:)] Milloinkas muilla on ekat neuvolat?
 
taimilau Miten sait noin halvalla varhaisultran? Toisin sanoen missä kävit? :) Meillä täälä etelä-pohjanmaalla yksityisellä kuulemma maksaa 120e.....
 
Ompa Taimilaulla ollut tosiaan halpa varhaisultra! Mää oon ajatellu että ne on aina sen yli satasen. Ilmeisesti ei sit ookaan. 
 
ALKUPERÄINEN: joval

taimilau Miten sait noin halvalla varhaisultran? Toisin sanoen missä kävit? :) Meillä täälä etelä-pohjanmaalla yksityisellä kuulemma maksaa 120e.....

 
No mä olin kyllä itsekkin ihan ihmeissäni moisesta mutta luulen että koska koko hommassa kesti vain ehkä noin 15 minuuttia niin syy oli siinä. Paperissa luki että veloitus oli alle 20 minuutin mukaan. Kyseessä oli siis yksityinen lääkärikeskus täällä Porvoossa ja ultran teki kyllä ihan erikoislääkäri. Aikoinaan pari vuotta sitten kun kävin suonikohjujen takia samaisessa paikassa niin veloitus oli tuplasti enemmän ja siinä käytettiin myös ultraa suonien virtausten tutkimiseen. Aikaa siinä kului myös siis tuplasti, melkein tunnin verran.
 
Ohop.. Nooh, onneksi maanantaina on neuvola ja sielä varmaan saa tietää sitte että kaikkki toivottavasti kunnossa :)
 
Neuvolakuulumisia nämäkin, vaikka vain puhelimitse.

Soitin äitiysneuvolaan ja totesin, että imetän yhä 2 krt / päivä. Täti sanoi, että mun pitää HETI lopettaa, ei mitään vähitellen edes, vaan täysi stoppi. Itku meinasi tulla silmään, kun ajattelin menettäväni ihanan iltahetken tytön kanssa. Päätin sitten vähän googletella asiaa, ja sieltä löytyi tietoa, että voi hyvin imettää. Joka tapauksessa olin suunnitellut vähitellen lopettavani, ensin aamu- ja sitten iltasyötöt. Joten teen niin. Todennäköisesti ehdin lopettaa ennen ekaa neuvolakäyntiä, niin ei pääse tätikään valittamaan (ja sitten pääsen itse valistamaan tätiä, että netti väitti toisin). Eka neuvolakäynti meillä lokakuun puolivälissä.

Täällä oli aloittanut toinenkin äitiysneuvolan työntekijä ja tuo täti kysyi multa kummalle haluan. Otin (ylläolevasta huolimatta) tämän saman, joka oli viimeksi, kun yleisesti tykkäsin hänestä. Ja nykyään osaan jo suhtautua siihen, että ihan kaikki hänen sanomansa ei välttämättä ole ehdoton totuus...
 
Käväistiin tänään varhaisultrassa ja vierähti kivi sydämeltä. Kaikki hyvin [:D], vaavi oikeassa paikassa sydän sykkien.
Lääkäri vahvisti lasketuksi ajaksi 8.5. ja nyt mennään siis 8+1.
Vieläkään ei rinnoissa pahemmin tuntemuksia, pientä pahoinvointia satunnaisesti ja ehkä pikkuisen väsyttää ja nippailee aika kovastikin alavatsasta. Siinäpä oireet tällä haavaa. Seuraava ultra onkin lokakuun lopussa.. mitenkähän sinne saakka jaksais odotella?
 
Myös täällä varhaisultra takana ja suuren suuri helpotus oli nähdä pikkuinen jalkojen potkija ultrassa <3 Sydän löi ja koko vastasi viikkoja. Lääkäri sanoi että vuoto todennäköisesti tulee kohdunsuulta, mitään muuta syytä vuodoille ei löytynyt. Ei siis mitään vakavaa ollut [:)] Kahden viikon päästä neuvolan ultra...

Eli tässä siis yksi esimerkki vaarattomista vuodoista....
 
Me päästiin ultraan hieman aikasemmin ihan julkisella puolella, ku mie olin tulla hulluksi ku pelkäsin niin älytön toista tuulimunaraskautta. Toissa päivänä käytiin ja sielä vauva oli vielä aamu-unilla. Sydän hakkas ku viimistä päivää! Kyllä kieltämättä meinas tippa tulla linssiin ku tajus et sielä on ihan oikeasti joku! Pikkasen oli lyhyemmällä ku menkoista laskettiin ja laskettuaika siirty viikolla eteenpäin, ultran mukaan 9+1 kasassa.
 
[align=left]Eka neuvolakäynti suoritettu. 2h siihen meni. Ultrattiin sellasella vähän vanhahkolla laitteella, josta ei hirveesti mitään selvää saanu,mut sieltä löytyi pienen sydämen liikehdintä <3. Sitten kuunneltiin sydänääniä ja sieltä ne löyty ja syke oli jotain 170. Harmi, ettei mukana ollut mieheni saanu kiinni niitä ääniä, kun ne kuulu niin vähä aikaa (ilmeisesti viikari vaihtoi toiseen paikkaan kohdussa)... Nyt helpottaa, kun tietää, et kaikki näyttäs olevan hyvin. [:D]
[/align]
 
Varhaisultra onnellisesti takana ja kaikki on hyvin! Kyllä siellä ihan oikeessa paikassa oli pienenpieni papunen ja syke näkyi hienosti [:)] Laskettu aika siirtyi ihan niinkun arvasin, kahdella viikolla eteenpäin. Koko vastasi viikkoja 6+0 eli siis laskettu aika olis nyt sitten 30.5.
Ihan sata varmasti ei tää lääkäri pystynyt kuulemma sanomaan (?), mutta kunhan pääsen sinne np-ultraan niin sit ollaan viisaampia ja saadaan tarkka l.a. Vähän jäi outo olo gynestä, oli aika hössön oloinen ja semmonen hiirulainen. Mutta pääasia oli, että pieni on oikeessa paikassa ja sykekin näkyi. Nyt on helpompi olla.

EDIT: vaihdoin nyt tuohon tickeriin oikeat viikot, saattaa olla että muuttuu vieläkin mutta tuo lienee lähempänä totuutta... ja nippa nappa pysyn siis täällä toukokuisissa! [:)]
 
Tyttö Koo: Onnittelut hyvin menneestä ultrasta!

Mulla on huomenna eka neuvola. Vaikka eipä siellä taida ihmeitä eteen tulla näin kolmatta kertaa odottavalle. Tarttis varmaan ultra varata itsekin kun ei sykettä näkyny vielä 5+4 niin ois niin kiva saada varmuus että masussa on elävä sikiö.
 
Heippa!

Meillä oli eka neuvolakäynti perjantaina [:)] Neuvolatäti oli tosi mukava ja herttainen. Mies oli mukana ja meiltä kyseltiin kaikkea ja paljon saatiin lukemista mukaan. Vähän pettysin, kun mitään ultraamista tai sydänäänien kuuntelua ei ollut, vaikka eka käynti ajoitettiin näin pitkälle (kymmenennelle viikolle).. lisäksi verikokeita varten varattiin erillinen aika terveyskeskuksen labraan, ja sinne virtsanäytekin täytyy ottaa kotona. Ja sit ultra on taas yliopistollises sairaalassa, sinne sain lähetteen. Saa nähdä koska sen ajan sinne saan.. ja sit vielä erillinen aika lääkärintarkastukseen neuvolaan raskausviikolle 13. Eli aika monta aamua pitää järjestää töistä vapaaksi, miettisin vaan että mitä mahtaa pomokin meinata. Ja kun me ei kuitenkaan ennen sitä ekaa ultraa haluttais kenellekään kertoa..

No, nyt on taas uutta odotettavaa, huomenna soitan ja varaan sen ultra-ajan! [:)]
 
[align=left]Alice83: Mulla on ihan sama homma noiden kokeiden kanssa. Tosin yks verikoe otettiin neuvolassa ja (se joku sikiötutkimus?)verikoe ja virtsakoe tehdään erikseen labrassa (virtsanäyte otetaan kotona). Rakenneultrakin on lähimmässä sairaalassa. Osallistun siihen poikkeamatutkimukseen, mut en tiiä haluanko lapsivesitutkimusta teettää, jos sieltä jotain poikkeavaa löytyy (epätodennäköstä kuitenkin et löytys)... siinä kun on kuitenkin se keskenmenon riski..

mut olo helpottuu huomattavasti, kun kuulee tai näkee edes sen sydämen toiminnan <3
[/align]
 
Heips!

Onnittelut tyttökoolle hyvistä ultrakuulumisista!

Itelläni oli tänään eka neuvola ja neuvolan mukaan olen jo 10 viikolla.elila aikastu viidellä päivällä mutta totuus näkee vasta np-ultrassa et onko siel ketään ja milloin oikea la.
 
Jeps! Tänään oli lääkäri ja ultra. NP-ultra piti olla mut ei saanu vielä mitattua nisakpoimua ku oli liian pieni joten joudun menemään uudelleen ultraan 2vko kuluttua...Jee Jee...aina on niin mukava nähä pikkanen...sydän äänetkin kuului niin mukavasti. Valkuaista oli vähän virtsassa...ei tiiä mitä se tarkoittaa näin aikasessa vaiheessa? Raskaus on nyt sit edennyt 10+1. Nyt kun näki et kaikki on hyvin niin on helpottunut ja onnellinen olo. ajattelin nauttia raskaudesta ainakin tämän päivän...ja alan varmaan huomenna taas ressaan et jos kaikki ei menekkään hyvin....passimisti ei pety...et sellasia kuulumisia täältä.
 
Ultrassa meillä oli kunnan oma lääkäri josta mulla on kokemuksia jo kymmenen vuoden takaa että mumisee vaan mutta löysi elävän sikiön kokoa 6+4 (tässä vaiheessahan noi viikot heittää jo millinkin mittavirheestä) ja lopuksi onnitteli ja sanoi että hyvältä näyttää... Ehkä munkin pitää sitten uskoa että hyvältä näyttää ja alkaa vihdoin nauttia tästä raskaudesta. :)
 
Päivää!

Eka neuvolakäynti tehty ja kyllähän se aika humoristinen tilaisuus oli, kun vuosi sitten olin samalla asialla Onnin kanssa [:D]
Mitään papereita en ottanut matkaan, on kuitenkin kaikki tuoreessa muistissa.

Paino ei ole vielä lähtenyt nousuun, thank god...
125/76 oli paineet, normaaliarvot mulle.
Seuraavaa aikaa saa soitella sitten joulukuulle- ja ultra on tod.näk. lokakuun vikalla viikolla tai marraskuun ekalla.
Raskausviikkoja merkittiin 8+2, eli edellisten menkkojen mukaan mennään vielä toistaiseksi.
Että näin täällä...
 
Takaisin
Top