Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mukava kuulla, että niin moni on saanut hyviä uutisia! :)
Meillä kuitenkin vähän harmistuttavampia: Oltiin eilen varhaisultrassa, jossa näkyi kyllä pussi, muttei asukasta eikä sikiökaikua. :( Tohtori sanoi, että koitetaan kahden viikon päästä uudestaan, silloin sydänäänien ja alkion pitäisi viimeistään näkyä.
Nyt edessä on siis maailman tuskallisin kaksiviikkoinen, kun odotellaan tietoa siitä, onko tämä nyt tuulimuna vai ihan oikea kultamuru. Tämä on oikeesti niin kamalaa, etten pahimmalle vihollisellenikaan toivoisi!! :sad001
Nyt vaan pelottaa ihan kamalasti, että tämä olikin liian hyvää ollakseen totta... Toisaalta, oma vikaan se osin on, kun menin niin aikaisin ultraan. Tavallisestihan en tällaisesta nyt mitään edes tietäisi, jos vaan neuvolan rytmin mukaan olis menny... Huoh. Tuskallista, niin tuskallista.

Kiitos :)

Hieman rauhoittaa mieltä kun näitä oireita on. Mutta siksi meninkin jo näin aikaisin ultraan kun oli tunne ettei kaikki ole niinkuin pitää. Kahdessa edellisessä raskaudessa en ole pelännyt lainkaan niinkuin nyt.

Tässä nyt sitten viikko odotellaan. Yksityinen lääkäri oli kyllä melko suorasanainen eikä empatiaa paljon herunut. Onneksi oma neuvolatäti on mukava ja ymmärtävä.

Tsemppiä kaikille :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla siis niin sama olo, siks menin itsekin varhaisultraan. Ja pahimmat pelothan sieltä tietenkin paljastui ja eilinen meni itkiessä. Toivoa antavat onneksi nämä muut, joilla ollut osin samaa. Mulla kuitenkin itellä PCOS, nyt eka raskaus, ja rintojen arkuutta lukuunottamatta olen täysin oireeton, joten arvatkaapa pelottaako?! :O

Niin, ja myös meidän (yksityinen9 lääkäri oli hyvinkin kylmä, luetteli vain faktoja puolesta ja vastaan, mutta ei ollut ollenkaan empaattinen. oivon mukaan oma neuvolatäti olis mukavampi...

Mukavuuskissa: Missä päin asut? ku kattellin että synnytät koksissa :D

Muokattu viimeksi:
Täällä eka neuvola takana ja la pysyi toistaiseksi samana. Täti vaikutti mukavalta ja hyvä fiilis jäi. Postissa tulee sit kutsu ultraan :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eka neuvola takana! Hirmusesti tietoa ja lappusia kotiapäin. Niin ja ei siis kuunneltu sydänääniä. Ekassa ultrassa sit näkee onko kaikki hyvin. Nyt RV 8+5 <3

Neuvolassa kävin viikko sitten :) en päässyt omalle terkkarille mutta ens kerralla sitten. :) ekaan ultraan tuli kutsu 26.11. Mutta eihän mun heikot hermot sinne asti jaksanu odottaa joten tänään kävin yksityisellä ultrassa. Kallistahan se on mutta kyllä mielen rauhasta jo kannattaa maksaa. Siellä se pikkunen pötkötti juuri niinkuin pitääkin <3 ihan itku pääs helpotuksesta. :)

Voimia Anneli85 odotukseen. Mulle ne oli elämäni pisimmät kaksi viikkoa. Tai siis viikko ekasta ultrasta ei vieläkään näkynyt asukasta mutta kohtu oli kasvanut. Sitten vasta viikko eteenpäin pieni sydän pompotti ja lujaa <3 kyllä aiheuttaa harmaita hiuksia äitille jo heti elämän ensi metreillä!! :) olimme jo varautuneita tuulimunaan, mies otti lomaa töistä että voi olla tyttöjen kanssa kotona jos joudun sairaalaan tyhjennykseen. Onneksi kuitenkin toistaiseksi kaikki hyvin, sattui vain todella pitkä (40päivää) kierto juuri nyt. Eli mulla näkyi asukas vasta viikolla 7+2.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tänään iltapäivällä olisi varhaisultra. Nyt jännittää että löytyykö sieltä mitään...

Joo täällä kaikki kunnossa, syke löytyi ja kaikki näytti hyvältä. Alkio vastasi eilen viikkoja 6+1 mikä tarkoittaa sitä, että mun LA siirtyy päivällä ollen nyt sitten 1.7.2014. Mietinkin jo, kun tänne kesäkuisiin liityin, että ihan varmana ei meidän vauva synny ajoissa (molemmat olemme myöhästelijöitä), eli uskon synnyttäväni joka tapauksessa heinäkuun puolella. Täytyy nyt pohtia, että pitäydynkö täällä puolella vai siirrynkö tuonne minne "kuuluisin" eli heinäkuisiin.

Pihla, jää vaa tänne! Ei sitä tiedä vaikka kesäkuun puolella syntyiski ;) :D Plus että tuskin se nyt ihan nii nuukaa on, kivointa on että kaikki on suunnilleen samassa vaiheessa :)

Onnea hyvistä uutisista Pihla! :) Mulla oli esikoisen aikaan niin että ultran ja kuukautisten mukaan lasketuissa viikoissa oli eroa 5 päivää, mutta ainakin sillon oli sellainen sääntö että "virallista" laskettua ei muuteta jos heittoa on alle 1 viikko.. joten ei se minustakaan niin nuukaa ole :)

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola, ja rv 10+0. :) Ei siellä mitään ihmeitä tapahtunu, juteltiin ja saatiin kotiin vaikka minkänäköstä lappua. Kysyi haluanko että yritetään kuunneella sydänääniä mutta sanoin etten halua. Ihan siksi että ei ole mitään varmuutta että ne vielä kuuluisi ja oman luonteen tuntien tulisi tosi tuskaset päivät ennen ultraa jos niitä ei saataisi kuulumaan.. odotetaan siis ekaa ultraa jotta saadaan tietää onko kaikki hyvin.

Jatkosta sovittiin sen verran että eka ultra on 20.11. (rv 11+6) ja sokerirasitus pitää varata rv 12-14. Seuraava neuvola sitten 16.12. :) Nyt siis jännittämään tuota ekaa ultraa johon tuntuu olevan vielä ikuisuus ;)

Nämä ultra-asiat ja tutkimukset oli hiukan muuttunu mun viime kerrasta (v. 2009). Meille esitettiin 3 vaihtoehtoa, 1. ei ultria eikä seulontoja, 2. "kevyt" ultra, jossa ei mitata niskuturvotusta ja rakenneultra ja 3. kaksi ultraa, niskaturvotusmittaus ja veriseula ja näistä piti valita yks. Me valittiin tuo kolmas vaihtoehto. Onko muilla ollut samat valinnat ja minkä olette ottaneet?

Meillä oli ensimmäinen neuvola toissapäivänä 5.11. Neuvolakorttiin tuli tuolloin rv 7+6. Terkkari oli ystävällinen ja kertoi vitamiinien ja urheilun tärkeydestä. Kalsiumin saantia hän neuvoi ihan laskemaan päivittäin, että tulee oikea määrä. Toisaalta hän oli myöhässä, näpytteli konettansa ja metsästi oikeita lomakkeita. Eniten jäi harmittamaan ettei kysellyt isän tuntemuksia ollenkaan, vaikka oli mukana. Toisaalta ymmärrän ettei yrittänyt tutustua meihin sen paremmin, koska kerroin heti alussa että seuraavat käynnit onkin sitten Nurmijärvellä, jonne muutimme. Käynnin aikana ei kuunneltu sydänääniä.

Tänään (rv 8+1) olisi sitten varhaisultra yksityisellä. Jee vihdoin! Epäsäännöllisten menkkojen vuoksi oli pakko malttaa odottaa tähän päivään, ettei tuu pettymyksiä. Toiveikkain mielin siis menen sinne :) Jännä nähdä sit paljon viikkoja on oikeasti kassassa! Tuun sit kertomaan teille kuulumiset. :love017:gen014

annaeveliina85: joo samat vaihtoehdot täälläkin.otettiin sitten kaikki maholliset vaikka tieto lisääkin tuskaa,mut osaapahan sitten varautua,jos jotain oiskin.

mulla siis se seulontaverikoe ens viikon perjantaina ja eka ultra 25.11 mihkä sitten yhdistetään ne verikokeet...menee hitaasti tää aika tässä välissä :confused: vähän viäkin hirvittää tätä vauvauutista nyt jo isänpäivänä kertoo,jos sitten tuleekin jotain,mut äh...emmietiijä :confused::grin

Varhaisultra ohi ja tuoksena: katkarapu löytyi! :excited001 Sydänkin sykki jo ruudulla, mutta valitettavasti laitteet oli sellaiset ettei niillä saanut ääntä kuuluviin. Viikkoja arveli olevan 6+6, eli noin viikon myöhemmin saanut alkunsa. Osasin onneksi odottaa sitä jo :) Nyt saa huokaista helpotuksesta eikä tarvitse pelätä kohdun ulkoista tai tuulimunaa. Seuraavaa ultraa odotelemaan :love2

Mäki asun kouvolassa :D Mulla käynnisty esikoisen synnytys yöllä ja ei ollu liikennettä mut silti se matka tuntu ikuisuudelta ku mul oli niin kovat supistukset et oksensin jokaisen välissä :/

Onneksi me muutettiin keväällä tänne pk-seudulle, muuten ois matkaa synnyttämään rapiat 200 km....

Takaisin