Meillä poika on saanut nyt melkein kuukauden kiinteitä. Ensin kerran päivässä ja nyt kaksi kertaa päivässä. Ihan pihalla minäkin olen määristä ja miten usein pitäisi antaa. No viikonloppuna tulee mittariin 5kk ja silloin ajattelin aloittaa aamupuuron antamisen. Aloitellaan ehkä maissipuurolla ja sitten riisiä. Neuvolassa viimeksi sanottiin, että uutta makua annetaa 1-2 päivää varovasti ja sitten saa antaa niin paljon kuin syö. Meillä poika söisi paljon ja en ole kovin isoja annoksia silti uskaltanut/halunnut antaa. Olen ajatellut, että tärkein ravinto on vielä maito ja sitä saa imeä niin paljon kuin haluaa. Aluksi annoin pari teelusikallista, sitten jääpalan verran ja nyt menee noin puoli pilttipurkillista kerralla ja kaksi kertaa päivässä siis. Makuina on testattu bataatti, maissi, luumu, parsakaali, mustikka (tuore ja purkki), kesäkurpitsa,, kukkakaali ja banaani. Tuossa järjestyksessä. Kaikki ovat uponneet. :) Perjantaina meillä onkin neuvola, odotan jo kovasti, jotta saadaan lisäohjeita kiintieisiin. Ja kiitos kaikille vesikommenteista. Nyt olen tarjonnut kiinteiden pääkle tuttipullosta vettä. Eihän poika paljoa juo, mutta jonkin verran kuitenkin. Luumun syöttämine ja vesi on tehneet tehtävänsä, eikä poika vielä ole ummetuksesta kärsinyt.