Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen rv 7+4 ja ensimmäinen neuvola.Meille oli vaihtunut uusi neuvolantäti kokonaan.Ensin harmitti mutta käynnin jälkeen jäi erittäin positiivinen olo.Edellinen raskaus huhtikuussa päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja toukokuussa jouduin sen vuoksi ensiapuun hb:n ollessa 90.Mulle tarjottiin ensimmäistä kertaa jutteluapua siihen,mutta olen tän raskauden myötä päässyt sen yli.Ja nyt niin toivon että kaikki tässä päättyisi hyvin ja meillä olisi kesäkuussa pikkuinen :) Neuvolantäti antoi uuden lasketun ajan eli 8.6.2014 vaikka nettilaskuri anto mulle 5.6 lasketun ajan.Katsoo nyt sitte että mitä ultra näyttää.

Hei.
Saakos liittyä seuraan? :) Täällä siis tänään plussasin, kun on tässä oireita ollut, mutta kun pillereitä syön, niin en tosissani niitä ottanut, oireita siis :D No tikkuun joka tapauksessa pärähti heti 2 punaista viivaa ja sopivasti kun sen neuvolassa tein, kun oli kuopuksen 5kk neuvola, niin varattiin minullekkin aika ensi maanantaille. Viikoista siis kun ei ole tietoa, mutta varmasti kesäkuulle menee. Digitestin tein vielä kkotona, niin antoi 3+ heti, että taitaa niitä jokunen viikko jo olla :) Hieman puulla päähän lyöty olo, kun ei tosissaan ollut suunnitteilla nyt heti perään taas uutta :D Joka tapauksessa iloinen yllätys oli, ja neuvolan täti koittaa järjestää kunnan puolesta varhaisultran, että selviäisi viikot :) Vaikka edellinen raskaus oli ihan hetki sitten, niin on tämä vaan aina yhtä jännittävää! :)

Mulla esikoisen kanssa äänet saatiin neuvolassa ekan kerran kuulumaan 11+ jotain, oli istukka etuseinässä. Mä tosin tiesin jo et kaikki on ok, koska oltiin ensimmäisessä ultrassa kun raskaus oli 6+4, se oli raskauden määritysultra ja katottiin kuinka pitkällä ollaan kun se oli epäselvää. Esikoisen kohdalla tässä määritysultrassa syke jo näkyi. Mä tein ton oman plussani tänään :)

Ikuinen pessimisti joutui tänään nöyrtymään varhaisultrassa: kaikki kohdallaan, alkion sydän sykki varsin voimakkaasti. Kuinka mahtavaa! Menkoista laskien rv piti olla 7+3, mutta olikin pitkän kierron ja epäselvän ovulaatioajankohdan vuoksi 6+4. LA 17.6.

Nyt voi taas hengittää. Superonnellinen.

:love017:love017

terveisiä ekasta neuvolasta..=) tänään viikkoja 8+4. Ei siis olla kuultu ääniä, ei nähty katkarapusta.. mutta luottaen että kaikki hyvin :wink Neuvolatäti oli oikeen mukava ja seuraavax ootellaanki sitten kahta ultraa ja verikokeita.. seuraava neuvolakun on täällä espoossa vasta viikolla 23... 4 viikkoa ultraan :rolleyes:

Osaako joku kertoa tälle tietämättömälle toopelle, että pitääkö ultraan mennä eri paikkaan/eri kerralla, kuin mitä eka neuvolakäynti on? Mulla eka raskaus ja siten siis eka neuvola 19.9. ja haluaisin ihan hirveesti varmistua, että onko masussa oikeesti joku, oikeessa paikassa jne... Kannattaako siis mennä yksityiselle, vai odottaa tuonne ekaan neuvolaan asti? :o Omien laskelmien mukaan menossa on rv6...

Varhaisultra tänään 7+6 ja vastasi aikaa. Siellä se pieni sydän sykki:) Kahden viikon päästä sitten ekaan neuvolaan.

Osaako joku kertoa tälle tietämättömälle toopelle, että pitääkö ultraan mennä eri paikkaan/eri kerralla, kuin mitä eka neuvolakäynti on? Mulla eka raskaus ja siten siis eka neuvola 19.9. ja haluaisin ihan hirveesti varmistua, että onko masussa oikeesti joku, oikeessa paikassa jne... Kannattaako siis mennä yksityiselle, vai odottaa tuonne ekaan neuvolaan asti? :eek: Omien laskelmien mukaan menossa on rv6...

Ultrat on ainakin täällä PK-seudulla sairaalan puolella, tosin voihan ne pikkupaikkakunnilla olla neuvoloissa, en tiedä. Ultraa tuskin normaalitapauksessa tehdään kuitenkaan ensimmäisellä kerralla, sillä pikkutyyppi on niin pieni ettei sitä juuri nää/kuule, riippuu tosin milloin tuo neuvola on. RV 6+ voi sydänäänet voi ultrassa havaita. Täällä ultrat on RV 10-13 ja toinen ultra olikohan se joskus RV 18 tienoilla.

Yksityiselle suurin osa menee alkuraskauden ultraan ennen tai jälkeen ekan neuvolan. Monilla, kuten mulla ei rahat moiseen riitä, joten pitänee vaan ootella ekaa kunnan tarjoomaa ultraa 4-5 vko päästä.. Odottavan aika on piiiitkä :oops:

Mitähän alkuraskauden ultra täällä PK-seudulla maksaa? Missä ootte käyny? Kovasti netistä tuntuu suosituksia saavan Femeda..

Eilen oli ensimmäinen neuvola. Neuvolan laskujen mukaan la jo muutaman päivän toukokuun puolella (nyt 10 +1), mutta epäilen että tarkentuu vielä myöhemmäksi nt-ultrassa parin viikon päästä.

Ei mulla muuta, mutta kuunneltiin sydänäänet ja siellä se sydän jumpsutti vahvasti 158 kertaa minuutissa. :love7

Varasin kaikesta huolimatta alkuraskauden ultran täksi päiväksi tonne Femedaan. Antoivat hinnaksi ko lääkärille about 100,- Kelakorvauksia tuosta ei kuulemma saa. Malttamattomuudesta saa maksaa :dance008
Jännittää kyllä kovasti ja pelottaakin, kun eihän sitä koskaan voi tietää mitä siellä masussa on.. o_O

Ihanaa huomenta!!!

Kahden viikon tuskallisen odottamiseen jälkeen yksiöstä löytyikin asukas <3 olikin myöhäinen ovulaatio. Huh, kyllä tuli onnen itku kun kuuli pienen sydämen pamppaavan <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Onnea kaikille hyville uutisille :)!

Mekin käytiin tänään ultrassa ja siellä köllötti 7+4 viikoilla oleva tyyppi, vastaa siis tarkasti laskelmia. Sydän humpsutteli reippaana ja tyyppi köllötteli ihan oikeassa paikassakin. Miten ihmeessä se on päässyt niistä umpitukkoisista munatorvista läpi?!? Ja vielä ihan perille asti! ...ihmeellistä.

Tänään on tuntunut jotenkin ahtaalta lantiossa, vähän kipeäkin ja lääkäri näki vähäistä veristä vuotoa jota ei ole kyllä ulos asti tullut. Ei kuulemma kannata huolestua. Sairasloma jatkuu viikolla taas. Tylsää ku ei pysty oikein muuta ku makoilemaan ja syömään vähän välillä. Aivan iloista kuitenkin, kun nyt voi olla varma, että ei joudu kärsimään turhaan :).

Mekin saatiin juurikin niitä uutisia mitä haluttiinkin :happy093
Ultrakuvissa pötkötti yksi pieni 1,5 cm tyyppi ja vastasi viikkojaan eli kasvanut ainakin tähän asti niinkuin asiaan kuuluu. Olipas hän vielä yksiönsä keskellä eli juuri siellä missä pitääkin ja sydän näytti pamppailevan.

En voisi olla onnellisempi ja kyllä on huojentunut olo ainakin hetkeksi.
:love017 :love017 :love017

WP_001006.jpg

Täällä yksi huojentunut äiti lisää. Viime yönä alkoi kovat kivut alavatsassa ja äkkilähtö päivystykseen. Lääkäri puhui jo kohdun ulkopuolisesta raskaudesta mutta sitten kun tutkittiin, ryhdyttiin epäilemään umpilisäkkeen tulehdusta. Lääkäri meinas lähettää kotiin ilman lisätutkimuksia! Sit sanoin et anteeks nyt vaan mutta ultraan kiitos! Ja voi sitä helpotuksen tunnetta kun ultrassa köllötti viikkojaan vastaava pienokainen sydän vahvasti jumputtaen <3
Nyt edelleen sairaalassa tarkkailussa ja aamulla katsotaan leikataanko umppari vai ei :) pääasia kuitenkin että pienellä kaikki hyvin, vaikka oma olo onkin mitä kamalin koska jouduin olemaan ravinnotta ja juomatta 24h!!!!

Multa leikattiin tulehtunut umppari edellisessä raskaudessa viikolla 15+. Lääkäri sanoi että heti on leikattava koska jos se puhkeaa ja tulehdusnestettä pääsee kohtuun niin se on varma keskenmeno. Että vaadi ihmeessä lisätutkimuksia!!! Tsemppiä!! :) ja onneksi pienellä kaikki hyvin <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Eilen kävin äitiyspolilla sisätautilääkärillä diabeteksen vuoksi ja pääsinkin sitten samalla ultraan.Siellä oli kaikki hyvin, syke löytyi ja kaikki oli niin, kun pitääkin.Kokoa oli se 10-11mm. Ultran mukaan viikkoja oli 7+1 tai 2, kun omien laskujen mukaan ois ollu 7+0 eli aikalailla vastasi viikkoja. Mutta oli niin huijentunut olo, kun kaikki oli hyvin. <3 Tänään kävin ekassa neuvolassa, missä ei nyt mitää erikoista tapahtunut. Sain ajan ultraan 2.12. mut voi olla, et se aika vielä vaihtuu tuosta, kun sinne ei lasta saa ottaa mukaan ja se aika on hankala lastenhoidolliselta kannalta. Mut noilla main kumminkin sinne ultraan sit seuraavan kerran.

Takaisin