Neuvola- ja ultrakuulumiset

Mun edellinen viesti ei tainnut tulla, mutta mulle sanottiin Femedasta, että alkraskauden ultrasta ei saa kelakorvausta. Mites se nyt on? Varasin joka tapauksessa ajan kesäkuun alkuun oman mielenrauhan ja uteliaisuuden takia.
 
Heeeei! Mä varasin just alkuraskauden ultran Femedaan ja sieltä tosissaan ei saa sitä kela -korvausta, mutta se on silti halvempi ku monessa paikassa kelakorvauksen kanssa. Eli ne sano, että maksaa noin sata euroa riippuen lekurista!

Jeejeee ensi maanantaina saan mahdollisesti vihdoin mielenrauhan! :)
 
Hei,

täällä varattu varhaisultra kanssa, tosin sain vasta sen 3.6 ja sitten onkin neuvola 6.6... Mutta kuitenkin, innoissaan ollaan ! :)
 
viime yönä kovien vatsakipujen ja vuodon saattelemana lähdin sairaalan ja siellä sitten ultrasivat masua ja ottivat kokeita jne ja niinhän sieltä selvisi,ettei pieni ole siellä missä pitää.. melkolailla pettyneitä ollaan,vaikka jotenkin oli tähän varautunut... peukut ja varpaat pystyssä, että muiden vauvat näkevät päivänvalon..:) heini poistatko mut tuolta tammilistasta..
 
Todella  kurja juttu janzu89! Paljon voimia tulevaan ja uutta yritystä kun  jaksatte ja haluatte ja uskallatte ja saatte. 
Minä otan sinut listalta pois.
 
 Pahoitteluni sinulle janzu89! Voimia jatkoon!

Miulle tuli kätilöopistolta postia..jee :) Eka ultra-aika ois 7.6 eli ei ois enää ku 2viikkoo ni pääsee kurkaa onks tuolla masussa ees ketään...
 
Voih täällä on muutamia ikäviä uutisia :'( voimia!

Mutta joo.. Tuntuu hölmöltä hehkuttaa omia juttuja, mutta kerronpa nyt kuitenkin elieli mulla on...

30.5 varhaisultra ja siinä saa sitten tietää onko täällä masussa edes mtn!
30.6 eka ultra kättärillä!!!! :))) <3<3<3
30.8 toka ultra kättärillä!!!! :))) <3<3<3<3 (tässä varmasti sitten sukupuoli sitten selviää, jotta pääsee hamstraamaan pikkuisia vaatteita...? <3)

Pitää nyt sit kuitenkin pitää koko ajan peukut ja varpaat pystyssä, jotta kaikki menisi hyvin!

ainii... ja seuraava neukkula on vasta 18.7! huih miten kaukana :)



 
Mä soitin heti neuvolaan kun olin plussannut.Tein taas tapani mukaan 3 testiä ennenkuin uskoin asian todeksi :) Eilen oli ensimmäinen neuvola.Kun edellisessä raskaudessa olin sokerirasituksessa käynyt,nyt ei sinne tarvitse mennä.Ja kun luulin että meidän neuvolas olis lääkäri vaihtun niin ei tarvitse mennä ultran jälkeen neuvolalääkäriin vaan mulle riittää kuulemma pelkkä neuvolantäti :) On niin kova kourainen lääkäri niin sanottiin että voin hyvin jättää ekan pois.Ja ens kuussa olisi viim.15 päivä ultra :) Ja kuulemma jos seuraava raskaus menee taas yliajalle,voin kuulemma vaatia aikasemmin käynnistystä.onneks,koska mul meni edellinen raskaus yliajalle 2 viikkoo ja 2 päivää.
 
Heti sinne neuvolaan kannattaa soittaa ku saattaa olla jonooki monta viikkoo et ylipäätäs pääsee sinne.... Ja jos ei usko omatekemiä raskaustestejä, voi aina käydä labrassa otattaa vielä yhden (mä tein niin)!

Ja kannattaa muistaa myös, että ultriinkin voi olla jonoa eli kyllä ne mielellään tietää ajoissa, että ketä ja koska on tulossa vaikka kyllä kaikki sinne pääseekin! Itse olen sellainen tyyppi, että tartun heti puhelimeen kun tällaisesta asiasta on kyse... meni syteen tai saveen (vai mtn se sanottiinkaaan :D)!  ;D

Mä soitin heti ku plussasin eli viime viikollako se oli.....?

Ihanaista aurinkopäivää kaikille :)
 
Jep, heti vaan soittoa neuvolaan. Mä soitin heti, viikkoja oli sillon 4+2. Voihan ajan aina perua jos jotain ikävää tapahtuu mutta toivotaan ettei tapahdu. :)

 
Olin tänään varhaisultrassa (7+2) ja mikä suuri ilo sekä helpotus kun ruudulle ilmestyi pieni olio, jolla sydän sykki. Ultra maksoi vähän yli 100e Kela-korvauksen jälkeen ja oli ainakin mulle ihan ehdoton sijoitus. Nyt on sentään joku todiste, että joku siellä kasvaa ja kehittyy. Toivottavasti viihtyy siellä vielä yli puoli vuotta.. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Mulla oli eka neuvola keskiviikkona ja siellä oli kaikki ok.. Tänään oli sitten tuo varhaisultra ja voin sanoa, että kivi tipahti sydämeltä! Siellä oli pikkuinen aivan oikeassa paikassa ja sydän sykkiemoticonLa muuttui parilla päivällä, eli se olis 17.1.2012. Nyt siis menossa rv6+3. Nykyään ei tosiaan saa tuosta varhaisultrasta automaattisesti kelakorvausta vaan pitää olla syy. Näin ei siis ollut aiemmin. Mulla oli syynä tuo reilu 2vuoden lapsettomuus ja piti aika ja alkion paikka varmistaa. Maksettavaa jäi korvausten jälkeen 141e. Nyt hyvillä mielin viikonlopun viettoon! 
 
hmm.. mulla tänään jo 8+1, enkä oo vieläkää jaksanu varata aikaa neuvolaan :D Jotenki ku just vuos sitte oli siellä esikoisen takia, ni ei mikään kiire. eihän siellä saanu kun käteen kasan esitteitä ja kaiken maailman papereita? :D ens viikolla on esikoisella 8kk neuvola, ni jos sitä sillon sit samalla varais ajan.. 4 kuukauttahan se raja on, että saa kelan tuet?
 
Mä varasin  kyllä heti kun plussasin kun on sielläkin neuvolassa jonot niin aika oli helpommin saatavissa  kun soittelee ajoissa. Ja mä halusin muutenkin ajoissa kun tiedän että siellä ultrataan niin saa selvyyden onko kyydissä ketään. :) Ja kandee sunkin pumpkin  kohta varailla et pääset vko 12  olevaan ultraan  jos  on sinnekin kauheat ruuhkat niin saat varmasti ajan.
 
Niin, no keskiviikkona menen muutenkin neuvolaan, ni sitte samalla varmaan onnistuu =) ei vaan toisen kohdalla enää oo kaikki niin jännää ja uutta, että ois kiire :D On jotenki niin varma olo, että kaikki siellä on hyvin, ettei oo kiire ees ultraan. Mutta onhan se kiva nähdä pikkunen =)
 
Meillekin on tulossa kakkonen, mutta ei ne mtn ravintoneuvontaa antanu tai lippusia jakanu siel neuvolassa... oli aivan sataprosenttiset eri puheet! Eli tuskin on tulossa samaa kiekkaa ku aiemmin ;) Me puhuttiin lähinnä ajatuksista tätä toista raskautta kohtaan ja ekan lapsen suhtautumisesta siihen jne.....

Ihana ilma ulkona!
 
Moikka!
Olisin kysellyt että onko kellään muilla mitään perussairauksia takana? Itselläni kilpirauhanen poistettu kokonaa ja diabetes.
Lääkäri lopetti kaikki muut lääkkeet samantien paitsi tyroxinin ja nyt oma seurantaa verensokereissa.

Eka neuvola olisi 1.6 eli keskiviikona, täti siellä vaikutti tosi mukavalta.
Sit oiskin labrat ja sokerirasitus kokeet 7.6 ja 14.6 sisätautilääkärille aika ja diabeteslääkärille
.
Sain suoraan lähetteen äitiyspolille, mitä sekin sitte ikinä tarkottaa? Tuntuu että on ihan hukassa näiden asioiden kanssa ja keskenmenon pelko on suuri. :/ Yritän saada noiden sairauksien perustella varhaisultran kunnan piikkiin kun ei tosiaan millään jaksaisi odottaa kesäkuunloppuun, että tietäisi kaiken olevan kunnossa ja oikessa paikassa.
 
Takaisin
Top