Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana neuvolan täti sai järkättyä mulle ultran ens viikon tiistaille :) Ei tosin äitipolille, missä ne yleensä tehdään, koska niissä tuntuu olevan pelkkiä mulkkuja töissä. Joka paikasta kun neuvolan täti (kättäri, naistenklinikka..) kyseli, kun viikoista ei kerta ole tietoa, niin sanottiin vaan että "Yksityiset on olemassa." Ja vittu en todellakaan itse ala maksamaan, kun ei ole itsestä johtuvaakaan etten viikkoja tiedä, kun pillereiden käytön aikana raskauduin. Törkeää toimintaa minun mielestä noilta laitoksilta! Kai niillä on yksityisten kanssa diilit, että saa osuutensa, kun hommaa nille asiakkaita.
Mutta tiistaita odotan jo innolla, että mitä elämää masusta löytyy :)

Mulla oli eilen eka neuvola ja neuvolatädiksi sattuikin mukavasti mun oikea täti, eli isän sisko! Kokeiltiin kuunnella sydänääniäkin, mutta eivät ainakaan vielä kuuluneet (rv9+2). Täytyy nyt sitten vaan odotella ekaan ultraan joka on noin parin viikon päästä. Ihmetyttää miten itselle jäi niin rauhallinen olo, vaikkei sydänääniä vielä kuultukkaan! Täti totesi vaan pienen olevan niin hyvässä tallessa ja haluavan pitää vanhemmat vielä jännityksessä. ;)

Karoliina: minutkin sitten lopulta leikattiin ja umppari oli lievästi tulehtunut. 48 tunnin aikana söin pari leipää, kyllä veti naisen veteläks. Nyt olen kotona ja raskauspahoinvointi jatkuu...ihana lisä vielä nää masua kiristävät tikit :/ Mua jäi vähän vaivaamaan se miten anestesia vaikuttaa/vaikutti sikiöön...lääkäri sanoi että on niin lyhytaikainen nukutus että ei pitäisi vaikuttaa pahasti mutta silti kyllä ahdistaa kun viikkoja vasta 9+4 ja sikiöllä tämä arka kehitysvaihe vielä menossa :(

Höpönen: turha sitä nukutuksen vaikutusta vauvaan on miettiä. Voit lohduttautua sillä että jotkut huumeidenkäyttäjät käyttävät huumeita pitkään raskauden aikana ja silti syntynyt terveitä lapsia. Ja tärkeää on äidin hyvinvointi, jotta lapsi voi hyvin loppuraskauden! Paranemisia sinne!

Mulle sanottiin että ruskuaispussi suojelee pientä sikiötä ensimmäisen kolmanneksen :) mulla se haava hieman repesi kun just oli joku mahankasvupyrähdys leikkauksen jälkeen että melkoinen arpi siitä jäi, ompahan muistona :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla kanssa eka neuvola takana ja ensiviikolla olis jo taas lääkäri & kahden viikon päästä ultra =)

kauheeta eri lekureissa ramppaamista tämä :p:grin viime ke olin varhaisultrassa ja perjantaina ekassa neuvolassa; sitten 18.11. seulontaverikoe; 19.11. lääkäri ja 25.11. se nt-ultra.puuh.no,toivon vaan että kaikki on hyvin...viime yönä näin unta että sain keskenmenon ja enpä muista hetkeen heränneeni enemmän hajalla; hetken kesti tajuta et se oli vaan unta :confused:

sain muuten ekaan ultraan ohjeen,että pitää olla virtsarakko täynnä kun mahan päältä ultrataan.hämmentävä ohje; osaiskohan joku selittää,että miksi?eiks siinä tuu pissat housuun sitten kun sitä mahaa painellaan :grin

Hauskasti eroaa käytännöt. Meillä ainakin ihan kirjallisessa ekan ultran ohjeessa oli, että virtsarakon tulee olla tyhjä.

Tyhjä rakko varmaan jos tehdään alakautta, mutta Heidi79 sanoi että tehdään vatsan päältä.. siks varmaan täys rakko. :)

Mutta sama "tyhjä rakko" ohje meillä oli viime raskaudessakin, vaikka tehtiin ainoastaan vatsan päältä.

Mutta näin ne vaan käytännöt vaihtelee...

Tampereella ainakin viimeksi ohjeistettiin, että pissalle ennen ultraa ja molemmilla kerroilla päältä kurkittiin... Ja luulis kyllä, että epämukavaa, kun siitä kuitenkin painellaan sillä ultralla

Kannattaa olla rakko täynnä mennessä ja kysyä sitten ultraajalta, että kummin on parempi. Helpompi se on tyhjentää kun täyttää :)

mulle taas sanottiin että pitää olla ajoissa paikalla ultrassa että ehtii antaa virtsanäytteen ennen itse ultrausta. Mikä kuulostaa aika oudolta nyt kun tarkemmin mietin asiaa, viimeksi muistaakseni vaan otettiin se verikoe mutta ei kai virtsanäytettä ultrauksen yhteydessä... Eli tuskin se rakkokaan kovin täynnä tulee olemaan jos pitää antaa virtsanäyte just ennen :)

Oiskohan siten että pitää olla pissaamatta sen pissakokeen takia? Mene ja tiedä.. Mullekin on aina sanottu että virtsarakko tyhjäksi ennen masun päältä ultraamista, näkyvyys parempi.

Akidi sanoi kyllä osuvasti! Hyvä neuvo :)

Mullakin lukee tuossa äippäpolin lapussa, että rakko täynnä. Ekassa ultrassa omassa neuvolassa ei kyselty mitään tuommoisia ja hyvä oli näkyvyys.

Sent from my iPad using Vau Foorumi mobile app

Onnea iloisista ultrakuulumisista akidi! <3 Samoin muille iloisia uutisia saaneille :) Kurjaa että niin moni on saanut myös huonoja uutisia.. :( itse saan jännittää vielä vaikka kuinka kauan.... siltä ainakin tuntuu. Ensimmäinen neuvola on torstaina, mutta siellä tuskin tapahtuu sen ihmeempää. NT-ultraa ei ole vielä edes varattu, menee varmaan loppukuulle.

odottaminen on kyllä tuskasta...melkein jo unohtunu se viime keskiviikon varhaisultra ja taas on päällimmäisenä huoli ja murhe et miten tässä käy :confused: tänään ollu ihan oireeton olokin niin heti pitää olla maalaamassa piruja seinälle.ää.

Takaisin