Neuvola ja ultrakuulumiset

Mulla on ensimmäinen neuvola jotain vko 8 tai 9 kuun lopussa. Pääsen heti lääkärille ja ultraan, ku meillähän on syytä olla vähän ihmeissään tästä ku ne munatorvet piti olla tukossa. Olisin saanut ajan jo viikkoa aiemminkin, mutta neuvolan täti arveli, että otetaan varmanpäälle ettei tarvi moneen kertaan kulkea siellä. Toivottavasti kyytiläinen on siellä oikeassa kolossa reippaana kasvamassa, kun kerran tämmöinen mäihä on käynyt näissä jutuissa :).
 
No nyt on neuvola varattu. Tosin eka käynti vasta 11.11. eli silloin 9+5 omien laskujen mukaan. Varhaisultraan meen vasta siihen kaupungin tarjoamaan. Toki jos tulee jotain niin käyn sitte aikaisemmin yksityisellä. Viime raskaudessa kahdeksannella viikolla tuli hieman veristä vuotoa ja sen kävin heti tarkistamassa yksityisellä, neuvolassa kun eivät sanoneet siihen mitään. Eihän siihen mitään olisi voitu tehdä jos olis ollu keskenmeno mutta oma mielenrauha oli mulle tärkeä:) Onneksi se ei ollut mitään.
 
Sain minäkin varhaisultran ja neuvolan varattua :) Ärsyttää, kun neuvolan mukaan nyt olis viikkoja 4+6, mutta oikeesti on vasta 4+1 tai 2. Typerää kun eivät ota myöhäistä ovulaatiota laskuihinsa...
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana :)! Olisivat laittaneet minulle (ensisynnyttäjä) viikolle 7 muutoinkin, mutta olen silloin ulkomailla viettelemässä häämatkaa, joten olin nyt jo 6+1 viikolla :D. Ihan vaan keskusteltiin raskausaikaan ja vauvaan liittyvistä asioista ja sitten otettiin labrat, rr,hb ym. Tuli silti taas sellainen hieno fiilis, että kyllä tämä totta on, kesällä pitäisi tulla pienen rakkaan sitten meille... :rolleyes:! Ultraa saakin odotella sitten pitkään, sanoivat neuvolasta, että menee minulla tuonne marraskuun vikalle/joulukuun ekalle viikolle asti. Huh odottavan aika on pitkä o_O.. Ja minulla tuo laskettuaika siis 9.6. edelleen :).
 
Itse kävin ensimmäistä kertaa äitiys polilla, kun sairastan 1 tyypin diabetesta ja sen vuoksi olen tarkassa seurannassa. Nyt viikkoja on 5+1. Parin viikon päästä polilla ultra ja neuvola taitaa olla tasan kahden viikon päästä.
 
Heippa!

Keskiviikkona kävin yksityisellä varhaisultrassa ja maailma romahti :'( ei kuulunut sydänääniä, kuitenkin ruskuaispussi joka vastasi viikkoa 5+ mutta menkoista laskettuna raskaus olisi viikolla 7. Pieni toivon kipinä ja mahdollisuus että ovulaatio olisi ollut myöhemmin koska minulla onkin todella todella pitkä kierto. Mutta voiko olla mahdollista että oireet olisi alkanut heti hedelmöityksestä ja haalea plussa kotitestissä reilu viikko hedelmöityksestä?

Vaikka olen luovuttanut ja itkenyt pari päivää, pieni toive on nostanut päätä kun oireet eivät ole loppuneet! Oksentanut olen ja rinnat kipeät. Viikon päästä kontrolli. :Heartred väsyttää vain niin kovasti :'(


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Karoliina, voimia sinne. Jospa viikon päästä asiat olisi paremmin. Toivon kaikkea hyvää teille :Heartred

Itsekin olen epätietoinen raskauden kestosta, koska synnytyksen jälkeen (9.3.) ekat menkat oli heinäkuussa, sitten oli väliä 40 päivää ja nyt raskaana. Neuvolantäti laski niin, että raskautuminen olisi tapahtunut 28 päivän kierrolla. Tänään olisi siis rv 6+0. Ensimmäinen neuvolakäynti 30.10 eli rv 7+5. Uä:stä ei puhuttu mitään.

Tuttava on "pelotellut" kaksos-raskaudella, kun miulla tällä hetkellä pahoinvointi painottuu iltaan. Hänellä on kaksoset ja pahoinvointia ollut vain iltaisin. Ja hänen tytär sai myös kaksoset ja pahoinvointia vain iltaisin... Kaksosethan tästä vielä puuttuisi... Kaikki otetaan vastaan mitä tulee, ja luulen että ihan yksi on tulossa, jos kaikki vain sujuu hyvin loppuun asti.

Neljättä kun odottaa, en uskalla riemuita ennen kuin ultrassa oon käynyt. Sitä en tiedä milloin uä on...
 
Karoliina älä heitä kirvestä kaivoon viel :Heartred esikoisen kanssa kun kävin ultratassa oli sama juttu et viikolla 6+jotain kohdussa oli vaan ruskuaispussi eikä sydänääniä! sain uuden ajan viikon päähän jolloin sudänäänet vihdoin olivat tulleet :Heartred nämä sudänäänet hyppii tääl 1v3kk palkkauksensa ympäri asuntoamme :Heartred

Tässä raskaudessa sain suoraan varhaisultra ajan ens torstaille jolloin viikkoja 7+2 jotta ei kävis samoin, se odottaminen oli henkisesti silloin raskasta. Voimia :Heartred
 
Mietin että mimmoisillahan syillä PK-seudulla pääsis alkuraskauden ultraan kunnan puolelle? Onko jollain kokemusta? Vielä en oo neuvolatädin kanssa jutellut (eka neuvola on nyt ti 22.10.). Ja riippuu varmasti pitkälti äippäpolin lääkäristäkin kuka sen neuvolan lähetteen käsittelee, että onko syytä.
 
Kiitos :)

Hieman rauhoittaa mieltä kun näitä oireita on. Mutta siksi meninkin jo näin aikaisin ultraan kun oli tunne ettei kaikki ole niinkuin pitää. Kahdessa edellisessä raskaudessa en ole pelännyt lainkaan niinkuin nyt.

Tässä nyt sitten viikko odotellaan. Yksityinen lääkäri oli kyllä melko suorasanainen eikä empatiaa paljon herunut. Onneksi oma neuvolatäti on mukava ja ymmärtävä.

Tsemppiä kaikille :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos :)

Hieman rauhoittaa mieltä kun näitä oireita on. Mutta siksi meninkin jo näin aikaisin ultraan kun oli tunne ettei kaikki ole niinkuin pitää. Kahdessa edellisessä raskaudessa en ole pelännyt lainkaan niinkuin nyt.

Tässä nyt sitten viikko odotellaan. Yksityinen lääkäri oli kyllä melko suorasanainen eikä empatiaa paljon herunut. Onneksi oma neuvolatäti on mukava ja ymmärtävä.

Tsemppiä kaikille :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä sulle kovasti, toivottavasti käy hyvin!
 
Kävin tänään yksityisellä varhaisraskauden ultrassa ja kaikki oli hyvin. 3mm sikiö ja sydänäänetkin näkyi :) vastasi vielä viikkoja 6+ eli näillä näkymin la pysyy samana.

Mutta ihmetys oli suuri kun gyne sanoi että siellä on kaksi ruskuaispussia! Toisessa tosin ei ollut elämää, mutta aika jännä juttu. Mietinkin et voikohan sillä "kuolleella" sikiöllä olla vielä niin pieni koko tai jotenkin piilossa ettei sitä näkynyt? Kyllä tuossa yhdessäkin on tarpeeksi :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mäkin kävin tänää yksityisellä varhaisultrassa ja täälläkin kaikki oli hyvin, oli noin 13mm ja sydänkin sykki.. Vastas viikkoja 7+4, joskin gyne sano että saatto pieni mittavirhekin tulla joten totes sen vastaavan kutakuinki sitä 8+0 joka olis menkoista laskettuna tänää.. Tosin kierto ei ihan ollu vielä tasaantunu siihen 28 josta se laski, mut eiköhän se tarkennu sit myöhemmin.. :)
 
Täällä on nyt eka neuvola takana. Eihän siellä sinänsä mitään erikoista tapahdu - en käsitä miten siihen saa kulutettua aina sen puoltoista tuntia silti. :dance018

LA pysyi ennallaan, kyllä ne netin raskauslaskurit toimii laughing7
9.6. pitäisi pienokaisen edelleen siis syntyä jos kaikki menee hyvin. Aattelin heti käynnin jälkeen että voi voi millainen terveydenhoitaja, vaihtoon menee! Ja niinpä kotiinpäästyäni soitinkin neuvolaan asiasta. Jätin soittopyynnön jollekin joka asioista vastaa. Tämä terkkari oli siis jotenkin vain niin... En tiiä, ei vaan ajatukset menny yksiin yhtään. Hänellä ei ollut minkäänlaista empatiakykyä eikä hän ottanut mun toiveita huomioon ollenkaan.
Toivottavasti saan tilalle jonkun sopivamman. En tuollaista tätiä tahdo seuraavaa 7 vuotta katella ja antaa lastanikin hoitaa.

Nyt vain sitten odotellaan äippäpolilta kutsuja ultriin, katsotaan heltyvätkö antamaan mulle alkuraskauden ultraan ajan vai pitääkö ootella sitten NT-ultraan asti, se on marraskuun puolenvälin tienoilla varmastikin. Pelottaa kyllä tosi paljon että ah niin ihana geeniperimäni pukkaa meillä taas kaksosraskauden.. Olisi niin mukava tietää mahd pian montako siellä masussa majailee ja onko siellä ketään hengissäkään.. Herrrrrrmostuttaa....
 
Voi ei Viiviliini, eipä oo kiva, jos neuvolan tädin kanssa ei yhtään synkkaa :/!! Minä täällä istun onnellisena ultrakutsu kirje kädessä, 26.11 vasta kuitenkin pääsen viikolla 12+1, mutta kuitenkin ihana odottaa tuota päivää!! Hyviä oloja kaikille ja älkää sairastuko syysflussaan!(juuri itse sitä poden :sad001!)
 
Tänää eka neuvola! Rv 7+6 siis meneillään. Aamulla tein testin vielä varoiks, ja vahva plussa oli. Tänää varmaa konkretisoituu iha kunnolla et mitä on tapahtumassa :)
 
Ilmoittaudun mukaan tänne. Tänään käyty varhaisultrassa ja siellä se pieni sydän löi ja kokoa oli 14mm. Nyt on siis 7+5 ja LA on 6.6. Meillä takana toinen ivf, ensimmäisestä kerrasta poika 1v8kk ja nyt tärppäs uudestaan. IVf:n takia siis varhaisultrassa käytiin. Mulla oli 4+5 kohalla tuhruvuotoa parin päivän ajana ja hieman oli sekavat ajatukset et onkokaikki hyvin. Kyynel vierähti, kun tunnisti sen pienen sykkeen siellä ruudulla! tänään. Mitään syytä tuhruvuodolle ei löytynyt..
 
Mulla oli 11.10. jo eka neuvola ja olinkin vähän ihmeissäni kun se oli niin aikaseen kun esikoista odottaessa ensimmäinen nla oli vasta rv 10+1 mutta onpahan nyt käyty sekin, nyt vaan odotellaa tuota ensimmäista ultraa joka mulla on 18.11. :)
 
Takaisin
Top