Neuvola- ja ultrakuulumiset

Täällä ollaan nyt sydän huolesta mykkyrällä. Mulla oli eka ultra neuvolassa tänään, lääkäri ultrasi. Viikkoja pitäisi olla nyt 8+5, mutta sikiön koko vastasi vain rv 6+2, eikä sykettä löytynyt. :'(

Yksi mahdollisuus on, että sikiö on nuorempi, eikä syke vielä sen takia näkynyt... mulla on ollut epäsäännöllinen kk-kierto, joten se voisi selittää tuon, MUTTA... hirveä huoli on silti. :'( Lääkäri sanoi olevansa epävarma. Joudun nyt käymään viikon välein labrassa, katsotaan verikokeista raskaushormonipitoisuuksia, ja myöhemmin ensi viikolla on kontrolliultra. En tiedä miten pysyn henkisesti kasassa sinne saakka... :'(
 
VOIMAA LOPUTTOMASTI VANILLA!!! Koita hengittää syvään ja ottaa hetki kerrallaan. Mitä ikinä tapahtuukin, se tapahtuu ja huolehtiminen nyt, ei vie asiaa mihinkään. Jos sinulla on joku ystävä, jonka kanssa voitte asiaa spekuloida, koita tehdä sitä. Toivotaan, että kaikki hyvin!
 
Vanilla, tosi paljon voimia ja kärsivällisyyttä nyt sinne!!! Toivotaan että pienellä on kaikki hyvin, eikä mistään vakavasta ole kyse. Paljon voimahaleja täältä!
 
Vanilla! Voimia! Mulla oli ekassa raskaudessa tismalleen sama juttu (paitsi että mulle lääkäri ehdotti heti kaavintaa eikä mitään seurantaa...), ja tiedän tasan miten kauhealta se tuntuu! Mulla vieläpä on aina ollut tasan 28 päivää kierto, eli oli tosi ihme, että just silloin kun tulin raskaaksi olikin pari viikkoa pitempi kierto. Ja terve tyttöhän siellä sitten olikin. :) Koita ottaa rauhallisesti, sykkeen löytyminen voi olla ihan päivästä kiinni (eli jos oisit käynyt päivän myöhemmin niin oiskin löytynyt...). Toivottavasti jo viikon päästä ultrassa on pikkuinen nähtävissä! Haleja!
 
Kiitos tsemppauksesta, Maranda, Senna ja Pupsu. <3

Ne harvat jotka tämän tilanteen tietävät, yrittävät pitää toivoa yllä. Itseni on vain kovin vaikea jaksaa toivoa enää... en tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu niinkuin raskausoireetkin olisivat alkaneet pikkuhiljaa hävitä. Mitään vuotoa mulla ei ole ollut. On niin turta olo, epätodellinen, ei tiedä mitä ajatella. En tiedä miten ikinä pystyn menemään siihen tutkimuspöydälle ja katsomaan sitä ruutua ja lääkärin ilmeitä. Viimeksi näin heti lääkärin naamasta, että nyt on jotain pielessä. Toisaalta odotan sinne pääsyä, että saisin asiaan varmuuden. Ehkä tämä epätietoisuus on pahinta. Päivät kuluvat järjettömän hitaasti. :(
 
Voimia vanilla ja tsemppiä tulevaan koitokseen! Toivotaan että pikkuisella kaikki on hyvin!
 
Voimia Vanilla! On varmasti vaikea olla ajattelematta asiaa ja keskittyä arkeen. Joskus kuitenkin joku ihan konkreettinen tekeminen esim. siivoaminen tai leipominen auttaa saamaan ajatukset muualle. Leivo pannukakku -siitä tulee aina parempi mieli ja pannukakun jälkeen on helpompi katsoa maailmaa kokonaisuutena, jossa on paljon kivoja asioita. 
 
Voi Vanilla!

Tulethan kertomaan uutisia heti, kun niitä saat?! Mä pidän sormet kyynärpäitä myöten ristissä, että sieltä vielä pikkuinen löytyy!


Mulla varhaisultra yksityisellä maanantaina. Jännittää.

Maha on ihan järjettömän turvonnut! Näytän siltä kuin olisin jo paljon pidemmällä.
 
Heippa!

Minulla oli tänään ensimmäinen neuvola, raskaus tuntuu taas astetta todellisemmalta. :)
Nyt tuli taas esille kuinka hyviä etuja raskaana olevilla on Suomessa (asun siis Ruotsissa). Olen ymmärtänyt että Suomessa saa kaksi kertaa kurkistella vauvaa ultralla? Täällä vain kerran, viikoilla 12 tai 18. :( Haluan kuitenkin noilla molemmilla viikoilla tarkistaa tilanteen, joten päätettiin mieheni kanssa että ensimmäiseen ultraan mennään kunnalliseen ja n. viikoilla 18-20 yksityiselle. Päällimmäisenä tarkistamaan että kehitys jatkuu ja että kaikki hyvin mutta täytyy myöntää että ollaan niin uteliaita että halutaan tietää sukupuoli myös etukäteen.. ;) Täällä kun sitä ei kunnallisella suostuta kertomaan. Ja noista eduista vielä että täällähän ei mitään äitiyspakkausta tunneta, kerroin viimeisillään olevalle ystävälleni tästä ja hän harmitteli kovasti ettei täällä ole samaa käytäntöä.
Mutta siis erittäin herttaista henkilökuntaa neuvolassa ja hyvin avuliaita, ei mitään pelkoa etten saisi tarpeeksi apua ja opastusta raskauden aikana. Nyt vaan varaamaan ensimmäistä ultraa heinäkuun puoleen väliin!miten sitä malttaa odottaa??!! :)
 
Ei sitä maltakkaan odottaa. :)) Mulla ois eka ulta 27.6 äippäpolilla. Tosin 14.6 on jo sisätautilääkärille aika joten voihan se olla että ne kattoo sielä jo. :)
Voiko muuten olla mahdollista että koti doplerilla kuulee jo sydänäänet??!! Nyt kuitenki vast RV 9+4 ja joka päivä oon kuunnellu ja ne kuuluu. :o Ja vertailen kovasti omiin sydänääniin ja ne on ihan erilaiset. :o Oon ihan hämmästyny ja menee tunteja ku ei malta lopettaa. :D
 
Empäs tajunu lukea muita keskusteluja niin kyllä se on mahdollista kuulla ne jo tässä vaiheessa! HURJAA! :)) <3
 

Täällä eka neukku myös takana. Eipä siinä mitään ihmeitä ollu, tiedot vaan laitettiin ajantasalle. Lääkärineukku on sit juhannus viikon torstaina. Ens viikolla verikokeisiin, ultra on sit 6.7. Ja kyllä seulontoihin taas meen, sen takia tuo verikoe.

"Hei olen läski." eli siis sokerirasitus taas edessä.

 
Meillä päin sokerirasitustestiä suositellaan kaikille kuulemma,mutta kun esikoisen kanssa siinä kävin niin uudestaan en mene kun arvot niin hyvät enkä muutenkaan makeaa mässyttele. Mulla ens viikon torstaina niskaturvotus ultra ja samoin verikoe.Multa vaan kysyttiin neuvolassa että tahdotko sinne seulontaultraan kun on vapaaehtoinen ni sanoin vaan että ilman muuta. Haluan kumminkin tietää että pikkuisella kaikki kunnossa.Mulla myös kotidopleri mutta ei kuulu vielä vaikka vaikka itse kuuntelin niitä tiistaina.Ohjeissa luki että äänet voidaan erottaa vasta rv 13-14.
 
Voin sanoo että ihan hirveesti jännitän huomista neuvolaa! :S Jotenkin niin epävarma olo siitä että kaikki on kunnossa. Aamulla se onneks selviää..
 
Mä en oo kattonu tosta edes mikä ohjeissa on se et millä viikolla pitäs kuulua, eka kyl kuvittelin et kuulin omiani mut nytku niit on niin moni kuunnellu ni ei se mun mielikuvitus tainu olla. :D Mä olin jo sokerirasituskokeissa, tosin mulla diabetes ja ne lopetti lääkityksen heti plussan jälkeen joten nyt sit tarkkaa seurantaa et tarviiks alkaa pistää inskaa. Tiistaina ois sisätautilääkärin ja jonku diabetes tyypin ajat, ehkä sit ollaa taas astetta fiksumpi. :)
 
Varhaisultrassa käyty!

Tyypillä kaikki hyvin <3

Mittaa hurjat 1,06 cm ja sydän sykkii vahvasti!

Viikot vastasivat omia laskujani eli 7+1 (tosin vanhassa tickerissä oli 7+3, nyt korjattu!)
Eli toistaiseksi la pysyy siellä 29.1.

Kuulemma muutenkin elinolosuhteet matkustajalla ihan loistavat :) Huoh!

 
Neuvolakäynti onnellisesti takana!
Pikkuinen köllötteli siellä omassa yksiössään, sydänäänetkin kuulin. Huonot laitteet neuvolassa mutta kyllä siitä kuvasta selvän sai ja sydänäänetkin kuuluivat ihan hyvin. Huh, nyt voi huokaista edes pikkuajaksi! Papruja täyteltiin ja verikokeita otettiin.
Laskettu aika pysyi siinä 11.1, katsotaan sit mitä ultra sanoo siitä. Seulontoihin osallistutaan. Kutsu siis ultraan pitäis tulla ihan lähiaikoina.
 
Moikka!

Meillä oli kontrolli ultra tänään ja raskaus olikin melkein viikkoa pidemmällä kuin oli aluksi aateltu et nyt on 8+5 :) Hitsi, se oli hurjan söpö, iso pää, pienet kädet ja jalat ja sydämen syke :) Ma on eka neuvola. Haussua ku on käyny kolme kertaa ultrassa eikä viel yhtään neuvolassa. ja 7.7 on se viikon 12 ultra.
 
Vitsi kun on ihanaa ja samalla jännittävää lukea näitä teidän ihania ultrakuulumisia <3 Onnea kaikille jo pikkuisen "nähneille" ja hienoa kuulla että hyvältä näytti :-)

Mulla on huomenna se varhaisultra eli toivon huomenna liittyväni tähän onnellisten joukkoon, jotka voi sanoa kaiken olevan kunnossa! Jännitys ja pelko on aivan kamala, kun kerran on pikkaisen menettänyt juuri näillä viikoilla :-( Huoh...Unta on varmaan turha odottaa ensi yönä juuri lainkaan! Usko on kova ja toivo vieläkin kovempi <3

 
Takaisin
Top