Ne kauan odotetut liikkeet

Mullakin on istukka edessä, mutta yllättävän hyvin liikkeet tuntuvat siitä huolimatta. Tosin ne alkoi tuntumaan myöhemmin kuin esikoisesta, ehkä viikolla 18+ selkeämmin, kun esikosta tuntui viikolla 16+ ihan selvästi jo. Nyt oli istukka noussut ylemmäksi lähelle kohdunpohjaa. Liikkeet tuntuvatkin hyvin nyt, menossa 20+5. Tosin mahan päälle ei niin hyvin tunnu, johtuiskohan siitä istukasta.
 
Minä tunsin joskus 17+2 ne Ekat liikkeet ja nyt jo kaksi viikkoa tuntunut usein jopa välillä liikkeelläkin, mutta yleisimmin kun lepäilen. Itse tunnen lähinnä potkut alavatsalla, yksi päivä tosin tunsin varmaan kuperkeikkoja kun tuntu eka ylhäällä myllerrystä ja kohta alempana. On kyllä ihanaa kun tuntee ne potkut :) Mies ei Oo vielä tuntenut mitään, musta kyllä tuntuu siltä että vauva rauhottuu aina sillon kun laitan oman käden vatsalle tai jos mies laittaa käden vatsalle.
 
Jee, eilen aloin tuntemaan potkut mahan läpi. Tänään rv 21+3! Aika myöhään kun vertaa muihin, lapsi potkinut selkään päin luultavasti kuluneen viikon aikana ja eilen kääntynyt, koska liikkeet selvästi vahvistuivat eilen.
 
Rv 21+5 ja mä en oo vielä tuntenut mitään :sad001 Katotaanhan alanko kohta stressaamaan...
 
Onko sulla istukka edessä vaimentamassa pikkutyypin elämöintiä?
 
Juu, niin se hoitaja tais rakenneultrassa sanoa... Oon vähän näistä anatomia-jutuista pihalla, joten osittain meni hoitajankin sanomiset ohi :)
 
No siinä se syy sitten on. Mä en myöskään tunne mitään vielä. Ja istukka edessä.
Ootellaan rauhassa, kyllä me vielä saadaan kärsiä potkuista. :grin
 
Juuh, eiköhän ne sieltä kohta ala tuntumaan. En oo vielä stressannu (painotus sanalla VIELÄ :wink).

Jännä kyllä miten tämmösistäkin asioista voi olla kateellinen toisille :confused:
 
Laarapaara ja gartsu, parin viikon sisällä teilläkin pitäisi alkaa tuntua, jos noihin oppaisiin on uskominen. Itse en aluksi edes osannut sano, että oliko ne liikkeitä vai ei, eli ekat on myös helppo sivuuttaa. Nyt (rv 22+3) potkut ovat jo niin voimakkaita, että vatsa hytkyy, se on kivannäköistä :grin
 
Siskollani on kahdessa neljästä raskaudessa ollut istukka edessä ja niissä raskauksissa hän on tuntenut liikettä vain muutamia kertoja koko raskauden aikana. :eek: mutta toivottavasti te muut tuntisitte enemmän :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Hyvä tietää että muillakin istukka vaimentaa. Mulla aina ollut takana ja nyt edessä. Tunnen liikettä mutta se tuntuu tulevan kuin jostain pilvien takaa. :-) todella eri tuntuista. Nyt 18+2 ja odotan selkeitä teräviä liikkeitä kuten aiemmissa. Sillon liikettä jo 16 viikoilta asti kunnolla...
 
En mä kaipaakkaan niitä kipua tuottavia kylkipotkuja. :grin
Oon mä ehkä jotain tuntenut, mutten mitään sellaista minkä voisin varmaksi kertoa.
 
Mulla istukka edessä, niin potkut on vieläkin heikohkoja..mutta tuntuu onneks kuitenkin.. :) mies tuntee juuri ja juuri potkut mahan läpi, voi reppanaa :grin
 
Täällä masuelämä nyt selvästi vilkastanut tämän viikonlopun aikana. Varsinkin eilen kävi masussa aika ajoin melkoinen myllerrys, mutta joka kerta, kun pyysin miestä laittamaan kätensä mun vatsalle, loppu myllerrys kuin seinään. Eli vielä ei ole mies potkuja tuntenut, mutta eiköhän sekin pian pääse niistä osalliseksi. Joka tapauksessa meno masussa on nyt aivan toista luokkaa kuin vielä viikko, pari sitten. Rv 20 + jotain...
 
Täällä pari päivää sitte tunnettiin ensimmäiset potkut☺ päivää aiemmin olin tuntenut ihme kuplintaa. En sitte tiedä kuvittelenko vaan koska viikkoja vasta 16+3, eka raskaus ja istukkakin etuseinämäs, mutta niin se mieski väitti potkut tunteneen joten tiedä sitte
 
Täällä masuasukki alkoi pitämään kunnon menoa jo vkolla 17+, nyt vkoja 20+3. Tosiaan esikoinen tulossa, joten ei ollut mitään hajua mitä pitäisi kuulostella. Neuvolassa kyseltiin olenko tuntenut liikkeitä ja sanoin, että välillä ottaa vattanpohjasta ja tuntuu kuin vatsassa kuplisi. Ne olen sittemmin mieltänyt liikkeiksi. Nyt kun vkoja on mennyt niin huomaa kuinka potkut ovat tulleet selkeiksi. Mies sanoi vkl:na että olisi tuntenut pienen hennon potkun, mutta tiedä häntä.
 
Esikoista odotellaan ja ekat selvät liikkeet tuntui 17+0, kun pieni meni sekaisin kaakaosta ja korvapuustista.
Sen jälkeen onkin tuntunut joka päivä monta kertaa. :)
Eilen 20+1 oli illalla sellainen villi päällä, että tuntui miehellekin! :Heartred
 
Nyt viikot 22 + risat

Jännää että muilla etuistukka vaimentaa noinkin paljon.
Mulla taas tuntunut kuitenki jo viikosta 12 lähtien vaikka etu istukka.

Onko muilla esim isit jo tunteneet vauvan liikkeitä.?
Meillä isi tuns joskus 18 viikolla ekat vauvan liikkeet, ja nytte jo viikkoja saanut vauvan riehumaan höpisemällä sille.
:D Tais mein esikoinenki saada tuntee jo ekat vauvan potkut ko maltto hetken odotella käsi masulla.
Voi sitä ihmetyksen ilmettä... :D :D

Vauva on kyllä tosi pinnassa ja lekurikin sano, ettei mikään ihme että tuntuu näin hyvin.
Etuistuikka ei siis kaikilla vaimenna liikkeitä.

Viime aamuina oon herännyt pienen myllerrykseen.
Nauttikaa siis jos saatte nukkua rauhassa.
 
Takaisin
Top