Neuvola ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onnea hyvistä uutisista!
Ja missä työpaikassa noin lyhyitä sopimuksia harrastetaan?? Ota oikein asiaksi selvittää oikeutesi noissa sopimusasioissa-raskauden takia ei työsopimuksia saisi olla uusimatta (liitto varmaan ainakin osaisi neuvoa?) .. nim ´kerran aikanaan näistä kärsinyt ja vieläkin harmittaa etten äläkkää nostanut määräaikaisten sopimusten jatkamattomuudesta..

Mukavuuskissalle ja puolisolle onnea :)!! Mun täytyy vielä hieman yli viikko oottaa ensimmäistä ultraa(rv 12+1) ja tuntuu, kuin sitä olisin odottanut jo ikuisuuden :D! Tsemppiä töihin, että pysyy salassa, mulla alkaa maha nyt jo pömpöttää(10+5) välillä niin älyttömästi, että joku varmaan pian ihmettelee!

Oon päiväkodissa tehny sijaisuuksia ja siellä ihmiset kun on sairaslomalla esim. 2 viikkoa, sitten saikku jatkuu, ni mun sopimus jatkuu sitä mukaa, aina saman verran ku työntekijä saa sairaslomaa. Eli aina täytyy jonkun olla pois, että mulle on töitä. Määräaikaisuuden peruste on aina se, että oon jonkun toisen sijaisena. Tylsää tosissaan ja toivon, että tulis nyt hieman pidempiä pätkiä tarjolle. :) käytännössä oon kuitenki kokoajan töissä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eikä se sitten käytännössä ole jatkuvaa työtä kun sopimuksia ketjutetaan? on kyllä ihme että juuri kunnat on työnantajana se kaikkein ketkuin sopimusasioissa:rulez.. suosittelen silti vahvasti kysymään ammattiliitosta neuvoa miten menetellä jos sopimukset yhtäkkiä jää kun saavat tietää raskaudesta. tässä ei vara venettä kaada!

toivotaan tosiaan että pitkä sopimus nyt juuri pärähtäis kohdalle! pahoittelen paatoksellisuutta, mutta tämä asia koskettaa..

Täällä np-ultra maanantaina 18.11 klo 11:00 J-Ä-N-N-I-T-T-Ä-Ä. Kotidopplerilla oon kyllä kuunnellu sydämensykkeitä että elossa pitäs ainakin olla ..

Mun ymmärtääkseni sama työnantaja ei saa loputtomiin tehdä määräaikaisia sopimuksia vaan se katsotaan jossain vaiheessa vakituiseksi. tutulle firma oli tehnyt näin ja joutui korvaamaan tuhansia jälkikäteen ansiomenetyksistä. tosin tapauksia ei voi suoraan verrata toisiinsa, mutta kannattaa ottaa selvää!

Meilläki on maanantaina ultra, klo 10:40!! Nyt se pian koittaa! Sitte tajuaa varmasti tän raskauden todellisuuden :)

Meillä on eka neuvola 21.11 ja 22.11 onkin sitten eka ultra, kun laitoin asioihin vähän vauhtia. Eilen illalla olevinaan tunsin liikettä kun tuntui pieni elohiiri 2 otteeseen eri puolilla kohtua ja siis syvällä lantiossa ei lainkaan samoin kun esim. ilma suolistossa ja aikaisemmin olleet haamupotkut ovat olleet ylempänä vatsalla, tää tuntui ihan tuolla lantion sisällä, mutta ei nuita liikkeitä oikeasti vielä voi tuntea, vaikka esikoisestakin tunsin aika varhain(15+) tais olla vaan mielikuvitus kun teki tepposia :)

Tänään oli ultra!! :)
Oli niin vaikessa paikassa että myöhästyttii 5 minuuttia. Lääkäri oli vähä ärsyyntynyt ja kauheella kiirellä hoidettii nii että ei mukana pysyny. Mutta kuultiin sydämen sykettäki muutaman sekunnin ajan!! La siirty viikolla, rv 10+4, kun mulla on toi pidempi kierto ollu aikoinaan. Ens viikolla uusi ultra kun näin aikasessa vaiheessa ei kaikki vielä näy!

Mutta ihana olo, siellä se oli ja sydänki sykki :))

Täällä np- ultra nyt sitten takanapäin, ja kaikki oli todella hyvin :) tyyppi oli niin vilkkaalla päällä ettei meinannu mittauksista tulla mitään :D tänään piti olla rv 11+6 muttq kaveri vastas rv 12+1 eli taas LA: kin siirtyi takaisin lähtöruutuun eli nyt se on 1.6 :) olo mitä onnellisin!! <3 monta kappaletta saatiin tyypistä 4D kuvia :)

Onnea palmu ja kizu :)!! Mulla vielä viikko aikaa ultraan ja jännityksellä ja innolla odotetaan!! Ihana lukee täältä näitä iloisia uutisia niin saa itekin toivoa, että kyllä siellä elävä vauva on :)!

Mulla on jännitettävää vielä tuskaiset kaksi viikkoa! 3.12 olis vasta tuo ultra. Jotenkin on alkanut pelottaa et mitä jos siellä ei olekaan kaikki hyvin... Vaikkei mitään viitteitä ole keskenmenoon ja kerran jo siellä elävä tapaus löytyi :)

Freyja86, mullakin kaksi keskenmenoa tänä vuonna jo takana :(( nyt kolmas kerta toden sanoo <3 kävin varhaisultrassa, siellä kaikki hyvin....ensi viikon to rakenneultra...jännittää!! mäkin pelkään kovasti ettei kaikki oo kunnossa, vaikka mitään syytä mulla ei oo epäillä, kaikki hyvin. mutta ymmärrän tunteesi, keskenmenot on hurjan raskasta :'((

Mulla ei siis keskenmenoja ole koskaan ollut, mutta silti pelottaa. Kaipa se kuuluu tähän äitiyteen valmistautumiseen.

aaaa...okei, niimpäs olikin, luin jotain väärin kun ymmärsin ton keskenmeno asian vähän erilailla. mutta kyllä ne pelkotilat kuuluu äitiyteen ja siihen valmistautumiseen :)

Se on kyl jännä elämäs et jos jossai pari kertaa kokee vastoinkäymisiä, alkaa ajattelee että itelle käy sillee aina :( En tietysti tiedä miten raskasta kaksi keskenmenoa putkee on, ihan kamalaa kyllä :(

Mutta uskotaan että nyt osuu!! Kaikki on mahdollista, eikä ne edelliset keskenmenot mitenkään määritä sitä, onnistuuko tää raskaus :)

Mulla oli tänään jo toinen neuvola (+ensimmäinen lääkäri). Kaikki ok, pikkusen syke +148. :love2

rv 13+0

minä kanssa juuri kotiuduin ensimmäiseltä neuvolalääkärikäynniltä :) lääkäri sai sydänäänet kuuluun dopplerilla,että viä siä ainakin kyydissä ollaan!:smiley-bounce013 vähän voi taas rauhallisemmin mielin tässä olla,panikoin sitten vasta siä ens maanantain ultrassa uusiks :grin viikkoja siis 11+2 nyt.

täytyy kyllä tätä lääkäriä kehua;ikinä ei oo tommonen ronklaustutkimus ollu noin miellyttävä.sen salaisuus oli muoviset vehkeet metallisten sijaan + liukkari.aina ennen on ikävältä tuntunu ja verta limakalvoilta vähän vuotanu,vaan eipä ny.peukku siis sinne :):)

Takaisin