frozenflower, mä oon kans kuullut laihtuneeni tammikuun alusta! Selkäpuolelta kuulema huomaa selkeästi, että olen kaventunut, ja etupuolesta näkee että maha kasvanut!
Oon samaa mieltä kun sää, että oon niin tyytyväinen pikkuhiljaa omaan ulkonäkööni ja vieläpä raskausaikana! En ois uskonu maholliseks.
Täällä on tällä hetkellä +8,8kg
tammikuun alussa oli +10,6kg!
Missään vaiheessa en ole laihduttanut raskausaikana, vaan joulun jälkeen vaihdettiin elämäntavat taas terveelliseksi ja liikkeellekkin pystyi lähtemään (kuten ennen raskautta). Nyt siis kuvioissa aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Paljon salaattia, vihanneksia, hedelmiä ja marjoja, keittoruokia, liharuokia, maitorahkaa, + maitoa ja raejuustoa. Jonkun verran myös ruisleipää, täysjyväpastaa ja perunaa.
Välillä tulee olo, et enhän tee sikiölle hallaa, kun paino on laskusuunnassa.
En kuitenkaan pidä itseäni nälässä tai liiku väkipakolla... Eli kai se paino nyt on sit lähtenyt varmasti omasta ylimääräisestä rasvasta.
Varsinkin kun tuo +10,6kg oli otettu silloin heti joulupyhien jälkeen ja kroppa täynnä nesteitä... Nyt on niin kevyt ja hyvä olo.
Onneksi ensi viikolla neuvola, niin voin sielläkin keskustella asiasta ja kysyä mitä mieltä. Viimeksi kyllä sanoi, että saan liikkua niin paljon kun vaan hyvältä tuntuu ja jaksan (aktiivinen liikkuja olen ollut myös ennen raskautta) ja ruokailut ovat kohdillaan. Ja sen ansiosta paino laskusuunnassa.
Syksyllä kun alkoi pahoinvoinnit, en pystynyt liikkuu yhtään ja siinä maatessa sitten masennukseen vedin kaikkea erittäin epäterveellistä, minkä takia tuli alle kahdessa kuukaudessa jo +8kg. :arghh: Voi että harmittaa, jos ois sillonki vaa jaksanut syödä terveellisesti, ois voitu välttyä "turhilta" kiloilta.