Ne kauan odotetut liikkeet

No mä en voi sanoa varmaksi niitä mitä tuntenut masussa. Varsinkin kun ekaa kertaa elämässä raskaus näin pitkällä. :) Eilen illalla tuntui jotakin, joita epäilen vauvan bileiksi, mutta en varmaksi voi sanoa.
 
meillä mies ei ole vielä tuntenut liikkeitä. johtuu varmaa siitä kun ei malta myös pysyä hetkeä paikallaan :D mutta tökkimisen on kyllä nähny :) maha muljahtelee välillä siihen tahti et huhhuh :P
Yöllä kun käyn vessassa nii monesti pikkusella alkaa sellainen vipellys että on iha vaikeeta jatkaa unia :) Ja monesti aamulla havahdun liikkeisiin.. voimistuvia liikkeitä odotellessa.... :D rv 22
 
Tällä viikolla vihdoinkin tuntunut varmuudella liikkeitä :p kauan niitä on odoteltukin, vaikka vatsan päältä ei mies ainakaan vielä ole onnistunut niitä tuntemaan.. Olisi kiva että hänkin pääsisi juhlimaan tätä tunnetta, on se vaan niin kummallista kun tuntee pikkuisen potkut (tai nyrkit) siellä masussa :)
 
Täällä odotellaan esikoista ja ajattelin että liikkeet ilmaantuu varmasti vasta joskus reilusti yli rv20.. Kaverit kyseli olenko jo tuntenut ja itselle hiipi pieni hätä jo kun enhän mä ollut.... Kuitenkin eka mujahdus tuntui 18+0 niin että joutui oikein miettimään, että häh.. Oliks se nyt vai ei? 18+3 alkoi pienet hipsuttelut iltaisin ja siitä muutama päivä niin liikkeet tuntui jo päivittäin. Nyt 21+ ja tuntuu että aina kun johonkin istahtaa niin alkaa sen sortin muljaus ja potkunyrkkeily harjoitukset... :p
 
Täällä on hieno seurata, kun etenkin iltaisin maha menee puolelta toiselle.
Viikon sisällä liikkeet selvästi vahvistunut, vaikka niitä oonkin jo pari kk tuntenut päivittäin.
Nyt lähes kaikki tuntuu käteenkin, jotka "Eikka" potkii mahaan päin :Heartred
 
Meillä on viikkoja tänään 19+5 ja liikkeitä alkanut tuntumaan päivittäin. Pari viikkoa sitten alkoi ekat liikkeet tuntumaan :)
 
Mulla on taas hävinneet liikkeet. reilu viikko sitten tunsin kädelläkin, mutta nyt ei tunnu juuri yhtään. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, voisiko johtua siitä. Jos vauva kääntyy eri asentoon ja pysyy asennossa niin on monta päivää ettei liikkeitä tunnu... en ole huolissani vielä, sillä aiemmin kävi samalla tavalla. Nyt kuitenkin jo 22+6 ja istukka takana alhaalla.
 
LA7.4.15 mulla vähän sama homma että välillä menee muutama päivä hiljaisemmin. aamulla kun on puuro aika niin alkaa kyllä aina kamala meno masussa :) taitaa pitää puurosta tai sitten ei :D

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mulla ensimmäinen :)"selkeä" potku rv 18+5. Nyt rv 20+0 ja potkuja tulee jo päivittäin, yleensä ilta-aikaan enemmän. Lähes heti kun ite havainnoin liikkeet, alko mieskin tuntemaan ne vatsan läpi :) nyt innolla odotan jo kunnon potkunyrkkeilymatseja masun puolella.
 
Minulla on ilmeisesti istukka etupuolella, ja tajusin vasta kun hoitaja asiaa kommentoi, että liikkeet ovat aina tuntuneet jommaltakummalta puolelta, ei koskaan keskeltä vatsaa. Ovat kuitenkin tuntuneet rv 18 lähtien.
 
Itse aloin tuntea epämääräistä muljahtelua hyvin varhain (joskus viikolla 15?) ja nopeasti liikkeistä tuli hyvin selkeitä ja koviakin. Tyyppi saattoi tuntitolkulla potkia hyvin kovaan samaan kohtaa... ei kiva. En odottanut liikkeitä ollenkaan niin aikaisin, sillä vauva on ensimmäiseni. Nyt ollaan viihdytty selkä maailmaan päin jo viikko jos toinenkin. Selviä potkuja tuntuu vain kerran tai pari päivässä. Ehkä masussa kuultiin äidin toiveet! On ihana tietää, että on kaikki hyvin, mutta ne potkut alkoi jo tehdä kipeää ja heräsin niihin aivan liian aikaisin aamuyöstä. Tunnen kyllä vielä kaikki kuperkeikat ja selälläni ollessani tunnen vatsan hytkymisen kun vesseli antaa kyytiä sisäelimille.
 
Mulla istukka kans edessä, mutta liikkeet tuntunut rv12->.
Toki pitkään tuntui vain alavatsalla ja vaimeasti tossa edessä.

Ultran jälkeen liikkeet voimistunut huomattavasti, mahaanpäin tulevat potkut saa sen kohdan selvästi kohoaan ja muutenkin maha heiluu näkyvästi :D
Ja tuntuu tosiaan käteen kunnolla, tuntunut 18+ alkaen..
Hiukan myöhemmi liikkeet tuntunut voimakkaammin kuin esikoisesta, siihen toki varmasti istukan sijainti vaikuttaa, esikoisesta kun oli takana..
 
Täällä on ihan järkyttävät bileet joka aamu ja ilta :D vk 21+6 ja koko mahaa hytkyy kun kaveri monottaa menemään. Iltaisin ei saa unta kun ipana futaa ja aamuisin herään samaan meininkiin.. ja sissus sitä meininkiä kun syön suklaata! Mies tunsi ekat liikkeet noin 2vk sitten :)
Eilen ajoin autolla 500km ja koko hiton matkan toi ittiäinen monotti virtsarakkoa... tuntu että kuset lorahtaa housuun minuutin välein :D Tää tytsä on kyllä erittäin eloisa kaveri, välillä tuntuu ettei hän nuku ollenkaan!
 
Meillä kans mies tunsi kädellä ekat liikkeet n.viikko sitten. kyllä sen ilon huomasi hänen kasvoillaan :) epätoivoisesti ennen aina tiuskassu "se menee piiloo aina ku mä laitan käden masun päälle" o_O
rv 24+0
 
Takaisin
Top