Ne kauan odotetut liikkeet

Kyllä, välillä ipana monottaa niin vietävästi tonne alaspäin, että tuntuu jalasta saavan kiinni jos kyykkäis :D
Ja voi vietävä, että tuntuu ilkeeltä kun kaveri päättää käyttää virtsarakkoa trampoliinina... ei oo kerta eikä kaks kun autossa tuntuu että kuset lirahtaa housuun justiinsa :D onneks on hyvin treenatut lantionpohjalihakset!
 
Mulla viikkoja on 23+4. Ekoja kertoja tuntu sellasta jännää myllerrystä viikon 18 paikkeilla. Viikolla 19 tunsin nukkumaan mennessä selkeät tönäisyt ensin muutaman kertaa oikealla alavastalla ja kun käänsin kylkeä, vähän ajan päästä vasemmalla:). Nykyään liikkeitä tuntuu vähän koska sattuu, mutta enimmäkseen iltaisin -juuri silloin, kun yrittää rauhoittua ja käydä nukkumaan. Millään tavalla potkut ja iskut ei ole ollu kivuliaita. Kipuja aiheuttaa lähinnä tietyt asennot jos vauva on just väärässä paikassa väärään aikaan.
 
Mua alko just nyt stressaamaan liikkeet tai lähinnä liikkumattomuus kun luin vauvamatkalla-opasta. Vauva liikkuu 3-50 krt/tunti ja jos liikkeitä tuntee alle 10/tunti, pitää vauvan tila tarkistaa. Ymmärrän/toivon/uskon, että huoleni on todennäköisesti aiheeton ja huomenna on joka tapauksessa kolmas ultra (joka tietty nyt jännittää entistä enemmän). Joten sanokaa nyt hullulle, että ehkä en vaan tunne kaikkia liikkeitä ja tää on ihan normaalia. Liikkeet on vaivannu mua jonkin aikaa kun ennen joulua vauva liikkui tosi aktiivisesti ja nyt on jotenkin paljon hiljaisempaa vaikka kyllä se liikkuu ja syke löytyy. Potkuja ei vaan tuu samaan tahtiin.
Kai tää on normaalia? Ei juuri helpota ilmoille heitetty lause, että jos vauva ei olekaan normaali, vaan onkin esim joku vamma...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Huoli pois Möttönen! Uskon että vauvalla on kaikki hyvin! Eihän ne liikkeet nyt niin säännöllisisä tässä vaiheessa vielä ole. Jos oppaassakin lukee 3-50 krt/h niin on aika iso haarukka. Ei itsellänikään liiku välttisti edes sitä 3krt/h välillä tai ainakaan päivisin sitä ei huomaa kun muuta puuhaa. Liika stressaaminen asiasta ei ainakaan paranna sinun eikä vauvan oloa. Huomenna näet että kaikki on hyvin! :)
 
Ihan normaalia on!:smiley-bounce012kyllä täälläkin on päiviä, että pikkunen on ihan hiljaa ja taas päiviä jolloin sais olla rauhallisempi:smiley-ashamed004
 
Jep, älä huoli Möttönen. Minulla on ollut myös useamman päivän jaksoja, ettei vauva olekaan liikkunut niin paljon. Itsekin jossain vaiheessa ehdin siitä huolehtimaan, mutta turhaa se yleensä on. Kuka sinulle on tuollaisen jutun heittänyt? Olisi syytä ehkä hieman pohtia sanomisiaan ennenkuin sanoo ne ääneen. Eihän tuollaisia juttuja sanota raskaana olevalle naiselle, joka on jo valmiiksi huolissaan....
 
Ja seki jos sattuu potkiin esim sellaseen suuntaan ettei sitä tunne ite. Silti se liikkuu..
 
Ja Möttönen, vikasin sitä opasta, se liikkumismäärä on loppuraskauden ajalle, me ei olla siellä vielä.. Eli ei mitään hätää. Kaikki on varmasti hyvin.
 
Lisäisin vielä että sekä ultrassa että neuvolassa kun olin viimeksi niin tädit kertoi että vaikka nyt hurjasti potkii ja liikkuukin niin on aivan normaalia että tulee päiviä kun niitä ei tunne ollenkaan, ja siitä ei saa turhaan huolestua. Juuri koska se riippuu niin siitä asennosta missä vauva siellä on. Eli ei todellakaan mitään hätää Möttönen! :p
 
Ja myös jos on itsellään kiireinen päivä, ei heikoimpiin pitkuihin osaa kiinnittää samalla tavalla huomiota. Itselläkin päiviä kun mitään ei menaa tuntua. Vauva on myös vielä aika pieni ja viikkoja vähän. Ihan normaalia sanoisin minä!
 
Juu, kyllä kaiken sanomanne itekin järjellä tajuaa, mutta ainakin jotku varmaan ymmärtää tän... Ei oo järjellä mitään tekemistä kun saa jonkun huolen aiheen päähänsä.
Mutta ihan kuin vauva vaistoaisi huolen, kun alkoi ilmoittelemaan itsestään :)

Niin ja vaikkei ihan vielä olla loppuraskaudessa, niin muutama viikko sinne tänne :wink Ei oo enää pitkästi ja kohta saadaankin murehtia taas uusista asioista.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Jees, Möttönen. Kuten jo n. 22 viikkoa sitten oli puhetta, on joillain meistä ajatuksenjuoksu juuri sitä luokkaa, että jos vain jostain voi panikoida niin sehän tapahtuu :D Alussa panikoitiin niitä oireiden vaihteluita ja kuten silloin muistaakseni taidettiinkin arvata, nyt ne liikkeet ja niiden vaihtelu aiheuttaa päänvaivaa. Ei ole vaikea arvata, mikä on mielentila ja huolehtimisen voimakkuus kun lapsen kanssa kotiutuu... Toivottavasti itse pystyisin ottaamaan edes hieman rauhallisemmin tämän toisen kanssa :wink
 
Hih, meillä tänään neuvolalääkärillä meinasi loppua pinna kun pikkuinen veti sellaista rallia, ettei meinannut lääkäri saada sydänääniä kuuluviin :P Totesin vaan että joo, tiedän, kaveri on jokseenkin menevää sorttia. Loppujen lopuksi löytyi kuitenkin hieno tasainen syke.
 
Kivuliaat vauvan liikkeet
31++

Tää pieni mies on ainakin alkanut jo satuttaamaan äitiänsä kunnolla.
Koittaa puskee tosta masusta läpi. Auts..
Musta päin kattomalla oikeelle puolelle ja ylös tissien alle, venyttäää niin että..
Näkyy vaan ko koko masu muljuu..

ja vielä on tilaa mennä paikasta toiseen.
Ultrissa nätisti ollut pää alaspäin perätilassa, mutta nyt tälläkin hekellä poikittain tuolla masussa.
Ite en voi ko arvailla et kumpi on pää ja kumpi peppu, koviahan ne molemmat on, ja selkäranka tuntuu hyvin.
Potkuista sitten voi enempi päätellä, mut nekään ei nenään niin selkeitä ole.

Esikoisen kanssa ei ollut näin kipeitä liikkeitä ko jätkä oli jo näillä viikoilla niin likku asennossa istumassa,
ettei raukka voinut liikkua.
 
Täällä on tomera neiti potkinut kipeasti ties kuinka kauan. Nyt on vaan sen verran tuo kohtu kasvanut ylös päin, että äipän kylkiluut saavat osansa... Vieläkin tämä jääräpää yrittää (ja onnistuukin hieman) olemaan poikittain. Tunnistan miten päin vauvali on potkuista. Kovemmat ja terävimmät potkut saan jaloista ja kädet ovat hieman hennommat ja räpeltävät enemmän. Tila alkaa kyllä jo loppumaan kun vatsa hyllyy kuin viimeistä päivää. Neiti on myös kovin näreissään jos makaan kyljelläni, sillä poikittain oleminen ei ole niin helppoa tässä asennossa. Yleensä saan kiitokseksi kovia potkuja. On myös kova vaihtamaan asentoa. Välillä saa kyytiä kylkiluut, välillä rakko ja välillä kyljet. Ei tunnu haluavan olla rajoittuneesti paikoillaan. :happy6

Mietin vaan, että jos masuajasta voi jo päätellä, että millanen veitikka on tulossa niin.... meillä ei taida kovin rauhallista olla kun tyyppi alkaa konttailla/kävellä:grin Tässä myös tulee harvinaisen selväksi, että typy on elinvoimainen:):love7
 
Mun masussa on niin rauhallista, että neuvolassa kehoittivat seurailemaan ja laskemaan liikkeitä. Kenenhän lapsi tää oikein on? :grin
Tosin, mulla se istukka tuossa edessä, kai sekin osaltaan vaikuttaa. Tiedä sitä sitten.
 
Täällä papunen tuntuu tulevan ihan just mahasta läpi :eek: muutenkin maha kokoajan aivan pinkeänä niin liikkeet tuntuu tosi selvästi! Ja hikkakin tuntuu olevan pariin kertaan päivässä :D
 
Mulla kans on kyl kohta viikon myllertäny sillee et tuntuu et läpi tulee.. Kuinkohan sitä alkaa säikkyyn sit ku ollaanki ihan rauhallisesti vaan.. Huih.
 
Joillekkin se etu istukka kuulemma hiljentää..

Tosin en kyllä ite voi sitä uskoa, koska esikon aikana oli takana istukka,
mut jätkä oli niin tiivissä linkku asennossa ettei vaan päässyt liikkumaan.

31+6
Nyt taas edessä istukka, ja huh ko tää vielä painaa..
Viime päivinä on keksinyt et voi tunkee kyynerpäätänsä taikka kantapaatänsä masusta läpi.. :/
Tuntee selvästi ko jyskyttää vaan pienellä alueella.
Ja tänään ekan kerran vauva reagoi selvästi paijaukseen.
Nosti ittensä vaan lähemmäs et paijaa paijaa... :)
 
Jaica, näin ne vaan yleensä sanoo, että se istukka edessä vaimentaa. Toki on varmasti myös teikäläisiä, joilla ei vaimenna menoa. :wink
Aika loogista, että joku mötikkä edessä vaimentaa. Meillä se vaikutti myös ultrakuviin, ei ollut niin selkeitä.
 
Takaisin
Top