Ne kauan odotetut liikkeet

Varpunen78

Näppärä viestien naputtelija
Jossain ketjussa tästä jo vähän keskusteltiinkin. Jotkut olivat jo jotain tunteneet. Ite en toistaiseksi oo tuntenu viel mitään, vaikka toista odotan ja tiiän, mitä odottaa. Joka ilta oon nukkumaan mennessä koettanu kuulostella, mutta ei ni ei. No kaitpa ne sieltä kohta... Ei vaan millään meinais jaksaa odottaa. :)
 
Mulla on tällä kertaa istukka edessä, joten taitaa heikentää liikkeiden tuntemista. Esikoisesta aloin jo näillä viikoilla aavistelemaan liikkeitä, tosin varma en ollut ennen kuin vko 17. (Nyt 15+2). Nyt ei ole täälläkään tuntunut mitään, paitsi yhden tai kaksi kertaa mennä viikolla. Tais olla kyllä ilmakuplia vielä! Kovasti niitä odotellaan :-) Onneksi tuli hankittua se doppleri, niin ei niin haittaa vaikkei liikkeet tunnukaan heti...
 
Esikoinen tulossa enkä tarkkaan tiedä mitä odotella, mutta nipistelyjä suht paljon ollut, ihan tunnoton ei siis masu ole :)
Doppleri huojentaa paljon mieltä ja antaa rauhaa odotukselle. Me on otettu tavaksi kuunnella kerran viikossa pienen sydämen jumputusta. Kun viikot on vaan virinneet eteenpäin on usko tullut, että kaikki menee hyvin enkä stressaile liikkeiden puutetta tai muutakaan. :)
 
Mä olen tuntenut hyvin hentoja liikkeitä, mutta niitä ei välttämättä tule joka päivä edes huomattua :) mut selvästi kyllä oon erottanut ne vauvan liikkeiks, tuntuu ihan erilaisilta kuin muut mahan "kuplimiset". sieltä ne vahvistuu kokoajan... :)

nii, ja viikkoja huomenna 15+0!
 
Muokattu viimeksi:
Tässä toisessa raskaudessa oon tuntenut päivittäin 12+.
Esikoisen kohdalla taisin tuntea ekaa kertaa joskus 16+.

Nyt alkaa oleen jo selvempiä potkuja, alkuun pientä kuplintaa :)
Menossa siis 15+2
 
Olen ehkä tuntenut nyt kahtena iltana nukkumaan mennessä liikkeitä. Kovin pieniä ovat, hipaisuja. En sitten tiedä varmasti, että ovatko edes olleet liikkeitä. Eivät kyllä tuntuneet ihan samalta kuin tavallinen vatsan kupliminen. Jännityksellä odottelen milloin voimistuvat niin voisin tietää varmasti. :) Nyt 15+1.
 
Liikkeet aloin tuntemaan viikoilla 12.
Ekat hennot pallo pelit pelattiin sillon, hyvin anto takasin ko tökkäs.
Sama siis sillo ultrassa ko alko vaan potkiin anturia. :D

Nyt siis menossa 16+4 ja hirmuinen menijähän tuolla masussa asustaa,
Aivan erillainen kuin isoveljensä. :Heartred
Iltasin kunnon myllyä ja muutama ilta sitte koko masu täris kunnolla,
niin et tuntu uloskin päin se tärinä.

Enempi noi liikeeet on kuitenki viel sellasii epämääräsiä. Ei niin nii hallittuja, ja ei toki viel niin voimakkaita.
Mut sattuuu jo kuutenki.. Välillä kävely lenkillä on tuntunut et nousee ruuat kurkkuun ko meno on alkanut.
Johtuisko tosta osittain mun selkäkivutkin, kun masu ei nyt niin niin paljoo oo viel ulospäin kasvanut, tai no joo.
:D
 
Minäkin tunsin aika varhaisilla viikoilla liikkeet, siinä rv 14 tienoilla jo. Sellaista kutitusta. Kun esikoista odottaessa aloin tuntemaan liikkeet vasta rv 17 tienoilla. Mutta niinhän sitä sanotaan että toista odottaessa voi liikkeet tuntea aikaisemmin.
 
Eilen tunsin kevyen töytäisyn kättä vasten, oikein hennon, mutta kuitenkin. Viikot tänään 17+0.
 
Täällä ei edelleenkään mitään. Esikoisesta tunsin (vai pitäisikö sanoa tiedostin) ensimmäiset liikkeet rv 19 kieppeillä. Tänään rv 15+5 eikä toistaiseksi merkkiäkään minkäänlaisista hipaisuista, kutitteluista eikä kuplinnoista. Tässähän alkaa tulla jo kärsimättömäksi. Ei siis sillä, ettenkö uskoisi, että siellä masussa elämää on, mutta olisi vaan niin ihanaa tuntea jo se elämä. Vaan ei se auta kuin odotella. Yhtä odottamista tämä odottaminen! :)
 
Mä odottelen kans jo jotain merkkejä tuolta mahasta liikkeiden muodossa, kun muutoin tää mun alkuraskaus on ollu aivan yhtä helppo ja oireeton kuin edellinenkin raskaus. Siitä johtuen on sit vähän epätodellinen olo, et onko siellä ketään ja suorastaan välillä unohtaa edes olevansa raskaana. Edellisessä taisin tuntea ekat liikkeet joskus rv18, mut jospa nyt osais paikallistaa potkuja tässä raskaudessa paremmin ja tuntis sit jotain jo aiemmin. Toivon mukaan ainakin, niin sais sit sitä mielenrauhaakin, et pikkusella on kaikki hyvin.
 
Täällä nyt 15+3 ja liikkeet tuntunut viikon ajan. Aina kun käy maaten ni alkaa melskaus :D ei vielä voimakkaita mutta kyllä sen tuntee että siellä joku hilluu... Ja esikoistamme odotan..
 
Mulla 15+2 ja eilen illalla eka kertaa oli vähä sellanen fiilis et oiskohan se jotain, kaksi sellaista erikoista tunnetta peräjälkeen..
Mut mulla vähä vaikee kyl olla varma ku maha kuplii muutenki koko ajan..
 
Täälläkin liikkeet tuntuneet nyt noin viikon verran. 15+0 tänään menossa. Kolmen aikaisemman raskauden aikana liikkeet tuntuneet vasta 18+ viikoilta eteenpäin niin nyt ihan yllätyin kuinka aikaisin alkoivat tuntumaan. Ei vielä mitenkään säännöllisiä ole nuo liikkeiden tuntemukset, yleensä illalla kun on saanut lapset nukkumaan ja istahtaa sohvalle niin tuntuu pientä kuplintaa ja myllerrystä
 
taisin tuntea ehkä tänään ensimmäiset liikkeet masussa:p välillä unohan hengittää ku koitan keskittyä ja tarkkailla että tunnenko mitään. Mutta tänään kyllä tunsin pientä hipsutusta ja siitä tuli kyllä niiiin hyvä fiilis:grin
onhan niitä jo jonki aikaa odotettu ja rv 18+4
 
Muutamina iltoina ollut alavatsalla sellaista kutittelua. En vaan tiedä onko se sisällä vai ulkona.. :grin
Samoilla kohdilla kuuluu sydänäänet kaikista selvimmin. Liekö sitten pikkuisen hipaisuja..
 
Täällä liikkeet ovat selvästi vahvistuneet. Viikonloppuna tuntuivat ihan kunnolla, jopa mies tunsi ne pidellessään kättä masun päällä. Eilen työkokouksessa tunsin myös istuessani muutaman potkun. Ja juuri nyt kun kirjoitin tätä, tunsin pientä liikettä. :Heartred Alkaa tuntumaan todellisemmalta, että siellä vatsassa oikeasti on meidän oma pienokaisemme. Jokaisesta potkusta tulee joka kerta niin lämmin rakkauden tunne.
 
Mulla on 17+5 viikkoja, ja ensimmäistä odotan. Oon vasta tuntenut jotain epämääräistä kuplintaa :) odotan innolla ensimmäistä selvää liikettä.
 
Mulla on varmaan tällänkin kertaa istukka tossa etupuolella vaimentamassa tuntemuksia, kun en muka vieläkään ole mitään potkuiksi tunnistettavaa tuntenut. :sad001 Suurin piirtein joka toinen tunti on niin epätodellinen olo, et en mä mitään raskaana ole, kun ei mitään tunnu, mut onneks nuo pienet liitoskivut muistuttaa siitä, että kyllä siellä taitaa kuitenkin se kyytiläinen olla. Näköjään sitä voi pienestä kipuilustakin olla mun tilanteessa onnellinen.
 
Älä välitä P_K, en mäkään oo vielä mitään liikkeitä tuntenu, vaikka menossa on jo rv 17+5, istukka on takaseinässä ja toista mukulaa odotan. Huokaus... Sais jo alkaa tuntumaan.
 
Takaisin
Top