Neuvola- ja ultrakuulumiset

Heips emunainen ! Täällä kanssa malttamattomana odotetaan torstain 7.7 ultraa.. Vaikka kävinkin varhaisultrassa, niin jännittää onko kaikki hyvin vieläkin..

Onnea kaikille hyvistä uutisista ultrista ! Ja voimia pienoisen menettäneille..
 
Aurorafull, mun käsittääkseni ultraäänilaitteet (myös doppler) ei lähetä muuta säteilyä kuin hyvin pientä lämpösäteilyä (teoriassa voi nostaa kohteen lämpötilaa, mutta käytännössä näissä määrissä mitä noita laitteita käytetään ei...), ja siksi ne onkin turvallisia raskaudenaikaiseen tutkimukseen. Ultraäänen ei pitäisi vahingoittaa sikiötä mitenkään. En siis oikein ymmärrä tuota sun saamaa kommenttia sykkeen kuuntelemattomuudesta säteilyn välttämiseksi. Joku asiasta paremmin perillä oleva voi korjata jos olen ihan väärässä - muuten oletan että hoitsulla on mennyt säteilyt ja Säteilyt sekaisin... ;)
 
Nyt on sitten ultrassa käyty.

Meidän kaupunki säästää, eikä ikä perusteella enää pääse istukkabiopsiaan. Voi että vihaan noita säästöjä!!!

Tosi vilkas minikaveri löytyi. Niskaturvoutuksen osalta kaikki oli hyvin, mutta mahalaukun kohdalta löytyi poikkeamaa kätilö ei osannut sanoa mistä oli kyse, joten lähete istukkatutkimuksiin sikiöntutkimus yksikköön tuli. Kätilö arveli, että jo loppu viikosta päästään tutkimuksiin. Ihan yllättävän rauhallinen mieli, nyt vaan odottelen puhelin soittoa.

Onnellista odotusta kaikille
 
Voisko se olla se joku ihme tyrä mikä häviää sitte ajan kanssa, tai sit oon ihan hakoteillä. :D
Meillä toka neuvola tänään takana, hitto painoa pudonnu 3kg! Positiivista! Labroja otettiin ja verenpaineet ja sitte kuunneltiin pikkusen sydänääniä. :)
 
Täällähän on monia, jotka tammikuussa saa vauvan. Itselläni eka neuvolakäynti oli jo, mutta siellä ei mitään ihmeellistä. Toinen käynti vasta elokuussa. Varmaankin noita neuvolakäyntejä vähemmän, kun toista odotan.

Ultassa oltiin 1.7 ja kaikki onneksi hyvin. Ison pommin kätilö kylläkin tiputti, kun kertoi että sieltä on kaksi tulossa... Olo oli kyllä aivan puullä päähän lyödyllä, en tiedä oonko vieläkään kunnolla sisäistänyt asiaa. Molemmat ovat omissa yksiöissä, mutta jakavat yhden istukan. Ultra käyntejä tulee olemaan tosi paljon, seuraava rv 16 ja sen jälkeen 2 viikon välein. Pitää tarkkailla että heille ei muodostu fetofetaalista syndroomaa, jossa toinen pihistää ravinnot toiselta. Toivotaan että tältä säästytään.

Oikein mukavaa kesän odotusta ja masun kasvatusta muille =)
 
Olihan se hieman järkytys. Mietityttää vain, että miten mä saan arjen pyörimään, kun esikoinen on tammikuussa vajaan 2v. Mutta hienoa asia tämä on kylläkin =)
 
vautsi herne kaksoset! Meillä anoppi oli nahny unta et meille tulee kaksoset...en usko vaikkei se mikään mahdottomuuskaan olisi kun mun suvussa on kaksosia Miehen puolen suku ei muutes taida vaikuttaa kaksosten syntyyn millään tavalla?? Jos olen oikein ymmärtäny nuita biologisia juttuja
 

Oon ollu linjoilta pois, en nyt kerkeä kaikkia juttuja lukemaan.

Täällä on käyty 2x neuvolassa, toinen oli lääkärineuvola. 

Kaikki on hyvin ja hienosti. Mutta mulla taas proteiinit +, pojasta oli aivan sama homma, koko raskauden ajan. Mitään syytä ei koskaan asialle löydetty, mutta taas siis katsotaan ja tutkitaan, Purkkia saa labraan viedä taas varmaan joka neuvolan jälkeen. 

Huomenna on eka ultra. <3 En jaksa odottaa. 

Seuraava neuvola onkin vasta elokuun puolessa välissä.

 
_nispulla_
Näin mäkin olen kuullut, että miehen puolella oleva kaksostaipumus ei vaikuttaisi. Mun puolella tosin ei ole kaksosia ollenkaan, mutta miehen isän puolella on paljon kaksosia. Voihan se tosin olla että tämä oli vain puhdas sattuma.
 
Täällä kans käyty np-ultrassa ja kaikki oli muuten hyvin, mutta niskapoimussa oli jotain pientä turvotusta ja hoitaja vain sanoi, että ei välttämättä johdu mistään, että raskaus on vähän edellä, mutta ei lähtenyt laskettuaaikaa muuttaan. Varasi minulle kuitenkin uuden ajan, jossa tarkistetaan uudestaan niskapoimu.

Tällä hetkellä on vain niin vaikeaa iloita raskaudesta, kun mieheni isoveli kuoli lauantaina 2.7 :'( Olimme kovin läheisiä ja asumme 400metrin päässä toisistamme. Meillä nyt ei ole mitään helppoa aikaa. Mieheni veljellä jäi tänne 3pientä lasta 5-vuotias, 3-vuotias ja 1-vuotias, sekä hänen vaimonsa ja kaikki läheiset :'( Rankkaa tulee nyt hetken aikaa olemaan :(
 
Neuvolalääkärissä;

rv12+4
Paino: +190g/vko
RR: 105/68
U-Prot: -
U-Gluk. -
B-Hb: 136
Syke: 157
Liikkeet: +

Voi enkula... Olen niin pahoillani :(. Itse menetin ensimmäisen raskauden aikana isäni yllättäen, löysin hänet kuolleena kotoaan. Sanotaan että kun yksi tulee niin yksi lähtee, en tiedä onko siinä perää.
 
Minä olin myös maanantaina neuvolassa... Sydän löi vahvasti ja kaikki oli muutenkin hyvin. Ensi ti np-ultraan, jännittäää!! :)
Enkula, otan osaa! :/
 
Surku että kaikilla ei ole pikkuinen pysynyt menossa mukana emoticon

Melkein tuntuu ettei kehtaa omia kuulumisia edes kertoa, kun on pelkkää hyvää vain tapahtunut. Maanantaina olin np-ultrassa, tiistaina oli ensimmäinen lääkärineuvola. Ultrassa kaikki näytti normaalilta, turvotustakaan ei ollut mainittavasti ja vauveli köllötteli tyytyväisenä yksiössään :) vähän yllätti että ultrattiin mahan päältä, kun olin ihan valmistautunut jo siihen että pitää katsoa alakautta! Kävin nimittäin sairaalalla vielä hätäisesti vessassa alapesulla ennen ultraa, ihan varmuuden vuoksi, ja kun hoitaja käski pistää makuulle siihen lavetille, en meinannut millään tajuta että saan mennä siihen housut jalassa!


Tuosta tiistaisesta lääkärineuvolasta on pakko kyllä vähän avautua, lääkäri oli mun mielestä hiukan erikoinen. Naislääkäri, juu, mutta mulle tuli äärettömän vaikea olo kun makasin siinä toosa auki, ja tämä totesi syvään huokaisten sormet mun sisällä, "Tuntuu toooosi ihanalta..." Sanoi kyllä aluksi että aikoo kokeilla miltä kohtu tuntuu, mutta en sitten päässyt selvyyteen että millä tavalla se nyt oli niin ihana.

Painoa oli muuten tullut terkan puntarin mukaan 200g kahdessa viikossa, mutta mun mielestä mulla on jo selvä vauvamaha! Toki se näyttää varmaan vieraan silmiin vain siltä että tälle mammalle on maistunut kalja ja makkara kesän aikana...
 
onko teillä kaikilla ollut mies mukana neuvoloissa, ultrissa yms..? oma ei ole vielä päässyt osallistumaan yhteenkään, np-ultraan haluaisi kovasti mukaan...
 
Ultrissa on ollu  mies mukana ja tulee  mukaan. Neuvolassa käyn yksin. Minusta miehen ei tarvii edes neuvolaan tulla kun siellä otetaan vaan ne perusmittaukset yms.. No tietty kuunnellaan sydänääniä mut me voidaan kuunnella niitä kotonakin joten senkään takia ei miehen tarvii töistä vapaata ottaa että pääsis neuvolaan mukaan.  
 
Ultrissa on ollu  mies mukana ja tulee  mukaan. Neuvolassa käyn yksin. Minusta miehen ei tarvii edes neuvolaan tulla kun siellä otetaan vaan ne perusmittaukset yms.. No tietty kuunnellaan sydänääniä mut me voidaan kuunnella niitä kotonakin joten senkään takia ei miehen tarvii töistä vapaata ottaa että pääsis neuvolaan mukaan.  
 
Tähän mennessä mies on ollut mukana vain ensimmäisellä neuvolakäynnillä, mutta kovasti haluaa mukaan kaikkeen. NP-ultraan ei työmatkan takia päässyt, enkä häntä päästänyt ensimmäiseen lääkärineuvolaan. Toisaalta tuntuu tosiaan turhalta raahata miestä neuvolakäynneillä mukana, kun siellä ei tähänkään mennessä ole tehty muuta kuin juteltu ja mittailtu... Ja tuntuu että olen paljon rennommin yksin. Tietty rakenneultra on sitten taas eri juttu, sinne mies tulee ehdottomasti mukaan, saa vaikka repiä vapaapäivän pomoltaan mun puolesta :D
 

Ultrassa käyty ja kaikki hyvin. <3 

Ultran mittojen mukaan olis ollu 12+2, kun taas neuvolan mukaan 12+6, ei muutettu päiviä koska 5pvä on raja siinä. (esikoinen oli 3pvä nuorempi ultran mukaan)

Mies on aina ultrissa mukana, neuvolaan nyt tartte tulla. Jos siis sattuu vuorot (vuorotyö) oleen hyvin, tulee kyllä pojan kanssa siks aikaa sinne touhuun/jää kotiin touhuun. Ei nyt töistä jää neuvolan takia pois. Kuulumiset tahtoo aina heti tietää. :D 

 
Hienoa, että kaikilla on neuvola- ja ultrakäynnit menneet hyvin.

Brainfreeze: Mäki luulin et se np-ultra on sisäkautta tehtävä kun niissä papereissa luki niin ja olin kans ihan pihalla siä ku se täti vaan käski vähä laskee housuja. :) Mut tosiaa ei haittaa yhtää et olikin tuollainen normiultra! :)

Itse mielelläni olisin kanssa ultriin mennyt lapsen isän kanssa mutta sattuneesta syystä niin ei tule tapahtumaan kun ei olla enää yhdessä.. :( En kyllä tiedä haluaako hän tulla kuitenkin rakenneultraan kun on kuitenkin ihan mukana tässä vauvaprojektissa.. Sen näkee sitten..
 
Takaisin
Top