Ne kauan odotetut liikkeet

Tänään töissä istuessa muljahti alavatsalla siihen malliin etten keksi mitä muutakaan se olisi voinut olla. Tämän jälkeen olin hetken makuulla ja tuntui jonkinlaista kevyttä tökkimistä. RV 16+6 tänään.
 
Täällä jo muutaman päivän tuntunut selviä liikkeitä ♡ tuli monoa eilen pikkaselta niin kovaa muutamaan otteeseen että tuntui ihan selkeästi kättä vasten ♡ tänään viikot 18+5 menossa :)
 
Täälläkin liikkeet ovat jo voimistuneet niin, että ihan päivittäin tuntuu selviä muljahteluja ja tökkimisiä. Helpottaa kun itsekin tuntee liikkeet päivittäin, niin ei koko ajan ole huoli että onkohan kaikki ok.
 
Jeeeee!!! Tänään viimeinkin, töistä kotiin ajaessa, tunsin pientä liikehdintää masussa. Ei vielä kovin kummoista, mutta selvästi vauvan liikkeiksi tunnistettavaa myllerrystä kuitenkin. Ihanaa! Tänään rv 18+0. Esikoisen liikkeet tunnistin muistaakseni rv 19 kieppeillä, joten aika samoihin mentiin nytkin.
 
Tuntuuko teillä liikkeet alavatsalla vai ylempänä? Mulla tuntuu alavatsalla, mutta silti vatsa on jo komia pallo (19+3)
 
Alavatsalla tuntuivat eilen. Tänään en taas ole tuntenut mitään. :sad001 Mutta tänään on kyllä ollu taas niin häsä päiväkin, että voi olla, etten vaan ole ehtinyt kiinnittää niihin huomiota.
 
Aika alhaalla tuntuvat useimmiten, joskus vähän ylempääkin. Hauska seurata miten pikkuinen liikkuu vatsassa, aamulla saattaa tuntua aivan vasemmalta ja illalla taas oikealta. :) Olen tosi yllättynyt, että liikkeet tuntuvat näin selvästi jo nyt (rv 18+3), vatsaa ei vieläkään näy paljonkaan. Juuri nytkin tuolla on potkunyrkkeilytunti meneillään. :p Joskus on vaikea keskittyä esim. keskusteluun, kun pikkuinen oikein pistää menemään.
 
Välillä alavatsalla, välillä navan korkeudella..
Eilen potkas tuolla navankorkeudella ylöspäin ja tuntu navasta vielä ehkä 5cm ylhäällä päin :)

Eli mulla tuntuu ihan ympäri vatsaa, ylhäällä ja alhaalla, vasemmalla, oikealla ja keskellä :D
 
Meillä vielä kovin hiljaista.. rv 18+3. Onneksi on doppler, tai olisi hermoromahdus jo saapunut taloon. :grin
 
Eilen nukkumaan mennessä kun mies piti kättä alavatsan päällä ja juuri ennen kun meinasin nukahtaa nii havahduin pikkusen liikkeisiin :) alkoi sellainen potkiminen ja muljahtelu :D mutta mies ei tuntenut vielä kädellä niitä. joka viikko tuntuu vaa vahvemmilta :p meillä myös doppleri, mutta aika vähäiselle käytölle on jäänyt kun liikkeitä on alkanut tuntumaan :D rv 19+4
 
Mulla alkoi tuntua isänpäivänä rv 18+5. olin kyllä jo epäillyt paljon aiemminkin liikkeitä, mutta niistä ei voinut varmuudella sanoa ovatko oikeita liikkeitä vai mahan murinoita ym. Aamulla ja illalla tuntuu parhaiten, tänään alkoi tuntua jo päivälläkin kun istuin koneen ääressä pitkään. istukka on takaseinässä.

Tänään 19+3
 
Mä epäilen et tänään tunsin ekat potkut. Tossa navan alapuolella tuntu pari kolme sellasta juttua jotka oli uusia.. :) Eivät tuntuneet suolen toiminnalta :D
17+5 menossa
 
No nyt on alkanu potkut tuntumaan, kyllä se vaan saa aina sen hymyn huulille ja sydämmen pakahtumaan :love7. Jännä kyllä et vasta nyt, joksenki samoihin aikoihin alkoi edellisessäkin raskaudessa. Odotin, et olisin tuntenu jo aiemmin, mut ei, vasta nyt rv 18.
 
Itse tunsin selvän potkun jossakin rv19 tietämillä, nyt potkut ovat tulleet selkeästi voimakkaammiksi. Vähän jo hämmästyttää, että tuntuu potkut isossa osassa vatsaa eikä vaan tietyssä kohdassa pikku hipaisu. Alussa potkuja oli enemmän, nyt tuntuu silloin tällöin muutamia potkuja, mutta siis voimakkaampia. Jostakin syystä monesti tuntuu syönnin jälkeen eli en tiedä viekö vatsa sitten niin paljon tilaa vai kuvittelenko vaan.
 
Itse tunsin selvän potkun jossakin rv19 tietämillä, nyt potkut ovat tulleet selkeästi voimakkaammiksi. Vähän jo hämmästyttää, että tuntuu potkut isossa osassa vatsaa eikä vaan tietyssä kohdassa pikku hipaisu. Alussa potkuja oli enemmän, nyt tuntuu silloin tällöin muutamia potkuja, mutta siis voimakkaampia. Jostakin syystä monesti tuntuu syönnin jälkeen eli en tiedä viekö vatsa sitten niin paljon tilaa vai kuvittelenko vaan.
Mä veikkaan, että vauva saa aina sillon energiaa paljon kerralla ja liikkuu/potkii yms paljon enemmän.
Näin oon ainakin sen itse ajatellut :)
Samoin käy sikeripitoisten ruokien/juomien kohdalla.
 
Sannnnna, tuokin kävi itsellä mielessä kun tosiaan tuntuu juurikin syönnin jälkeen aina tulevan eloa vatsaan.
 
Maanantaina neuvolan jälkeen tuli kauhea ahdistus kun ei liikkeitä tuntunut kahteen päivään. Uskottelin itselleni että vauva kääntynyt potkimaan selkää. No nyt tänään potkii taas, joten vinkiksi teillekin että jos liikkeet loppuu kokonaan, ei syytä huoleen. Vielä ollaan niin pienillä viikoilla että vauvan asento vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen, toisaalta vauva on kasvanut jo paljon, joten ei enää kääntyile niin helpolla. Eli voi olla kääntyneenä selkään monta päivääkin.
 
Täällä kanssa kuumeisesti odotetaan ekoja liikkeitä, huomenna 18+0. Oon kovasti iltaisin yrittänyt vauvalle sanoa, että antaisi vähän merkkejä itsestään, mutta eipä ole kuulunut (itsepäinen vauva kenties? :) )
Mutta kyllähän se vähän huolettaa, vaikka viikko sitten neuvolassa kuului hyvin sydänäänet ja kun tässä esikoista odotetaan, niin eihän ne välttämättä vielä pariin viikkoon tunnukaan... Olis se vaan jo niin ihanaa..
 
täälläkin usein syönnin jälkeen alkaa semmoinen tökkiminen masussa et huhhuh :p
tänä aamuna ekan kerran näin liikkeet :) masu hyllyi eri suuntiin ja välillä tuli tökkäsyjä :p otin myös videolle ja selvästi näkyy pikkuisen liikkeet❤️
 
Mulla on istukka turvatyynynä, niin saa vielä tovin liikkeitä odotella. Tosin luulen että tyyppi on tänään potkinut mun suolet hajalle, kun jalat sojotti ultrassa siihen suuntaan, jossa ollut kipua aamusta asti. :grin
 
Takaisin
Top