Neuvola- ja ultrakuulumiset

Neuvola eilen.
Oli sijainen.Se on aina tyhmää kun ei niitten kanssa oikeen edes huvita jutella kun tulee niin hyvin toimeen sen vakituisen tätin kanssa.Meeillä on aina niin hauskaa.Tämän kanssa nyt oli sellasta väkisin vastailua ja varmaan olin kokoajajn sen olonennkin että joko mä saan mennä... Verenpaine oli taas koholla mutta ei nyt sittten olla siitä huolissaan kun ei mitään muita oireita ole,kai se sitten joillakin vaan hypähtelee helpommin.

Rv 39+3
Turvotus -
RR 150/88
Sf 37
Tarjonta RT
Syke 145
Liikkeet ++

Meijän vaavilla on vissiin joku neuvola-kammo kun ei se vaan suostu siellä liikkumaan!Tämäkin täti yritti sitä töniä mutta ei mitään.Sain sitten sillekkin vakuutella että illalla oli kyllä aivan hirvee möyriminen päällä.Ja tietysti heti kun astuin neuvolasta pihalle niin toinen rupesi möyrimään sitten..Mutta ei kyllä muutenkaan oo aamuvirkku tämä tapaus.Täti ei myöskään ymmärtänyt että miten ihmeellisessä asennossa vauva on.Tämähän siis ei ole potkinut pätkääkään kylkiin päin eikä oikeen muuallekkaan.Ei löydy tunnustelemalla käsiä eikä jalkoja joten ovat sitten vissiin selkään päin.
Seuraava neuvola olis sitten viikon päästä torstaina..toivottavasti ei tarttis mennä!



 
Ensimmäinen poitsun neuvola oli kotikäynti 9 päivän ikäisenä. Syntymäpaino oli 3730g, kotiinlähtöpaino 3480g ja nyt oltiin lukemissa 3830g! Neuvolatäti laski moneen kertaan että voiko olla totta, kuulemma tuplat painonnousua taulukoihin verrattuna. Hyvä ettei tarvitse mitenkään herätellä tai huolehtia ruoka-ajoista, voi mennä vauvan mukaan. Ja sairaalassa piti poikaa herätellä että malttoi edes imeä. Eipä tarvitse enää =D
 
Tehtäiskö näille lasten neuvola käynneille ihan oma ketju. Olisi kivempi ja helpompi seurata sieltä.
 
Neuvolatulokset 23.1 (16.1) Rv 40, 39+1 maanantai
Paino: 80,2 kg - eli - 1,1 kg viime viikosta.. eli veikkasin oikein kun se oli syömistä stressiin ja lepäili ihan liikaa... paino palas takasin +13 kg:n hujakoille. :)
Alkupaino: 67 kg
Turvotus: - (-)
RR:  131/82 (122/84) (Yläpaine hieman koholla kun aamulla koira repi nahkasohvaa...onneks syykin löyty - hieman jo säikähdin!)
Terveenä ollut tämän viikon tässä välissä - supistuksia viime viikolla kerran tunti. :/
Pissa: puhdas (puhdas)
sf: 34 (33,5)
RT (28 viikosta saakka)
Sydänäänet: + (+)
Liikkeet: ++ (++)
Hb: - (116)
Painoarvio kätilön mukaan n. 3700 g, tosin kortissa lukeekin 3600 g... :& apuva.. syntyspä ajassaan... enää 6 päivää la:han.
 
Eilen oli 39+1 neuvola

Ekaa kertaa kunnon turvotukset, viidessä päivässä +1kg
Sf huikeat 36
Rautaa saa popsia loppuun saakka, kun ei nouse.
Rt ja pää on syvemmällä.

Ylhäällä ollessa tuntuu, että supistelee koko ajan, maha on arka. Alaselkää polttelee..
Neuvolan täti oli sitä mieltä, että syntyy ennen seuraavaa neuvolaa, joka 40+1. Katsellaan..
 
Pikkuinen-12: Tsemppiä! Toivottavasti syntys, niin ei tarvia tuskailla yliajalla. :)

Mulla nyt 39+3 (rv40) menossa ja ei mitään merkkejä oikein vieläkään.. päivisin epäsäännöllisesti supistuksia, jotka on harkkasupistusten ja hieman sitä kivuliaampien supistusten rajalla, mut melko kivuttomia vieläkin. Et ei mitään uutta.

Tietty vois asettaa uuden tavotteen: Jos se syntys ystävänpäivänä :D :).. Sit ois ainakin yliajat ja käynnistykset vissiin koettu... en tiiä antaako ne kauankin yli kahden viikon mennä lasketun ajan että on vatsassa? Joissakin paikoissa lukee, että jopa rv 43 antaavat syntyä.. eli tuollonhan se olis mahdollista mulla et syntys jopa ystävänpäiväksi.
 
Heippahei.
Voisinpa tänne päivitellä omia kuulumisia, kun ei tuo asukki taho tulla ulos, vaikka niin jo oli lähellä..
Perjantaina 30.12. alko yöllä supistelemaan pahasti. Sain kuitenkin vielä nukuttua. Lauantai aamuna sit alko taas supistelut ja väli oli tuolloin 10-15min. Noh, siinä kahen aikaan soittelin kättärille, että mitäs nyt, kun on supistellut noinkin kauan jo, ja alkaa tuntumaan ikävältä. Sanoi sit että mee suihkuun ja ota panadolia, soittele jos tulee vahvempina ja väli pienenee. Otin sit lääkettä ja menin suihkuun. Eipä siitä mitään hyötyä ollut. Makoilin sohvalla ja ravasin ympäri kämppää ja tuskistelin sit siinä yhdeksään asti illalla, kunnes ukko sano,että nyt soitat sinne ni lähetään. Sinne mentiin sit viettää uutta vuotta. Käyrille päästiin heti ja siinä oltiinki tunnin verran. Ei kuitenkaan tapahtunu mtn tuolla alapäässä. Noh, sit sain jonkun pillerin, niihin kipuihin, ja sit pyörittiin siellä huoneessa tunnin verran. Uudestaan käyrille sit ja uus kellarin tarkistus. Ei mitään!! supisteli kahen minuutin välein, eikä mitään ollut tapahtunu. Siinä vaiheessa alkokin jo turhauttaa, ja kätilö ehdotti et jos laittaa kipupiikin ja et menisin osastolle nukkumaan. Sanoin vaan, että meen mielummin kotiin. Että noinkin hieno Uv.
Ja tässä sitä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. 
Neuvolassa on käyty, ja joka kerta tulee se ihana "kyl se sieltä kohta tulee." 
Noh, arvot on ollut normaalit, lukuunottamatta verenpainetta, tai siis alapaine heittelee suuntaan jos toiseen.Potkut tekee jo niin kipeetä, et tekis mieli itse ottaa pois se tuolta :D 
jippii,tasan 40vkoa. Joskohan tää syntyis kohta?
 
Inc, kuulostaa tutulta, tosin sillä erolla et en oo kertaakaan vielä kerenny synnärille asti (onneks), kun aina on supparit loppunu just siihen paikkaan kun ollaan oltu lähtöö tekemässä. Joulukuussa käskettiin ottamaan rauhassa ettei kaveri synny ennen vuoden vaihdetta ja kuun alussa lääkärin mielestä "ei mene enää montaa päivää kun synnytys käynnistyy" ja neuvolassakin oltu kuukaus sitä mieltä et ens viikolla ei enää nähdä... Joopa, sillon kuun alussa paikat auki n.3cm ja nyt siitä asti on aina tasaseen tahtiin välillä tullu useemmankin tunnin kipeitä suppareita tasasesti 3-10min välein ja sitten ne loppuu. No perjantaina nyt ois sit LA ja tässä sitä ollaan. No ainakin se maha asukkien häätöpäivä lähestyy koko ajan jos tässä nyt pitää positiivista leikkiä :D
 
mulla ei edes supistele, vieläkään, tai ainakaan kunnollisia ei tule. huomenna menen sitten osastolle "vauvanhäätöön", toivon mukaan en ole sielä vielä ensi viikollakin vauva mahassa, vaan mulla ois jo viikonloppuna näin ensi alkuun edes se vauva syliin asti päässeenä ja kotiutuminen voisi olla vaikka sit ensi viikolla.

viime yö oli tosi kipeä kummallakin kyljellä, mutta luulen, että ainoa sisäinen tapahtuma oli ehkä kohdunsuun kypsyminen, kaipa mä siitäkin kuulen huomenna lisää et onko siellä tapahtunut mitään.

toivottavasti teillä muilla ei mene "häätöön" asti, se on nimittäin äärimmäisen turhauttavaa ja masentavaa, kun mitään merkkejä ei ole synnytyksen alkamisesta ja kakara vaan jumittaa mahassa :(
 
Onneks mulla ei tuo neuvolatäti ole sen kummemmin enää väittänyt viime parille kerralle että syntys tässä tammikuussa vielä. Oonkin täs jo kehitelly kotona kaikenlaista tekemistä, niin ei niin odottamalla odota vaan toisen syntymistä.
 
kiitos teille kaikille kannustuksesta palailen kertomaan kaikesta, kunhan pääsen kotiin sieltä. toivon mukaan ei menisi kovin montaa päivää.
 
en ole yksin! :) Eii, ei tää enää kivaa oo. Mullakaan ei toi nukkuminen suju enää kummallakaan kyljellä, ja makaaminen selällään tuo järjettömän paineen rakkoon -_-. Ja persuksiin..
Tänään olis taas neuvola, mut sekin on aivan turha siel ravata ku ei ne siellä kato kun verenpaineen ja painon ja pissan.. Montas neukkislääkäriä teil on ollu? ku rupesin tossa miettii et mulla ei oo ollut kun kaks, niitä ei enää taida ollakkaan? Eihän tässä nyt sit tiedä et onko tuol alakerrassa tapahtunu jotain, et onko ees lyhentyny tai pehmentyny tai auki tai mitään..Perskule ku joutuu tavallaan tälläses epätietosuudessa olemaan...
 
Täältäkin kovasti tsemppiä della_79! :)
Mulla on ollu kolme neuvolalääkäriä alku-keski-ja loppuraskaudessa. Sit äippäpolilla synnytystapa arvio. Huomenna taas sit on äippäpolille aika, sokeriarvojen takia tarkistaavat ettei pikkunen oo ottanu mitää kasvuspurttia tähän loppuun. Toivottavasti on kasvu pysyny siellä keskikäyrällä, muuten alkaa synnytys kyllä pelottamaan... :D Samalla varmaan tehdään sisätutkimus, koska viimeks oli jo nii "valmista" mut silti tässä ollaan. Jospa se sillä sit vaikka käynnistyiskin, eikä tartteis enää  hirmu kauaa odotella. :)
 
Tänään oli 40+1 neuvola

Vauvan pää on porautunut alemmas, rt
Sf mitta hurjat 37!
Vauvan syke 150

Äidin asenne on kuulemma kohdillaan, kun jaksaa odottaa ;) jep jep
 
Mites Dellalla meni häätö? :D Jokohan ootte kohta kotona kasvaneella porukalla..?

Onkos meitä vielä monta odottelemassa että jotain tapahtuisi? Taitaa mennä helmikuun hommiksi mulla ainakin... Ylihuomenna olis taas sairaalakeikka, jospa sitä sitten jo menis jäädäkseen - on silloin 40+6. Jätettiin tältä viikolta neuvolakäynti pois, kun kuitenkin samat asiat kyselevät sitten sairaalassa, eikä mulla mitään erikoista ole ollut olossa tai tuloksissakaan aiemmin. Ihan hyvä sinänsä, täällä on on pakkasta reilut -20, ja mun pitäis kävellä 2,5km neuvolaan...
 
 
Heissan,
täällä jo 40+4 eikä mitään tapahdu...harjoitussupistuksetkaan ei oo ollu mitenkään kipeitä sen enempää kun säännöllisiäkään. Onneks ei mitään 'vaivojakaan' kyllä ole, lievää ristiselän kipeytymistä lukuun ottamatta... Neuvolassa totesivat tänään, että sykkeet on hyvät, lapsevettä on riittävästi ja että kerran vauva likkuu, niin kaikki on erinomaisesti:) Muuten kaikki on siis hyvin, mutta itse alan vaan olla jo niin malttamaton, kun sänkykin on jo pedattu ja kaikki valmiina viimeisen päälle...täytyy koko ajan järjestää itselle ohjelmaa, käydä lounaalla ja kävelyllä ja kahviloissa ettei käy aika pitkäksi...  :/
 
täällä edelleen yhtenä kappaleena myös. Huomenna neuvola ja ens vkolla onki sit äippäpolille meno..taitaa mennä häädön puolelle tää homma..
Ei meinaa noi kotikonstit käynnistykseen oo jeesannu millään tavalla..tää olo on jo aika ikävä :/
 
Takaisin
Top