Minäkuva, muuttuva vartalo ja painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana kuulla teidän muidenkin fiiliksistä :)ja onneksi tosiaan on toivoa vielä raskauden jälkeenkin, että ei tartte loppuikää kuitenkaan lyllertää kuin Muumi:laughing002

Huhheijaa. Tänään turvottanu vatsaa aivan mielettömästi. Ainakin kaks kertaa niin iso kuin esim. eilen. :D Miehelle just valittelin, et vieläkö pitäis muka jotain neljä kuukautta jaksaa!!! Mä repeen liitoksistani sitä ennen. :D

Täällä vähän aiheuttaa ihmetystä kun paino ei ole noussut. Neuvolakorttiin on paino ennen raskautta 81kg (bmi 27) ja tänä aamuna vaa'alla käydessä näytti 81,7kg. :eek: Viikkoja tänään kuitenkin jo 25+0. Alun pahoinvointi toki pudotti painoa n. 5kg että onhan ne periaatteessa tullut takaisin, mutta kuitenkin vähän ehkä huolestuttaa.. toki minulle kaikki paras mitä vähemmän kiloja tulee, en todellakaan haluaisi lähennellä viimeisillä viikoilla 100kg! Missähän vaiheessa niitä kiloja mahtaa alkaa kertyä?

Täällä vähän aiheuttaa ihmetystä kun paino ei ole noussut. Neuvolakorttiin on paino ennen raskautta 81kg (bmi 27) ja tänä aamuna vaa'alla käydessä näytti 81,7kg. :eek: Viikkoja tänään kuitenkin jo 25+0. Alun pahoinvointi toki pudotti painoa n. 5kg että onhan ne periaatteessa tullut takaisin, mutta kuitenkin vähän ehkä huolestuttaa.. toki minulle kaikki paras mitä vähemmän kiloja tulee, en todellakaan haluaisi lähennellä viimeisillä viikoilla 100kg! Missähän vaiheessa niitä kiloja mahtaa alkaa kertyä?

Ystävälleni tuli 40+ viikoille painoa 1kg ja lähtöpaino oli 60kg. Sieltä syntyi reilu 4kg lapsi, lapsivedet, istukka, nesteet, niin viikko synnytyksestä painoi 54kg ja molemmat täysin terveitä.
Hänellä bmi 21 plussatessa.

Ei niitä kiloja aina kerry :)

Minulla nyt 24+2 ja edelleen miinuksella.

Edit. Ajatuskatkos tuli ja aloin kirjoittaa välissä jo omaa painon tippumista 2vrk ajalts synnytyksestä. Muokkaus suoritettu!

Muokattu viimeksi:
Täällä ollaan edelleen +9kg alotuksesta. Huomenna virallinen vaakapäivä, ni saan tarkemman tuloksen. :) Kolmeen viikkoon (jos huomenna samassa ku viime pe, niin sitten neljään) ei oo paino noussut ollenkaan.

Lähtötilanne 75kg, nyt 93kg. Että tuota. Vissiin niin tai näin, niin onko meistä kukaan ikinä tyytyväinen?:hilarious:

Mä hyppään tänne mukaan keskusteluun jos sopii :)

Mulla ennen raskautta bmi 35. Oon aina inhonnut omaa vartaloani ja ihan lapsesta asti ollut aina pyöreä ja ylipainoinen. 6 vuoden suhde mieheen ,joka ei arvostanut mua yhtään ja ja kertoi suoraan kuinka ruma ja lihava oon, ei hirveesti auttanut asiaa. Itsetunto oli valahtanut aika alas siinä kohtaa, jos sitä nyt oli enää yhtään jäljellä. No, eron jälkeen aattelin, että en tuu koskaan saamaan uutta miestä kun oon tämän näköinen. Toisin kävi ja löysin tuon nykyisen ihanuuden, joka jaksaa joka päivä muistuttaa kuinka kaunis ja ihana olen. Ennen plussaamista kesällä tiputin vhh-ruokavaliolla 15 kg ja olin jo tosi tyytyväinen kroppaani (ensimmäistä kertaa ikinä !) mut sit plussan jälkeen ei tuota vhhta pystynyt(eikä lääkärin mukaan saisikaan) noudattaa. NO, arvaahan sen, että painoa alko tuleen lisää jo senkin takia ku hiilarit palasi kehiin. Nyt rv 27+4 ja painoa tullut yht. 5.6 kg. Neuvolassa on vaan sanottu, että hyvin on pysynyt paino hallinnassa... No enpä nyt tiiä...

Nyt kuitenkin vauvamasu alkaa oleen jo sen verran iso, että tätä voi ylpeänä esitellä ja käytänkin nyt sellaisia toppeja mitä olin aina sanonut , että käytän kun laihdun :D Nää korostaa vatsaa niin ihanasti :) Raskauden jälkeen aion palata vhh-ruokavaliolle, ja ennen kun annetaan seuraavalle lapselle lupa tulla , painon pitää tippua 25 kg, siinä mulla tavoite ;)

Kylläpä taas pisti mielen niin matalaksi vaa'alla käynti että:sad001 ennen raskautta painoin semmosen 58-59kg ja nyt vaaka näytti 75.4kg!! Ja viikkoja kasassa 27+2!:dead:
Sitähän on tosi iso sitte viimesillään ja turha toivoa, että mahtuu mihinkään vaatteisiin! Mie romahan!:arghh:

Täälläkin peilikuva aiheuttaa ongelmia! Pitäis tänään mennä vähän hienompaan kutsuvieras tapahtumaan ja mikään mekko ei sovi päälle. Korkkareita ei voi ees ajatella laittavansa ku ei tällä painolla jaksa jalat tai selkä. Nyt mä viipotan pitkin kämppää suuret mahan päälle tulevat äitiyspikkarit ja tissiliivit päällä ja kiroon että vaatteita olis voinu kokeilla vähän aikasemmin.. mullekkin on nyt tullu jo 12kg ja rv28+2.. ja omastakin takaa oli jo tarpeeks noita kiloja valmiiksi!! :/

Mulla on yksi mekko, joka toivottavasti menee vielä pääsiäisenä. On ystävän häät tulossa ja kos kovasti lihon/turpoan muuten kuin mahasta, se mekko ei istu. Tissit ei sais kyllä oikeestaan kasvaa...

Minusta oli mukavaa kuulla äidiltäni tänään, että olen selkeästi laihtunut :)

Näytän mielestäni vielä paremmalta nyt, kun lähes kaikki löllö on kadonnut ja tilalle tullut ihana vauvakumpu.

Oikeasti, voiko omaan ulkonäköön olla raskaudessa näin tyytyväinen? Tai saako tästä edes iloita ilman huonoa omatuntoa..

Rv 25+2 ja edelleen aloitukseen joku -3kg?

Huhhuh! Kiloja tullut jo n. 12! :(
Pakko ottaa ruokapäiväkirja ja kalorien laskeminen käyttöön. Yhtään enempää ei tarvitse tulla! En tietenkään ala laihduttamaan, mutta tässä on kyllä jo ihan reilusti "imetyskilojakin" varastoituna. Alussa ajattelin, että n. 15kg on maksimi mitä saa tulla, ja vielä olis 11vko jäljellä...

frozenflower, mä oon kans kuullut laihtuneeni tammikuun alusta! Selkäpuolelta kuulema huomaa selkeästi, että olen kaventunut, ja etupuolesta näkee että maha kasvanut! :grin

Oon samaa mieltä kun sää, että oon niin tyytyväinen pikkuhiljaa omaan ulkonäkööni ja vieläpä raskausaikana! En ois uskonu maholliseks. :joyful:

Täällä on tällä hetkellä +8,8kg :woot: tammikuun alussa oli +10,6kg! Missään vaiheessa en ole laihduttanut raskausaikana, vaan joulun jälkeen vaihdettiin elämäntavat taas terveelliseksi ja liikkeellekkin pystyi lähtemään (kuten ennen raskautta). Nyt siis kuvioissa aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Paljon salaattia, vihanneksia, hedelmiä ja marjoja, keittoruokia, liharuokia, maitorahkaa, + maitoa ja raejuustoa. Jonkun verran myös ruisleipää, täysjyväpastaa ja perunaa.

Välillä tulee olo, et enhän tee sikiölle hallaa, kun paino on laskusuunnassa. :nailbiting: En kuitenkaan pidä itseäni nälässä tai liiku väkipakolla... Eli kai se paino nyt on sit lähtenyt varmasti omasta ylimääräisestä rasvasta. o_O Varsinkin kun tuo +10,6kg oli otettu silloin heti joulupyhien jälkeen ja kroppa täynnä nesteitä... Nyt on niin kevyt ja hyvä olo. :p

Onneksi ensi viikolla neuvola, niin voin sielläkin keskustella asiasta ja kysyä mitä mieltä. Viimeksi kyllä sanoi, että saan liikkua niin paljon kun vaan hyvältä tuntuu ja jaksan (aktiivinen liikkuja olen ollut myös ennen raskautta) ja ruokailut ovat kohdillaan. Ja sen ansiosta paino laskusuunnassa.

Syksyllä kun alkoi pahoinvoinnit, en pystynyt liikkuu yhtään ja siinä maatessa sitten masennukseen vedin kaikkea erittäin epäterveellistä, minkä takia tuli alle kahdessa kuukaudessa jo +8kg. :arghh: Voi että harmittaa, jos ois sillonki vaa jaksanut syödä terveellisesti, ois voitu välttyä "turhilta" kiloilta.

Muokattu viimeksi:
Täällä ei myöskään ole laihdutuksesta kyse, oikeastaan päinvastoin :hilarious:
Neuvolassa olen ottanut puheeksi, että haittaako että syön paljon ja heidän mielestä ihan hyvin voin pupeltaa samaan tapaan jos kerta paino ei nouse :)
Eli normaalisti syön nykyään sen 4-5 ateriaa päivässä ja syön muuten herkkujakin, myönnetään ihan rehellisesti! Touhuan vaan niin paljon aina päivän aikana, että ilmeisestikin ei jää ylimääräistä kertymään varastoon :)

(en lukenu noita teidän muiden juttuja niin toiv ei tuu jauhantaa tms)
MUTTA mua ärsyttää ja toisaalta tykkään siitä kun nyt vatsa kasvaneena (ja se kerranki 4. raskaudessa pieni ja siro) saan kommentteja et "ku oot muuten niin pieni!" naapurin ärsyttävän mummon sanoessa se ärsytti mt ku miespuolinen ja komee(ei kuitenkaan mun mieleen :D:D ) työntekijä sano noin nin tuntu niiiin hyvältä :hilarious:
tuntuu et takapuoli vaan levinny ja silmänaluset mustana tarvon menemään niin etanavauhtia et oon ihan kauhee näky :facepalm:

kiloja tullu nyt +12kg, rv 28+0. Varmaan tulee taas lähemmäs 20..tiedä häntä. Ennen tän viikkosta nla-käyntiä ollu niin huono ruokahalu ja kun pahoinvointi ei oo lisääntyny tuntuvasti niin ei sitten ole tullut väkisin syötyäkään, et jännitti onkohan tuo paino noussu paljon mitään.. Oli kuitenkin noussu! onneks..

Mulla on nyt tullut noin 14kg, esikoisesta oli tässä vaiheessa 20... Jos vaikka saisi kokonaisuuden pysymään alle 20kilon tällä kertaa!!

Noh, täällä +20kg (ekasta neuvolasta laskettuna +15kg, mutta lihosin jo ennen sitäkin 5kg) täynnä ja rv29. Kyllä tuntuu pahalta. Toivottavasti imetys lähtee sujumaan että saan nämä joskus pois. :sad001

Takaisin