Minäkuva, muuttuva vartalo ja painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle iski pieni paniikki tänään kun uusi kymmenluku lähenee uhkaavasti. Mutta mä olin syönyt kuitenkin, eiköhän mun paino vielä ihan asiallinen ole. Ja alkaahan vauvakin painaa jo aika paljon. Mulla on kuitenkin tullut onneksi vaan se pari kiloa tässä raskaudessa, mutta painoa on ihan liikaa jo valmiiksikin. :eek: Vähän pettyisin jos tässä vaiheessa menisi "läskiksi" koko homma, mutta eipä sille paljon mitään voi jos syö jo perusterveellisesti. Joskus se vaan tulee, mutta kyllä se varmasti lähteekin. :)

Mua on ruvennu ärsyttää toi peilistä kattova tasa paksu pullukka. Tai siis siltä musta tuntuu. Kiloja ei oo tullut kuin 2 (lähtöpaino ehkä +7 kiloo liikaa) mutta tuntuu vaan siltä että näytän paksulta. Ei oo semmosta selkeetä mahaa niiku toisilla on. Mies kyl jaksaa sanoo että näytän just ihanalle ja raskaana olevalle. Mut on tää kyl vaikeeta ku on ollu aina niin kriittinen omaa kroppaansa kohtaan. Miltäs teillä muilla on tuntunut?

Painoa on tullut jo +13 kg ja rv 28 menossa. Vatsa näyttää isolta vaikka meneekin hieman keskikäyrän alapuolella, mutta vanhat housut menevät edelleen masutuubin kanssa, joten en ole kriisiytynyt ainakaan vielä asiasta. Suhtaudun jotenkin niin, että tämä kuuluu tähän elämänvaiheeseen ja voin palata takaisin treenaamaan kunnolla palauduttuani raskaudesta. Välillä ottaa psyykkisesti koville, että en voi juosta tai treenata kunnolla salilla ja se on näkynyt esimerkiksi juoksu-unina, mutta kaikelle on aikansa :)

Lähtöpaino oli 57kg ja nyt rv 27+3 painoa on 66kg. Ja ai että on vaikeaa ollu hyväksyä muuttuva kroppani. Tuntuu että missään vaatteissa ei näytä hyvälle jne. Olen myös ylihysteerisesti tarkkaillut syömisiäni ja koska olen perso herkuille en ole onnistunut olemaan syömättä niitä. Aina kun "repsahdan" herkkuihin koen itseni lihavaksi ja vaikka mitä! Pitäisi ehkä vähän rennommin suhtautua mutta asiasta on jo tullut pakkomielle.

Hirveesti jo raskausarpia mahan alueella..! Eihän ne nättejä oo, mutta harvapa mun mahaa katteleekaan :P mies ei oo moksiskaan vaikka oon arpeutunu ja lihonnu kamalaksi tantaksi :facepalm:
Joka päivä kehuu että näytän hyvältä, vaikka ite oon aika usein eri mieltä :hilarious:

:grin Pakko sanoa et mä tykkään mun mahasta. Itsellä kun on ennestään ylipainoa reilusti niin pyöristynyt vauvamaha on paljon kivempi kuin se normaali läskiröllykkä tuossa edessä. :rolleyes: Ja nyt saa näyttää pullealta ihan luvan kanssa :grin
Painoa mulle ei tosin ole tullut kuin noin 2kg tähän mennessä (RV 26) joka on terkkarinkin mielestä hyvä. Sitä kun siis on ennestään 30kg liikaa :oops:
Mutta oikeesti te ketkä murehditte painon kertymistä. Suurin osa siitä jää synnärille ja loput häviää imettämällä joten ottakaa rennosti :wink

Kummallisia nää olot ku välistä sitä itkee että kun on niin lihonut ja seuraavana päivänä ei ookkaan enää nii lihava olo :-D mutjoo oon saanu tosta painon noususta hirveen stressin itelleni. :-)

Et oo ainoo Jenkka! Mulla kans hirvee stressi ja ahdistus painosta. Nyt on viisi viikkoo pysyny suunnilleen samana, heittelee 76,4 ja 76,7 välillä. Eli n. 9kg alusta ja tuntuu siltä et jos yhtään nousee ni tulee maailmanloppu! Miks sitä on niin ankara itselleen? :( vaikka yrittää, ettei ois ni sitä vaan on tahtomattaan. Hirvee ahdistuksen aihe.

Mua on alkanut ärsyttää, kun alamahan "reunat" on tollaiset löllöt... Edellinen maha-asukas tosiaan viihtyi pitkään sivuttain ja venytti tota mahaa aika lailla, nyt sitten kun ollaan pää alaspäin niin alavatsan sivuille jää kamalat "pussit". :shifty: Muutenkin maha on yhä aikalailla takapuolen mallinen, koska aiemmat sektiot on tehty pystyviillolla (navasta häpykummun alkuun). (Tuohon ulos, ei kohtuun kuitenkaan. Ekassa tekivät niin ja toisessa leikkaajat ihmettelivät miksi se on noin päin tehty. Luonnollisesti käyttivät silti samaa paikkaa, ettei tule ankkuriarpi.) Mutta eipä sillekään oikein mitään voi ja eiköhän se vatsa siitä ehdi "täyttyä". :)

Jaikss.. Kätilö sano että "ei tarvitse tulla enempää painoa, kun bmi oli jo yläkäyrillä ennen raskauttakin". Ahdistus paniikki et saadaan pysyy paino tässä missä on nyt. :S

Jaikss.. Kätilö sano että "ei tarvitse tulla enempää painoa, kun bmi oli jo yläkäyrillä ennen raskauttakin". Ahdistus paniikki et saadaan pysyy paino tässä missä on nyt. :S

Älä sinä sitä painoa huolehdi. Jos se jää imetyksen jälkeen vielä kovin paljon ylemmäksi kuin lähtöpaino niin ala sitten vasta murehtimaan.

t. toinen jolla bmi on huidellut jo pitkään ihan liian isoissa lukemissa, mutta esikoisen jälkeen (imetyksen ja vaunulenkkien ansiosta) paino tippui noin kuukaudessa jo alle lähtöpainon vaikka söin ihan hirmu paljon ja herkuttelin päivittäin

Samaa mieltä Jelppiksen kanssa, että älä murehdi painosta. Kyllä ne kaikki raskauden aikana tulleet kilot lähtee sitten samassa ajassa kuin on tullutkin. :)

Yritetään olla murehtimatta! :) tulee vain syyllistetty olo, kun terkkari ja kätilö sanoo samaa! :o ei yhtään auta et mulla muutenki ollu ongelmia aikanaan painon kanssa. :/

Ennen raskautta oli bmi 29, eli lievä lihavuus. Mulla ollu itselle sopiva paino 61kg jolloin bmi on 26, eli edelleen lievä lihavuus. En kuitenkaan ehtiny tiputtaa kesäkiloja pois (6kg) ni jäi sitte kummittelee sinne taustalle. :( toki oon onnellinen kolmen vuoden takasesta laihdutuksesta, pahimmillaan bmi oli 32. Ei sentään ne kilot oo takasin tullut (siis ennen raskautta).

Voi kuule rosmarinaa, mulla on paljon enemmän ylimääräistä ja mulle th sanoi viime käynnillä, että hyvä kun on paino vähän noussut. Se kun kertoo vauvan kasvavan. :) Olen siis itse ollut tyytyväinen, että ei oo kamalasti noussut kun on tosiaan vähän liian kanssa tuota painoa...

Täälläpä ropsahti +17kg tänään (omalla puntarilla) :arghh: Huomenna sit neuvola ja pelottaa mitä se terkka taas räpättää. Varsinkin kun oon jo nyt vähentänyt kaikkea, mut pakko syödä vähän useesti tai tulee paha olo... Plääh, jos hän alkaa nipottaa niin varmaan alan itkeen kun tuntuu et viime aikoina on ollu tunteet ihan pinnassa.. Uhh nää hormonit! :sad001

Ei kyl mua oo missää "kehuttu" painon nousemisesta, että vauva vaan kasvaa. aina sama virsi että ei tarvi tulla enempää, 9kg on ihan tarpeeks. :/

Mulle on lääkäri sanonut, että raskauden aikana PITÄÄ tulla 5-10kg lisää painoa ja silti omapaino tippuu. Että älä kuuntele puheita painostasi rosmarinaa. Kuitenkin liikut säännöllisesti ja syöt terveellisesti. Ne on paljon tärkeämpiä juttuja kuin painon kyttääminen.

Täälläpä ropsahti +17kg tänään (omalla puntarilla) :arghh: Huomenna sit neuvola ja pelottaa mitä se terkka taas räpättää. Varsinkin kun oon jo nyt vähentänyt kaikkea, mut pakko syödä vähän useesti tai tulee paha olo... Plääh, jos hän alkaa nipottaa niin varmaan alan itkeen kun tuntuu et viime aikoina on ollu tunteet ihan pinnassa.. Uhh nää hormonit! :sad001

Baby2 tiedän niin miltä sinusta tuntuu koska itsellä sama tilanne että +17kg on nyt jo!! Ja toukokuuhun kuitenkin vielä on aikaa :sad001 ja huomenna oisi neuvola... saa nähä sannooko terkka mittää..

No kerrohan sitten mitä sanottiin Henuu!!
Musta tuntuu et oon hirvee läskimangneetti vaan :sorry: En vaan tajuu miten tätä painoa vaan kertyy... Tosi oudosti viellä kun ekat 3kk ei tullut kun muutama kilo, ja sit jossain vaiheessa tuli tyylii 4kg/kk ja söin ihan samal tavalla kuin ekoina kuukausinakin.. Ja nyt viimisen kk sisällä on tullut 2kg :woot: (No ei sentää 4), mut joo, yhteensä on 17kg nyt, ihan hirvittää miten koville kroppa joutuu pelkän järisyttävän nopean painon nousun takia.. (Ihan kun pelkkä raskaus itsessään olis tarpeeksi) Ja tätä menoo paukkuu kyl kakskymppiset rikki ennen LA:ta :sad001

Takaisin