Minäkuva, muuttuva vartalo ja painonnousu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Graisu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nyt 28+0 viikoilla +8kg. Tuntuu että kiloja tulee nyt ihan vauhdilla kun alkuun oli pitemmän aikaa tasaista. Ihan tyytyväinen olen kyllä. Vielä on tilaa tulla muutama kilo lisää :D

Nyt aika tarkalleen samassa painossa kuin plussatessa, alkuun lähti pahoinvoinnin takia n. 6 kiloa, ja tais kaikki mennä lihaksista kun nyt on kyllä hurjasti pehmeämpi olo kuin viime syksynä :D

Mulla oli viime neuvolassa lähtöpainoon tullut 4 kiloa, nyt siitä on kyllä kotona punnitessa hävinnyt ainakin yksi. :confused: No, en valita. Mulla on todella paljon ylipainoa niin olen ihan tyytyväinen ettei ole noussut tuon enempää. Ja vaikka sitä painoa tulisikin enemmän niin yleensä se lähtee ihan hyvin poiskin. :)

Semmonen n. 6 kg tullu ja tällä hetkellä rv 28+4. Ennestään on vähän ylipainoa, joten yritän etten kovin paljoa sais lisää....

Hmpf, ennen raskautta olevaan painoon +17kg... Ekan neuvolan painoon semmonen 14kg. Pännii..

Muokkaus: rv 31+4

Mulla pyörii edelleen noin +1kg lähtöpainoon ja nyt on rv 28+3. Eikä kyllä mua haittaa ollenkaan, että ei oo noussut paino juuri laisinkaan kun sitä rasvavarastoa löytyy ihan riittävästi jo valmiiksi.

Lähtöpainoon nyt n. +13kg. Ei nyt vielä kamalasti, mutta enempääkään ei tarvitsisi tulla. LähtöBMI kun oli jo 26.
Mulla on sellainen psykologinenraja, jota en haluaisi ylittää. Olen mutama vuosi sitten pahimmillani painanut melkein 90kg, eikä enää olla kovin kaukana niistä lukemista. :( Tietysti nyt on hyvä syy painonnousuun ja ainakin osittain se sitten laskeekin suht nopeasti, mutta silti tuo 90kg:n raja kummittelee mielessä.
Onneksi neuvolassa ei ole sanottu mitään erikoista, vaikka kotiseurantainen radi onkin. Saa nähdä miten käy uudessa neuvolassa täällä Espoossa.

Mulla painonnousu on edelleen +5 kg luokkaa, kohta tulee kuudes kilo täyteen. Sisko näytti, miltä oli itse näyttänyt näillä viikoilla ja se maha oli varmaan 2x isompi kuin mulla. Saattoi johtua siitä, että hänellä kasvoi maha eteenpäin, mulla taas on levinnyt maha joka suuntaan. :D

Mutta tykkään raskausmahasta ja tän raskauden myötä musta on muutenkin tullut sallivampi ja hyväksyvämpi ulkonäön suhteen (joka on aina ollut itsetunnon heikko kohta). Raskausarvetkaan ei haittaa tipan vertaa. Synnytyksen jälkeen voi olla toinen tilanne, kun voin vaan kuvitella, miltä vatsa näyttää & oma epäsuhtainen olemus palautuu. Mutta sitä ehtii murehtia myöhemmin ja silloin on niin paljon muuta mietittävää, että tuskin ehtii pikkuasioista kriiseillä. Niinpä mä nyt vaan nautin tästä tunteesta, kun kerrankin viihdyn omassa vartalossani. :)

Mahasta nautitaan täälläkin. Nyt on just semmonen vaihe vielä ettei oo liian iso.

Oma "raihnaisuus" syö itsetuntoa. En oo jotenkin levossa ja yhtään itseni...

Ekassa raskaudessa pystyin nauttiin enemmän vatsastani... nyt on jotenki vaan semmonen olo että on yks iso tynnyri puki päälleen mitä tahansa... puntari kylläkin näyttää samaa ku tässä vaiheessa esikoiseltakin.. nyt siis rv32+1 ja kiloja tullu jotain +6 eli puntari heiluu siinä 70-71kg. Oon noin 160cm ja ei mulla tosiaan oo muuta ku maha..
Raskausarpia ei oo tässäkään raskaudessa tullu. Ihotyyppi ilmeisen suotusa venymiseen kun en oo rasvojen kanssa lätränny..

Ekassa raskaudessa pystyin nauttiin enemmän vatsastani... nyt on jotenki vaan semmonen olo että on yks iso tynnyri puki päälleen mitä tahansa... puntari kylläkin näyttää samaa ku tässä vaiheessa esikoiseltakin.. nyt siis rv32+1 ja kiloja tullu jotain +6 eli puntari heiluu siinä 70-71kg. Oon noin 160cm ja ei mulla tosiaan oo muuta ku maha..
Raskausarpia ei oo tässäkään raskaudessa tullu. Ihotyyppi ilmeisen suotusa venymiseen kun en oo rasvojen kanssa lätränny..
Ollaan P-JET samankokoisia tällä hetkellä :D minäkin 160cm ja paino samassa ku sulla tällä hetkellä! Ite jännityksellä odotan tuleeko arpia vai ei.. maha kyllä pinkeä, hyvin jää valkoinen jälki ihoon hetkeksi kun painaa sormella :D
Graisu 32+0

Tällä hetkellä n. 10kg tullut plussauksesta, ja nyt meneillään 30+2.,Esikoisesta tuli kaikenkaikkiaan +18kg.(jotka kaikki aikanaan hyvin lähtivät kuitenkin) Yritän nyt ainakin yrittää syödä kevyesti ja terveellisesti ettei turhia kiloja tulisi, koska en oo kauheasti ehtinyt/pystynyt liikkumaan samoin kuin esikoisen aikana.. Mutta olo on tällä hetkellä vähän turvonnut ja epämukava..

Jenkka olit kirjoitellut helmikuulta painosi noususta ja miltä se sinusta tuntuu. Mulla lähtöpaikka 52, ekaa neuvolassa 53. Nyt ry 32+2 ja painoa 64kg.
Mulla oli ennen raskautta painon laskua n. Puolen vuoden aikana sen vuoksi että kyttäisin sitä ja syömisiäni. Koin itse sen välillä jopa sairaalloiseksi. nyt raskausaikana alkuraskautta lukuunottamatta oon oppinu hyväksyyn painon nousun ja olen kyllä tyytyväinen että olen päässyt yli raskauden avulla tuosta edellä mainitsemastani ongelmasta.

mulla oli ajatuksena et tän tekstin pointti ois kannustaa sua hyväksymään painosi nousu raskausaikana. Nyt vaan tuntuu et tää kirjoitettuna ei kuulostakkaan niin kannustavalta, enemmän avautumiselta. kääk.

Täällä ylittyi +19kg (ekasta neuvolasta) et voipi olla enemmänkin kun en tarkkaan tiedä painoani sitä ennen. Nyt siis 33+3 ja torstaina ois neuvola. Saas nähdä tuleeko sanomista. Mut aika varma oon et menee kyllä kakskymppiset rikki vielä tässä raskaudessa :nailbiting:

Täällä tänään rv 36+1 ja paino neuvolassa näytti 73kg tasan. Ennen raskautta 59kg ja ekalla neuvolakäynnillä paino oli reilu 62kg. Ei ole yhtään sellainen olo että 14kg tuntuis pahalta, ainakaan olossa, mahanahka on kyllä pinkeä!! :D saas nähdä kuinka paljon kiloja vielä kertyy!

Täällä rv 33+3 ja painoa tullut plussauksesta 1,1kg ja ensimmäisestä neuvolasta 100g (nousi heti alkuun turvotus, joka laskeutui ja paino tippui).
Kätilöt ja lääkärit super-tyytyväisiä ja olen kieltämättä kyllä itsekin todella tyytyväinen, vaikka kamala turvotus onkin päällä :silent

Täällä tällä hetkellä edelleen +20kg. Ekat 10kg oli tullu rv 15+ mennessä. Tänä vuonna tullut noin 5kg. Viimeiset 3-4 viikkoa pysynyt onneks aika samoissa, ellei hieman oo paino laskenut. Maha kuitenkin kasvanut viime viikkoina kovasti

Mä en oo edes uskaltanut puntarille mennä... Ens vkon torstaina sit ois neuvola ja punnitus niin saa taas kuulla totuuden o_O Viimeisiä viikkoja viedään, oon vaan onnellinen et koht puntarin suunta on vaan alaspäin..

Täällä tuli viime viikolla +24,5kg täyteen :sad001. Kamalalta tuntuu. Onneksi mies on ollut tosi ihana ja jaksaa olla aina vaan kiinnostunut myös petipuuhista. :grin
Turvotuksia on hurjasti, mutta siitä huolimatta aika rankkaa.o_O Ja rv37.

Takaisin