Neuvola- ja ultrakuulumiset

Tänään oli sitten se eka ultra jossa otettiin niskaturvotus ja verikokeet.Pikkuisen koko vastasi viikkoja sekä syke oli vahva ja siellä se kuperkeikkaa heitteli :) Niskaturvotus oli normaalilukemissa eli siellä ei mitään hälyttävää.Nyt tuntuu niin paljon todellisemmalta kun pikkuisen näki ja kuuli sydänäänet :)
 
Mukava lukee et muutkin on saanu hyviä uutisia ultrissa! :)

Toivottavasti myös sie saat Vanilla! ja tietysti toivon et muutkin saa!! <3

Ihan itku pääs ku luki ettei kaikilla pikkunen oo pysynykkään matkassa :´(
Tunteet on nykysin kyl niin pinnassa, et tuntuu että oon jatkuvasti kyyneleet silmissä..
ne hormoonit,ne hormoonit....
Tuntuu ikävältä sit ruveta hehkuttamaan omia hyviä uutisia...

Mut joo meillä tosiaan oli jo viime viikolla ultra ja kyllä siellä pieni sintti köllötteli...tosin viikkoja oli sillon vasta 9+6 ni ei voitu sitä niskapoimu-tutkimusta tehdä, niimpä myö saatii uus aika 23.6 :) pääseepähän uudestaan pikkusta kurkkimaan <3

Miekii sain tänään pikkusen sydänäänet kuulumaan koti-doplerilla!!! JEEEEE!!!
kyllä oon niitä yrittäny jo reilut pari viikkoa metsästelläkkii..tosin nyt meni 3 päivää etten ees jaksanu kokeilla ku lueskelin et monet on vasta joskus 12-13 viikolla sykkeen löytäny...
nyt jotenkii tuntuu paljon todellisemmalta et siellä masussa joku oikeesti on :) ja pääsee isukkikin illalla sydänääniä kuuntelemaan <3
 
Nyt on käyty ekan kerran neuvolassa! Kylläpä siellä vierähti aikaa...mutta pääasia oli, että ultralla vilkastiin tuota vatsa-asukkia ja kyllä siellä sydän sykki!:) Edellisestä lapsesta ei ole niin pitkä aika, mutta silti oli jotkin käytännöt hirmusti muuttuneet. Neuvolatäti otti verikokeet ja pissanäytteet ja ensi viikolla pitää mennä labraan ottaa se sikiöseulonta vai mikä se on...näkee ne riskitekijät. Sit vaan odottelemaan ekaan oikeaan ultraan aikaa, jossa määrittelevät sikiön iän ja elokuussa sokerirasitukseen + seuraavaan neuvolaan. Että tällaista täällä...
 
Täälläkin käytiin tänään ekassa neuvolassa! Saatiin kuunnella pienen sydämensykettä, oli aivan ihanaa kun oikeasti tajusi että siellä ihan tosissaan on elämää. Miehen ja mun naamat oli isossa hymyssä kun hoitaja löysi oikean paikan masusta
emoticon 
 
En ole kirjotellu piitkään aikaan tänne mitään. Perjantaina oli eka neuvola ja sydän siel jumpsutti 160 kun kuunneltiin Verikokeet otettiin ja hb tsekattiin kun olo ollu aika heikko ja pyörryttävä..eihän se ollukkaa ku vähä reba 100 niin nyt alotettiin sitte rauta jo vaik rv vasta 9+4 tosin oman kierron mukaan muutama päivä enemmän. la varmistuu ultras jonka pitäs olla nyt 2-3 vkon sisällä, kutsu tulee postissa.
 
Hellou!

Eli torstaina tuli käytyä siis siinä varhaisultrassa ja kaikki näytti oikein hyvältä! Siellä se pikkiriikkinen köllötti omassa yksiössään ja syke oli vahva ja vastasi ihan viikkoja ja asukkeja oli siis yksi :-) Huimat 2 cm oli kokoa pienellä ihmisen alulla ja kyllä helpotti omaa epävarmaa oloa, kun näki että siellä sitä tosiaan ollaan ja kasvetaan <3 Kyllä tuli itku illalla ja vain pelkästä ilosta! Seuraava ultra onkin sitten 7.7 ja silloin varmaan pikkiriikkinen onkin jo ihan vauvan näköinen, voih kun malttaisi odottaa...No eihän siihen onneksi pitkä aika ole!

Ihanaa kun muillakin on kivoja kuulumisia, mukava lukea <3

Tsemppiä meille kaikille!!

- Emunainen ja pikkiriikkinen -
 
Ihanaa lukea, etten ole ainut jota jännittää ihan mahdottomasti varhaisultra, joka on ylihuomenna...Onneksi ei tarvitse yksin mennä, mies pääsee mukaan! <3
Ensimmäistä lasta odotetaan, plussasin 17.5. ja ensimmäinen neuvolakäynti oli 27.5. Oli ihana käynti ja terveydenhoitaja oli tosi mukava, kokemusta löytyi, jota kaipasin... =) Minulla kuunneltiin sydänääniä, silloin viikkoja oli 9+4, mutta ei kuulunut. En usko että olen niin pitkällä kun neuvolassa laskettiin, kun minun kierto on ollut kovin epämääräinen, joten jännitystä riittää laskettuun aikaan ja että onko siellä edes ketään... Pahoinvoinnin perusteella on ja on tuo masukin jo pyöristynyt... Ja samalle päivälle on vielä neuvolalääkäri käynti..
 
Tää kävi tänään neuvolassa, järkytyin et kui paljon on nyt jo tullut lisää painoa. No, oon iteki huomunnu et turvottaa ja rinnat on nyt jo kasvanu noin kaks kuppia et kiva ja ku koko mist lähdettiin oli 75D, toivot ei nyt enää hirveesti kasvaisi. Mutta oli oikein mukava neuvolan täti ja nyt vaan ootan et pääsen töistä kotiin lukee kaikkia opuksia  :)
 
Täällä odotellaan ensimmäistä ultraa, joka on huomenna!! :) Sit saadaan nähä mitä massusta löytyy :D
 
Tänään lääkärikäynnillä kuulin ekan kerran sydänäänet :) Tästä euforiasta ei taida ihan heti päästä pois :) Ultraan sitten ens viikolla ja seuraava neuvola vasta elokuun puolessa välissä.
 
Eka jännittävä ultra takana. Kätilö oli tosi mukava, selitti paljon. Mies oli innoissaan. Masusta löytyi pienokainen, jonka sydän löi voimakkaasti, kädet ja jalat vispasi vilkkaasti. Nyt sen vasta tajuaa, että masussa oikeasti on asukki. Olemme onnesta sokeita! Laskettuaika pysyi ennallaan (3.1.2012) eli viikolla 12 mennään, nyt vain etiäpäin päivä kerrallaan.
 
Mä kävin ekassa ultrassa 7.6. Meillä kaikki on hyvin :) Kuunneltiin samalla sydänäänet, eikä niissäkään ollu mitään :) Mulla molikin sitten lääkäri aika 16.6 ja lääkäri ultras myös, vaikka viikko sitten oli ultrattu. Nyt vaan odottelen pääseväni seinäjoelle, joka onkin sitten 5.7. Tuntuu, että meillä päin tässä alussa ultrataan jatkuvasti, mutta kun loppua kohti sitten mennään niin enää ei ultrata ollenkaan.
 
Oiiih <3 Niskapomu-ultra takana ja kaikki hyvin :) 5,4 cm pikkunen riehu siellä aivan hulluna, sitten mä nauroin niin paljon, ettei meinannu näkyä mitään, ku vatsalihakset jännitty. Kättärin ultraaja sano "pikkusella on siellä jumppahetki, ohhos onpas se villinä". Aivan mahtava fiilis. Seuraava jännitys onki sit elokuun 19. rakenneultra... Voiskos sitten jo huokaista helopotuksesta?
Onnea kaikille ultriin!!!

ps. Sain sellasen vinkin, et jos haluaa nähdä sikiön liikkuvan, niin kannattaa syödä vaikka pari palaa suklaata ja juoda mehua tms. energiapitoista - mä söin kaks palaa suklaata ennen ultraa - en tiijä vaikuttiko liikkumiseen :D Rakenneultraan ei varmaan kannata sitä tehdä, että sikiö ois paikoillaan mahd. paljon, mut esim. 4d-ultrassa toimii. En sitten tiedä kuinka järkevää tää sit on "Nytku maksetaan tästä ultrasta paljon, niin sen pitää liikkua, en mä haluu kattoo ku se vaan nukkuu!". Mutta kukin valitkoon tapansa!

HYVÄÄ JUHANNUSTA!
 
Onnellinen päivä täälläkin np-ultran jälkeen - olihan se ihan mahtava nähdä ruudulla pieni 5cm heppu, joka heilutteli pieniä käsiään ylös ja alas :) ja suuri helpotus, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa (verikokeistahan tietää vasta ensi viikolla). Vihdoin sain kerrottua uutisen myös vanhemmilleni ja ehkä ensi viikolla uskaltaisi kertoa jo ystäväjengillekin. Seuraava ultra elokuun lopulla. Niin ja vau-laskurin mukaan mulla viikkoja vasta 11, mutta pikkuisen koko vastasi jo viikkoja 11+5 (saanut osuutensa kaurapuurosta!), joten laskettu aika on todennäköisesti aiempi, mutta se saa olla toistaiseksi olla vielä niin kuin on. 

Kivaa alkoholitonta juhannusta kaikille ja onnenhetkiä ultraan!
 
Heippa, oi niin moni on jo päässyt ultraan.. ! :) Ihanaa varmasti ! Täällä odotellaan 7.7 asti... Tuntuu, että täällä Kuopiossa pääsee todella myöhään mihinkään, itsellä viikkoja on silloin 12+3. Ja sydänääniäkään ei neuvolassa ole kuunneltu ja lääkärinkin näen vasta ensimmäisen kerran 11.7. Jos ei olisi käynyt varhaisultrassa yksityisellä, ei vieläkään olisi varmuutta että mahassa todella on pienokainen <3 Verikokeissa kävin eilen.. tuloksia sitten heinäkuussa ultran jälkeen..
 
Ultrassa käytiin eilen! <3 pikkusella oli kaikki hyvin :) meinas tulla tippa linssii ku näki että siellä se on, ja kuuli että sydän lyö <3 aivan ihanaa :)

Hyvää juhannusta kaikille! :)
 
Tänään käytiin neuvolassa. Papereiden täyttelyähän se oli, ei kuunneltu sydänääniä kun esikoinen oli hieman vaativalla tuulella (oli siis mukana kun en saanut hoitoa järjestettyä). Eka ultra parin viikon sisään, verikokeet otetaan siinä samalla. Seuraava neuvolakerta sitten vasta elokuussa.
 
Keskiviikkona oli ensimmäinen ultra, kaikki oli pikkuisella hyvin
Laskettu aika siirtyi, jota itse odotinkin. Nyt se on 6.1.2012! Oli aivan mahtavaa nähdä miten pikkuisen sydän löi ja lujaa...<3
Neuvolalääkäri oli vielä samalle päivälle ja sain vielä kuulla sydänäänetkin.
Tämä oli kyllä meille aivan mahtava kokemus! vaikka jännitti kyllä ihan hirveesti..

Tsemppiä kaikille odotukseen ja mukavaa juhannusta! <3
 
Meillä oli kans eilen se np-ultra :) niskaturvotusta ei ollu ku 0,8mm ja pituutta sintillä oli 5,8cm ,eli kaikki hyvin :) tuon pituuden mukaan laskettuaika ois paria päivää aiemmin mut ei sitä kuitenkaan muutettu...
Saatiin onneks monta hyvää kuvaa et pääs iskäkin näkemään millanen sintti masussa asustaa..isi nimittäin jäi esikoisen kans kotiin odottelemaan.. :)

Seuraava neuvola oiskii jo 6.7 ja seuraava ultra ois 22.8 :)

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Takaisin
Top