Neuvola- ja ultrakuulumiset

Hemppa

Kommentoinnin ninja
Helmimammat 2017
Moikka! :)
Vielä tää ei oo ainakaan mulla ajankohtainen että olis neuvolaa tulossa, se vasta kuukauden päästä.
Mut moniko aikoo mennä varhaisultraan? Itseäni kiinnostas hirveesti mennä mut en oo saanu vielä miestä lämpenee ajatukselle. :)

Tänne siis tulevaisuudessa ne neuvolakuulumiset ja ultrauutiset myös. ;) Kuviakin saa laittaa.
Helpompi kun on omassa ketjussaan nämä niin löytyy paremmin .
 
Heips!

Mä soitan vasta nyt maanantaina  neukkulaan ja koitan varata aikaa... Saas nähä koska sit sen saa... Tota varhaisultraa mäkin on miettiny. Ekaa (nyt 10kk) odottaessa kävin Mehiläisessä varhaisultrassa tsekkaamassa sen et kaikki on hyvin eli et on kohdunsisäinen raskaus jne. Raskausviikkoja oli sillon se noin 5+4.. Sillon ei vielä näkyny sydämenlyöntejä tms, mutta kyllä se  rauhotti, että sai tietää kaiken olevan periaatteessa kunnossa :) Nyt meen vähä rennommalla asenteella ku tiedän, että itse en voi vaikuttaa hirveesti asiaan muuten ku itsestäni huolta pitämällä!

Mutta ehdottomasti suosittelen varhaisultraa kaikille, jotka vähänki epäilevät tai haluavat tarkistaa kaiken olevan kunnossa! Mutta kannattaa mennä varmaan vasta plus 6rv, niin pikkuisen sykekin näkyy <3

Ihanaa lauantai-illan jatkoa kaikille!
 
Terve! 

Minua kiinnostaisi hirveästi mennä toteamaan varhaisultraan kuinka asiat ovat. Mitä toi Mehiläinen esimerkiksi veloittaa tutkimuksesta? Jos huomenna soittaisi ja varaisi :D Ja hauska huomata, kun mulla on mieli niin vahva, että kun nyt ajattelen vauvajuttuja, niin heti alkaa tuntumaan vahvasti "menkkaoireita", eli alkio siellä ilmoittelee itsestään :D Kiitos tästä ketjusta myös Heini!
 
Heippa!

Mäpäs käyn kaivamassa sen laskun esiin ja katson paljonko se makso marraskuussa 2009...eli ilman sisätutkimusta ja vain ultra raskaudenkestosta ja siitä, että kaikki hyvin niin pikkusta yli 150euroa kelakorvaukset jo miinustettuna... Eli ihan kiva summahan se on, mutta ehdottomasti kannattaa mennä tarkistuttamaan mikäli haluaa!

-T
 
Kiitos Tiamii  kun tsekkasit laskun. Soitin just äsken Terveystalolle, 150€ maksais ultra ja siitä kelakorvaukset niin jäis johonki 120€..... Eipä olla menossa näillä näkymin, on se sen verran arvokas.
Täytyy odottaa kuukausi neuvola-aikaan niin siellä kuitenkin ultrataan.
 
ultrataanko teistä monellaki jo neuvolassa? Ei meillä täällä Helsingissä oo varmaan ees mitään laitetta siellä neuvolassa :o en ainakaan oo nähny. Ihan erikseen pitää mennä sitte synnytyssairaalalle ultraan, oisko ollu rv11 vai rv13 ku olin viime raskaudessa...
 
Tänään varasin ajan neuvolaan. 17.6 ois ekan kerran ja sit siitä pari viikkoa niin ultra+lääkäri. :) Tuntuu et tonne on niiiiiiiiiin pitkä aika..mut kai se täs näitten 3 touhutontun kanssa touhuillessa menee ihan jopa niin ettei ees kerkee huomata :D
 
Ainakaan stadissa ei ole neuvolassa edes ultralaitetta vaan pitää mennä yksityiselle, jos haluu alkuraskauden ultran.... Tosin, jos jtn ongelmia on niin se on sitten eri asia ja lääkäri käsittääkseni ultraa sitten (juttelin just neukkutädin kanssa!) 

Mulla eka neuvola ensi viikon torstaina (sillon rv 6+5). Hui kauhistus mikä myllerrys taas on edessä! ;) Oltiin viime viikolla vielä vaihtamassa autoa pienempään, mutta suunnitelmiin tuli muutos ;) heheeee.

Oon niin onnellinen vaikka mun valmistuminen ja koulu taas vähän lykkääntyykin ;)
 
Moikka!

Miulla toi eka neuvola ois jo huomennaemoticon ..tosin eipä sieltä mitään uutta asiaa tuu kun vasta lokakuussa kävin(sit tuliki se keskenmeno), mut tutustuupahan nyt tähän uuteen neuvolatätiin ja sit pääsee odottamaan sitä ekaa ultra-aikaa!emoticon
Mie kyl ihan pikkusen huijasin sitä neuvolatätii, etten muka muista millon ne viimiset menkat oli, et josko sitä pääsis "vahingossa" livahtamaan sinne ultraan vähän aikasemmin ku normaalisti:)..ku en MILLÄÄN jaksais sinne 12-13viikolle odotella ja se yksityiselle meno on ihan liian kallis meidän kukkarolleemoticon...tuskinpa ketään tuollanen pieni valkoinenvale haittaaemoticon!




 
Täällä meidän pienellä kylällä neuvolassa on ultra. Viime raskaudessa kurkattiin muutaman kerran masuun . Eka käynnnillä että onko siellä ketään ja tarkistettiin sydänäänet. Ja sit loppuraskaudessa lähinnä katottiin miten päin vauva on masussa ja kui laskeutunu..
Vanha laite se on mut kyllä se asiansa ajaa. :)
 
Joo täällä Helsingissä neuvolatäti oli lähinnä hämmentynyt, kun kysyin voiko hän siellä ens viikon ekassa neuvolassa kuunnella sydänäänet tms. ettei tarvitse ekaan ultraan odottaa. Ei siis ole mahdollista. Hö. En mitenkään malttais odottaa kesäkuun puoleenväliin... haluisin jo vanhemmillekin kertoa, mutta en viitsi, jos jotain olisi huonosti ja ne niin odottaa ensimmäisiä lapsenlapsia - ja ovat jo menettäneet toivonsa meidän suhteen, eli ISO ylläri ois niille:)  Toi varhaisultra on tosiaan hiukan arvokas,... täytyy sitä sit vaan odottaa. En ole kyllä koskaan toivonut, että kesä menis nopeesti ;)
 
Täälläpäin myös neuvolassa ultralaite ja kysyinkin jo neuvolaa tilatessa että kai ultrataan lupasi että tarkistetaan :) Neuvola olis 8.6.ja tuntuu ihan hirveen pitkältä ajalta 3vko. Viime raskaudessa ultraa käytettiin alun jälkeen jo seuraavassa lääärineuvolassa kun ei vielä 13 viikolla löytynyt sydänääniä(kaikki kuitenkin ok)ja lääkäri muutenkin ultrasi joka kerta ja loppuajasta juuri sitä tarkisteltiin onko miten päin kun runsaan veden vuoksi oli hankalaa käsin koittaa. Täällä kylässä olis kyllä yksi yksityinen jolla alkuraskauden ultra vain jotain 60e mutta on vähän hunot kokemukset ja ainaki neuvolassa sitten varmasti näkyy jotain jos kaikki ok :)
 
Hei,

täällä neuvola vasta tosiaan kesäkuun alussa, eli viikolla 8+.. Ymmärsin puhelimesta, että ei ultrata. Olenkin miettinyt raaskisiko mennä omakustanteisesti varhaisultraan... Olisi niin kiva saada tietää, että pikkuisella on kaikki hyvin ! :) Varsinkin kun minulla on nyt tässä ollut virtsatieinfektiokin...

 
Hei!

Itse kyllä kannatan varhaisraskauden ultraa ja sellaiseen meninkin viime viikolla kun olin viikolla 6+5. Sain varmuuden, että alkio on oikeassa paikassa (eli kohdun sisällä) ja että siellä oikeesti on pikkunen kasvamassa, sillä kuultiin myös sydänäänet. Itse en olisi mitenkään kyennyt odottamaan sitä viikkoa 12 jolloin neuvolan kautta nimenomaan tehdään sitten se ensimmäinen ultra (siis kunnan tarjoama). Itse olen sellanen varmistelija kaikessa, että oli pakko saada tietää että tietyt perusasiat on kunnossa jo heti alussa, vaikkakin todella alussahan tässä vieläkin ollaan :-/ Viikolle 12 on vielä matkaa ja sinne asti on vain mentävä päivä kerrallaan. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :-)
 
Piti vielä lisätä (kun olitte aikaisemmin kyselleet hinnasta) niin minä kävin Femedassa ja siellä tuo varhaisraskauden ultra oli n.120 eur kelakorvauksen jälkeen.
 
Täällä meillä varhaisultra ei maksa kuin siinä 50-60 euron hujakoilla. Eli TODELLA halpa reissu tiedossa. Kannatan tuota ultraamista ja jos vain mahdollista niin voihan sitä pyytää rahallista tukea siihen joltakin läheiseltä ihmiseltä. Antaa niin suuren helpotuksen odotella sitä 12 raskausviikkoa ja kun äiti on stressittömämpi niin vaavelikin voi paremmin. emoticon
 
Mies sanoi, että voin mennä jos haluan niin varmaan menen.. täytyy vaan malttaa odottaa vielä hetki ennen kuin menee sinne... Kyselin omalta paikkakunnaltani niin kelakorvauksen jälkeen jää kuulemma maksettavaa 83 €, joten mielestäni ei kuitenkaan kovin paha. Mieltä rauhoittaa varmasti :) Harmi, vaan ettei kannata vielä ensi viikolla mennä, koska meillä on ensi viikonloppuna perhepiirissä juhlat ja sielä asia varmasti paljastuu vanhemmillemme. Olisi ollut mukavampi kertoa, jos olisi ultrassa jo käynyt... Mutta olen onneksi aika avoin ihminen ja haluan jakaa ilot ja surut kaikkien kesken :)
 
Täällä ootellaan kans kuumeisesti sitä ekaa ultra-aikaa...eka neuvola oli tiistaina ja ihan mukavan olonen on tää miun uus neuvolatäti :) Edelliset on ollu vähän sellasia "liukuhihna-tätejä" mitkä ei oo pahemmin kyselly, et mitä kuuluu tai et mitenkä jakselee, vaan ottanu ainoastaan pakolliset mitat ja testit ja sit ollu et "eiköhän tää ollu tässä..heiheiemoticon "...
Tosin jouduin soittamaan tälle neuvolatädille heti ku testi näytti plussaa ja kysyy et vaikuttaaks noi miun "mielipidepillerit" masuasukkiin...toki lopetin ne samantien :) mut aika outoo, et kun miulle on myös määrätty opamoxeja paniikkikohtauksiin ni niitä saisin kyllä syyäemoticon ja ne vetää pään ihan jumiin ja kropan veltoks...
Oon kyl päättäny etten pistä suuhuni ees panadolia ennen ku saan varmuuden et tuol masussa on kaikki kunnossa!ja yritän kyl loppuun asti mennä ilman mitään ylimääräsiä pillereitä...
Kauhee höösääminen siel neuvolassa tosiaan noista syömisistä et mitä PITÄÄ ja et mitä EI SAA... et "muista nyt ne vitamiinit ja maitoa vähintään 8dl päivässä ja ja ja"...edellinen täti sano et syö mitä vaan kunhan et joka päivä maksalaatikkoa tai graavilohta syö...emoticon

Menispä aika nopeemmin et pääsis jo sinne ultraan!!!emoticon


 
Mulla olis ekana neuvola tällä viikolla jolloin rv6+4, esikoisesta oli eka neuvola rv8, että en tiedä miksi nyt on noin aikaisin.. Varhaisultraan menen yksityiselle joka on rv6+5, mä en sais mielenrauhaa jos en tuohon menis ja mulle kyllä lääkärit on sanonu, että jos sellanen ihme käy, että raskaaksi tuun niin pitää heti varata varhaisultra, että näkee onko oikeassa paikassa.. Hinnaks ne tolle sano n.150e, onhan se sinäänsä paljon, mutta kyllä tästä asiasta oon sen valmis maksamaan :)
 
Takaisin
Top