otin tänään neuvolassa ton lisäruoka-asian esille, koska meidän tyttö on nykyisin jatkuvasti = tunnin välein nälissään eikä mulle kyllä mee enää läpi et on "tiheän imun kausi", sitä on nimittäin ollut koko hänen olemassaoloaikansa ja aikaisemmin mentiin vielä 2h välein syötöillä. mä kyllä oon kestäny ton syötön ja saanu tissitki toimimaan sillai ihan hyvin siinä suhteessa, et maitoa tulee ja korviketta annetaan tarvittaessa, et en sinänsä itseäni tässä ajatellut ja yöheräämiset 2h väleinkin kestän, kun saan nukkua päikkäreitä, mutta tytölle tuommoinen on aika rankkaa. eikä hänen paino ollut noussut riittävästi 3kk ikään mennessä.
terkkari suositteli meille (ilta)vellin (riisi tai maissi) aloittamista, mikä me ollaan kyllä jo tehtykin, sekoitussuhteella puolet velliä ja puolet rintamaitoa/korviketta, me ei tosin olla ihan vielä puolia annettu, vaan vain vähän kerrallaan velliä lisätty. lisäksi keskusteltiin kiinteän ruoan aloittamisesta soseilla, koska meillä on muutama viikko enää siihen 4kk ikään, joten voidaan sitäkin aloitella pikkuhiljaa maistelemalla. terkkari suositteli aloittamaan perunasoseella, koska se on neutraalinmakuinen eli eka ns. ruokasoseet ja sitten vasta ns. herkkusoseet kuten esim. marjat ja hedelmät. eli me aloitetaan siis soseiden maistelu pikkuhiljaa. terkkarin mukaan 4kk ikään mennessä vauva voi syödä jo puoli purkkia sosetta päivässä.
täytyy sanoa, että onneksi terkkari kuunteli oikeasti mun valitusta siitä, ettei maito enää riitä meidän tytölle, oisin varmaan saanu kohtauksen jos ois sanottu et eiku imetä ja imetä ja anna vaan korviketta, koska kummankaanlainen maito ei vaan enää riitä pitämään meidän tytön nälkää poissa. enkä tosiaan ala minäkään itkettämään ja pitämään tyttöä nälässä.