Neuvola- ja ultrakuulumiset

Meillä eilinen kontrolliaika oli ja meni. Ensin yksi lääkäri tutki, pyysi toisen apuun ja molemmat tutki ja luki lääkärikirjoja. Pienellä ei ole kaikki kunnossa. Ensi tiistaina lapsivesitutkimuksiin ja siitä viikko-kolme tulosten odottelua [:(]

Minä en vaan jaksa enää. Viisitoistaviikkoinen pelkokerroin jatkuu... [:(] Taidan mennä lueskelemaan enkelinkosketus-forumia. Ei minusta ole päättämään toisen elämästä. Mies kuuntelee iltaisin pienen sydänääniä, että tietää sen olevan vielä mukana, minä en vaan pysty. Pelottaa niin helvetisti [:(]
 
Eni, mä en edes oikein tiedä mitä sanoa, tuntuu niin pahalta sun ja teidän puolesta. En voi kuin toivottaa voimia ja toivoa parasta...
 
Eni olen tosi pahoillani, voimia teille kaikille sinne.

Tuntuu toisten huonojen uutisten jälkeen vähän pahalta hehkuttaa omia hyviä :/  elämä osaa joskus olla niin pirun vaikiaa....

Tänään oltiin np-ultrassa ja siellä se kääryle potki menemään niin mahottomasti. Kätilö naureskelikin, että taitaa esitellä meille nyt kaikki temput samalla kertaa!

Kaikki näytti olevan vallan mainiosti, niskaturvotuskin näytti normaalilta (ei haluttu sen tarkempia zoomailuja ja tutkimuksia) ja kaikki pienen pienet sormet ja varpaatkin pystyttiin laskemaan.

Muutama kyynel siinä kyllä tuli ja mies oli myös aivan haltioissaan! Sanoi, että kyllä se vaan on niin ihmeellistä, että vajaa 6 cm pitkällä pötkylällä on jo kaikki osaset paikoillaan. Sellanen mini-ihminen :D Miehelle tämä on toinen lapsi, esikoinen on 13v. joten siitä ultrasta onkin aikaa.

Niin ja laskettu aika pysyi samana, koko vastasi arvoituja viikkoja eli 12+3 ja LA on siis 24.5. (taitaa muuten tuolla alkujutuissa olla vielä mun ekat omat laskelmat eli 27.5. tjn ) Nyt vaan sitten kasvatellaan masua. 15.12. seuraava neuvola ja 7.1.2011 rakenneultra.
 
Voi Eni [:(] Mitä ne sitten epäilivät, tai mistä päättelivät ettei kaikki ole kunnossa? Jos ja kun on isojen päätösten aika, niin uskon, että päädytte juuri teille oikeaan ratkaisuun.. on vain luotettava omaan tunteeseen. Mainitsit, ettei sinusta ole päättämään toisen elämästä, mutta muista että kyse on myös sinun ja puolisosi elämästä. Lohdun sanoja on vaikea löytää ja itku on kai vain itkettävä, mutta olette ajatuksissa! Voimia teille ja peukut on täällä pystyssä, että kaikki olisi vain surullista väärinkäsitystä!!
 
Eni: Serkulle kans sanottiin np-ultrassa että lapsella jotain häikkää.. Jotain poikkeavuuksia olivat huomanneet.. Siltikin pojan synnyttyä olikin täysin terve.. Samoiten oli hänen tytön kohdalla oli jotain kromosomi poikkeavuuksia silti terve tyttö tuli.. Toivotaan että sinunkin tapauksessa kävisi näin hyvin. Voimia sinulle ja miehellesi.
 
Kiitos tsempityksistä. Ja joku tuolla mietti niin en loukkaannu toisten hehkutuksista, ymmärrän sen täysin.

Pienellä siis 2vko sitten todettiin todella suuri rakko. Nyt sitten kontrollissa sen todettiin olevan erillinen nestepussi, joka oli kasvanut sikiön mukana. Se on sydämestä lantioon ja osuu selkärankaan [:(] On siis todella suuri. Eikä lääkärit tosiaan Jyväskylässä tienneet mikä se on... Muuten kehittynyt normaalisti, mutta se melkeen koko vatsan peittävä nestepussi on nyt se mysteeri, kun tosiaan kasvaa sikiön mukana.

Ihan hepposista syistä ei varmasti aborttia mietitä, mutta jos ennuste on todella huono niin mehän se päätös joudutaan tekemään ja lapsi pitää synnyttää alateitse oli se sitten kuollut tai elävä [:(] Tämä vanhemmuuden vastuu iskee vasten kasvoja niin perkeleen lujaa, että en tiedä kestänkö. Ensin kaikki helvetilliset kivut ja vuodot, amppariajelut ja polilla makaamiset kun oli verta vatsaontelossa asti, sitten potkut ja nyt tämä, miten paljon voi yhteen raskauteen tunkea paskaa satamaan niskaan... Jos tämä tulokas selviää hengissä ja on terve tai edes pystyy elämään täysipainoista elämää niin se on ihme jos joku [;)]

Tänään on näköjään se päivä kun puretaan turhautuminen ja paska ulos. Miehellekin tänään räyhäsin syyttä [:(] Olen vaan itkenyt ja raivonnut. Ehkä huomenna on jo parempi päivä.

Eni kiittää ja kumartaa ja päättää avautumisen.
 
Eni: Tosi inhottava ja surullinen tilanne teillä [:(]
Itse olen tehnyt keskeytyksen kromosomipoikkeavuuden vuoksi, ja raskas, mutta oikea päätös meille.
Mielummin luovun lapsesta silloin, kun en ole vielä nähnyt hänen elävän. Pahempi olisi hyvästellä esim. 5 vuotias lapsi, jota on jo saanut syleillä ja rakastaa. Voimia teille !
 
Eni: Ei sinun tarvitsekkaan kantaa huoliasi yksin.. Sen takia täällä on ryhmä naisia joka kuuntelee toisten surut ja ilot.. Eli purkaudu pois.. Parempi on jonkun kanssa saada jakaa asiansa kun olla yksin asiansa kanssa.. Mä en voi tietää kuinka paha olla sulla on mut voin vain kuvitella.. Itse saanut keskenmenon aikanaan ja se oli tosi raskas mut mulla ei ollut varaa valita.. Ja en usko että silloin olisin ollut kykenevä hoitamaan lasta joka olis esim  ollut vakavasti sairas jos olisin saanu valita.. Mut se onkin sitten ihan eri tarina eikä voi sinun tilanteesi verrata mitenkään.. [:(] voimia ja haleja tosi paljon..
 
Tässäpä olis kuvaa :)

Sitä mä mietin, että otettiinko teiltä np-ultra vatsan päältä vai sitten sisäkautta? Mulla otettiin ihan tuosta vatsan päältä vaikka lääkäri pari päivää aikaisemmin sanoi, että kyllä se sisäkautta otetaan.


 
ALKUPERÄINEN: Tsipuli
Sitä mä mietin, että otettiinko teiltä np-ultra vatsan päältä vai sitten sisäkautta? Mulla otettiin ihan tuosta vatsan päältä vaikka lääkäri pari päivää aikaisemmin sanoi, että kyllä se sisäkautta otetaan.


Ensin katsottiin sisäkautta ja sitten ulkokautta. Pikkuinen esitteli niskansa lukuisista yrityksistä huolimatta vasta vatsan päältä paremmin ja luku oli isompi kuin sisäkautta. Ei kai sillä ole väliä, kunhan vain saadaan kunnolla näkyviin?
 
Mullakin otettiin sekä että koska tyyppi ei suostunut näyttämään sivuprofiilia niskaturvotusmittausta varten vaikka lääkäri tökki sillä sisäultralla. :) Yleisesti olen ymmärtänyt että pääasiassa sisäkautta näin alussa kun kohtu on vielä niin tuolla piilossa ja tarvittaessa mahan päältä?
 
Joo niin kai se on että sisältä se pääsääntöisesti otetaan, mutta mullakin on otettu joka kerta ensin sisältä ja sitten päältä, kai ne ihan muutenkin vaan kattelee vähän kaikkialta.
 
[align=left]multa otettiin vaan päältä.. ihmettelin kyllä ku kätilö sano, et ei tartte ottaa housuja. No, hyvinhän tuo onnistu ja pienemmällä vaivalla, jos tosiaan teilläkin oli parempi vatsan päältä otettuna.

Niin, ja mulle tuli kutsu rakenneultraan 27.12. Alunperin suunniteltu (ja puoliksi luvattu) aika oli just ennen joulua (21.-23.12.). No, me saadaan sit meidän joululahjasta kuvaa joulun jälkeen.. [:)]
[/align]
 
Multa otettiin kanssa vatsan päältä pelkästään vaikka ei meinannukkaan alussa näyttää niskaansa.. Oli niin kova liikkumaan eikä jaksanu olla paikoillaan.. Mutta kyllä se onnistu loppujen lopuks ja kaikki ok.. Mä sain rakenne ultran 17.12 ja arvaa onko odottavan aika pitkä.. [:)]
 
Meiltä otettiin kans pelkästään vatsan päältä np ja hyvin näkyi ja sai turvotukset mitattua [:)] Tiistaina olis nyt sit toka neuvola ja sit 16.12 rakenneultra <3
Pidän sormia ristissä että neuvolassa olis taas ultralaite vapaana niin jos se vaikka haluais sinne vielä kurkata [;)] Hehe, en kyllä usko että ehtii kun on vaan 45minuuttinen aika muutenkin.
 
Mulla otettiin kans vaan vatsan päältä. Vissiin täällä (TYKS) on tapana, että otetaan vaan vattan päältä jos näkyy. Ja jos ei, niin sitten kurkataan sisäkautta. Ainakin simmoisen kuvan sain.
 
Niin joo hei, kätilöhän sanoi, että otetaan vatsan päältä, koska on jo yli 12 vko. Ja meillä ei omasta pyynnöstä erikseen mitattu niskaturvotusta, kätilö ainoastaan sanoi, että on ihan normaali. Että olisko sillä jotain merkitystä myös, että vaan päältä otettiin. Mutta hyvin kaikki siellä näkyi, joten eipä sillä väliä miten homma tehtiin, kun kuitenkin hyvin tehtiin :)
 
Määkin kävin TYKSissä, tai emmä tiedä kaupunginsairaalan ultraääniyksikkökö se on (Virtanen)? Mut ehkä tuo viikkomäärä on se tekijä, kert mulla oli vasta 11+jotain. Niin sisäkautta tuuppasi.
 
Sofi: Siis kävit kaupunginsairaalassa? Mä kävin TYKSin äitiyspoliklinikalla. Mun käsittääkseni turkulaiset käy tuolla kaupunginsairaalassa, kun taas näin ei-turkulaisena meidän paikkakunnalla on vissiin sopimus TYKSin kanssa. Ja kuulemma se on aina sama kaveri tuolla kaupunginsairaalassa (joku mies), joka tutkimukset tekee. TYKSissä kun tuon tekee kätilö.
 
Juu mää ole paljasjalkane turkulaine. [:)] Vai semmonen järjestely... No TYKSissä on ehkä sitten erilainen systeemi. (On aina se sama tyyppi, hieman omalaatuinen mutta pätevä, luulen...)
 
Takaisin
Top