Neuvola ja ultrakuulumiset

kizu

Puuhakas puhuja
Elikkä tänne voitas pistellä kuulumiset neuvoloista ja ultrista kuvia olis kiva nähdä :)

itsellä varhais UÄ 9.10 jännittäää!
 
Itse en ajatellut mennä varhaisraskauden ultraan, ellei sitten tule jotain oleellista terveydellistä syytä (epäilys kohdunulkoisesta tms...). Täytyy siis odotella sinne np-ultraan, mikä on varmaan vasta marraskuun lopussa vai milloin lie... Jotenkin en koe itselleni tarpeelliseksi koko alkuraskauden ultraa, kun ei se sitten takaa mitään kuitenkaan jatkon suhteen. Mutta ymmärrän kyllä täysin halun käydä tarkastamassa tilanne, jos raskautumisen / raskauksien suhteen on ollut aikaisemmin ongelmia.

Neuvolaankin täällä taitaa tulla eka käynti vasta joskus 8.-10. viikoilla, joten sitäkin saa odotella. Ajattelin vielä viikon pari odotella ennenkuin lähden neuvolaan soittamaankaan, katsotaan ensin eteneekö raskaus... :)
 
Satsuma* : mä siis oon ollu noissa matalan asteen lapsettomuus hoidoissa, sen takia täytyy mennä ns. Varmistamaan raskaus. Mutta menisin varmaan jokatapauksessa, tosi jos gyne ei olis määrännyt niin en varmaan pääsis kunnallisella varhais UÄ:hän. Jännityksellä odotan näkyykö ja jos niin onko oikeassa paikassa jne :)

Kunpa itsekkin vois ottaa ihan rennosti mutta ei kyl pysty, ihailtavaa et joku pystyy :)
 
Hih, ei se sitä tarkoita että ottaisin rennosti vaikken ar-ultraan menekään. :wink Mutta yritän toki parhaani.

Tuo ar-ultra on tuntunut tulevan sellaiseksi ihan normaaliksi jutuksi nykyään, tuntuu että kaikki käy siellä. Eikä se ole multa pois tietenkään, en tarkoita etteikö sellaisessa saisi käydä, tottakai saa. :) Itselle se tuntuu aika kalliilta, siksi jätän väliin.

Mutta kuten sanottu, jos olisi jotain vaikeuksia ollut tai sellaisia tulisi tämän raskauden suhteen, niin tottakai hakeutuisin kunnalliselle puolelle ultraan. Kävinhän itseasiassa viime raskaudessakin normaalin 2 ultran sijaan ultrassa 4 kertaa (lääkärin määräyksestä), kun oli "ongelmia" raskaudessa.
 
Satsuma* : näinhän se on :)

Heti ku olin tehnyt vahvan + testin niin oli pakko ostaa kirppareita kierrellesä eka body ja housut :)
 
Tekis kyl mieli tohon alkuraskauden ultraan, mutta taitaa meillä jäädä välistä. Äiti sanoi, että hänellä on ainakin ekassa neuvolassa jo kuunneltu sydänääniä.. Onkohan tällaista käytäntöä nykyään? (Ihan hävettää kun oon ihan pihalla) ei jaksais odottaa kuutta viikkoa, että sais tietää onko tuolla vatsassa ylipäätään elämää!
 
Mukavuuskissa: sydänäänet kuuluu vatsan päältä vasta ymmärtääkseni rv 10+ jälkeen(esim koti dopleri). Tossa varhais ultrassa sydänäänet kuulee jo 6+ viikoilla olisko jo 6+3 melko varmaa kuultavissa. Joku viisaampi saapi korjata jos mie iha haku teillä! :)
 
Mulla ei ainakaan esikoisesta yritettykään kuunnella sydänääniä neuvolassa viikoilla 6-7 (tai jossain niillä main se eka neuvola tuolloin oli...)

Nyt tässä raskaudessa menen ekaa kertaa neuvolaan vasta rv 9+3, joten toivottavasti tuolloin jo yritettäisiin kuunnella. Olisi kiva kun en alkuraskauden ultraankaan ole menossa.
 
Mulla kans eka neuvola nyt vasta 9+4, eka kerralla oli jo 7+? Ja ekakerran sydänääniä kuunneltiin vadta rv 13 eli samalla viikolla ekan ultran kanssa.
 
Iih mä en meinaa jaksaa odottaa 24.10 olevaa varhaisultraa !! Meil siis varhaisultra kuuluu neuvolan palveluihin ^^ mulla siis silloin vasta eka neuvolakin kun ei viitsinyt aikaisemmaksi ottaa sillä kyseessä on toinen lapsi niin suoraan vasta niille viikoille et sydämen syke sit heti näkyy :)
 
Mä sain neuvolan varattua tulevalle paikkakunnalle 5.11. Tuntuu et siihen on vielä ikuisuus! Odottavan aika on tunnetusti pitkä. Mies ilmoitti heti, että hän haluaa sitten mukaan kaikille käynneille :)))


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Voi onnea, ihanaa :)

Minä hermoheikko tilasin uä-ajan yksityiseltä kaksi viikkoa ennen oman neuvolan ultraa. Jotenkin vain oudompi olo kuin edellisissä raskauksissa. Voi myös johtua kun tämä oli ensimmäinen "tekemällä tehty" aiemmat raskaudet olen huomannut paljon myöhemmin. Viikko odottelua ja jospa sitten meilläkin sydän sykkisi :Heartred ja onhan miehen puolella kaksoisgeenejä :wink
 
Anteeks et tulin tänne kärkkymää tuolta elokuisista-13 =).
Karoliina:meillä oli kans kaksoisgeenien mahdollisuus mut sitte kuulin et ne geenit pitäis olla äidin puolelta.en sit oo varma et pitääkö moinen puhe paikkaa.

Onnee teille kaikille=)
 
Okei, kiitti infosta. En oo pahemmin edes perehtynyt asiaan, nyt vaan tuli mieleen kun kovemmat oireet :) sen oon kuullut joskus jostain että se geeni hyppää sukupolven yli, anoppi on kaksonen, ei kuitenkaan identtinen. :)
 
Onnea kizu ja ihanaa että kaikki on hyvin!!!!

Meillä eka neuvola 31.10 viikolla 8+5... kolme viikkoa vielä odottelemista. Mietin tuota ar-ultraa, mut ei varmaan tule mentyä kun lapsi on kolmas ja edellisissä ei ole ollut ongelmia. Tietenkin mielenkiinnosta ois kiva urkkia että onko masussa elämää... tokikin oireet kyllä puhuu sen puolesta vahvasti. Luottanen siihen.
 
Jotenkin ihan hassua kun kaikki on muutunut niin kovin sitten edellisistä raskauksista(98,00,02) . Nyt on kax ultraa ja joku infopakettikin tuli jo kotiin...=D hämmentyneen ilosena odotan 29.10 olevaa neuvolaa. Ultra täälä meillä vasta joskus 10-11 vkolla.. sitä taitaa odotella mies jolle tuleva on ensimmäinen :)
 
Takaisin
Top