Minäkuva, muuttuva vartalo ja painonnousu

Näyttäisi katkenneilta pintaverisuonilta. :)

Samaa mieltä. Oma kasvanut maha on myös nuita täynnä. "Raskausarpia" mulla on ennestään lihomisen takia (onneksi vaaleita) ja voin sanoa että kun ne iskee niin kyllä erotat ne :eek:
 
Mä en yhtään muista/tiedä miltä raskausarvet näyttää heti "tuoreina" :eek: olin vasta 13 ku lihoin ihan hirveesti ja sillon tuli. En sit kiinnittäny huomioo ja sen jälkeen ei oo tullu.

Hyvä että on sit vaan verisuonia. :) kiitos vastauksista!
 
Rosmarinaa: tänään sovituskopissa tulin huomanneeks et mulla näyttää kyljet nyt samalta! Noita verisuonia siis.. jännää.
 
Hei, lainaan tähän liberolta löytynyttä artikkelia, kun alkoi ihmetyttämään joidenkin laihdutustarpeet "Painonpudotus ei ole koskaan hyvä ajatus, kun olet raskaana. Kehosi rasvaan on varastoitunut myrkyllisiä aineita, jotka vapautuvat, jos laihdut. Se ei ole hyväksi lapselle. Kiinnitä sen sijaan huomiota siihen, mitä syöt ja miten paljon liikut."
 
Hei, lainaan tähän liberolta löytynyttä artikkelia, kun alkoi ihmetyttämään joidenkin laihdutustarpeet "Painonpudotus ei ole koskaan hyvä ajatus, kun olet raskaana. Kehosi rasvaan on varastoitunut myrkyllisiä aineita, jotka vapautuvat, jos laihdut. Se ei ole hyväksi lapselle. Kiinnitä sen sijaan huomiota siihen, mitä syöt ja miten paljon liikut."

Itse en ole vielä törmännyt yhteenkään joka olisi halunnut tai kokenut tarvetta laihduttaa raskausaikana(?!) :)

Itse olen vain huolehtinut, että tulee liikuttua tarpeeksi, jotta ei paino nousisi liikaa. Täysi yllätys onkin ollut, että alkuraskauden aikana tippuneet -5kg ovat aika hyvin pysytelleet pois ja vain 3kg on tullut takaisin (eli nyt -2kg plussaukseen).
Neuvolasta olivat erittäin tyytyväisiä, sillä ylipainoisilla ei tarvitsisi painon nousta laisinkaan/max 10kg.

Toivottavasti kukaan ei lähde laihuttamaan, vaan huolehtii ennemmin liikunnan kuntoon. Keväällä minulla varmasti paino lähteekin nousemaan, kun lumityöt jää pois :wink
 
Hyvä sitten, jos näin on. Tulkitsin väärin viestisi, jossa kirjoitit, että "paino tippuisi ja tippuisi kokoajan". Enkä viitannut ainoastaan sinun viestiisi, itse olen törmännyt täällä useaan vastaavaan :)
 
Minulle sanottiin neuvolassa jo esikoista odottaessani, että painoa pitäisi tulla 5-10 kiloa. Tämä siis oli ohjeena vaikka olenkin (ja olin silloinkin) ihan reilusti ylipainoinen. Viime käynnillä th oli tyytyväinen kun oli tullut pari kiloa lähtöpainoon lisää. Tosin sen jälkeen olin pitkään kipeänä ja paino tippui taas lähelle lähtöpainoa. Seuraavaan neuvolaan on vielä aikaa niin kyllä painokin ehtii taas nousta. :)
 
Hyvä sitten, jos näin on. Tulkitsin väärin viestisi, jossa kirjoitit, että "paino tippuisi ja tippuisi kokoajan". Enkä viitannut ainoastaan sinun viestiisi, itse olen törmännyt täällä useaan vastaavaan :)

Niin siis tarkoitin että jos lopettaisin herkut kokonaan, niin paino varmaan tippuisi kokoajan :)
T. Ison aterian päätteeksi vetämässä munkkipossua naamariin :hilarious:

Minulla varmaan vaikuttaa radi siihen ettei paino saisi nousta. Painoindeksi ennen raskautta 43,8 eli ylimääräistä tosiaan on..
Luotan kuitenkin nyt lääkäriin, että painon hitaasta noususta ei ole haittaa laisinkaan :)
Viimeisen kahden kuukauden aikana tullut se 3kg takaisin vaikka miinuksella mennäänkin vielä.

Laihduttaa kun ehtii sitten kun on lopettanut imettämisen :)

Edit. Nyt harmittaa, että joku meni ymmärtämään viestini noin metsään...:arghh: :sad010
 
Mullakaan ei tarvittis nousta paino enää ja näin on sanonut, th, kätilö ja lääkäri. Kukaan ei varmaan tarkoituksellisesti laihduta, mutta jos on samanlainen herkkuperse ku minä ja lopettaa ne herkut kokonaan ni kyl se paino tahtoo väkisinkin tippua sillon kun liikkuu normaalisti ja syö terveellisesti. Mulla myös vahva liikuntatausta ja liikun paljon niin paino tippuu väkisinkin nyt kun ei ole herkutellut.

Tai ok, viime viikkoon paino noussut kilon ihan sen takia että pidettiin kunnon herkkuviikko. :P ei mulla mitään yritystä oo saada painoo tippumaan, mut tippuu jos on tippuakseen ja nousee jos on noustakseen. Ei mulle ainakaa mitää väliä kummin päin menee, kun tiedän syöväni terveellisesti ja kojtuudella ja liikun päivittäin.
 
Niin ja toisille painon nouseminen on isompi asia kuin toisille. En kuitenkaan todellakaan usko et kukaan täällä meidän ryhmässä laihduttaa, vaikka valittaakin painosta ja painon nousemisesta. Sekä siitä kuinka tyhmää/ikävää se on :P
 
Aivan :) eiköhän kaikki pyri toimimaan vauvalle parhaimmalla tavalla. Ehkä koin vaan tärkeäksi tuoda esille tämän näkökulman ja sen, että terveydenhoitajilla on syynsä sanoa niin painon laskemisesta kuin liiallisesta noususta, kun hekin ajattelevat sikiön parasta :)
 
Näin mäkin väittäisin. :) kukapa meistä haluaisi pikkuistaan satuttaa tai vahingoittaa. Unohdin tuonne kirjottaa et nyt siis +10kg plussasta. Katotaan minne lukemiin päästään. :wink

Ja itse ainakin alkanut luottamaan siihen, että paino tippuu sitten imettäessä ja jos ei tipu, ni saapahan kunnon draivin vetää päälle et tippuu ne kilot! :D
 
Minusta on ainakin hieno juttu, jos saa painon pidettyä kurissa, jos ylimääräistä on ennen raskautta. Varsinkin sillä keinolla että jaksaa liikkumalla pitää itsestään huolta! Että hatunnoston arvoinen asia minusta. Ei varmasti olisi mukavaa, jos ylipainoa on ennestään ja painoa tulisi hirveästi lisää raskausaikana. Ajattelisin itse näin, jos itellä olisi ollut ylipainoa ennen raskautta. Onpahan helpompi lähteä liikkeelle raskauden jälkeen kun ei ole kerännyt turhia kiloja syömällä ja ei ole liikkunut laisinkaan raskausaikana. Tämä on mun mielipide ja hieno homma että joku jaksaa pitää itsestään noin hyvin huolta liikkumalla, mikä vaan tekee hyvää äidille ja vauvalle. Itse en ole jaksanut liikkua kovinkaan paljoa raskauden aikana ja se harmittaa aika lailla.
 
Niin Graisu, mielestäni tuo on itsestäänselvyys. Kyse olikin rasvakilojen _polttamisesta_ ja sen ikävistä vaikutuksista sikiöön, joista monikaan ei näytä olevan tietoinen :) itsekin luin tästä vasta tullessani raskaaksi.
 
Niin Graisu, mielestäni tuo on itsestäänselvyys. Kyse olikin rasvakilojen _polttamisesta_ ja sen ikävistä vaikutuksista sikiöön, joista monikaan ei näytä olevan tietoinen :) itsekin luin tästä vasta tullessani raskaaksi.

Lääkärin mukaan on eri asia _laihduttaa_, kuin liikkua aktiivisesti.
Pidän ruokapäiväkirjaa, josta näkee paljonko syön. Aloitin rv 14 paikkeilla.

Liikuntapäiväkirjaa en pidä, mutta jo pelkästään tallihommiin menee päivittäin vähintään 1,5h ja siihen päälle lumityöt (yhdessä kohtaa vähintään jokatoinen päivä) koko piha + ratsastuskenttä (lumikolalla aina), taaperon kanssa ulkoilu ja tutun tallilla tallitöiden teko 2-5krt/vko (1-2krt viikossa 5h putkeen ja loput 1,5-2h rykäsyjä).
Eli mielestäni selittyy vallan hyvin miksei paino nouse valtavasti. Olo kun on hyvä ja menee aina paremmaksi kun pääsee ulkoilemaan, niin miksi pitäisi lopettaa? Siis ihan vain jotta paino pääsisi nousemaan vauhdikkaasti?

Lenkkeilyn meinasin aloittaa vielä tuohon rinnalle, mutta ei vain enää riittänyt innostus. Kunhan tuo lumentulo alkaa rauhoittumaan, niin ei tarvitse lumitöitä tehdä ja pääsen lenkille taas :)

Esikoisen kohdalla pääsin liikkumaan, hoitamaan tallia, hevosia ja lenkkeilemään koiran kanssa ihan synnytystä edeltävään iltaan asti. Kaipa se on tämä peruskunto jota kannattaa pitää yllä vaikka ylipainoa onkin.
 
Kääk, älä vaan lopeta liikkumista, jotta paino lähtisi nousemaan vauhdikkaasti! Koitin aiemmissa viesteissä jo tuoda selville, että ei missään nimessä ole kyse myöskään rasvavarastojen lisäämisestä, varsinkaan jos niitä jo jonkin verran on :)
 
Mikäs painotilanne muilla on? Täällä tosiaankin ahdistaa. +19kg plussauksesta. Ekasta neuvolasta +16kg..
 
Täällä + 17kg ekasta neuvolasta ja plussauksesta jo yli 20kg :sad001. Harmittaa vietävästi. Nyt loppua kohden painonnousu on hidastunut huomattavasti.
Nyt vaan yritän pitää painonnousun niin kurissa kuin mahdollista loppuajan.
Rv 32+ menossa.
 
+10,1kg täällä plussasta. Tasaseen lähteny nousee nyt täälläki.. Viis viikkoo oli siinä +9,1kg kohdilla. Mielenkiinnolla seurataan.
 
Takaisin
Top