Neuvola- ja ultrakuulumiset

Minulla oli ensimmäinen neuvolakäynti torstaina.

Neuvolan "täti" (nuori nainen) oli tositositosi mukava!

Neuvolan laskureiden mukaan mulla olis menossa jo 10+0, mutta eipäs muuteta sitä vielä ennen nt-ultraa vielä mihinkään. Ultra siis 21.7. Olisin saanut ajan varmasti jo aiemmin, mutta päätin lähteä ulkomaille hemmottelulomalle, jolta palaan vasta 20.7. Onneksi on tuo reissu, niin en muista niin kovasti jännittää etukäteen! :)

DumDum ja Salamatkustaja 9+0
 
 
Hei kaikki tulevat mammat :)
Täälläkin odotellaan jo ekaa ultraa, mikä olis 12.7. Neuvolantäti oli oikein mukava ja mieskin oli mukana, kun tahtoo olla kaikessa mukana mikä liittyy tohon masu-asukkiin :) Neuvolassa ei ollut muutakun papereiden täyttöä, ja juttelua. Ja toki katsottiin se et kuinka pitkällä on, mut sekään ei nyt ole varmaa kun on ollut epäsäännölliset kuukautiset ennnen raskautta. Mut ultrassahan se selviää :) eli näillä näkymin ultrapäivänä olis päälle 11vkoa mennyt tätä raskautta. TOivottavasti kaikki menee hyvin :) Onko kellään ollut raskausoireena levottomia jalkoja? Tai satunnaista Pahoinvointia?
Onneja vielä kaikille plussanneille :)
 
Hyvää maanantaita kaikille! :) Uusi viikko, uudet kujeet! :)

Ihmettelin tässä että monet ketkä jo käyneet nt-ultrassa, ovat saaneet jo rakenneultra-ajan myös. Mä muistelen että esikoisesta se rakenneultraan aika tulee postissa vasta lähempänä sitä ultraa. Ois ihana tietää jo nyt koska se seuraava ultra olis. Mut näillä mennään, täällä päin eri käytäntö. :)

Kuuntelin tuossa juuri pienokaisen sydänääniä, voi kuinka valloittavaa <3 Olen ne kerran jo kuullut neuvolassa mutta oli pakko kokeilla jo omalla dopplerilla että kuuluuko kun täällä moni sanoi että on jo kuullut. Vaikka dopplerin ohjeissa lukee että ne voi kuulla vasta 14-16viikolla. Mutta ei niistä voinut erehtyä, sen verran kova jumputus kuului. <3 Perjantain ultraa odotellaan..... aika menee  hitaasti.

Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Dodii, terveiset np-ultrasta. Siellä se pikkuinen heilutteli ja potki koko 7cm voimalla:-D On se aina yhtä ihmeellistä nähdä ekaa kertaa ultrassa - vaikka jo neljättä kierrosta mennäänkin.

Kaikki täällä oikein hyvin, tai siis mitä nyt np-ultrasta voi sanoa - siinähän ei vielä mitkään rakennepoikkeamat näy, joten odotellaan rakenneultraa niitten suhteen. Mutta toivottavasti kaikki siis hyvin. Antoivat perinteisesti rakenneultra-ajankin jo valmiiksi, elokuun lopulla sitten sinne.

Samalla tarkentui laskettu aika - joka on nyt pari päivää myöhemmin kuin mitä itse tuonne listaan arvoin (neuvolahan laski sen alunperin lähes 2viikkoa lähemmäs kuin mitä se oikeasti on) eli LA 15.1. Näyttäisi siis vahvasti siltä että pienokainen syntyy ensi vuoden puolella....

Oikein hyvät jatkot kaikille. Ite olen keskiviikkona menossa elämäni ensimmäiseen sokerirasitukseen, ja hiukka mietityttää kuinka siitä selviän. 12 tuntia syömättä tuntuu aivan järjettömän vaikealta juuri nyt....
 
Terveisit myös np-ultarasta. :) Fiilis on mahtava! Meijän masuasukilla oli ainaki todella kovat bileet tuol masussa. :D Ja sitku ois pitän sitä niskaturvotusta mitata ni se jääty ja pisti kädet etee, mut loppujen lopuks saatii mitattua. :) Kaikki niin hyvin ku voi täl hetkellä olla! Huikea onnellinen olo kyllä. :) Ja mä sain joo suoraan ajan ainaki sinne rakenne ultaraan tonne elokuun lopulle, sitä ootellessa. :)
 
Täällä on kanssa yksi helpotuksesta huokaiseva... Tänään oli eka neuvola, jossa oli hirveesti vaan puhetta, puhetta ja puhetta... Tahtoo toimintaa! :) Terkkari suostui sitten kokeilemaan lopuksi saako sydämen sykettä kuuluviin kun mä halusin tarkistaa, vaikka sanoikin ettei näillä viikoilla vielä välttämättä kuulu: Mutta kuuluihan se! Meillä on tämän pitkän taipaleen jälkeen vihdoin elämää tuolla navan alla... Tänään on ollut aika sekava mutta onnellinen olo. Ja muutenkin voin edelleen "huolestuttavan" hyvin, ei mitään pahoinvointiin viittaavaakaan tai muuta.
 
np-ultrassa eilen ja kaikki pikkuisella hyvin <3.
LA siirtyi eteenpäin (kuten tiesinkin), eli 14.1 olisi pikkuisen päivä. Parasta tässä on että paras ystäväni oli ultrassa samana päivänä ja hänen LA on 16.1. Mahdollisesti ollaan samaan aikaan pusertamassa :D.

Istukka näytti olevan takaseinässä mutta paikka varmistuu rakenneultrassa. Sitä sitten jännäämään seuraavaksi :).
 
Täälläkin oli eilen nt-ultra ja siellähän se sintti uiskenteli! Iha mahtava fiilis nähdä pikkunen ekaa kertaa ja koko raskaus muuttu realistisemmaks! Kaikki on mullekin ihan uutta kun esikoista tässä odotellaan.. Tänään oli vielä lääkärintarkastuskin ja sain taas kuunnella pikkusen sydänääniä. Siellä se jumputti. Seuraava neuvola sitten kuukauden päästä ja ultra vasta syyskuun alussa! Ei malta odottaa niin kauaa! Laskettuaika mulla siirty viikolla eteenpäin eli se on 15.1 ja nyt meen 11+3 viikolla (neuvolan mukaan se olis ollu jo 12+3). Sen verran pitkä tuo kuukautiskierto.. Mä oon todella helpolla päässyt raskauteni kanssa kun ei pahemmin ole ollut pahoinvointia. Alussa vähän meinas olla mutta kun lopetin tupakanpolton niin se loppu siihen. :) Maha on jo aika turvoksissa eikä kireitä paitoja voi enää käyttää.. :) Mutta onnea kaikille odottajille ja koitetaa jaksaa sinne tammikuuhun!
 
Senna89: Istukka voi olla esimerkiksi kohdunsuun edessä jolloin normaalisynnytys on mahdoton koska istukka on tiellä. Istukan paikka (saattaa) vaikuttaa myös liikkeiden tuntemiseen, jos istukka on etuseinässä ei liikkeet tunnu "ulos" välttämättä niin aikaisin kun muuten ne tuntuisi.

Jos istukka on "pahassa" paikassa niin sitä seurataan ylimääräisissä ultrissa.
 
kävin viime viikolla neuvolassa, missä koitettiin kuunnella sydänääniä. no ei kuulunut ja sovittiin uusi aika, joka oli siis tänään. täl hetkel olis viikkoja 11+2 eikä edelleenkään kuulunut mitään. en tiedä olenko ylireagoinu kun olen itkeny tänään silmät päästäni sen takia kun ei niitä kuulunu!? jotenki olin ihan varma, että täl viikol ne kuuluu, nyt saa sit jännittää ens viikkoon ekaan ultraan että onko tuolla yleensäkkään mitään...
 emoticon
 
Annu87: Haluan kovasti yrittää ainakin lohduttaa. Minulla todettiin ultrassa että kohtu on taakse päin kallistunut, mutta "normaali" asia ettei tarvi huolestua. Sikiö ei vain näkynyt kunnolla mahan päältä, joten sisäkautta ultrattiin. Hoitaja joka ultran teki kertoi, ettei ole neuvolassa helppo kuulla sikiön sydänääniä. Ensimmäisen kerran niitä kuunneltiin (nykyisen lasketunajan mukaan) vko 8, terveydenhoitaja ei saanut niitä kuulumaan.
Seuraavan kerran sydänääniä kuunteli lääkäri 11+5 ja hän ei saanut sydänääniä kuuluviin. Jouduin jäädä vielä neuvolaan odottamaan, ettei vielä 3.s eri ihminen kuunteli meidän sikiön sydänääniä, hän onnistui.
Tietysti olin ekalla kuuntelulla vähän huolissani, mutta en uskonu olevani niin pitkällä raskaudessa kun aluksi laskettiin (kiertoni on ollut hyvin vaihteleva ja pitkä).
Minua kanssa jännitti ultra ihan mahdottomasti kun ei tiennyt miten se tehdään ja mitä siellä tulee vastaan... Mutta ei kannata liikaa murehtia/ stressata. Itse näin kamalia painajaisia ultraa edeltävänä yönä, murehdin niin kovasti mitä siellä ultrassa näkyy...
Meidän kohdalla sikiö oli kohdussa ja sydän löi lujaa... <3
Tsemppiä ultraan ja yritä ottaa tämä aika rennosti! Uskoisin että sinullakin pikkuisen sydän lyö kohdussa...
 
Toinen neuvola takana ja vihdoin sain kuunnella ne sydänäänet ja ne vielä kuulu kun täti sanoi ettei välttämättä kuulu vielä näilläkään viikoilla... o.O
Syke oli ~150
Verikokeet ne on sekoillu ihan tosissaan ja pitää jaksaa huomenna selvittää että kaikki olis ok.
Painoa ei neuvolapuntarin mukaan ole tullu ku kilo viime kerrasta mut naapurin puntari(kun ei omaa ole) näyttää ainaki 2kg enemmän!
Seuraava neuvola onki jo parin viikon päästä kun se la:ki muuttu ja sit varmaan ens kuussa olis jo se toinen ultra!
Meneepäs aika nyt hurjaa vauhtia kun äsken vielä ootti että sais sen 12vkoa täyteen xD
 
Heippa Annu!

Tulin sua lohduttamaan. Älä huoli vaikkei sydänääniä vielä kuultu. Aika hassua, että edes noin tarmokaasti oikein uusinta käynnillä niitä yrittivät etsiä. Mulla viime raskaudessa ei edes lähdetty kokeilemaan ennen rv.14 ja silloinkin lääkäri sanoi, ettei ehkä kuulu vielä. Nyt siis mulla viikkoja 12 ja risat eikä neuvolassa edes ehdotettu kuuntelemista. NP-ultrassa olin ja kaikki ok. Älä siis Annu murehdi!!!!
 
Itsellä vasta viime keskiviikkona kuunneltiin ekaa kertaa neuvolassa sydänääniä (rv 13+1). Neuvolantäti kysyi että haluanko kokeilla että kuuluuko ne jo,no tietty halusin.Sanoi vaan ettei kannata pelästyy jos ei niit välttämättä löydy sil kerralla.Heti kun sai laitteen ekaan kohtaan josta kuunteli niin siellä oli sit pikkuinen.Vahvat sydänäänet oli ja kova potkiminen päällä :) Oli niin ihanaa kuulla pikkuisen temmeltävän.
 
Jos tännekkin kirjoittaisi vaikka pääasiassa tulee kirjoiteltua vain yleiselle puolelle.
Meillä oli myös eilen np-ultra ja siellähän se pikkuinen köllötteli kaikki ok ja nähtiin myös 4d kuvaa ja saatiin siitäki kuvia aivan mahtavaa:)on jo niin ihmisen näkönen:)

Annulle: Mulla kuunneltiin viime raskaudessa eka kerran sydänääniä lääkärineuvolassa muistaakseni viikkoja 13+1 ja lääkäri ei niitä löytänyt meillä onneksi neuvolassa se hyvä puoli että sellä on ultra niin lääkäri sitten katsoi perään ultralla ja siellähän se sydän löi ei vain sitten äänet kuulunut vielä.
 
Hui kun nyt alko mietityttää..Kun tuntuu et ainoa todistus siitä et on raskaana, on se että, ei vaan menkkoja kuulu. Kai sen uskoo todelliseks vasta sit kun näkee ton pikkusen. Tietty nää muut oireet on kans aika vahvat. Tissit turvoksissa, etovaa oloa, levottomia jalkoja, jne. 
Vielä olis 11 pvää ekaan ultraan, ja sit vois lopettaa tän stressaamisen. Toivottavasti Annullekkin selviää, onko siellä masussa kaikki hyvin :).
Odottamisia kaikille :)

 
Np-ultra onnellisesti takana täälläkin. Kaikki oli niinkuin pitääkin, kaikki sisäelimet löytyi, niskaturvotus 0,9mm eli normaali. Sikiö oli mitaltaan 54mm ja vastasi viikkoja 12+0 eli laskettu aika pysyy samana  mikä on alunperin ollutkin. :)
Vaikka oli toinen kerta niin silti se on yhtä ihanaa nähdä se oma pikkuinen ultrassa ja varsinkin kun kaikki on hyvin.
Yllätyksekseni käytäntö on muuttunut täälläkin ja sain ajan jo rakenneultraan joka on 25.8. :) Sitä odotellessa.

Kaikille hyviä  vointeja ja Annulle paljon jaksamisia ja toivotaan että pieni voi hyvin ultrassa. :)
 
Ihanaa <3 Onnea kaikille jo ultrassa käyneille! Aivan mahtavaa lukea noita viestejä ja samalla oma jännitys vaan kovenee...Ensi viikon torstaina eli 7.7 on meillä sitten sama homma ja tuntuu että pitäis koko ajan tehdä jotain ettei vaivaisi asialla koko ajan päätänsä...

Mutta mahtavaa että hyviä uutisia on tullut jo näin paljon, IHANAA <3 Onnea vielä kerran kaikille jo helpottuneille Tammimammoille! Mukavaa viikonloppua!

- Emunainen ja pikkiriikkinen -
 
Takaisin
Top